Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Tubrbina VGT - 110 koni - pytanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Tubrbina VGT - 110 koni - pytanie

Postprzez karolw » 11 stycznia 2009, 00:21

Zeby zmniejszyc cisnienie doladowania sterownik zwieksza podcisnienie w baczku co powoduje przestawienie (przesuniecie) dzwigni w dol (w kierunku baczka) ? Czy moze uklad dziala w druga strone ?
Zobacz Profil
karolw
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 grudnia 2008, 21:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon

Reklama

Re: Tubrbina VGT - 110 koni - pytanie

Postprzez Axee » 11 stycznia 2009, 12:20

karolw, a co to jest baczek? :hahaha:

Jesli chodzi o sterowanie turbina ze zmienna geometria to jest sterowana podcisnieniem, ktore wytwarza pompa prozniowa (vacuum), a to skolei podcisnienie jest podawane za pomoca wezykow do zaworu N75, a nastepnie na silownik podcisnieniowy przy turbinie. Zaworem N75 steruje sterwnik silnika, a silownik podcisnieniowy przy turbinie zwany potocznie gruszka steruje mechanicznie poprzez sztange wychyleniem lopatek. Im wieksze podcisnienie w ukladzie podawane na silownik podcisnieniowy, tym bardziej wciagana jest membrana gruszki i przyciagana sztanga do gruszki, zatem bardziej wychylaja sie lopatki zmiennej geometrii i cisnienie w ukladzie turbiny wzrasta.

:hahaha: czyzbys planowal dorobienie mechanicznego np. na sznurek lub linke sterowania lopatkami turbiny?
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Tubrbina VGT - 110 koni - pytanie

Postprzez karolw » 11 stycznia 2009, 21:33

Baczek - gruszka lub silownik podcisnieniowy.

Odnosnie dzialanie systemu podcisnieniowego i samej turbiny to jest chyba jednak na odwrot niz piszesz. U mnie gruszka sie nie rusza - albo pompka albo zaworek daja za male podcisnienie zeby gruszka byla w stanie wciagnac dzwignie. Efekt to strandardowe obciecie mocy przy 130 km/h. Diagnoza VAGiem wskazuje na przeladowanie. Ponad 2500 mbar cisnienia. Stad wnosze ze przy wzrosnie obciazenia, wciaganie dzwigni przez gruszke powoduje spadek! cisnienia doladowania. Gdyby bylo inaczej autko nie mialo by kopa z niskich obrotow i nie bylo by efektu przeladowania. Ale oczywiscie moge sie mylic, bo to tylko moje przypuszczenia i obserwacje ...
Zobacz Profil
karolw
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 grudnia 2008, 21:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon

Re: Tubrbina VGT - 110 koni - pytanie

Postprzez Sammael » 11 stycznia 2009, 21:59

karolw, ale jakie to ma w tym momencie znaczenie? faktem jest, że masz zapieczone kierownice spalin w turbinie. Musisz przeczyścić turbo.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Tubrbina VGT - 110 koni - pytanie

Postprzez karolw » 11 stycznia 2009, 23:03

No wlasnie, ze nie. Kierownice ruszaja sie plynnie. Tzn po zdjeciu gruszki mozna nimi swobodnie poruszac. Jesli zaczne wysysac powietrze z gruszko ustami :) dzwignia sie cofa i przestawia kierownice. Sek w tym, ze podcisnenie z vacum pompki albo jest za male albo zaworek N75 jest uszkodzony. Hamulec dziala dobrze, wiec raczej vacum jest. Instalacje tez jest szczelna bo wymienilem wszystkie wezyki na nowe.
Pytanie jakie sie nasuwa ? Ile podcisnienia powinna dac pompka vacum ? Niestety dopiero w piatek bede mogl porobic testy w garazu ale zbieram informacje ...
Zobacz Profil
karolw
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 grudnia 2008, 21:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon

Re: Tubrbina VGT - 110 koni - pytanie

Postprzez Sammael » 11 stycznia 2009, 23:12

Może być też tak, że masz uszkodzoną gruszkę - też się zdarza.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Tubrbina VGT - 110 koni - pytanie

Postprzez karolw » 12 stycznia 2009, 20:31

Tez mi sie tak wydaje, aczkolwiek chodzi plynnie. Ale zeby to sprawdzic musze znac wartosc podcisnienia vacum pompki i zobaczyc ile daje moja i porownac. Czy to grucha ma za duzy opor czy vacum jest za malo ... ktos wie ile powinna dawac vacum pompka ?
Zobacz Profil
karolw
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 grudnia 2008, 21:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon

Re: Tubrbina VGT - 110 koni - pytanie

Postprzez artur76 » 7 lutego 2009, 19:58

"karolw" czy już wiesz jakie powinno być podciśnienie pompki vacum?
u mnie jest taki objaw że po odpaleniu auta (na wolnych obrotach) sztanga sie nie porusza. Ale wystarczy że delikatnie dotknę dźwigni łączącej sztangę z kierownicami to sztanga się cofa w stronę gruszki.
Zdjąłem wężyk z zaworka N75 i przy włączonym silniku było odczuwale podciśnienie. Jak zacząłem przystawiać wężyk do zaworka i z powrotem go odstawiać to zauważyłem że dźwignia zaczęła po chwili chodzić w całym zakresie.
PS. Kierownice czyściłem w listopadzie.
Czy to są objawy uszkodzonego N75?
Zobacz Profil
artur76
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 29 sierpnia 2008, 18:24
Lokalizacja: jelenia góra
Auto: Leon TDI

Re: Tubrbina VGT - 110 koni - pytanie

Postprzez Marcin_TDI » 9 lutego 2009, 08:28

przypomnij mi się PW wieczorem to Ci podeśle info jak to sprawdzić
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron