Strona 1 z 1
wymiana przednich lozysk

Napisane:
4 lipca 2007, 20:04
przez hubi2000
Czy przednie lozyska sa razem z piasta, czy ktos z was wymienial lozyska czy duzo jest z tym zabawy.....
seat leon 1,6
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
4 lipca 2007, 20:06
przez Tonny S
Przednie nie sa z piastą - wymieniasz jak każde inne ożysko, będziesz potrzebowal prasy.
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
5 lipca 2007, 00:05
przez Kozak
pod warunkiem że chodzi o Leona I , bo w Leo II wymienia się całe piasty .
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
5 lipca 2007, 18:23
przez hubi2000
a bez prasy nie da rady.....
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
5 lipca 2007, 19:35
przez Tonny S
Pewnie da ale mozesz uszkodzic lozysko, bo latwo nie wchodzi.
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
24 stycznia 2012, 12:32
przez _carlos-
Czy w kole jest jakis czujnik pochylenia, bo znajomy powiedzial mi, ze po wyciagnieciu piasty trzeba nauczyc czujnik pozycji kola?
(1.9 TDI ALH 90 KMm 2001r.)
Znacie srednice zewnetrzna lozyska , bo musze zalatwic kawalek rurki do wycisniecia lozyska z piasty ?
jeszcze jakby mnie ktos poratowal numerem lozyska z SKF.
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
24 stycznia 2012, 17:22
przez wojtekk
Lozysko niedawno zmienialem sam, leon asv 2002 rok, nie ma zadnych czujnikow pochylenia itp odkrecasz piaste wybijasz stare łozysko, do wcisniecia wcale nie trzeba prasy, bierzesz srube, podkladki i wkrecasz nowe lozysko w piaste

Daruj sobie w tym przypadku SKF bierz FAGa.
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
24 stycznia 2012, 18:17
przez Hyvel
Numer katalogowy zawsze możesz sobie zobaczyć tu:
http://sklep.intercars.com.pl/?grut=#/d ... le=1&wsk=O jeżeli nie jesteś posiadaczem Etki, a i cenę też widać

Niestety nie jest tanio chyba, że masz jakiegoś mechanika ze zniżkami u nich

Łożyska zawsze można było wycisnąć inaczej niż prasą, finezja i wyczucie wskazane!!!
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
24 stycznia 2012, 20:07
przez _carlos-
wojtekk a dlaczego FAGa a nie SKF ?
Pamiętasz wymiar zewnętrzny łożyska?
Jak wyciągnąłeś stare łożysko?
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
24 stycznia 2012, 20:34
przez wojtekk
Mam zaufanego sprzedawce, odradzal mi skf bo w tym przypadku nie jest to dobry wybor (reklamacje itd) fag jest troszke drozszy od skf, te mi polecil i sporo ludzi, wymiarow niepamietam, stare lozysko wybilem, nowe wciaglem przy pomocy sruby, prasy nie trzabylo. Jedz do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego, tam napewno maja lozyska do leona, a jak nie maja to zamowia

pozdro
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
25 stycznia 2012, 07:20
przez _carlos-
Znalazłem na allegroz FAGa za 83zł:
http://allegro.pl/lozysko-lozyska-kola- ... 45423.htmlnatomiast z SKFa najtaniej 110zł,
Jak należy prawidłowo dokręcić łożysko?
-- 25 sty 2012, o 07:20 --
Już znalazłem.
Axee napisał:
"Dla nakretki 12 katnej:
Auto podniesione, hamulec nozny
mocno nacisniety, dociagnac nakretke
kluczem dynamometrycznym na
300Nm, nastepnie odkrecic o 1 obrot
(360*), opuscic auto i dokrecic
nakretke momentem 50Nm + dorecic
jeszcze o 30*.
Dla nakretki 6 katnej:
Auto podniesione, hamulec nozny
mocno nacisniety, dociagnac nakretke
kluczem dynamometrycznym na
240Nm, opuscic auto, dokrecic
nakretke o 90*, odkrecic nakretke o
90*, podniesc auto, nacisnac mocno
hamulec nozny, dokrecic nakretke
momentem 240Nm, opuscic auto,
dociagnac nakretke o 90*."
Jaki jest rozmiar nakrętki dociągającej piastę do przegubu?
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
26 stycznia 2012, 15:00
przez Wasill
Nakrętka 20 tam jest jak pamiętam
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
26 stycznia 2012, 21:06
przez _carlos-
Chyba jednak większa, albo 32mm, albo 36 mm.
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
26 stycznia 2012, 21:33
przez paffa1
30mm
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
27 stycznia 2012, 15:03
przez Wasill
Nakrętka jest tam 20. A klucz do niej to 30
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
27 stycznia 2012, 22:04
przez paffa1
Wasill napisał(a):Nakrętka jest tam 20. A klucz do niej to 30
Dlatego napisałem 30mm zamiast M30

Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
1 lutego 2012, 22:26
przez _carlos-
Opis dotyczy 1.9TDI 2001r. Użyte narzędzia mogą się różnić w zależności od modeli.
Do wymiany łożyska piasty potrzebne będą klucze:
nasadowy 30 dwunastokątny,
nasadowy 18,
płasko-oczkowy 18,
nasadowy 13,
śrubokręt krzyżak,
ściągacz seger,
torx 40
Przed ściągnięciem koła należy poluzować nakrętkę 30mm trzymającą przegub do zwrotnicy. Następnie ściągnąć koło, ściągnąć zaślepki i odkręcić torxem dwie śruby trzymające zacisk hamulcowy. Potem odkręcamy śrubę na krzyżak trzymającą tarczę.
Odkręcamy nakrętkę 18mm mocującą gałkę drążka kierowniczego do zwrotnicy. Aby wybić gałkę należy uderzać młotkiem w zwrotnicę przy gałce, aż wyskoczy ze stożka (nie wolno uderzać w gałkę bo się uszkodzi) lub użyć ściągacza.
Gałkę mocującą wachacz do zwrotnicy można zdemontować na dwa sposoby:
1) odkręcamy trzy śruby 13mm od spodu wachacza i ciągniemy zwrotnicę do siebie, aż blaszka mocująca gałkę wyjdzie z wachacza.
2) wybijamy przegub ze zwrotnicy uderzając w ośkę poprzez nakrętkę, żeby nie uszkodzić gwintu, końcowy etap już bez nakrętki tak by przegub wyszedł. Następnie odkręcamy nakrętkę 18mm mocującą przegub do zwrotnicy.
U góry zwrotnicy wciśnięty jest macperson i sciśnięty śrubą z nakrętką 18mm. Śrubokrętem robimy na macpersonie znak styku ze zwrotnicą, aby przy składaniu wiedzieć na jaką głębokość go wsunąć. Wybijamy macpersona uderzając młotkiem w zwrotnicę. Z tyłu macpersona jest blaszka pozycjonująca, która musi przy składaniu wejść w wycięcie zwrotnicy.
Ze zdemontowanej zwrotnicy należy wycisnąć piastę, potem wyciągnąć seger zabezpieczający łożysko przed wysunięciem, a następnie wycisnąć łożysko. Gniazdo łożyska i macpersona należy przeczyścić drobnym papierem sciernym i nałożyć smar.
Zwrotnicę montujemy w odwrotnej kolejności. Podczas przykręcania gałek może obracać się szpilka gałki. należy ją zablokować przytrzymując kluczem torx wkładanym od czoła szpilki. Wszystkie gwinty warto wyczyścić szczotką drucianą i nasmarować.
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
3 kwietnia 2012, 17:16
przez andrew12
Witam.
Jestem po wymianaie łożyska przedniego prawego. Obserwowalem prace mechanika i ogólnie nie mam zastrzeżeń poza tym że na koniec przykręcił tą dużą nakrętkę dwunastokatną po prostu kluczem pneumatycznym z jakimś tam pewnie momontem. Czy tak to się powinno dokręcać bo wiem że jest jakiś specjalny sposób dokręcania? Jeżdzić z tym spokojnie czy jechać do niego niech poprawi żeby za 1000 km nie było powtórki z rozrywki?
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
3 kwietnia 2012, 17:45
przez Axee
andrew12, bedzie powtorka z rozrywki. Jest specjalna procedura, bylo opisane na forum.
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
3 kwietnia 2012, 20:05
przez andrew12
Axee napisał(a):andrew12, bedzie powtorka z rozrywki. Jest specjalna procedura, bylo opisane na forum.
takiej odpowiedzi się niestety spodziewałem. Pytanie czy da się to jeszcze raz prawidłowo dokręcić stosując odpowiednią procedurę? Czy jest już za późno?

Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
30 kwietnia 2012, 20:18
przez Jurek89
Kolego ja wymieniałem łożyska kupiłem te z allegro za 83zł i są dobre śmigam na nich już trochę...a ogólnie jestem zdania jak robić to dobrze i wymienić dwa od razu łożyska...żebyś za jakiś czas nie bawił się z drugą stroną :p
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
30 kwietnia 2012, 21:56
przez Marcinxxx
Dokładnie robić odrazu dwa i raz ustawiac zbieznosc

Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
30 kwietnia 2012, 22:46
przez motyka8
Axee napisał(a):andrew12, bedzie powtorka z rozrywki. Jest specjalna procedura, bylo opisane na forum.
A co to za procedura

Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
30 kwietnia 2012, 23:04
przez Hyvel
Google rozwiązuje 60% problemów polskiego społeczeństwa, resztę rozwiązuje alkohol...
Szukać, szukać, szukać...
Axee napisał:
"Dla nakrętki 12-kątnej:
Auto podniesione, hamulec nożny
mocno naciśniety, dociągnąć nakrętkę
kluczem dynamometrycznym na
300Nm, następnie odkręcić o 1 obrót
(360*), opuścić auto i dokręcić
nakrętkę momentem 50Nm + dokręcić
jeszcze o 30*.
Dla nakrętki 6-kątnej:
Auto podniesione, hamulec nożny
mocno naciśnięty, dociągnąć nakrętkę
kluczem dynamometrycznym na
240Nm, opuścić auto, dokręcić
nakrętkę o 90*, odkręcić nakrętkę o
90*, podnieść auto, nacisnąć mocno
hamulec nożny, dokręcić nakrętkę
momentem 240Nm, opuścić auto,
dociągnąć nakrętkę o 90*."
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
1 maja 2012, 08:36
przez tatian
Eh te wasze procedury. Naczytacie się bzdur z aso i potem wymyślacie. U mnie łożyska były dokręcane normalnie i żadnej powtórki nie ma a jeżdżę już na nim 3 lata. Nie widzę też sensu wymiany dwóch na raz skoro drugie padło właśnie po 3 latach. Powiem więcej to pierwsze było zakładane bez prasy i również nic mu nie jest. Zamiast tych wszystkich mega pomysłów radzę kupić porządne łożysko (ja wybrałem SKF) żeby nie padło po 3 miesiącach jak niektórym tutaj. A jeżeli ktoś ma za dużo pieniędzy to niech od razu jedzie do aso.
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
10 maja 2013, 06:50
przez pablo28
Wiatam panowie mam pytanko , czy po wymianie przedniego lożyska w leon I trzeba ponownie ustawiać geometrie zawieszenia??
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
10 maja 2013, 07:40
przez _carlos-
Nie
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
10 maja 2013, 07:57
przez darq12
No nie powiedzial bym tak do konca ze nie. A jak mechanik odkrecal swozen wachacza a nie wybijal? Ja bym ustawil jednak.
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
10 maja 2013, 17:55
przez pablo28
Panowie jaki jest potrzebny klucz do odkręcenia przegubu , to jest taka duża dziwna gwiazdkowa nakrętka , zwykłą nasadką to odkręci?
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
10 maja 2013, 20:07
przez lukki89
klucz 30mm dwunastokątny. Wystarczy sie cofnąć 12 postów i kolega "carlos" wszystko opisał.
Czytanie nie boli.
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
10 maja 2013, 20:25
przez _carlos-
_carlos- napisał(a):Do wymiany łożyska piasty potrzebne będą klucze:
nasadowy 30 dwunastokątny,
nasadowy 18,
płasko-oczkowy 18,
nasadowy 13,
śrubokręt krzyżak,
ściągacz seger,
torx 40
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
11 maja 2013, 09:08
przez leoTDI
tatian napisał(a):Eh te wasze procedury. Naczytacie się bzdur z aso i potem wymyślacie. U mnie łożyska były dokręcane normalnie i żadnej powtórki nie ma a jeżdżę już na nim 3 lata. Nie widzę też sensu wymiany dwóch na raz skoro drugie padło właśnie po 3 latach. Powiem więcej to pierwsze było zakładane bez prasy i również nic mu nie jest. Zamiast tych wszystkich mega pomysłów radzę kupić porządne łożysko (ja wybrałem SKF) żeby nie padło po 3 miesiącach jak niektórym tutaj. A jeżeli ktoś ma za dużo pieniędzy to niech od razu jedzie do aso.
bardzo dobry, mądry i logiczny wpis -> tak samo postępuje

Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
13 maja 2013, 14:11
przez pablo28
Mówicie że to jest zwykły nasadkowy klucz 12-sto kątny 30 , a więc pożyczyłem taką nasadke i 12 kątów jest , to sie zgadza ,tylko klucz jest za luzny ,wg mnie to bedzie klucz 12 kątny tylko rozmiar 29
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
13 maja 2013, 18:43
przez _carlos-
Ja używałem 30 i pasował prawidłowo. Weź suwmiarkę i poprostu zmierz, a nie gdybaj.
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
13 maja 2013, 19:36
przez motyka8
Na 100% 30mm juz kilka razy odkrecalem
Re: wymiana przednich lozysk

Napisane:
11 listopada 2018, 14:08
przez Bonus
Panowie co do luzu na śrubie to faktycznie kupiłem dwie nasadki. jedna nasadka mi pasuje bez specjalnych luzów (jest to kwadrat 3/4" i 30 głębsza) a druga na kwadrat 1/2" i rozmiar także 12kątna i 30 płytsza. Ta druga ma luz. wyglada to tak samo krawędzie są pod podobnym katem ta 3/4" ma grubszą ściankę. Chyba jest dokładnośc inna jeden klucz to Force z juli (ten 3/4) drugi to Stanley