Strona 1 z 1
Co to za modyfikacja ?

Napisane:
29 lipca 2018, 16:36
przez Przemko240
Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
29 lipca 2018, 20:47
przez [gypsymh]
Sprawdź czy w złączu do sterownika są w tym miejscu piny. Wygląda jak by ktoś robił zabezpieczenie przed kradzieżą. Musiał byś podać nr pinow które są odcięte i przelutowane by sprawdzić czego dotyczą.
Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
29 lipca 2018, 21:50
przez Axee
Dokladnie tak jak mowi [gypsymh], prawdopodobnie zamienione piny w sterowniku silnika i we wtyczce od instalacji auta, mialy chronic przed podmiana sterownika silnika na spreparowany bez immo w przypadku proby kradziezy. Piny nr 102 i 110 od czujnika walu G28 przelozone na nr 105 i 113. Jesli we wtyczce na 105 jest kabel czarny, a na 113 brazowy, zas na 102 i 110 nie ma nic, to powinno dzialac.
Sterowanie pompa paliwa jest z pinu 80 sterownika silnika, podawana jest tam masa, przewod fioletowo zolty. Przekaznik pompy paliwa (53 pozycja nr 10, srodkowy rzad, srodkowy przekaznik) ma 4 styki: Styk nr 2 to +12V po zaplonie z bezpiecznika nr 28, styk nr 8 to wyjscie na pompe. Styk nr 4 to sterujaca masa z pinu 80 sterownika silnika, styk nr 6 to odcinane napiece +12V. Po zaplonie sprawdz czy jest napiecie na stykach nr 2 i nr 6. Jesli tak to po zaplonie i przy nie wyciagnietym przekazniku przewodem zewrzyj styk nr 4 do masy i powinno byc pompe slychac. Sama pompe mozna rowniez sprawdzic zwierajac styki nr 2 i nr 8, przy wyciagnietym przekazniku i wlaczonym zaplonie. Napiecie na styku nr 6 jest po przekazniku zasilania koncowki 30 (109 pozycja nr 12, srodkowy rzad, 2 od prawej), ten skolei ma 3 piny, pin 2 napiecie z bezpiecznika 50A przy akumulatorze, styk 6 wyjscie napiecia +12V na uklady auta, miedzy innymi na przekaznik pompy paliwa. Styk nr 9 sterowanie masa ze sterownika silnika pin nr 18, przewod niebiesko-zolty. Sprawdz przejscia byc moze ktos zrobil jakies odciecie na ktoryms z przewodow.
Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
30 lipca 2018, 17:46
przez Przemko240
Zrobiłem tak jak powiedziałeś. Pompa działa gdy jest przekręcony zapłon, wpięty przekaźnik i styk nr 4 zwieram przewodem z masa. Działa rownież gdy zwieram styki nr 2 i 8 na włączonym zapłonie. Gdy mierzyłem napięcie na stykach 6 i 4 Wynosiło 5-6 v, jest za niskie bo powinno wynosić 12v, wszytkie masy sprawdziłem, nie mam pojęcia co może byc. Nie widać żadnych dodatkowych kabli które mogły by wskazywać na zabezpieczenie przed kradzieżą.
Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
30 lipca 2018, 23:50
przez Axee
Zmierz czy jest przejście pomiędzy stykiem 4 przekaźnika, a pinem nr 80 we wtyczce sterownika silnika od strony auta. Miernik i przedzwonić przewód. Jesli nie ma pociągnąć przewód równolegle do istniejacego. Jeśli jest przejscie to może być uwalony sterownik silnika. Wtedy inny z ARLa, dobrany pod nr istniejacego, immo off w sterowniku silnika lub dopasować sterownik do zegarów. Nie zapomnij przepiąć kabli od G28 we wtyczce na pierwotne miejsce. Możesz też nie wymieniać sterownika silnika i wysterować pompę po zapłonie, nie powinna dostać w dupę, aczkolwiek różnie to bywa. Wtedy dodatkowy przekaźnik np. o nr 53 sterowany plusem po zapłonie i masa na cewke. A do jednego pina styku zwiernego masa i drugi pin do przekaznika pompy na pin 4. Należy wtedy pamiętać, aby auta ze zgaszonym silnikiem na włączonym zapłonie za długo nie trzymać.
Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
1 sierpnia 2018, 18:09
przez Przemko240
Na stykach 6 i 4 przekaźnika 53 teraz jest napięcie 12v. Wydaje mi się, ze przekaźnik powinen zewrzeć styki i dać napięcie na pompę. Nie rozumiem czemu tego nie robi. Miedzy pinem 80 a stykiem 4 przekaźnika jest przejście. Czy to dalej może świadczyć o uszkodzeniu komputera ? Wszytkie masy sprawdziłem jeszcze raz i nadal nic.
Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
1 sierpnia 2018, 23:03
przez Axee
Podmieniales ten przekaznik, powinien byc tam gdzies obok od klaxonu podobny, zamien miejscami oba 53 ...
Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
1 sierpnia 2018, 23:11
przez Przemko240
Podmieniłem. Nic to nie dało. Bezpiecznik tez dobry. Podmieniłem tez przekaźnik 109. Żadnej rekacji.
Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
1 sierpnia 2018, 23:37
przez Axee
Wyglada na to ze sterownik silnika nie wystawia masy na pin 80, wtedy kiedy pompa w baku ma pracowac. Aby jezdzic mozesz zrobic rozwiazanie takie jak podalem pare postow wyzej, czyli podawanie masy na przekaznik pompy poprzez dodatkowy przekaznik po przekreceniu zaplonu. Albo jeszcze prosciej: wyciag przekaznik 53 od pompy i zewrzyj styki 6 i 8 drutem poprzez bezpiecznik 15A, byc moze uda sie nawet wygiac kombinerkami styki w bezpieczniku 15A tak aby wszedl bezposrednio w 6 i 8. Sprawdz jeszcze czy napiecie na 6 znika po przekreceniu kluczyka na pozycje zero.
Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
2 sierpnia 2018, 15:23
przez Przemko240
Podpiąłem dzis inny sterownik od ARLa i pompa normalnie działa. Czy elektronik da radę naprawić ten sterownik ? Chciałbym to zrobić jak się należy a nie bawić się w zasilanie na „krótko”. Czy mozliwe, ze to wina tych przelutowanych styków ?
Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
2 sierpnia 2018, 16:01
przez Axee
Trzeba by obejrzec plyte pcb od pinu 80 wglab, co tam po drodze leci. Pewnie jakis tranzystor padl, albo cos odlecialo/ukruszylo sie. Raczej nie bedzie, to wina tych przelutowanych stykow, chyba ze ktos naderwal jakis element przy demontazu pcb z obudowy.
Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
3 sierpnia 2018, 14:05
przez Tracer2
https://allegro.pl/listing?string=stero ... i-1-2-0725Sterownik jest do kupienia. Ja bym wymienił na oryginał , a nie naprawiał bo to zbyt ważna rzecz, a jak był grzebany to nie wiadomo ile pociągnie i co tam ktoś nacudował.
Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
3 sierpnia 2018, 17:59
przez Przemko240
Podjechałem dzis do dobrego elektronika, powiedział, ze może to zrobić ale będzie to kosztowne i za chwilę znów może coś paść. Doradził żebym kupił używany sterownik od VW 130 km bo najtańsze ( udało mi sie dostać za 15 zł od Passata b5 na pompowtryskach, oryginalny nie rozklejamy) i powiedział ze przegra wszytko ze starego sterownika do tego co kupiłem i będzie chodzić. Jutro ma byc gotowe, więc zobaczymy. Na pewno napisze czy się udało rozwiązać problem.
Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
4 sierpnia 2018, 04:17
przez Tracer2
To się sterowniki od ARL niezle w cenie trzymają

To jest ciekawa i dobra informacja że zamiennik można od 15 PLN pozyskać ...

Re: Co to za modyfikacja ?

Napisane:
14 września 2018, 08:31
przez Przemko240
Z tego co mówił najdroższe sterowniki to te od zwykłych 110 i właśnie arl. Dzis odebrałem, pompa się załącza, wszytko działa. Całkowity koszt wyniósł 100 zł a mam oryginał

Mam nawet te 180 km co wcześniej

-- 14 września 2018, 08:29 --
Problem znów zaczął się pojawiać, tym razem problem jest taki ze pompka działa, jednak samochód nie odpala, kręci ale nie odpali, nie daje żadnych oznakow. Podobna sytuacja była gdy uszkodził mi się czujnik g28 od położenia wału. Zaczęło się tak dziać po zmianie walka rozrządu, samochód czasem kręcił ale nie odpalał, trzeba było stuknąć w skrzynkę bezpieczników, poruszać kablami. W tym momencie Leon w ogóle nie odpala, nie pomaga stukanie, wszytkie styki sprawdzone. Po wyjęciu licznika okazało się, ze ktoś juz grzebał w kablach i dołożył dodatkowy bezpiecznik. Poprzedni właściciel zastosował swoje zabezpieczenia przed kradzieżą których nie rozumiem. Może komuś przychodzi coś na myśl ? Najlepiej poszukuje ogarniętego elektronika ze świętokrzyskiego, najlepiej z okolic Kielc który by mi to zrobił, najlepiej z dojazdem z uwagi, ze samochód nie jest na chodzie.