Strona 1 z 1

Utknąłem przy wymianie nagrzewnicy

PostNapisane: 7 stycznia 2019, 17:12
przez plsbx
Dzień dobry,
zabrałem się za wymianę nagrzewnicy i do tego momentu szło dobrze. Problem pojawił się w momencie jak zorientowałem się że mam wersję z klimatyzacją i nie ma możliwości wyciągnąć nagrzewnicy bez wyciągania całego zespołu wentylacji.
Na chwilę obecną mam czynnik i brak możliwości ściągnięcia go. A nawet jeśli go wypuszczę to jak dalej uwolnić całą skrzynkę? 4 śruby już odkręciłem.

Re: Utknąłem przy wymianie nagrzewnicy

PostNapisane: 7 stycznia 2019, 18:13
przez Sebool2006

Re: Utknąłem przy wymianie nagrzewnicy

PostNapisane: 7 stycznia 2019, 18:51
przez plsbx
Czytałem już wszystkie podobne wątki również te na forach od audi a3 i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Nie wiem jak uwolnić całą skrzynie od przewodów klimatyzacji przez co nie mam dostępu do nagrzewnicy.

Re: Utknąłem przy wymianie nagrzewnicy

PostNapisane: 8 stycznia 2019, 01:14
przez Axee
plsbx, od strony komory silnika nalezy odkrecic zawor rozprezny na grodzi i odlaczyc rurki (wszysktie sruby ulozone rownolegle do osi rurek), oczywiscie najpierw nalezy sciagnac czynnik z ukladu, jesli jeszcze jest w ukladzie klimy czynnik. Jesli na zaworze jest plastikowa oslona termiczna sciagasz ja. Pozniej odkrecasz srube miedzy rurkami klimy wchodzacymi do zaworu rozpeznego odciagasz blache, i ciagniesz za rurki, sa wbite w zawor na oringach, nastepnie odkrecasz kolejna srube w gornej czesci zaworu i demontujesz zawor rozprezny od rurek wystajacych ze skrzynki nagrzewnicy, ciagiesz za zawor, rurki tez sa wbite w zawor z drugiej strony na oringach, demontujesz blache pomiedzy rurkami. Przy powrotnym montazu wszystkie rozlaczone oringi wymieniasz na nowe oryginalne kupione w ASO, smarujesz je olejem do ukladu klimy przed montazem.
Obok zaworu rozpreznego sa 2 nakretki u gory po prawej i na dole po lewej patrzac od stronu komory silnika, nalezy odkrecic. Rowniez dodatkowe 2 nakretki trzymajacej nagrzewnice odkrecane od strony komory silnika, ktora sa ukryte pod nacieciem U w macie termicznej grodzi, nad i pod plastikowym uchwytem przewodu hamulcowego.
Zadna filozofia z odpowiedzia na Twoje pytanie, tylko logiczne i intuicyjne dzialanie.

Re: Utknąłem przy wymianie nagrzewnicy

PostNapisane: 8 stycznia 2019, 10:31
przez plsbx
Dziękuję za odpowiedź. Nie wiedziałem właśnie jak odłączyć klimatyzację, a jednocześnie miałem nadzieję że ktoś napisze że da się zrobić to bez tego. No nic, będę działał.