Strona 1 z 1

Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 2 grudnia 2006, 18:03
przez skat
Po wyciągnięńciu kluczyka gasnie całe podświetlenie ale po kilku sekundach zapala się podswietlenie samych zegarów i świeci cały czas.Czy ktoś miał taki przypadek i w czym problem.

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 2 grudnia 2006, 21:23
przez Grześ
generalnie sie z tym nie spotkalem ale raz zgasłoy mi cyferki w obu wyswietlaczech z mojego bledu , odlaczenie klemy i spowrotem jej podlaczenie rozwiazało ten problem ktory nigdy sie nie pojawił

wiem ze w vag jest funkja testowania szafy moze pokaze jakis blad a moze pierwszy sposob pomoze :mrgreen:

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 2 grudnia 2006, 22:00
przez PiotrekS
skat, a nie masz czasem jakiegos ustrojstwa do samoczynnego zapalania swiatel ?

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 3 grudnia 2006, 01:06
przez MenIB
podswietlanie zegarow jest podlaczone poprzez potencjometr sciemniania do wylacznika swiatel , jesli stalo sie cos takiego to powinno sie rowniez zaswiecic w przyciskach i innych urzadzeniach dookola, jesli nie to nie ma takiej mozliwosci by swiecily same gdyz zasilanie jest dawane z potencjometru. Jezeli jednak swieca same a nic innego nie swieci dookola to oznacza zblokowanie wyjscia pradowego w procesorze zegarow. To prosty procek podobny konstrukcyjnie do AVR, na wejsciu mierzy napiecie podawane z wylacznika a na wyjsciu daje odpowiednie sterowanie diodami wyswietlacza, oczywiscie ma jeszcze inne funkcje :-) , jesli tak sie dzieje to sprawdz czy : po 5 minutach zegary gasna , czy po 1 h zegary gasna, wtedy bede mogl odpowiedziec jasniej

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 3 grudnia 2006, 14:06
przez Asgaard
oo... właśnie, skoro jesteśmy przy podświetleniu, u mnie wytępuje taki problem, że nie da się regulować jasności podświetlenia wogóle, wszystko świeci na maxa cały czas, nie przeszkadza mi to, no ale coś jest nie tak... podpięcie sprawnego potencjometru też nic nie daje...

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 3 grudnia 2006, 17:44
przez MenIB
Asgaard napisał(a): że nie da się regulować jasności podświetlenia wogóle, wszystko świeci na maxa cały czas,


No to tak jak napisalem , w zegarach jest uklad ktory zmianami napiecia na wejsciu steruje zmianami napiecia na wyjsciu, jesli sie skrzaczy to problem , w zwiazku z tym ze nowe zegar mozna kupic za 100zl to nie za bardzo mi sie chcialo wnikac w to co sie uszkadza i ile kosztuje podzespol, mam osobiscie 3 takie uszkodzone w ten sposob zegary, sprawdzilem ze da sie je przerobic tak by ominac uklad sterowania podswietlaniem i zadac podswielanie od razu na diody. Ja teraz zmieniam zegary na FISa , nie wychodzil on w serii w Seacie ale zaloze od Golfa albo Passata i przeloze podswietlanie na czerwone z niebieskiego.

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 3 grudnia 2006, 17:49
przez skat
Samoczynnego ustrojstwa nie posiadam.Zegary świecą cały czas i tylko zegary oczywiście mowa o świeceniu po wyjęciu kluczyka,przestają tylko na kilka sekund gdy wyjme kluczyk i zapalają się ponownie.Problem zaczał się awarią regulatora natężenia podświetlania i braku podświetlania wszystkiego prócz zegarów.Po wymianie regulatora zegary dalej świecą i bardziej intensywnie.Elektryk w serwisie WV rozkłada ręce.Klemy jeszcze nie zdejmowałem.

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 3 grudnia 2006, 18:05
przez Asgaard
No dobra, ale u mnie nie da się regulować natężenia żadnego elementu, nie tylko zegarów, więc to chyba nie element zegarów jest za to odpowiedzialny bo nie wydaje mi się aby to on był odpowiedzialny za oświetlenie przycisków i climatronica...

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 3 grudnia 2006, 19:26
przez MenIB
skat napisał(a):Samoczynnego ustrojstwa nie posiadam.Zegary świecą cały czas i tylko zegary oczywiście mowa o świeceniu po wyjęciu kluczyka,przestają tylko na kilka sekund gdy wyjme kluczyk i zapalają się ponownie.Problem zaczał się awarią regulatora natężenia podświetlania i braku podświetlania wszystkiego prócz zegarów.Po wymianie regulatora zegary dalej świecą i bardziej intensywnie.Elektryk w serwisie WV rozkłada ręce.Klemy jeszcze nie zdejmowałem.


Stary przeczytaj co napisalem, jesli potrzeba to nawet 3 razy i odpowiedz na pytanie jak chcesz pomocy, sprawdz to co opisalem i wypowiedz sie konkretnie. :|

[ Dodano: 3 Grudzień 2006, 19:59 ]
Asgaard napisał(a):aby to on był odpowiedzialny za oświetlenie przycisków i climatronica...


Oczywiscie , za to odpowiada potencjometr kolo wlacznika swiatel, zrob tak i to po kolei a potem napisz wyniki, kazdy pomiar ruszasz regulatorrem napiecia by zobaczyc czy sa zmiany:
- pierwsze od czego zaczynamy to 6ty PIN regulatora oswietlenia , musizz go wypiac z wtyczki tak by instalacja podswietleniowa samochodu byla odizolowana od regulatora, a pozostawic pozostale , napiecie na nim musi sie zmieniac podczas regulacji , jesli tak nie jest to trzeba wymienic regulator. Oczywiscie przy okazji sprawdzamy czy dochodzi na niego napiecie robocze czyli:
- PIN 1 i 5 MASA
- PIN 2 bezpiecznik S5 napiecie po przekreceniu stacyjki
- PIN 7 bezpiecznik S3 napiecie po wlaczeniu wlacznika swiatel
- PIN 6 to wyjscie napiecia sciemniania :-))))
jak pomierzysz i bedzie OK to dopiero wtedy dalej
- zmierz napiecie na 6 tym PINie wtyczki diagnostycznej
- wypnij niebieska kostke od zegarow i sprawdz na 20PINie
- zdejmij schowek pasazera i odepnij 2 wtyczki z klimatyzacji sprawdz napiecie na T12/4 i T17/10
- zobacz 17nasty PIN wlacznika swiatel , oczywiscie po odpieciu go
- odepnij wlacznik ogrzewania szyby i zapalniczke, wlacznik klapki paliwa, ESP i TCS moze zostac, sprawdzamy czy dziala
- odpinamy obie wtyczki systemu komfortu
nie ma innych punktow podswietleniowych ,jesli znajdziesz w ktorym momencie zadzialalo to pisz , papa

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 5 grudnia 2006, 22:35
przez Grześ
MenIB napisał(a):Ja teraz zmieniam zegary na FISa , nie wychodzil on w serii w Seacie ale zaloze od Golfa albo Passata i przeloze podswietlanie na czerwone z niebieskiego.

a jak zamiezasz obejsc system kontroli zarówek, czy on tylko wystepuje w audi?
co fis bedzie dawal bo umkneło mi to gdzies (co tam bedzie mozna podlaczyc do zegarów)?

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 5 grudnia 2006, 22:36
przez skat
MenIB napisał(a):podswietlanie zegarow jest podlaczone poprzez potencjometr sciemniania do wylacznika swiatel , jesli stalo sie cos takiego to powinno sie rowniez zaswiecic w przyciskach i innych urzadzeniach dookola, jesli nie to nie ma takiej mozliwosci by swiecily same gdyz zasilanie jest dawane z potencjometru. Jezeli jednak swieca same a nic innego nie swieci dookola to oznacza zblokowanie wyjscia pradowego w procesorze zegarow. To prosty procek podobny konstrukcyjnie do AVR, na wejsciu mierzy napiecie podawane z wylacznika a na wyjsciu daje odpowiednie sterowanie diodami wyswietlacza, oczywiscie ma jeszcze inne funkcje , jesli tak sie dzieje to sprawdz czy : po 5 minutach zegary gasna , czy po 1 h zegary gasna, wtedy bede mogl odpowiedziec jasniej
Sprawdzałem ani po 5 min ani po 1 godz. nie gasną

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 6 grudnia 2006, 10:39
przez MenIB
Ok skat, najprawdopodobniej zwarcie w samych zegarach bo po 1h system wylacza wszystkie odbiorniki oprocz zegarow, to zobacz teraz czy zgasna jak odepniesz potencjimetr podswietlania, jesli zgasna to nie ma zwarcia w instalacji i uszkodzony jest regulator napiecia w zegarach - mogl sie uszkodzic przez "impulsowe" nakladanie klemy przy wymianie akumulatora, jesli nie zgasna to moze byc wina instalacji ale niekoniecznie , wtedy nalezy z niebieskiej kostki od zegarow wypiac 20ty PIN i zobaczyc czy dalej swieca.Jesli beda swiecic to masz zwarcie w zegarach i trzeba je wymienic.

[ Dodano: 6 Grudzień 2006, 10:43 ]
Grześ napisał(a):a jak zamiezasz obejsc system kontroli zarówek, czy on tylko wystepuje w audi?
co fis bedzie dawal bo umkneło mi to gdzies (co tam bedzie mozna podlaczyc do zegarów)?


Spradzilem ze system kontorli zarowek to przekaznik podpiety do zegarow, pozatym ja zakaladam zegary od Golfa IV. Wiadomo co daje FIS , Informacje ze standardowego komputera, graficzny obraz otwartych drzwi, animowane ikony kontrolek i mozliwosc wejscia w tryb diagnostyczny - czyli taki mini VAG w naszych zegarach, mozna odczytywac tak jak w Climatronicu wartosci z komorek.

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 23 grudnia 2006, 17:56
przez skat
Zegary po wielu kombinacjach i wizytach u elektryków przestały świecić same i wszystko wróciło do normy

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 27 grudnia 2006, 17:35
przez Asgaard
co było nie tak? Bo ja swoje podmieniłem na inne i nic się nie zmieniło, zegary ok, potencjometr ok, co jeszcze może być nie tak?

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 17 maja 2010, 17:41
przez tom_elektro
Witam ;)
Panowie ma bardzo podobny problem z samoczynnym zapalaniem się podświetlenia zegarów.
U mnie jest trochę inaczej niż u kolegi skat podświetlenie nie zawsze zapali się od razu po wyjęciu kluczyka, czasami zapala się po godzinie postoju, czasami po całym dniu. Nie jest to też świecenie jednolitym światłem, zauważyłem ze potrafi czasami migotać przez chwile po czym pali się dalej jednolitym światłem lub gaśnie całkowicie.
Gdy nie używam dłużej auta wyjmuje bezpiecznik nr. 11 (5A) podświetlenie wtedy gaśnie, a ja mam pewność że nie padnie mi akumulator... ale kasuje mi się zegarek, przebieg kilometrów, i nie ma komunikacji przez złącze diagnostyczne :(

Ktoś wie co jeszcze jest zasilane tym bezpiecznikiem ?
PS. całkowite odłączenie potencjometru ściemniania podświetlenia oraz wyłącznika świateł nie daje efektu zegary są nadal podświetlane.

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 28 października 2011, 12:58
przez jurasvip
troche odkopie temat, ale mysle ze pasuje do tego wątku.
W moim leonie (nie wiem, moze to normalne), zegary i cała reszta podswietlają sie w momencie przekręcenia zapłonu. Nie da sie wyłączyc podswietlenia inaczej niz poprzez wyłączenie prądu...
Nie mam sensoru zmierzchu dlatego mnie to dziwi. Jestem przyzwyczajony do włączania podswietlenia wraz z włączaniem swiateł pozycyjnych lub mijania...

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 28 października 2011, 13:01
przez Sammael
Tak było, jest i będzie. Zawsze.

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 28 października 2011, 13:02
przez grabarz18
jurasvip, to normalne. W Leonie wszystko sie rozświetla po przekręceniu zapłonu, światła nie mają tutaj wpływu.

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 28 października 2011, 13:48
przez jurasvip
To mnie uspokoiliście :piwo:

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 9 stycznia 2012, 09:43
przez Herrero
To jeszcze ja odkopie temat. Mam podobny problem. Przed chwilą przyjechałem do pracy i parkując samochód na parkingu podziemnym zauważyłem, że coś się dzieje z podświetlaniem. Po wyjęciu kluczyka wszystko zgasło po czym zaczęły zaświecać się i przygasać dwa pola na tarczy zegarów (pole godziny i przebiegu). Teraz się lekko tlą. Poza tym wszystko działa normalnie - pozostałem elementy podświetlenia samochodu nie świecą jak kluczyk jest wyłączony. Natomiast po włożeniu kluczyka wszystko się zaświeca, a te pola co się tliły zaczynają świecić tak jak reszta. Oświetlenie reaguje na potencjometr. Od czego zacząć? Czy rozbierać wyłącznik świateł, czy zacząć szukać nowych zegarów?

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 9 stycznia 2012, 10:20
przez Grześ
odłącz i podłącz zasilane powinno pomóc

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 9 stycznia 2012, 12:11
przez Herrero
Dziwna sprawa, właśnie wróciłem z parkingu i wszystko jest ok. Paliłem samochód itp. Teraz działa jak należy. Może rzeczywiście tak jak pisał kolega wyżej coś się tam samo resetuje po godzinie. Zobaczymy jutro.

Podświetlanie się zegarów po zamknięciu auta

PostNapisane: 21 grudnia 2012, 18:44
przez koka
Gaszę silnik (i wszystko inne), wychodzę i zamykam z kluczyka(pilota) centralny zamek i po ok 10-15 sek zaczynają podświetlać się zegary. Czasem mocniej, czasem słabiej, czasem lekko mrugają... Latem jakoś tego było mniej a teraz się nasila. Mam wrażenie, że po długiej trasie, kiedy aku się podładuje - to zanika a ponieważ prawie zawsze jeżdżę po mieście - szybko wraca. Czy to może być wina słabego akumulatora ? Czy Leony tak mają ? - a może zwarcie ? - testy komputerowe przechodzi ok (ładowanie 14,30 V)

koka
Leon 1M 1.6 16V 2001

Re: Dziwne podświetlanie się zegarów

PostNapisane: 21 grudnia 2012, 18:44
przez pietrek86
Siemka z tego co czytałem był już gdzieś taki problem i było to spowodowane niedoładowanym bądź słabym akumulatorem po doładowaniu ten problem ustawał a później pojawiał się znowu dopiero wymiana akumulatora pomogła z tego co pisał właściciel tego problemu

Re: Podświetlanie się zegarów po zamknięciu auta

PostNapisane: 22 grudnia 2012, 12:38
przez kajohuta
u mnie jak akumulator był słaby to takie rzeczy się nie działy.ja szukał bym gdzieś indziej.można spróbować to co kolega wyżej napisał .każda metoda jest dobra jeśli jest skuteczna :?:

Re: Podświetlanie się zegarów po zamknięciu auta

PostNapisane: 22 grudnia 2012, 13:54
przez pietrek86
Jedna metoda na wykluczenie akumulatora to po prostu go doładować i zobaczyć czy problem będzie jeżeli nie to akumulator albo kwestia ładowania, jeżeli to nie pomoże trzeba szukać dalej

Re: Podświetlanie się zegarów po zamknięciu auta

PostNapisane: 27 grudnia 2012, 22:25
przez Karoll555
Witam. Mam taki sam problem od dłuższego czasu. Wymieniłem akumulator z konieczności bo stary już był do niczego, ale problem nie znikną. Założyłem ostatnio skrzynie aktywną nie wiem czy to może przez nią, jutro ją odłączę i sprawdzę czy dalej tak się dzieje.

Re: Podświetlanie się zegarów po zamknięciu auta

PostNapisane: 30 grudnia 2012, 20:36
przez koka
Karoll555 napisał(a):Witam. Mam taki sam problem od dłuższego czasu. Wymieniłem akumulator z konieczności bo stary już był do niczego, ale problem nie znikną. Założyłem ostatnio skrzynie aktywną nie wiem czy to może przez nią, jutro ją odłączę i sprawdzę czy dalej tak się dzieje.


Ja też wymieniłem akumulator i dalej zegary się świecą :evil: dziś przejechałem 40 km na trasie- gaszę silnik, wyciągam kluczyk - jest ok, potem trochę jazdy w mieście, kilka gaszeń i odpaleń - i znowu się palą (lekko ale jednak a po nocy pewnie będzie "dyskoteka"). Nie mam nigdzie ubytków prądu, ładowanie jest ok no chyba że miałem pecha i kupiłem zleżały akumulator (Centra Plus 62 Ah 540 A).
Karoll555 - daj znać jak tam u Ciebie

Re: Podświetlanie się zegarów po zamknięciu auta

PostNapisane: 1 stycznia 2013, 13:16
przez Karoll555
Po odłączeniu skrzyni problem nie ustąpił. Nie wiem jak to się ma do przejechanych kilometrów, ostatnio trochę jeździłem bez gaszenia silnika i wraz migały. U Ciebie dokładnie całe zegary migają? u mnie tylko to co wskazuje: zegar(spalanie, temperaturę) i liczbę przejechanych kilometrów. Mam zamiar przejechać się do mechanika, może coś ustalą.

Re: Podświetlanie się zegarów po zamknięciu auta

PostNapisane: 1 stycznia 2013, 16:16
przez ajni
To bardziej do elektryka bym pojechał. Gdzieś macie uszkodzoną instalację elektryczną. Po długiej trasie wszystko się wygrzewa, teraz jest taka pogoda że jest duża wilgotność i może jakieś drobne zwarcia się robią.
Problem jest taki że to szukanie igły w stogu siana. Można przejrzeć schematy i szukać co z czym może się zwierać.
Albo wyciągnąć zegary, wyłącznik od świateł, ściemniacz podświetlenia i zamknąć się w aucie. Jak zaczną świecić zegary to szukać miernikiem prądu lub ruszać kablami, jak zgaśnie to macie przynajmniej okolicę problemu.

Re: Podświetlanie się zegarów po zamknięciu auta

PostNapisane: 1 stycznia 2013, 16:17
przez pietrek86
Jakiś czas temu u kolegi był taki problem
Po przeciwnej stronie stacyjki jest złączka gdzie są wpięte kable zasilające stacyjkę oraz wyjście do rozruchu przypomina kondensator kształtem tylko sprecyzuję wymieniłem i jak ręką odjął okazało się że na niektórych stykach pojawiało się przepięcie wymieniłem całość i tyle pozdrawiam

Re: Podświetlanie się zegarów po zamknięciu auta

PostNapisane: 1 stycznia 2013, 20:04
przez koka
Karoll555 napisał(a):Po odłączeniu skrzyni problem nie ustąpił. Nie wiem jak to się ma do przejechanych kilometrów, ostatnio trochę jeździłem bez gaszenia silnika i wraz migały. U Ciebie dokładnie całe zegary migają? u mnie tylko to co wskazuje: zegar(spalanie, temperaturę) i liczbę przejechanych kilometrów. Mam zamiar przejechać się do mechanika, może coś ustalą.


U mnie całe zegary migają (są lekko podświetlone) a jak z akumulatora trochę prądu zejdzie (np. auto stoi 3-4 dni na mrozie) to świecą intensywniej. Jak akumulator jest w lepszej kondycji to przez parę dni jest ok. Kiedyś w ASO twierdzili że to przypadłość TOLEDO/LEONA - podobno są czułe na minimalne nawet spadki napięcia. Miałem też tak latem na starym akumulatorze, naładowali go na maksa dużym prądem i było ok, a że miał już 7 lat i prąd mu uciekał, uwierzyłem w tę teorię. Teraz mam nowy akumulator, robię spore trasy, ładowanie sprawdzone (14,37 V) a jest gorzej niż na starym. Co do wilgoci to chyba raczej nie to (w upałach też świeciło). Pójdę tropem pietrka86 i sprawdzę tę tajemniczą złączkę - może trafię w 10 :-D
Tylko ciągle nie daje mi spokoju to, że na naładowanym na maksa akumulatorze jest ok, no ale w zimie trudno mieć ciągle "maksa".

Wskazówki zegarów - świeca, gdy zapłon wyłączony

PostNapisane: 2 lutego 2013, 20:40
przez kawcio
Witajcie,
Problem jak w temacie. Otóż ostatnio mam problemy z akumulatorem - na pewno czeka mnie wymiana. Póki co staram się podładowywać aku, ale z tym tez jest problem, bo mam autoalarm z syrenka, która posiada własne zasilanie (zmora...). Chcę zatem wymienić syrenkę, bo bez sensu prąd ciągnie. To też doprowadziło mnie do wniosku, że coś może pobierać prąd w sposób niekontrolowany - na pewno ta syrenka nieszczęsna (mam nadzieję, ze o wymianie syrenki też coś znajdę na forum:)), ale zauważyłem, że mimo tego iż zapłon jest wyłączony to lekko na czerwono świecą same wskazówki zegarów (obrotomierza i prędkościomierza jedynie!) - wiecie o co może chodzić z tymi wskazówkami?
Bardzo proszę o rady - z góry dziękuję!
Pozdrawiam. :-)

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 3 lutego 2013, 23:32
przez Karoll555
Nie znam się na samochodach. Ale wątpię żeby ta syrenka była problemem ponieważ jest montowana oryginalnie, a oni wiedza co robią. Może pomoże Ci wymiana akumulatora jak pisali wcześniej. Ja swojego problemu nie zlikwidowałem nie mam nawet czasu zajrzeć teraz będzie cieplej to postaram sie zrobić jak opisał to pietrek86. Dziwne jest to, że u was migają tylko zegary a u mnie tylko te 2 wyświetlacze.

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 4 lutego 2013, 09:04
przez kawcio
Rozmawiałem z jednym elektrykiem - polecał wymianę syrenki, ponieważ jest stara (10 lat) i może pobierać prąd. Akumulator to inna sprawa - na pewno jest do wymiany:) Z tym jednak zastrzeżeniem, że nie chcę by jakiś niekontrolowany pobór mocy zjadał mi moc nowiutkiego akumulatora....tego się obawiam.
Pozdr!

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 4 lutego 2013, 11:10
przez Karoll555
Co racja to racja. Napisz jak już uporasz się z problemem. Ja też postaram się zajrzeć jak najszybciej do samochodu i opisać sytuacje.

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 11 lipca 2013, 10:14
przez kawcio
Hej,
sprawa trafiła do mechanika, ale nie uporał się z problemem, który ewidentnie tkwi w liczniku. Podpinał licznik z innego samochodu (z passata bodajże) i wszystko grało pięknie (zatem posty, które dotyczyły słabo naładowanego akumulatora czy coś upadły).
Mechanik dał mój licznik do elektryka, ale cóż - licznik okazał się niewzruszony. Nie udało się go naprawić (nie pamiętam jak nazywała się ta część...staktyd, sta...coś takiego - jeśli ktoś wie o co chodzi to niech napisze jak się to nazywa:)).
Podsumowanie: nie udało się naprawić - jak świeciło tak świeci nadal i trochę mnie to już irytuje.
Pytanie - czy da się wymienić jakieś podzespoły licznika, bądź cały licznik (tylko co z przebiegiem i spasowaniem z kompem - żeby mi nie wył samochód, że wykrywa jakąś niezgodność...)

Pozdrawiam! Jeśli macie jakieś rady jak uporać się z tymi świecącymi zegarami to przyjmę w każdej ilości (ale tylko te rozsądne i rozwiązujące problem:P) :-D

-- 11 lipca 2013, 10:14 --

...Znacie jakiegoś skutecznego mechanika/elektryka samochodowego, który dałby radę tym licznikom...? Ech :mrgreen:

Re: Swiecące zegary-non stop

PostNapisane: 9 lutego 2019, 19:06
przez zylkagsf
Witam odgrzeję trochę stary temat ale miałem ten sam problem, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki w ciagu kilku sekund podświetlał się licznik. Zamieniłem akumulator na nowy boscha, wymieniłem regulator napięcia dlatego ze ładował 15,7 na jałowym co mogło sie przyczynić do ww usterki i po trasie licznik swiecił i mrugał mocniej. Czyszczenie wszelkich mas i złączy prądowych nie przynosiło efektu, były też zimne luty ktore pod lupą poprawiałem i poprawiłem połączenie nieoryginalnego radia (zamieniony żółty z czerwonym). Z braku pomysłów i braku błędow postanowiłem kupić licznik i znalazłem za grosze od anglika 30zł plus wysyłka o tym samym numerze na obudowie. Zawiozłem u mnie w Gnieźnie do elektryka ktory sie zajmuje głównie licznikami i za niewielkie pieniądze mam już problem za sobą a licznik mam normalnie zrobiony na europe km i litry tarczki przełożone i nie ma śladu po problemie. Gdyby ktoś chciał namiary można pisać na pw