Strona 1 z 1

Kolory przewodów

PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 14:58
przez amcora
Witam serdecznie,

chciałbym was po raz kolejny prosić o pomoc, mianowicie czy któryś z forumowiczów mógłby sprawdzić kolory przewodów przy wtyczkach od:
- czujnika tem. zewnętrznej
- klaksonu
- halogenu lewego

Będę wdzięczny za pomoc.

Re: Kolory przewodów

PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 20:13
przez Axee
Klaxon: 1 - brazowy, 2 - czarno-zolty, 1,5mm2
Halogen: 1 - szaro-zolty, 2 - brazowy, 1mm2
Temp. zewn.: 1 - brazowo-zolty, 2 - brazowo-bialy, 0.35mm2

Re: Kolory przewodów

PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 21:52
przez amcora
Super dziękuje ślicznie, Jeszcze jedno pytanko a raczej dwa. Czy od wtyczki te przewody idą do tego korytka co jest pod aku? i łączą się tam z takimi samymi kolorami? Oraz czy jest jakiś program z takimi schematami? Bo ETKA nie ma schematów, przynajmniej ja nie wiem jak je uruchomić.
Czy Powinienem mieć dwa klaxony czy tylko jeden ? Jeżeli dwa to czy przewody wystarczy rozgałęzić?

Re: Kolory przewodów

PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 22:21
przez Axee
Od wtyczki czujnik temp. zewn. leci do kostek climatronica, klaxon leci do masy i do przekaznika klaxonu pod deska, a halogen leci do masy i do wlacznika swiatel, po drodze nie ma innych kostek, przewody sa w jednym kawalku, moga sie rozdzielac np. na lewy i prawy halogen. Prawdopodobnie leca tym korytkiem. W zaleznosci od wersji byly 1 lub 2 klaxony, meskie auta mialy 2 klaxony. Jak masz tylko jeden, to drugi podlacza sie rownolegle do tego co masz. Wtedy stosuje sie dwie rozne trabki: jedna wysokotonowa, druga niskotonowa. Etka to katalog czesci, schematy sa w Elsie.

Re: Kolory przewodów

PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 22:27
przez amcora
Okej czyli szukam pod korytkiem bo lecą jednym ciągiem do środka auta. Miałem u siebie jeden klakson ale z dziwna wtyczka jak w renówce, gniazdo wtyczki w klaksonie wyglądało jak prostokąt z dwoma ściętymi narożnikami po przeciwnych rogach więc przy aucie było coś robione na grubo, niestety po mojej małej stłuczce, najechał na nie tyłem jakiś pacjent, po naprawie w autoblak na farbiarskiej w warszawie okazało się że kostek już nie mam :( i teraz próbuje odbudować tą część instalacji. Dzięki jeszcze raz serdecznie za pomoc.