Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Marcel » 27 grudnia 2011, 19:56

Panowie może coś nowego wniosę do tematu. Mianowicie zauważyłem ze Leoś tak kiepsko pali tylko jak kończę pracę :-D :-D tzn stawiam go na pochyle i jak odpalam po 12 h to właśnie cuda wianki się dzieją. Jakby nie na wszystkie gary przez chwilę jak mu dałem gazu i puściłem to jakby aż przygasał, i chodził jak traktor. Moim zdaniem gorzej odpala jak stoi dziobem do dołu. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale "warto rozmawiać :-D "
Facet może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcel
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 30 lipca 2011, 20:31
Lokalizacja: Kraśnik/Lubelskie
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez lukaszlsw » 27 grudnia 2011, 22:24

kopci z tyłu niebieskim śmierdzącym dymem (nieprzepalona ropa) ?
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Marcel » 27 grudnia 2011, 23:06

No dokladnie taki siwo niebieskawy po ok.10 sek. zaczyna pomykac z wydechu i jak przejade ze 2 km to przestaje.
Facet może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcel
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 30 lipca 2011, 20:31
Lokalizacja: Kraśnik/Lubelskie
Auto: Seat Leon

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez lukaszlsw » 27 grudnia 2011, 23:18

Ale w chwili odpalania nie kopci? Jaki tam silnik masz PD czy vp? Zacznij od vaga sprawdź świece, może się zapowietrza/paliwo cofa, kąt wtrysku, generalnie wiele opcji jest.
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez DAMiANO » 27 grudnia 2011, 23:39

Sprawdź, czy w przeźroczystym wężyku podczas pracy silnika idzie powietrze. Dawno temu musiałem kręcić z 10sek zanim silnik zaskoczył i okazało się, że w wężyku idącym z baku do filtra jest dziurka w wielkości główki szpilki i cofa się paliwo. Parę dni temu mechanik mienił alternator i po odebraniu auta pojawiły się problemy z odpaleniem (znowu dłużej trzeba było kręcić) nie wiem co on kombinował ale w wężyku zap... powietrze, po dokręcałem wszystkie zaciski przy filtrze paliwa i jak ręką odjął.
Ibiza Sport TDI ASV
Zobacz Profil
DAMiANO
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 16:57
Lokalizacja: Żory/Rybnik
Auto: Ibiza TDI ASV

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Marcel » 28 grudnia 2011, 20:30

Na taki siwy kolorek gryzące spaliny dymi po ok 10 sekundach od odpalenia i przez ok 20 sekund chodzi jak traktorek 30 :D,co raz bardziej wydaje mi się że nachylenie na coś z tym wspólnego tylko jeszcze nie wiem co :D
Facet może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcel
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 30 lipca 2011, 20:31
Lokalizacja: Kraśnik/Lubelskie
Auto: Seat Leon

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez PrzemoPL » 28 grudnia 2011, 21:40

Koledzy a co powiecie na taką przypadłość. Jest wilgoć, deszczowo, albo tak jak teraz nie pada ale jest jakieś 5-6 stopni, Leon stoi całą noc albo 8 godzin gdy jestem w pracy, wsiadam do niego, odpalam i to odpalanie jest takie hmm ciężkie, tzn. odpala dopiero po jakimś drugim-trzecim zakręceniu rozrusznikiem, w czasie tego kręcenia trzęsie się bardzo, jednak zaraz po "chwyceniu" wszystko jest ok, natychmiast wskakuje na obroty, chodzi równo, nie trzęsie, nie puszcza dymka. Nadmieniam, iż sytuacja pojawia się tylko kiedy odpalam go w takiej sytuacji, gdy było cieplej albo jest ciepły pali za pierwszym zakręceniem rozrusznika, gdy po takim odpaleniu go zgaszę (czyli po kilku sekundach) i odpalam ponownie wówczas pali już za pierwszym razem, gdy były przymrozki palił za pierwszym razem. Sam już nie wiem, może po prostu diesel tak ma?
Zobacz Profil
PrzemoPL
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28 czerwca 2011, 10:17
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon 1.9 ARL

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kobzyr » 29 grudnia 2011, 00:09

świece krótko grzeją lub któraś nie grzeje? Sprawdź świece a vagiem grupe 007 i 015 na zimnym silniku. Ewentualnie looknij na adaptacje na kanale 12 (wcześniej trzeba zrobić login 12233) czy jest wartość 32768 (możesz tez tam ja zmienić na 32730 lub 32700 i tym samym wydłużając czas grzania = cala mapa grzania swiec się przesunie).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez transit_master » 29 grudnia 2011, 07:15

O ile zmienia się długość grzania świec jeśli zmienimy odpowiednio wartości?
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez br5 » 29 grudnia 2011, 08:12

Może mi też pomożecie...
Przy temp. ok. 0 - -2*C po zagrzaniu świec, przekręceniu kluczyka na chwilę go dusi i lekko "telepie", a po chwili zaskakuje i wszystko jest OK... Myślałem, że to aku, więc wczoraj kupiłem nowy i jest dalej to samo... Świece, filtry, olej - wszystko wymienione w Listopadzie.

Nagrałem filmik poniżej - jeszcze przed zmianą aku, ale teraz w sumie jest podobnie.

http://w100.wrzuta.pl/film/0qpXasVMUrn/17112011072

Co to może być?
Zobacz Profil
br5
 

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez chlorek » 29 grudnia 2011, 08:48

odpala normalnie, ale coś go telepie jak by dwumasa, może poduchy pod silnikiem, sam wydech, pompa paliwowa, przyczyn wiele jest.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kobzyr » 29 grudnia 2011, 14:19

transit_master dla sterowników edc15
dla temperatury 9 stopni:
- 32768 0.16 sekundy
- 32730 1 sekunda
- 32700 2 sekundy
dla temperatury 7 stopni:
- 32768 1 sekunda
- 32730 2 sekundy
- 32700 3sekunda
dla temperatury -1:
- 32768 4 sekundy
- 32710 8 sekund
- 32700 9 sekund
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez transit_master » 29 grudnia 2011, 14:32

kobzyr napisał(a):dla temperatury -1: 32710
a nie 32730 ?
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez PrzemoPL » 29 grudnia 2011, 14:51

Świece sprawdzone, każda iskrzy więc grzeją, poza tym przy przymrozku takich objawów nie ma, równo odpala więc więc przy każdym cylindrze
ona grzeje. Zmieniłem ustawienia czasu podgrzewania, ale nic to nie dało (przy okazji się zastanawiam wracać do fabrycznego ? są jakieś efekty niekorzystne przestawienia mapy grzania świec ? ), muszę jeszcze sprawdzić, te grupy o których napisałeś, rozumiem, że na odpalonym zimnym silniku dokonać odczytu ? Wówczas wartości powinny się zgadzać z podanymi w programie VCDS ? Teraz nie jestem pewien, ale wydaje mi się, jak jakiś czas temu sprawdzałem, że były ok, ale to jest jeszcze do aktualnego odczytu.
Zobacz Profil
PrzemoPL
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28 czerwca 2011, 10:17
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon 1.9 ARL

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kobzyr » 29 grudnia 2011, 17:07

transit_master napisał(a):
kobzyr napisał(a):dla temperatury -1: 32710
a nie 32730 ?

dla 32710. Myślę ze dla 32730 będzie w okolicach 6 sekund. Trza sprawdzić :). A testy robiłem przy ciśnieniu atm. 1000HPa. Jeśli będzie niższe czasy tez się zwiększa
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 31 grudnia 2011, 18:39

Wydłużając czas grzania świec można też paradoksalnie pogorszyć rozruch. Grzanie 5, ew. 8 świec (jeśli podgrzewany jest też płyn chłodniczy) może źle wpłynąć na akumulator i jego moc startową.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez transit_master » 1 stycznia 2012, 15:04

Same świeczki też szybciej powiedzą papa. Coś za coś.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Tracer2 » 1 stycznia 2012, 15:15

Ale gdybanie...
Akurat jak płynie prąd, to się wydziela ciepło, a jak się wydziela ciepło, to pojemność aku rośnie bo z temp. jest związana.
Jak aku nie starcza,to trzeba wymienić.
Był kiedyś probagowany sposób, żeby w zimie przed rozruchem na chwilę zapalić światła mijania.
Zamiast tego mogą być włączane świece 2x.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez transit_master » 1 stycznia 2012, 16:04

Tracer2 napisał(a):Był kiedyś probagowany sposób, żeby w zimie przed rozruchem na chwilę zapalić światła mijania.
nie chodziło konkretnie o światła mijania ale ogólnie o jakikolwiek odbiornik prądu np. radio by pobudzić aku do działania.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kobzyr » 1 stycznia 2012, 17:33

Lepej chyba parę sekund dluzej pogrzać swiecami niż heblować ten czas rozrusznikiem? :). Inna sprawa gdy probuje się w ten sposob inny problem rozwiązać.
Looknijcie tutaj jak gość hebluje http://www.youtube.com/watch?v=hjOMsKZMYBw przy -9 auto pali na paczatku na 1,2 na 4 gary. A gdy swiece grzeją dobrze auto pali od strzala http://www.youtube.com/watch?v=cW0bKyvmoO0
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 1 stycznia 2012, 21:07

Skróciłem czas grzania świec do standardowego czasu i zdecydowanie poprawił się rozruch... Paradoks? ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kobzyr » 1 stycznia 2012, 23:28

untaztood lol :) hehe może nie ta grupę co trzeba adaptowałeś? :) albo lepsze paliwo wlałeś :P. A przy jakiej temperaturze odpalałeś i ile sekund vag pokazywał ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez lukaszlsw » 2 stycznia 2012, 08:20

jeszcze chyba razu temperatura tej zimy nie spadła porządnie a wy macie problemy, zamiast zmieniać czasy grzania szukajcie konkretnej przyczyny, zdrowe TDI spokojnie bez świec można zapalić przy -10, wiadomo nie od strzała ale też nie będzie to judłanie cały poranek.
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Marcel » 2 stycznia 2012, 13:50

ja tam przy kompie nic ie dłubie powoli szukam przyczyny dławienia się przy rozruchu jak postoi 12 h. Ale dalej nie wiem czy może mieć coś wspólnego stawianie na pochyle, bo jakby ciężej odpalał. Na bank coś z paliwem, pompa, cofka, albo nie szczelność... jeszcze trochę i sam znajdę :D
Facet może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcel
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 30 lipca 2011, 20:31
Lokalizacja: Kraśnik/Lubelskie
Auto: Seat Leon

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez lukaszlsw » 2 stycznia 2012, 14:10

ale ty masz silnik na pompie czy na PD? Jak na pompie to stawiam na nieszczelność w układzie paliwowym (powietrze się dostaje, cofa paliwo) Wrzuć nowy filtr nową uszczelkę pod zaworek, dociągnij opaski sprawdź czy się pompa gdzieś nie poci.
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Marcel » 2 stycznia 2012, 18:26

jest na pompie ASV, filtr paliwa zmieniłem w listopadzie, na pompie spokój ale obczaję jeszcze raz dokładnie :-)
Facet może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcel
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 30 lipca 2011, 20:31
Lokalizacja: Kraśnik/Lubelskie
Auto: Seat Leon

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez untaztood » 2 stycznia 2012, 22:23

Sprawdziłem dziś dwa razy - rano, jak było +3oC i przed chwilą - około +7oC. Samochód odpala praktycznie po pierwszym obrocie rozrusznika - chociaż ma "wspinaczkę" - pół obrotu wskakuje na obroty i pełny obrót odpala na 100% - ale to zapewne wina źle ustawionego kąta wtrysku. Czasy standardowe grzania świec (fabryczne)

Wcześniej, jakiś czas, miałem wydłużone grzanie za pomocą VAG. Kontrolka paliła się dłużej przy tych samych temperaturach - Miał problemy i kręcił jakieś 2 - 3 sekundy.
Dziwne, bo mogłoby się wydawać, że dłuższe grzanie ułatwi rozruch.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez cycuś » 3 stycznia 2012, 14:57

Witam wszystkich mających problem z leonkiem tdi. Ja też mam taki problem że nie równo mi odpala na wszystkie cylindry i przez jakieś 2 sekundy nie równo pracuje ale nie kopci tak jak u niektórych kolegów. Dowiadywałem się trochę co to może być i przeważnie każdy odpowiada że przestawiony Kąt wtrysku. Sprawdziłem więc swoim Vagiem i faktycznie powinno być coś ok. 57 a u mnie jest ponad 100 :-( . Jest jeszcze mały szkopuł ja mam silnik ALH podciągnięty do 120 KM i teraz nie wiem czy przestawienie kąta wtrysku nie pogorszy osiągów?
Zobacz Profil
cycuś
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 października 2011, 19:39
Lokalizacja: Namysłów
Auto: SEAT LEON 1M

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kobzyr » 3 stycznia 2012, 22:07

untaztood niechce Ci mieszać w głowie ale ciekawe jest to co opisujesz i jeśli masz czas zaloguj grupę 012 (jesli Ci się uda) w czasie wlączenia stacyjki :) i podczas rozruchu. Myślę ze odpalasz auto w czasie pre-glow stad pewnie spada wydajność akumulatora i rozruch może być jest cięższy. Tu jest info co poszczególne słowa kodowe w pierwszym oknie w grupie 12 znaczą
; 00000000 = Waiting for Coolant Temperature
; 00000001 = Waiting for ECO Start Request
; 00010000 = Pre-Glow
; 01010000 = No Pre-Glow
; 10110000 = Post-Glow
; 11000000 = No Post-Glow
; 11110000 = Interim Glow
; 00110000 = Readiness Glowing
; 01110000 = Glow Start
; 10110001 = Waiting for Post-Glow
; 11010000 = No Post-Glow
; 11110001 = Waiting for Interim Glow
; 11111111 = Glowing OFF
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez cycuś » 4 stycznia 2012, 12:37

rozruch auta zaczynam nie po kontrolce tylko słucham i obserwuje światełko w kabinie dopiero odpalam a to wszystko zaczęło się jakieś 2 lata temu gdy wymieniłem rozrząd zaraz po nabyciu Leona przed nie było żadnych problemów auto odpalało miękko i był ok. świece grzeją bo wyciągałem je i sprawdzałem filtr paliwa nowy powietrza w wężykach nie ma aku ma nie cały rok.
Zobacz Profil
cycuś
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 października 2011, 19:39
Lokalizacja: Namysłów
Auto: SEAT LEON 1M

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Matin82 » 4 stycznia 2012, 17:27

cycuś napisał(a):rozruch auta zaczynam nie po kontrolce tylko słucham i obserwuje światełko w kabinie dopiero odpalam a to wszystko zaczęło się jakieś 2 lata temu gdy wymieniłem rozrząd zaraz po nabyciu Leona przed nie było żadnych problemów auto odpalało miękko i był ok. świece grzeją bo wyciągałem je i sprawdzałem filtr paliwa nowy powietrza w wężykach nie ma aku ma nie cały rok.


cycuś napisał(a):Witam wszystkich mających problem z leonkiem tdi. Ja też mam taki problem że nie równo mi odpala na wszystkie cylindry i przez jakieś 2 sekundy nie równo pracuje ale nie kopci tak jak u niektórych kolegów. Dowiadywałem się trochę co to może być i przeważnie każdy odpowiada że przestawiony Kąt wtrysku. Sprawdziłem więc swoim Vagiem i faktycznie powinno być coś ok. 57 a u mnie jest ponad 100 :-( . Jest jeszcze mały szkopuł ja mam silnik ALH podciągnięty do 120 KM i teraz nie wiem czy przestawienie kąta wtrysku nie pogorszy osiągów?


dobrze wiesz, że masz przestawiony kąt wtrysku i problem rozbił się po wymianie rozrządu to lepiej zajmij się tym kątem, zamiast pisać na forum koleje zapytania... nic dziwnego że auto Ci odpala teraz "twardo" a kiedyś miękko, jak masz kąt przyśpieszony.
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez cycuś » 4 stycznia 2012, 19:33

jakbyś doczytał do końca mój pierwszy post to byś rozwiał moje wątpliwości czy przestawienie kąta wtrysku nie pogorszy mi osiągów bo on jest podciągnięty do ok., 120 KM. Nie jestem I właścicielem tego auta i nie wiem czy on chip-a czy może coś innego wstawione wiec jeśli możesz to podziel się swoim doświadczeniem?
Zobacz Profil
cycuś
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 października 2011, 19:39
Lokalizacja: Namysłów
Auto: SEAT LEON 1M

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Matin82 » 4 stycznia 2012, 21:11

kolego nikt nie robi jakiejkolwiek modyfikacji silnika poprzez zmianę kąta wtrysku na dużo większą, zmiana na prawidłową na pewno odczujesz, dynamika odrobinę spadnie, ale to nie ma nic wspólnego z twoim chipem. Poczytaj sobie na forum jakie są objawy przyśpieszonego i opóźnionego kąta.
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez grzesiek998 » 7 stycznia 2012, 10:01

wybaczcie jak może gdzieś wczesniej byl post na taki temat ale nie widzialem.. leon też asv (kolegi) ma taki problem ze dobrze mu pali na zimnym silniku a ma problemy z paleniem na rozgrzanym(musi dluuuzej go krecic) gdzie szukać przyczyny?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzesiek998
Sport
Sport
 
Posty: 376
Dołączył(a): 3 stycznia 2011, 18:09
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Toledo ll ASV+
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez transit_master » 7 stycznia 2012, 10:12

Kąt wtrysku do sprawdzenia/ustawienia.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Marcel » 10 stycznia 2012, 14:31

Witam. Panowie zaczynam latać powoli na VAG-COM :) przez te ciężie odpalanie sam kupiłem kabel! kąt wtrysku w bloku 000 poz. 2 wachała się 63 do 67 auto 90*C coś chyba nie tak, bo koleś który wymieniał rorząd mówił że jest 51 :-/ albo vag kłamie, on sprawdzał jakimś boshem
Facet może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcel
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 30 lipca 2011, 20:31
Lokalizacja: Kraśnik/Lubelskie
Auto: Seat Leon

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez leoTDI » 10 stycznia 2012, 14:42

@Marcel,

pytanie.

Czy zaobserwowałeś -realne (!)- mniejsze średnie spalanie ? - a także to chwilowe -> wg wskaźnika ? U mnie tak się dzieje. Zimówki / zimówkami (węższe) ale teraz zdecydowanie mniej pali. Lubię to bardzo, jest bardzo miło :mrgreen: gdyby tylko nie ten rozruch :cry: (choć tragedi nie ma !).

Mam VAG-COM-a i podepnę go .... kiedyś ... bo na razie, to jednak lenistwo bierze górę :-P

ps.
Poza tym silnik pracuje po odpaleniu bardzo równo (nawet jak jest b.zimny). Wręcz aksamitnie. Zdjąłem tą osłonę silnika, popatrzyłem na pompę i okolice, ale tam jest cacy (w tym sucho).
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez lukaszlsw » 10 stycznia 2012, 14:49

ale kąt wtrysku sprawdza sie w 00 ale trzeba kliknąć BS, robiłeś tak?
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Marcel » 10 stycznia 2012, 18:09

mam pl wersję ale kumam czaczę :D
90*C
Biorę tak
Silnik/Ust. Podst./pierwszy blok od góry czyli 000/naciskam START przy tym bloku i w kolejności jest tak
1-043 2-67 3-000 4-013 5098 6-200 7-067 8-161 9-115 10-138
Facet może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcel
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 30 lipca 2011, 20:31
Lokalizacja: Kraśnik/Lubelskie
Auto: Seat Leon

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez lukaszlsw » 10 stycznia 2012, 18:16

jak wejdziesz w blok 000 to po lewej na dole wciśnij Basic Settings, i dopiero masz odczyt kąta wtrysku w 2 wartości.
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Marcel » 11 stycznia 2012, 18:21

źle robiłem gdyż miałem nie pełną wersję 409 teraz lata 311 wiec zrobiłem dobrze i w bs w pozycji drugiej jest podobnie między 66 a 70.
ale dla testu podłączyłem szwagra a4 b5 afn i on ma między 75 a 78.
więc nie bardzo kojarzę :D on odpala bez najmniejszych problemów nawet jak było - 30*C w tamtym roku
Facet może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcel
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 30 lipca 2011, 20:31
Lokalizacja: Kraśnik/Lubelskie
Auto: Seat Leon

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez olszu » 16 stycznia 2012, 19:23

Szybkie pytanie laika.
Wyskoczyl mi blad przekaznika swiec zarowych, ktorego VAGiem nie da sie skasowac.
Czy kontrolka od swiec na desce rozdzielczej pokazuje rzeczywisty czas ich grzania ?
Wraz ze spadkiem temperatury zewnetrznej kontrolka swieci sie dluzej.
Pali normalnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olszu
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 7 stycznia 2009, 16:20
Lokalizacja: WN
Auto: 120d
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kobzyr » 16 stycznia 2012, 20:11

olszu, na blacie jest tylko pre glow time. A jest jeszcze post glow time. Tak jest przynajmniej dla silników PD
Jesli masz ARL'a to grzanie wyglada tak:
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez olszu » 16 stycznia 2012, 20:24

kobzyr, Mozna troszke jasniej ?
Wychodzi na to, ze jak zgasnie na blacie kontrolka, to jeszcze grzeja swiece ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olszu
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 7 stycznia 2009, 16:20
Lokalizacja: WN
Auto: 120d
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez lukaszlsw » 16 stycznia 2012, 20:25

właśnie tak jest, można nawet na vagu zobaczyć kiedy świece przestają grzać, mi zawsze wtedy zaczyna lecieć dymek z wydechu :-)
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez olszu » 16 stycznia 2012, 20:38

Daze do tego, zeby sie dowiedziec, czy zepsuty przekaznik swiec oddzialowuje na dlugosc swiecenia sie kontrolki na desce?
Przeszukam temat, bo pewnie jest gdzies tutaj opisane jak sprawdzic na VAGu dzialanie swiec.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olszu
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 7 stycznia 2009, 16:20
Lokalizacja: WN
Auto: 120d
Silnik: CJXA 2.0

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez kobzyr » 16 stycznia 2012, 22:24

olszu napisał(a):czy zepsuty przekaznik swiec oddzialowuje na dlugosc swiecenia sie kontrolki na desce?
Kontrolka świec powinna tak samo długo świecić, tak myślę. Przekaźnik i kable w ARlu można sprawdzić na dwa sposoby:
1) Używając Vaga włączamy output doklikujemy się do J370 druga osoba sprawdza napięcie na fajkach. Będzie ono przez parę sekund podawane hehe trza się spieszyć. Powinno być 11 volt
2) auto musi być wystudzone tzn temperatura płynu poniżej 25 stopni. Zapalasz auto... jeśli jest 25 stopni to masz 90 sekund na sprawdzenie napięcia. Powinno być niższe.
Jeśli ktoś zna inne sposoby chętnie poczytam :)

A przekaźnik jest na podszybiu (look below). Kurcze tez mi wymysł. Tak na marginesie powiem ze borykałem się z błędem świec szczególnie jak popadało to dnia następnego miałem checka na blacie po zapaleniu. Powód rynna podszybia wyleciała i woda lała się po kablach i po przekaźniku
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez Adamv » 19 stycznia 2012, 18:03

witam. ach te diesle. Leon 1,9 tdi, 2010r. gdy cieply, pali ok. po dluzszym postoju, odpala, ale chodzi tak jakby na 3 gary. swiece zmienione, filtry powymieniane, nic grzebane nie bylo. VAS nic nie widzi. wszystkie swiece grzeja. co to moze byc?
Zobacz Profil
Adamv
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22 lutego 2011, 10:15
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Leon

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez marinio665 » 21 stycznia 2012, 11:01

Czytając temat przypomniała mi się sytuacja jaką miałem kilka lat temu z fordem 1.8D. objawy identyczne z tym, że nie łapał po 20sek tylko po minucie... jak już łapał, to ja jeden gar, później na dwa... a jak załapał to kulał jeszcze kilkanaście sekund. Okazało się, że 2 wtryski lały całkowicie, i mechanik wymienił też miedziane podkładki pod wtryskami, stare były strasznie wypalone. Po tym zabiegu fakt faktem dalej długo kręcił (zdaniem mechanika fordy tak mają) ale przestał "kuleć"
Zobacz Profil
marinio665
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 listopada 2011, 13:54
Auto: Seat Toledo II

Re: ciężko odpala / słabo pali / poranne odpalanie

Postprzez tomek1980 » 21 stycznia 2012, 21:06

Witam, nie wiem czy rozwiązałeś problem i jaki masz silnik
Marcel napisał(a):Panowie może coś nowego wniosę do tematu. Mianowicie zauważyłem ze Leoś tak kiepsko pali tylko jak kończę pracę :-D :-D tzn stawiam go na pochyle i jak odpalam po 12 h to właśnie cuda wianki się dzieją. Jakby nie na wszystkie gary przez chwilę jak mu dałem gazu i puściłem to jakby aż przygasał, i chodził jak traktor. Moim zdaniem gorzej odpala jak stoi dziobem do dołu. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale "warto rozmawiać :-D "
jeśli nie, to zaczął bym od o-ringów na zaworku zwrotnym na filtrze paliwa, a następnie, jak o-ringi nie pomogą to cały zaworek do wymiany.
TyPrzemo PL, jeśli chodzi o to
PrzemoPl napisał(a):Koledzy a co powiecie na taką przypadłość. Jest wilgoć, deszczowo, albo tak jak teraz nie pada ale jest jakieś 5-6 stopni, Leon stoi całą noc albo 8 godzin gdy jestem w pracy, wsiadam do niego, odpalam i to odpalanie jest takie hmm ciężkie, tzn. odpala dopiero po jakimś drugim-trzecim zakręceniu rozrusznikiem, w czasie tego kręcenia trzęsie się bardzo, jednak zaraz po "chwyceniu" wszystko jest ok, natychmiast wskakuje na obroty, chodzi równo, nie trzęsie, nie puszcza dymka. Nadmieniam, iż sytuacja pojawia się tylko kiedy odpalam go w takiej sytuacji, gdy było cieplej albo jest ciepły pali za pierwszym zakręceniem rozrusznika, gdy po takim odpaleniu go zgaszę (czyli po kilku sekundach) i odpalam ponownie wówczas pali już za pierwszym razem, gdy były przymrozki palił za pierwszym razem. Sam już nie wiem, może po prostu diesel tak ma?

Masz zły kąt wtrysku, za późny najprawdopodobniej.
Kiedyś miałem to samo i to właśnie w przedziale temperatur pomiędzy 5-10stopni, jeśli dobrze pamiętam. Dzieje się dlatego tak, ponieważ świece zaczynają grzać od 5stopni w dół i jeżeli masz po miedzy 6-10 świece nie grzeją, bo powinien palić, jeśli nie pali winny jest za to kąt wtrysku. Po niżej pięciu stopni grzeją już świece, dlatego w mrozy pali dobrze. :wink: Ustaw pomiędzy 49-55, a najlepiej bliżej 55 i powinno być ok.
Ja miałem kąt na 0 i w tym przedziale temperatur trzeba było ze dwa, trzy razy obrócić silnikiem i wtedy zapalał, również po odpaleniu miał przez chwilę nierówne obroty. Brat miał kąt na 27 i takie same objawy jak ja, po zmianie na 54 kąta jak ręką odjął.
Także polecam zrobić porządek z tym katem.
Jeśli kąt jest w porządku to tak jak lukaszlsw pisze, przy -10 powinien bez świec palić.

cycuś napisał(a):Witam wszystkich mających problem z leonkiem tdi. Ja też mam taki problem że nie równo mi odpala na wszystkie cylindry i przez jakieś 2 sekundy nie równo pracuje ale nie kopci tak jak u niektórych kolegów. Dowiadywałem się trochę co to może być i przeważnie każdy odpowiada że przestawiony Kąt wtrysku. Sprawdziłem więc swoim Vagiem i faktycznie powinno być coś ok. 57 a u mnie jest ponad 100 :-( . Jest jeszcze mały szkopuł ja mam silnik ALH podciągnięty do 120 KM i teraz nie wiem czy przestawienie kąta wtrysku nie pogorszy osiągów?

Nic do tego nie ma zwiększenie mocy, Martin82 ma rację, ustaw kąt i Twoje problemy się skończą.
Mechanik zmienił rozrząd, ale kąta już nie, a kąt zawsze się zmieni na plus lub minus.
Co do kontrolki to, tak jak ktoś wcześniej napisał, kontrolka gaśnie, a świece jeszcze kilka sekund grzeją. Jednak kiedy czekasz, aż lampka w środku zacznie świecić mocniej i cyknie przekaźnik, to w tym momencie świece zaczynają już stygnąć, czyli wpływa tu ujemnie na rozruch zimnego silnika.

olszu napisał(a):Wychodzi na to, ze jak zgasnie na blacie kontrolka, to jeszcze grzeja swiece ?

tak.
Jednak po odpaleniu świece znów zaczynają grzać jakiś czas do osiągnięcia temperatury chyba 20stopni. Można to łatwo zauważyć, że podczas jazdy cyknie przekaźnik świec, wtedy świece przestają grzać.
cycuś zmiana kąt wtrysku nie pogorszy ci osiągów. Jeśli jest za wczesny to po jego korekcie, może nawet spaść spalanie.

Marcel stawianie na pochyłej nawierzchni może mieć taki skutek gorszego zapalania, kiedy masz najprawdopodobniej uszkodzony zaworek zwrotny w smoku znajdujący się w baku.

grzesiek998 napisał(a):wybaczcie jak może gdzieś wczesniej byl post na taki temat ale nie widzialem.. leon też asv (kolegi) ma taki problem ze dobrze mu pali na zimnym silniku a ma problemy z paleniem na rozgrzanym(musi dluuuzej go krecic) gdzie szukać przyczyny?
często za to winny jest: zużyty rozrusznik, akumulator lub mapa startowa na ciepły silnik.
W silnikach ASV to częsta przyczyna. U mnie przy okazji chipa wgrali mi nową mapę i po problemie, jak ręką odjął, pali na strzała, ciepły, zimny.
Dzieje się tak, ponieważ w ECU jest tak zapisane, z powodu ochrony dwumasu. Na ciepłym silniku ECU podaje paliwo dopiero kiedy rozrusznik rozpędzi silnik do 200 lub 250 obr/min. Kiedy jednak rozrusznik lub akumulator jest już troszkę zużyty to zaczyna kręcić silnik od niższych obrotów. Dlatego trwa to chwilkę, a my właściciele samochodów się wkur...my :evil:
Czasami regeneracja rozrusznika, zmiana akumulatora nie wystarcza, wtedy trzeba by udać się do jakiegoś tunera na wgranie nowej mapy startowej, kosz w zależności u kogo od 200-400zł.

Jeszcze wracając do grzania świec
untaztood napisał(a):Wydłużając czas grzania świec można też paradoksalnie pogorszyć rozruch. Grzanie 5, ew. 8 świec (jeśli podgrzewany jest też płyn chłodniczy) może źle wpłynąć na akumulator i jego moc startową.

świece od grzania płynu nie mają tu nic wspólnego, ponieważ one są osobno zasilane, przez inny przekaźnik i załączają się dopiero po odpaleniu silnika, po jakiś 20 sekundach pracy silnika i grzeją do temperatury 60stopni. Jednak, kiedy zgasimy silnik np. wyjeżdżamy z garażu, gasimy silnik, zamykamy garaż i znów zapalamy silnik to już nam się te świece nie załączą i druga sprawa, kiedy po włączamy zbyt dużo odbiorników elektrycznych, to ECU również nam nie załączy owych świec. Jest to ochrona dla alternatora. Świece płynu załączają się albo po niżej 5stopni, albo przy -5stopni, teraz dokładnie nie pamiętam.
kobzyr napisał(a):Przekaźnik i kable w ARlu można sprawdzić na dwa sposoby:

jeszcze dodam trzeci, można odłączyć czujnik cieczy chłodzącej, wtedy ECU uzna, że jest mróz i świece będą grzać przy każdym uruchomianiu silnika, nie ważne czy ciepły, czy zimny.

Miał bym prośbę do kolegi kobzyr czy mógłbyś opisać krok po kroku, jak zmienić czas grzania świec?
Mam Vag-com 311.2 i za bardzo nie rozumiem gdzie mam szukać pre-glow i Post-Glow.
Ogólnie chodzi mi o to
kobzyr napisał(a):; 00000000 = Waiting for Coolant Temperature
; 00000001 = Waiting for ECO Start Request
; 00010000 = Pre-Glow
; 01010000 = No Pre-Glow
; 10110000 = Post-Glow
; 11000000 = No Post-Glow
; 11110000 = Interim Glow
; 00110000 = Readiness Glowing
; 01110000 = Glow Start
; 10110001 = Waiting for Post-Glow
; 11010000 = No Post-Glow
; 11110001 = Waiting for Interim Glow
; 11111111 = Glowing OFF


Z góry dziękuję i przepraszam za te wypociny, ale może komuś się przyda na przyszłość :-P .
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
tomek1980
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 stycznia 2012, 00:00
Auto: ibiza FL

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron