Strona 1 z 1

Szarpanie + kontrolka ESP

PostNapisane: 10 grudnia 2016, 11:08
przez marc
Cześć,

zmagam się ostatnio z problemem w samochodzie Seat Leon FR 1.9 TDI (2004 rok, 110kW).

Usterka objawia się w następujący sposób:
Mniej więcej po 10-20 minutach od rozpoczęcia jazdy, zaczyna szarpać samochodem. Przeważnie podczas potrzeby większej mocy - jazda pod górkę (nie musi to być strome podejście). Po chwili (10-15 sekund) zapala się kontrolka ESP i nie gaśnie aż do wyłączenia silnika. Szarpanie jest na tyle mocne, że uniemożliwia dalszą jazdę i trzeba się zatrzymać.

Jak dla mnie szarpanie mogłoby być spowodowane przez włączanie się ESP 1-2 razy na sekundę na ułamek sekundy. W tym czasie kontrolka ESP nie mruga. Jednak biorę pod uwagę, że ta teoria jest błędna i doprowadziła mnie do niej zapalająca się kontrolka ESP po jakimś czasie, więc szarpanie może być z innego powodu. Próbowałem podczas usterki wyłączać ESP, ale nie pomogło, szarpanie nie ustało.

Po wyłączeniu i włączeniu silnika przeważnie usterka ustaje i można kontynuować jazdę bez tego problemu. Tak jakby po "nagrzaniu" samochodu problem się nie aktywował ponownie. Wcześniej usterka nie występowała podczas każdej podróży, jednak ostatnio miałem 2 incydenty podczas dwóch dni.

Odwiedziłem dwóch mechaników:
- w ASO mi powiedzieli, że nic nie znaleźli podczas diagnostyki w komputerze
- za drugim razem inny mechanik znalazł błąd, ale nie był w stanie odczytać błędu (zarejestrowana usterka bez dodatkowych informacji)

Czy spotkaliście się z takim problemem? Jakieś wskazówki jak rozmawiać z mechanikiem by nie skończyło się na ponownej diagnostyce i braku rezultatów?

Re: Szarpanie + kontrolka ESP

PostNapisane: 10 grudnia 2016, 12:25
przez facet02
Stawiam na błąd w elektronice , czujnik w kole lub przegub do wymiany , podepnij kompa jak się pojawi błąd i wtedy sprawdz 8)

Re: Szarpanie + kontrolka ESP

PostNapisane: 10 grudnia 2016, 12:55
przez adams
marc napisał(a):ak dla mnie szarpanie mogłoby być spowodowane przez włączanie się ESP 1-2 razy na sekundę na ułamek sekundy. W tym czasie kontrolka ESP nie mruga. Jednak biorę pod uwagę, że ta teoria jest błędna i doprowadziła mnie do niej zapalająca się kontrolka ESP po jakimś czasie, więc szarpanie może być z innego powodu. Próbowałem podczas usterki wyłączać ESP, ale nie pomogło, szarpanie nie ustało.


Mam dwie teorie. Pierwsza to pojezdzij sobie pare dni z wylaczonym ESP i sprawdz czy problem sie bedzie powtarzal. A druga jest taka ze skoro Ci auto szarpie ze sie nie da ujechac to wtedy kola traca przyczepnosc na ten ulamek sekundy ( tak jakbys go np sprzeglem zrywal) i dlatego kontrolka ESP sobie pomruguje az w koncu ESP lapie blad bo widzi ze sa problemy z przyczepnoscia. Moze tutaj blad tkwi w przerywaniu silnika ? Cos z zaplonem ? Albo ECU ? Tak wiesz na odległość to jest troche ruletka. Zeby wykluczyc wine ESP to mozna jeszcze odpiac zupelnie czujnik od ESP (prawdopodobnie G200 pod kierownica) i wtedy ESP na pewno Ci nie zadziala wiec nie zacznie nim szarpac z tego powodu. Pokombinuj cos w te strone moze ? Wlasciwie niczym nie ryzykujesz poza bezpieczenstwem jazdy bez ESP.

Re: Szarpanie + kontrolka ESP

PostNapisane: 10 grudnia 2016, 18:34
przez Masiek
Adams dobrze pisze sprawdź ESP odłącz go i pojeździj trochę jeżeli to nic nie da ja obstawiam pompowtrysk.
U mnie tak było podczas jazdy :-D zaczynało szarpać i zapalała się kontrolka ESP . Wymieniłem jedna pompke i problem zniknął.
Pozdrawiam

Re: Szarpanie + kontrolka ESP

PostNapisane: 10 grudnia 2016, 21:22
przez marc
Dzięki za pomysły, spróbuję pojeździć bez ESP, odwiedzę jeszcze mechanika, może uda się odczytać błąd tym razem.