Strona 1 z 1
Ciepłe kable alternatora

Napisane:
18 lutego 2017, 20:12
przez Andee
Witam ostatnio podczas sprawdzania ładowania akumulatora zauważyłem ze osłona pod która znajduje się akumulator jest ciepła.
Po zdjęciu osłony i otworzeniu górnej klapki gdzie są 3 bezpieczniki 30A czarny kabel był dość gorący. Czy to normalna sprawa czy powinienem czymś się martwić? Poniżej dołączam zdjęcie

Re: Ciepłe kable alternatora

Napisane:
18 lutego 2017, 20:41
przez Tracer2
Dokręć nakrętki. Jak prąd płynie , a duży to ciepło sie wydziela

Re: Ciepłe kable alternatora

Napisane:
18 lutego 2017, 20:56
przez Andee
Styki wyczyszczone i nakrętki dokręcone wiec nie ma mowy o jakiś luzach. To co normalka ze się może nagrzewać czy raczej nie powinno??
Re: Ciepłe kable alternatora

Napisane:
18 lutego 2017, 22:43
przez Axee
Andee, a dokreciles te nakretke od czerwonego kabla z klemy, ktora jest od spodu skrzynki?
Nic tam nie powinno sie grzac.
P.S. na zdjeciu widze wypalona miedz w miejscu zakucia czarnego kabla, wymien ten kabel na sprawny.
Re: Ciepłe kable alternatora

Napisane:
19 lutego 2017, 07:12
przez black-dimon
Gdzies jest luz, brak dobrego styku i dlatego tak się stało.
Szukaj do skutku.
Re: Ciepłe kable alternatora

Napisane:
19 lutego 2017, 09:52
przez marcin7x5
Słaby styk na tym czarnym kablu w miejscu zaciśnięcia tej złączki na kablu. Wytraw go np w fosolu i zalutuj to dobrze cyną a przestanie się grzać.
Re: Ciepłe kable alternatora

Napisane:
19 lutego 2017, 09:53
przez volk
Może być słaby styk pomiędzy kablem alternatora a zaciskiem klemy, temat przerabiałem w innym aucie. Można to zweryfikować w łatwy sposób przykładając voltomierz z jednej strony bezpośrednio do zacisku klemy a z drugiej do kabla od alternatora z parę centymetrów przed zaciskiem podejrzanej klemy (najlepiej przebić się cienką szpilka przez izolację przewodu). Odpal silnik, włącz wszystkie prądożerne odbiorniki (podgrzewanie szyby, wentylatory, klimę itp.) i zmierz spadek napięcia, przy dobrym styku powinien pokazywać 0V. Przy spadku 0,3V miałem gorący przewód, po wymianie klemy 0V spadku i chłodny przewód.
P.S.
Jeżeli grzeje się jeden przewód to warto sprawdzić również drugi.