Strona 1 z 1
Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
19 lutego 2018, 15:07
przez orlandu
Mam problem z wibrującą kierownicą przy prędkości powyżej 140 km/h. Mój mechanik już rozkłada ręce a ja zaczynam się powoli myśleć że tak musi być. Na wstępie napiszę, że przeczytałem podobne tematy odnośnie wibracji kierownicy i budy samochodu jednak objawy nie były do końca zbieżne oraz sugestie tam zawarte zostały już wyczerpane.
Zatem do meritum, pacjent leon 1.8t 4x4, moment kulminacyjny pojawia się przy prędkości 140-150 km/h, zaczynają się lekkim mrowieniem przy 120 km/h i można powiedzieć że przy 180 km/h samoistnie przechodzą. Są to delikatne wibracje wzdłuż kierunku obrotu koła kierownicy, wystarczy mocniej złapać i kierownica się uspokaja ale czuć mrowienie w dłoniach.
Do tej pory byłem w kilku miejscach gdzie wyważają koła, kombinacje były przeprowadzane z 3 kompletami opon ( w tym 1 nowy) i 2 felg. Z reguły po wizycie był na chwilę "spokój" po czym problem wracał.
W międzyczasie zostało wymienione:
- tuleje w przednich wahaczach
- końcówki drążków kierowniczych
- gumy stabilizatora przód i tył
- łączniki stabilizatora przód i tył
- tarcze i klocki przód i tył
- sworznie przód
Geometria i zbieżność wzorowa, ostatnia kontrola miała miejsce pod koniec stycznia 2018 r. W ostatni weekend byłem na skp, brak luzów, najsłabszy amor ma 80% sprawności, nie ma się do czego przyczepić.
Co może być jeszcze przyczyną tych drgań/wibracji??
Re: Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
19 lutego 2018, 16:10
przez marcin7x5
Przeguby/półosie, łożyska w skrzyni biegów, zawieszenie wydechu...
Re: Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
19 lutego 2018, 16:46
przez biz0n
Sprawdziłbym jeszcze amortyzatory, miałem podobnie w Touranie, ten sam objaw, drżenie (mrowienie) przy dużych prędkościach szczególnie podczas przyspieszania. Uszkodzony amortyzator z przodu, mimo iż na skp pokazywało 75% sprawności.
Też wymieniłem prawie całe zawieszenie.
Re: Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
19 lutego 2018, 20:19
przez orlandu
marcin7x5 napisał(a):Przeguby/półosie, łożyska w skrzyni biegów, zawieszenie wydechu...
W aucie jest kit Valeo na sztywnym kole - niestety nic się nie zmieniło. Podczas montażu sprzęgła zostały sprawdzone półosie i przeguby, został wymieniony jeden przegub wewnętrzny bo miał luz.
Wydech jest nowy z kwasówki i ma kilka miesięcy, niestety wymiana nic nie poprawiła ani na + ani -.
biz0n napisał(a):Sprawdziłbym jeszcze amortyzatory, miałem podobnie w Touranie, ten sam objaw, drżenie (mrowienie) przy dużych prędkościach szczególnie podczas przyspieszania. Uszkodzony amortyzator z przodu, mimo iż na skp pokazywało 75% sprawności.
Też wymieniłem prawie całe zawieszenie.
Amortyzatory i sprężyny montowałem nowe niecałe 2 lata temu, mają przelotu może z 15kkm więc amory raczej odpadają.
Przypomniałem sobie, że wibracja występuje niezależnie czy przyspieszam, hamuje silnikiem, wytracam prędkość z wciśniętym pedałem sprzęgła i zapiętym biegiem oraz tocząc się na luzie. Wibracje nie przechodzą i nie są odczuwalne na budzie.
Re: Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
25 lutego 2018, 00:45
przez adrusek
Koła które montujesz na aucie są OEM z fabrycznym centrowaniem na 57.1mm czy jakieś customowe w pierścieniem centrującym ? Czy jakieś dystanse masz zamontowane ? Bo takie rzeczy dzieją się przy złym centrowaniu koła.
Przy hamowaniu nie nasila się to ?
Re: Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
26 lutego 2018, 08:34
przez chlorek
orlandu napisał(a):Amortyzatory i sprężyny montowałem nowe niecałe 2 lata temu
Jakie amory i jakie sprężyny?.
Re: Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
26 lutego 2018, 13:01
przez orlandu
1 kpl felg to ori 17" top sport, 2 kpl to ori 17" z s3 8l, nie mam pierścieni centrujących ani dystansów.
Hamowanie nie nasila/zwiększa wibracji, po prostu występują w danym zakresie prędkości.
Zawias to bilstein b8 + eibach pro kit.
Podejrzanym w tym momencie jest krzyżak w układzie kierowniczym, na forum golfa piszą, że jak ma luz to potrafi właśnie telepać kierownicą.
Re: Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
26 lutego 2018, 13:10
przez adrusek
Na zgaszonym aucie jak poruszasz kierownicą w lewo/prawo słychać jakieś stuki?? Krzyżak łatwo jest zdiagnozować tylko trzeba ściągnąć osłonę pod kierownicą .
Ale częściej pojawia się luz w samej przekładni. Przeguby wew. sprawdzone ?
Re: Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
27 lutego 2018, 07:54
przez orlandu
Na zgaszonym aucie jak szybko poruszam kierownicą nie kojarzę żeby były jakieś stuki ale jeszcze sprawdzę.
Tak, przeguby z pół osiami były sprawdzane podczas wymiany sprzęgła, lewy wewnętrzny miał wg mechanika mały luz więc został wymieniony na nowy SKF, pozostałe były bez zastrzeżeń.
Jak się zrobi cieplej to pojadę do firmy zajmującej się regeneracją układów kierowniczych na kompleksowe sprawdzenie. Jak rozmawiałem przez telefon to mówili, że może to być też wina luzów przekładni i zapraszali na kontrolę.
Re: Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
27 lutego 2018, 09:52
przez Vax
Niedawno w firmowym suzuki sx4 miałem bardzo podobne objawy, przy prędkościach 80-100 pojawiało się drżenie głównie na kierownicy ale ogólnie to przenosiło się po całej budzie, niezależnie od tego czy się hamowało, przyspieszało czy jechało na luzie, winny był tylny dyferencjał, nie wiem dokładnie co z nim było nie tak bo ani się nie znam, ani nie byłem przy naprawie, ale auto trafiło do warsztatu specjalizującego się w naprawach układów napędowych, coś tam w środku wymienili bo podobno był luz i drżenie ustało. Wiem, że opis nieprecyzyjny, ale skoro to 4x4 to może warto by zerknąć do układu przeniesienia napędu z tyłu?
Re: Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
28 lutego 2018, 11:27
przez orlandu
adrusek napisał(a):Na zgaszonym aucie jak poruszasz kierownicą w lewo/prawo słychać jakieś stuki??
Na postoju i zgaszonym silniku jak kręcę szybko kierownicą o mały kąt (20-30st) w lewo i prawo to słychać takie głuche stukanie/pukanie w momencie zmiany kierunku, jeżeli jest on większy( 120-180st) to nic nie słychać.
Co to może oznaczać?
Re: Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
28 lutego 2018, 14:56
przez adrusek
Najprawdopodobniej luz na przekładni kierowniczej. Do zweryfikowania jeszcze dwa krzyżaki na kolumnie ale raczej problem będzie z tym co napisałem na początku

Re: Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
9 marca 2018, 13:41
przez orlandu
Jak się zrobi cieplej to podjadę do specjalisty, żeby to zdiagnozował.
Znalazłem już 2 firmy w okolicy, które się specjalizują tylko w tym zakresie.
Będę informował na bieżąco.
-- 9 marca 2018, 13:41 --
Mały update, jestem po wizycie w pierwszej firmie i co ciekawe nie stwierdzono luzów w układzie kierowniczym, a Szef zakładu z moim problemem odesłał mnie na wyważenie kół

Co ciekawe teraz jak się zrobiło ciepło i temperatura jest powyżej 0stC stukanie podczas szybkich skrętów kierownicą na postoju ustało .
Re: Drgania/wibracje kierownicy powyżej 140-150 km/h

Napisane:
9 marca 2018, 17:31
przez adrusek
Te stuki jak jest zimno to jest przekładnia .
Ale niech majstry sprawdzają. U mnie każdy mówił, że przekładnia ok ale tak nie jest.
Niech sprawdzają dalej