odszranianie przedniej szyby - zasada dzialania

Czesc.
Nurtuje mnie to jak dziala w tych autach odmrazanie/odszranianie przedniej szyby.
Jak wiadomo, ponizek +4 stopni klimatyzacja sie nie zalaczy. Jesli ktos ma podgrzewacz plynu to z tego co sie doszukalem to przycisk odszraniania aktywuje ten podgrzewacz, ale nie kazdy ma ten bajer...
Wlaczajac odszranianie wentylator wieje na szybe z pelna moca jakby nie patrzec lodowatym powietrzem, co wydaje mi sie dziwne - w innych autach wlaczalem sile nadmuchu w polowie zeby nie studzic ogrzanego powietrza.
W passacie doczytalem, ze wystepuje grzalka, ale w leonach tego chyba nie ma: https://forum.vw-passat.pl/topic/39530-grzałka-elektryczna-w-b5fl-i-b5-zobacz/
No ale cos musi powodowac, ze ta szyba w miare ladnie sie odmraza. Ok, na poczatku swiece zarowe do ok 3 min grzeja komore spalania, egr tez sprzyja nagrzewaniu sie silnika, do tego wieksza dawka paliwa (w przypadku diesla) ale zauwazylem ze gorzej szron schodzi wlaczajac nawiew strzalka do gory.
No i czy jest sens zima w klimatroniku ustawiac ogrzewanie na maxa czy moze byc na auto, np 22 stopnie - domniemam ze niskich temp klimatronik i tak zrobi wszystko by osiągnąć zadana temperature?
Nurtuje mnie to jak dziala w tych autach odmrazanie/odszranianie przedniej szyby.
Jak wiadomo, ponizek +4 stopni klimatyzacja sie nie zalaczy. Jesli ktos ma podgrzewacz plynu to z tego co sie doszukalem to przycisk odszraniania aktywuje ten podgrzewacz, ale nie kazdy ma ten bajer...
Wlaczajac odszranianie wentylator wieje na szybe z pelna moca jakby nie patrzec lodowatym powietrzem, co wydaje mi sie dziwne - w innych autach wlaczalem sile nadmuchu w polowie zeby nie studzic ogrzanego powietrza.
W passacie doczytalem, ze wystepuje grzalka, ale w leonach tego chyba nie ma: https://forum.vw-passat.pl/topic/39530-grzałka-elektryczna-w-b5fl-i-b5-zobacz/
No ale cos musi powodowac, ze ta szyba w miare ladnie sie odmraza. Ok, na poczatku swiece zarowe do ok 3 min grzeja komore spalania, egr tez sprzyja nagrzewaniu sie silnika, do tego wieksza dawka paliwa (w przypadku diesla) ale zauwazylem ze gorzej szron schodzi wlaczajac nawiew strzalka do gory.
No i czy jest sens zima w klimatroniku ustawiac ogrzewanie na maxa czy moze byc na auto, np 22 stopnie - domniemam ze niskich temp klimatronik i tak zrobi wszystko by osiągnąć zadana temperature?