Jeździłem 3 lata (ponad 30k km) 1.6 16V 105 BCB i co do osiągów:
- sam kierowca na pokładzie - zbiera się nadzwyczaj dobrze
- każdy kolejny pasażer to zauważalny spadek mocy
Dobry na trasę, ponieważ fajnie się zbiera w zakresie prędkości 100-140 km/h. Przy prędkościach poniżej 100 km/h mega elastyczny, praktycznie nie trzeba zmieniać biegów

.
Oszczędny średnio, za 100 zł (przy cenie ~4,85 za litr) robiłem jakieś 220 km przy całkiem dynamicznej jeździe. Trzeba dość wysoko kręcić, żeby jechał dynamicznie.
Dwie sondy lambdy, więc trzeba tankować dobre paliwo i od czasu do czasu przedmuchać leona. U mnie bardzo szybko wyłapywał "zbyt ubogą mieszankę", a u mojej siostry w Audi A3 102 kucy, na benzynie z tej samej stacji zero błędów. Poza tym tankowałem tylko Vervę 98, poza kilkoma przypadkami, po których w połowie przypadków miałem zwykle checkengine.
Poza czujnikiem temperatury i mechanizmem podnoszenia szyb nie zmusił mnie do żądnych wymian. Wszystkie pozostałe robiłem z własnej nieprzymusowej woli

. Żadnej derylki nie było, żądnego falowania obrotów, żadnych problemów ze skrzynią biegów. Przebieg przy zakupie 124 tyś. km
Obecnie testuję ARL'a i póki co, jeśli chodzi o koszty związane typowo z dieslem, to tylko droższe świece

Wybrał bym TDI 110 i zrobił program
