Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 8 stycznia 2013, 22:15

seb_jag ARL napisał(a):
seb_jag ARL napisał(a):
ja mam coś podobnego, taki dziwny świdrujący dźwięk, który pojawia się zazwyczaj przy 1 i 2 biegu, jak silnik jest bardziej obciążony przez niską prędkość obrotową, wolno puszczone sprzęgło itp. czasem nie pojawi się przez 10 minut, a czasem kilka razy po sobie. sprawdzałem wydech (czy coś nie wpada w rezonans), poduszki pod silnikiem (wyglądają ok) i sam nie wiem, raczej nie jest to sprzęgło/dwumas. jakieś podejrzenia? ostatnio usłyszałem, że może napinacz od paska klinowego - to możliwe???


a ma ktoś pomysł na to?

Moze obudowa filtra powietrza w pada w rezonans?
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez seb_jag ARL » 9 stycznia 2013, 09:09

nie sądzę, ponieważ jak stoi na wolnych obrotach to nic nie słychać, ale sprawdzę, poruszam, zobaczę :)
jakieś inne pomysły? bo moich 2 mechaników na razie rozkłada ręce, szukali, słuchali i nie bardzo wiedzą... powiedzieli, żeby tak jeździć, dopóki nie będzie gorzej, ale wiecie jak jest i jak takie dźwięki wkurzają... :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 9 stycznia 2013, 12:13

seb_jag ARL napisał(a):nie sądzę, ponieważ jak stoi na wolnych obrotach to nic nie słychać

Wlasnie czasem tak jest z obudowa filtra, ze ona wpada w rezonans tylko przy odpowiednich obrotach, na wolnych wszystko jest ok.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez seb_jag ARL » 9 stycznia 2013, 18:42

pukałem, stukałem, szukałem i nie wygląda mi to na obudowę filtra powietrza... jakieś inne pomysły? :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez lukaszlsw » 10 stycznia 2013, 08:31

ja miałam problem z dziwnym rezonansem, maska w góre i podnoszenie gazu po milimetrze i wyszło. W rezonans wpadała kierownica powietrza prowadząca do filtra powietrza. Często gęsto uszkadza się ta guma łącząca kierownice z obudowa filtra.
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez woyciech » 11 stycznia 2013, 10:55

Witam. U mnie w ARL prawie zawsze pojawia się dziwny dźwięk tzw. "buczenie'' przy zmianie biegów z 4 na 5 lub redukcji z 6 na 5. Jest to bardzo krótki odgłos ale jak wolno puszczam sprzęgło to jest proporcjonalnie dłuższy. Jadąc na piątce i wciskając raz za razem pedał sprzęgła dźwięk pojawia się. Dzieje się tak tylko i wyłącznie na piątym biegu.
Zastanawia mnie co to jest , może łożysko wyciskowe? Może ktoś miał taki problem i jest w stanie powiedzieć coś na ten temat.
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 11 stycznia 2013, 11:10

woyciech, poczytaj troche lekture forum

wałek skrzyni trze ci juz o obudowe skrzyni - uzyj SZUKAJ
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez woyciech » 12 stycznia 2013, 11:20

grzybek czytałem temat do którego nawiązujesz Jęk przy zmianie biegu na 5 jak również tematy na innch forach. Chciałem się dowiedzieć czy może więcej osób miało taki problem we własnym aucie bo poprostu obawiam się najgorszego czyli wymiany skrzyni a jak dojedzie dwumas to kaplica :|
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez adziami » 13 stycznia 2013, 14:51

mi mechanicy (dwóch) już powiedziało że to po prostu łożysko i można tak jeździć tylko starać się nie redukować ostro.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adziami
Sport
Sport
 
Posty: 396
Dołączył(a): 28 grudnia 2011, 18:13
Auto: leon

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez pampi » 13 stycznia 2013, 15:04

Lożysko. Można z tym jeździć bezproblemowo jeśli dźwięk nie jest uciążliwy. Wymień olej w skrzyni.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez woyciech » 14 stycznia 2013, 10:35

Pytałem ostatnio mechanika (nie fachowca od skrzyń), przejechał się autem i powiedział to samo , aby wymienić olej w skrzyni i jeździć. Dźwięk nie jest raczej uciążliwy i wcale nie występuje jak zmieniam biegi przy wyższych obrotach czyli po prostu przy dynamicznej jeździe a najbardziej go słychać przy zmianie z 4 na 5 bez gazu. Jeżdżę więc tak aby nie było tego słychać. Wymienię olej i zobaczę czy coś się zmieni.
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez CookieR1 » 14 stycznia 2013, 13:41

panowie u mnie sprawa jest taka.. silnik ARL, biegi ciężko wchodzą, 2ka praktycznie wcale.. czasami ciężko wysprzęglić i ciągnie na sprzęgle. Olej wczoraj zalany świeży. Jakieś sugestie ?

w trakcie jazdy nic nie wali nie wyje nie drży także sądzę że dwumas jest ok

z góry dzięki za wszelakie podpowiedzi

Cookie
Zobacz Profil
CookieR1
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 grudnia 2012, 10:21
Auto: Leon TS

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 14 stycznia 2013, 16:57

CookieR1 napisał(a):czasami ciężko wysprzęglić i ciągnie na sprzęgle

Jak ciagnie na sprzegle, to nie wina skrzyni tylko sprzegla.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez agin » 14 stycznia 2013, 23:12

CookieR1 napisał(a):biegi ciężko wchodzą, 2ka praktycznie wcale.. czasami ciężko wysprzęglić i ciągnie na sprzęgle.


dobrze łożysko hydrauliczne jest odpowietrzone ? jeśli tak, to grafit z 2masa się posypał.


pozdr!
Eibach, KYB, ATE, Sachs, Lemforder, TRW, Millers, Motul, Knecht i inne ;)
zawieszenia, ukł.kierownicze, ukł.napędowe/hamulcowe, rozrządy, sprzęgła, filtry i inne
- sprawdź ; )

po co hamować ? jak można pomrugać długimi światłami ?
Obrazek
Zobacz Profil
agin
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 810
Dołączył(a): 2 sierpnia 2009, 11:15
Lokalizacja: DOL
Auto: leo
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez CookieR1 » 15 stycznia 2013, 09:26

dzisiaj w południe jadę na kanał, odpowietrzę i zobaczymy.. jak nie podziała to trzeba będzie wywalić skrzynię :/
Zobacz Profil
CookieR1
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 grudnia 2012, 10:21
Auto: Leon TS

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez tomal » 19 stycznia 2013, 17:23

Piszecie o dziwnych odgłosach, więc się podłączę. Mam taki problem z moim ARL'em: biegi wchodzą idealnie, gdy stoję żadnych szumów przy wciśniętym, czy puszczonym sprzęgle. Ruszam i się zaczyna. Pierwszy bieg, wszystko fajnie, ale wcisnę sprzęgło słychać szyszyszy szyszy szy, taki obrotowy zwalniający odgłos, bieg drugi wchodzi idealnie, przyspieszam i w okolicy 1.8 do 2.2 tys. obrotów słychać głośne metaliczne ŻyŻy, czasem aż mi auto szarpnie, tak jakby go coś chwytało. Dodatkowo bardzo to słychać gdy ostro depnę (słychac Ży) i gdy nagle odpuszczę gaz, również ten odgłos. Co jest ciekawe słychać to tylko w tym zakresie obrotów, wyżej mogę przyspieszać i odpuszczać jak chcę i cisza. Myślę że ma to związek z max momentem, wtedy skrzynie dostaje po tyłku. Jadąc spokojnie czasem słychać ciągły delikatny szum i takie delikatne metaliczne Ży, dodam że wszystkie te odgłosy słyszę to po lewej stronie silnika. Proszę o jakieś podpowiedzi, zakładam najgorsze, czyli skrzynia pada, co powiecie?
Zobacz Profil
tomal
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19 stycznia 2013, 14:12
Lokalizacja: Rybarzowice, Bielsko Biała
Auto: Leon Top Sport

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez norbert149 » 30 stycznia 2013, 19:56

witam panowie dzis dolaczylem do padnietych dwumasow a arl jade sobie spokojnie do pracy kolo 110km/h na 6 biegu chce wyprzezdzic jakas marude a tu glosne stuki mnie doszly gdy wcisnolem pedal do deski. puscilem gaz i stuki ustaly , zmieniam bieg na czwarty i pedal w podloge (opbroty kolo 2.8 zadnych stukow jekow . wiec powracam do 6 biegu obroty kolo 1.3/ 1.4 padal do dechy znowu jek i stuki wiec czeka mnie wymiana? ma zestaw sprzegla luka czy od szarana podejdzie sam dwumas bez kupowania kompletu?
Zobacz Profil
norbert149
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 22:25
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 30 stycznia 2013, 20:11

norbert149 napisał(a):wiec powracam do 6 biegu obroty kolo 1.3/ 1.4 padal do dechy

:brawo: :mrgreen:
Rob tak czesciej i szukaj drugiego dwumasu, a moze juz wkrotce silnika. Jak chcesz wyprzedzic, to redukuj do takiego biegu by startowac z okolo 3krpm, a nie 2krpm bo tak katujesz silnik i uklad napedowy.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez norbert149 » 12 lutego 2013, 10:24

Witam jestem swiezo po wymianie dwu masa . wyjezdzam od mechanika na poczatku nic nie puka i nie wali ale po przejechaniu przy odpuszczeniu gazu i ponownym nacisnieciu dobiegl dziwny metaliczny dzwiek z okolic lewego przedniego kola. wiec powrot do mechanika przejechal sie razem ze mna i stwierdzil ze to moze byc przegub albo skrzynia ma luzy juz w srodku.. mowie do niego ze tak nie bylo wczesniej a on mi na to ze wczesnie bylo kolo dwuasowe rozdupczone i moglem tego nie czuc. wiec podniusl autko na podnosniku i rusza lewym kolem i faktycznie cos tam leko bylo slychac przy przegubie albo w skrzyni na mocowaniu przegubu od srodka. co panowie myslicie na ten temat?
Zobacz Profil
norbert149
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 22:25
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez AROW » 12 lutego 2013, 10:30

Jak przegub zewnętrzny poszedł to łatwo jest zdiagnozować skręcaj raz w prawo / raz w lewo i dodawaj gazu podczas skręcania jak zacznie terkotać to na 100% przegub zewnętrzny. Przy przegubie wew. już trochę gorzej zdiagnozować, nie telepie budą podczas jazdy?

Generalnie przy jechaniu na biegu jałowym dźwięki powinny ustać. A jeżeli wrzucisz bieg to powinno zacząć hałasować.
Seat Leon 1M 1,9 TDi 110KM :]
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AROW
Sport
Sport
 
Posty: 213
Dołączył(a): 25 stycznia 2013, 07:32
Lokalizacja: Lubin
Auto: Seat Leon
Silnik: AHF 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez norbert149 » 12 lutego 2013, 10:40

dzieje sie too tylko przy dodaniu gazu i odpuszczeni szybko
Zobacz Profil
norbert149
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 22:25
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez bledow » 12 lutego 2013, 14:02

Poruszaj kołem do przodu do tyłu, możesz mieć luz na przegubie wewnętrznym. Jeśli tak będzie wyczujesz znacznie większy luz i stukot.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Barton » 12 lutego 2013, 21:29

Panowie doradźcie, czy w przypadku silnika ASV, jedynym zestawem przenoszącym moment w okolicy 380-400mn jest jednomas 1Z+sprzęgło g60/vr6? :? Jest może jakiś zestaw dwumas+sprzęgło do 5 biegowej skrzyni przenoszący równie duży moment, tak jak np. zestaw z Sharana BTB stosowany bardzo często w silniku ARL?

Mam pewne obawy codo "skutków ubocznych" występujących po przesiadce na jednomas :?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez dreadlook » 12 lutego 2013, 21:37

Rano kiedy odpalam auto chodzi cała buda (przez ok. 10 sek.) + przy ruszaniu kiedy zwalniam sprzęgło trzęsie też budą, padający dwumas?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 12 lutego 2013, 21:38

Barton, jesli dwumase masz OK to oddajesz swoja tarcze do nalozenia twardej okladziny LUKa i wzmocnienia docisku...
Robilem u Radzikowskiego i działało ! 410Nm przez wiele wiele km
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Barton » 12 lutego 2013, 22:16

grzybek napisał(a):Barton, jesli dwumase masz OK to oddajesz swoja tarcze do nalozenia twardej okladziny LUKa i wzmocnienia docisku...
Robilem u Radzikowskiego i działało ! 410Nm przez wiele wiele km


Dwumas wydaje się być okej, aktualnie mam program na 324nm i 0 jakichkolwiek oznak ślizgania, stuków, póków i tym podobnych, ale czy seryjny dwumas z ASV-ki jest w stanie przenieść taki moment? :shock:
Jaki koszt takiej modyfikacji sprzęgła? To chyba nie tajemnica, przyda się potomnym :wink: Rozumiem, że takie wzmocnione seryjne sprzęgło z dociskiem lepiej się spisze niż ori g60/vr6?

Edit.
Znalazłem koło dwumasowe o indeksie: 2294 000 329 montowane seryjnie w golfach III silnik 1Z. Wiadomo coś na jego temat?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 12 lutego 2013, 22:31

Barton, dwumas zabijesz zlym softem lub nieodpowiednim stylem jazdy ! to inna para kaloszy niz slizganie sprzegla !

co do sprzegla ja kiedys (jakies 2 lata temu) za twarda okladzine LUK i wzmocnienie docisku placilem 1100zl

operacja trwala jak pamietam jakies 4-5 dni

byla tez w ofercie jeszcze jakas okladzina (nie chce sklamac) ale juz koszt byl duzo wyzszy...

Leona sprzedalem rok temu i wiem ze jezdzi do dzis w niezmienionym stanie... wiec działa !

nie wiem jakie sa teraz u nich ceny i techniczne rozwiazania ale zawsze mozna zadzwonic - spytać !


do skrzyni 5-biegowej nie bój sie jednomasu ! przerobilem w pierwszym swoim 1M - działa

przerobilem tez zestaw VALEO KIT4P (na jednomasie) do skrzyni 6-biegowej w ARLu - 2x bym tego nie zrobil , porażka !

pzdr
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez lukero-madnes » 12 lutego 2013, 22:45

ja też jestem ciekaw jaki moment jest w stanie przenieść dwumas ?
Obrazek
TDI 163 KM & 350 Nm
czarna perła viewtopic.php?f=32&t=69091
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Region: podlaskie
Auto: Super Copa
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 12 lutego 2013, 22:47

grzybek napisał(a):do skrzyni 5-biegowej nie bój sie jednomasu ! przerobilem w pierwszym swoim 1M - działa

Ja właśnie mam zamiar też tak zrobić, początkowo miałem wątpliwości i też się bałem, czy wykładać jednomas i czy koło 1z i sprzęgło g60 lub vr6, czy zestaw gotowy Valeo i jednak wybieram pierwsze rozwiązanie, koło zamachowe używane już mam :) Sprzęgło kupić łatwiej, bo się kupuje nowe :) A moment też planuje przenieść znacznie większy niż seria.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Barton » 12 lutego 2013, 23:11

damianos89 napisał(a):zestaw gotowy Valeo


O jakim zestawie z Valeo mowa? Możesz podać indeks? :roll: Z góry zapytam czy wiadomo jaki jest w stanie przenieść moment ten zestaw?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 12 lutego 2013, 23:38

http://allegro.pl/sztywne-kolo-sprzeglo ... 38375.html
Coś w tym stylu, jest troche tego na allegro nawet. Ale właśnie słyszałem, że nie wiadomo, czy da rade przenieść większy moment te sprzęgło Valeo, ale ile przenosi to nie wiem.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Barton » 13 lutego 2013, 14:41

damianos89 napisał(a):http://allegro.pl/sztywne-kolo-sprzeglo-valeo-seat-leon-1-9-tdi-i2948838375.html
Coś w tym stylu, jest troche tego na allegro nawet. Ale właśnie słyszałem, że nie wiadomo, czy da rade przenieść większy moment te sprzęgło Valeo, ale ile przenosi to nie wiem.


Ciekawie wygląda ten zestaw od Valeo :roll: Chyba się na niego zdecyduje, bardziej do mnie przemawia niż używany jednomas 1Z+sprzęgło G60. Valeo raczej dziadostwa nie robi :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 13 lutego 2013, 14:55

sa tez fajne zestawy z dwumasem za smieszne pieniadze:

http://allegro.pl/sprzeglo-seat-cordoba ... 55057.html
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 13 lutego 2013, 15:02

Tylko kwestia taka, że zestaw z dwumasem może nie wytrzymać znacznie większego momentu niż seryjny, szczególnie przy sporym momencie z dołu. Jeśli chodzi o zestaw z jednomasem Valeo jednak odpuściłem, bo gdzieś czytałem, że może być mniej wytrzymały niż Sachs G60, głównie o sprzęgło chodzi.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 13 lutego 2013, 15:05

damianos89, zdecydowanie tak

jak chcesz koksowac z dołu to nie dwumasa

sa tez Sachsy na jednomasie !
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Barton » 13 lutego 2013, 15:40

grzybek a wiadomo Ci coś na temat zestawu od Valeo o którym napimniał damianos89? Z tego co wyliczyłem, nowy komplet Valeo wyszedłby mnie niecałe 800zł, czyli nieznacznie więcej aniżeli używany jednomas 1Z + komplet sprzęgła g60 (jednomas ~300zł + sprzęgło 400zł), tylko czy warto dopłacić? 100zł większej różnicy nie zrobi, a zyskuje w pełni nowy zestaw dedykowany do silnika ASV :roll: Pamiętam, że na studiach jeden z doktorów strasznie zachwalał te zestawy od Valeo, tylko nie jestem pewny czy to właśnie o zestawie tego typu była mowa :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez borowa » 13 lutego 2013, 15:45

Barton napisał(a):jednomas ~300zł

Im starsze tym droższe? Gdzie Wy ich szukacie? 2 lata temu zapłaciłem, co pamiętam do dziś, 120zł.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
borowa
Cupra
Cupra
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 25 marca 2010, 17:49
Lokalizacja: LU
Region: lubelskie
Auto: CUPRA ST 385
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 13 lutego 2013, 15:49

Barton, przeszukaj allegro bo widzialem dzis po 770zl zestawy Sachsa na jednomasie !
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez leoTDI » 15 lutego 2013, 09:21

A po co w ogóle myślicie o Valeo ? Radzę nie pakować się w Valeo. Tysiące razy już napisano o JM od 1Z + Sachs. Od V6 sam nie zapakowałem (a zastanawiałem się). I dziś wiem że dobrze zrobiłem. Sprzęgło sprawuje się świetnie. Jedyny minus to lekkie dragania przez krótki czas zaraz po odpaleniu (ale to normalne w przypadku JM). Drgań na drążku biegów - żadnych. Słychać jedynie czasami sprężyny przy wyluzowaniu i dojeździe - tym gorzej będzie z Sachsem dla V6.
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 15 lutego 2013, 12:08

A jaki masz moment? Zastanawiam się ile wytrzyma Sachs G60? Bo też skłaniam się ku niemu zamiast VR6 :)

leoTDI napisał(a):A po co w ogóle myślicie o Valeo ? Radzę nie pakować się w Valeo. Tysiące razy już napisano o JM od 1Z + Sachs. Od V6 sam nie zapakowałem (a zastanawiałem się). I dziś wiem że dobrze zrobiłem. Sprzęgło sprawuje się świetnie. Jedyny minus to lekkie dragania przez krótki czas zaraz po odpaleniu (ale to normalne w przypadku JM). Drgań na drążku biegów - żadnych. Słychać jedynie czasami sprężyny przy wyluzowaniu i dojeździe - tym gorzej będzie z Sachsem dla V6.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez leoTDI » 15 lutego 2013, 13:22

damianos89 napisał(a):A jaki masz moment? Zastanawiam się ile wytrzyma Sachs G60? Bo też skłaniam się ku niemu zamiast VR6 :)
[/quote]

link - działa ?
https://drn8ca.blu.livefilestore.com/y1 ... jpg?psid=1
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Barton » 15 lutego 2013, 20:30

Ja natomiast jestem już zdecydowany na zestaw od Valeo :wink: Rozmawiałem ze znajomym, który ma właśnie taki zestaw z tym że w ASZ. Zachwalał go strasznie, żadnych wibracji sprężyn, stuków na zimnym, komfort porównywalny to tego na dwumasie. Pisałem też z tunerem z Kingsoftu, który do silników 1.9 z 5 biegową skrzynią, montuje tylko zestawy Valeo lub sprzęgło organiczne. Zestaw ten spokojnie wytrzymuje 400nm, a najwiekszy jaki do tej pory uzyskali to 430nm, a jest jeszcze potencjał na więcej :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez leoTDI » 16 lutego 2013, 12:05

Barton napisał(a):Rozmawiałem ze znajomym, który ma właśnie taki zestaw z tym że w ASZ. Zachwalał go strasznie, żadnych wibracji sprężyn, stuków na zimnym, komfort porównywalny to tego na dwumasie...


Po pierwsze - ja mam w to uwierzyć :| Jeździłem (nie słyszałem od znajomego :mrgreen: ) na dwumasie - teraz jednomasie. I teraz wiem jak to jest. Nikt mi nie wmówi, że nie ma różnic, jeśli zna zasadę działania dwumasu.

Po drugie - nie ma żadnych stuków - o jakie stuki chodzi ? Pisałem o lekkich drganiach ustępujących b.szybko tuż po rozruchu (1-3 sec.).

Po trzecie - jakie wibracje sprężyn ? - to jest b.leciutkie "grzechotanie" i to jest normalne zjawisko po rozsprzęgleniu i dojeździe na luzie.

Summa Summarum - więcej zalet jak wad - tak to na dziś widzę. A największa zaleta to większy moment (co oczywiste) i "gokartowe" (=lekkie) wkręcanie silnika na obroty. Więcej frajdy teraz jest napewno.

ps.
co do skrzyni - okaże się po czasie ... :?:
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez large » 11 marca 2013, 15:31

Niedawno kolega powiedział mi, że w moim leonie 1.9TDI 110KM z 2000r zaczęło być słychać koło dwumasowe. Podczas wymiany oleju poprosiłem o sprawdzenie ale usłyszałem, że w moim tego koła nie ma bo zaczęto je wkładać w późniejszych wersjach. Jakoś nie jestem przekonany czy na pewno ma rację więc jak można sprawdzić czy to koło jest czy go nie ma?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
large
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 4 listopada 2012, 14:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Leon
Silnik: AHF 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez arturxtc » 11 marca 2013, 20:31

Jest napewno
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
arturxtc
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 7 marca 2013, 16:56
Lokalizacja: wlkp
Auto: leonFR2.0TFSI

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez tony065 » 11 marca 2013, 22:31

large, w autach na bazie GIV, 1-masę montowano w początkowych seriach AGR-ów /90KM/. reszta TDI ma już fabrycznie 2-masy, chyba że auto ma za sobą mody mechaniczne.
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez large » 12 marca 2013, 17:44

Dzięki czyli wychodzi na to, że ten mechanik tak się zna jak i ja na tym. Dzięki za pomoc.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
large
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 4 listopada 2012, 14:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Leon
Silnik: AHF 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez przemobed » 24 marca 2013, 09:31

Witam, niecaly rok temu wyniemilem caly komplet sprzegla i od niedawna zauwazylem ze gdy gasze auto (bez wcisnietego sprzegla) autem telepie. Wrazenie jakby sprzeglo znowu sie konczylo. Moze mi ktos poradzic w czym moze byc problem?

Auto Seat Leon 1.9 TDI ARL 150KM rok 2004 przebieg 194tys.
Zobacz Profil
przemobed
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 9 czerwca 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kajohuta » 24 marca 2013, 10:14

przemobed ja też mam ARLa z 3003 roku i to samo się dzieje .mój mechanik powiedział że to 2-mas tak stuka jak wyłączam silnik i nie długo będę musiał go wymienić :-( .ja będę kupować od Sharana BTB.
Zobacz Profil
kajohuta
Sport
Sport
 
Posty: 275
Dołączył(a): 8 października 2012, 16:09
Auto: seat leon

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Apsik » 24 marca 2013, 16:37

przemobed zestaw od BTB bęzie OK

leoTDI masz 100% racji. Nie ma takiej fizycznej możliwości, aby skrzyni 6cio biegowej 02M/02Q nie było słychać przy jednomasowym kole.
Nieważne jaka jest tarcza i ile ma sprężyn. Skrzynia jest skonstruowana do współpracy z dwumasem i na jednomasie będzie po prostu głośniejsza. Nawet przy silniku benzynowym (R32) który pracuje dużo bardziej kulturalnie niż TDI po założeniu jednomasowego koła skrzynię po prostu słychać. Dwumas znacznie lepiej tłumi drgania i tyle.
A skrzynia 02M/02Q zniesie te drgania. Narazie 02M 80000km na JM i wszytsko jest OK.
Odnośnie zestawów Valeo. Passat B7 TDI - właściciel bardzo chciał zestaw Valeo, po kursie Wrocław - Warszawa - Wrocław zmienił na zestaw od BTB :)

Aaaaa i odnosząc się jeszcze do tego co w temacie wcześniej było napisane ... są dostępne zestawy z kołem dwumasowym do momentów rzędu 500Nm i nie ma konieczności przechodzenia na jednomas.

leoTDI napisał(a):
Barton napisał(a):Rozmawiałem ze znajomym, który ma właśnie taki zestaw z tym że w ASZ. Zachwalał go strasznie, żadnych wibracji sprężyn, stuków na zimnym, komfort porównywalny to tego na dwumasie...

Po pierwsze - ja mam w to uwierzyć :| Jeździłem (nie słyszałem od znajomego :mrgreen: ) na dwumasie - teraz jednomasie. I teraz wiem jak to jest. Nikt mi nie wmówi, że nie ma różnic, jeśli zna zasadę działania dwumasu.
Po drugie - nie ma żadnych stuków - o jakie stuki chodzi ? Pisałem o lekkich drganiach ustępujących b.szybko tuż po rozruchu (1-3 sec.).
Po trzecie - jakie wibracje sprężyn ? - to jest b.leciutkie "grzechotanie" i to jest normalne zjawisko po rozsprzęgleniu i dojeździe na luzie.
Summa Summarum - więcej zalet jak wad - tak to na dziś widzę. A największa zaleta to większy moment (co oczywiste) i "gokartowe" (=lekkie) wkręcanie silnika na obroty. Więcej frajdy teraz jest napewno.
ps.
co do skrzyni - okaże się po czasie ... :?:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Apsik
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 marca 2013, 15:47
Lokalizacja: just behind you
Auto: Caddy MK3
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość