Odpowiedź jest i to prosta: potrzebujesz całego "dołu" silnika PD czyli blok, miska, wał korbowodowy, korbowody, tłoki, panewki, pierścienie, pompa oleju, najlepiej od razu duża chłodnica oleju. Do tego najgrubszą uszczelkę pod głowicę (z 3 dziurkami), śruby oryginalne od VP do głowicy albo szpilki ARP do VP, głowicę i cały osprzęt od VP.
Przed skręceniem tego w całość musisz na wale korbowym przełożyć nadajnik położenia wału od silnika VP, tak samo jak czujnik położenia wału od VP.
W ile mocy i momentu mierzysz? Jak nie przegniesz pały to wystarczy dać grubszą uszczelkę pod głowicę i też hula
afn110 napisał(a):interesuje mnie czy wystarcza tloki, korbowody, wal korbowy ewe. ktores z tych elementow (co jest najslapsze w VP wzgledem PD), zeby nie isc niepotrzebnie w koszta
Kobowody i tłoki od PD (130, 150, 163 KM) są inne jak w VP. Mocniejsze i cięższe. Czopy korbowodowe są te same więc korbowody możesz przełożyć ale zmieni się wyważenie układu korbowo-tłokowego. Wał od PD nie wiem czy pasuje do panewek głównych w bloku VP.
Najprościej jest zapodać cały "dół":
http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 7516c9d28a