Strona 1 z 1

Dół silnika ARL co potrzebne?

PostNapisane: 29 grudnia 2007, 10:50
przez afn110
wczoraj siedzialem do pozna na forum i szukalem jakiejs informacji na temat tego co potrzebne jest z silnika PD konkretnie ARL do silnika VP na przekladke "dołu silnika", niestety nie znalazlem niec konkretnego.

Wiec czy ktos jest w stanie powiedziec dokladnie co jest potrzebne z ARL`a bo w styczniu bede mial mozliwosc zakupu( znajomy ma juz kupiony silnik w niemczech) i chce wiedziec co demontowac. i czy czesci pasuja P&P czy trzeba cos przerabiac.

Re: Dół silnika ARL co potrzebne?

PostNapisane: 29 grudnia 2007, 12:00
przez bono

Re: Dół silnika ARL co potrzebne?

PostNapisane: 29 grudnia 2007, 12:45
przez afn110
bono napisał(a):afn110, viewtopic.php?t=9169


tyle ze tak naprawde to nie ma konkretnej odp :(
wiele pytan i niewiadonych

interesuje mnie czy wystarcza tloki, korbowody, wal korbowy ewe. ktores z tych elementow (co jest najslapsze w VP wzgledem PD), zeby nie isc niepotrzebnie w koszta

Re: Dół silnika ARL co potrzebne?

PostNapisane: 29 grudnia 2007, 13:06
przez jaro4444
Odpowiedź jest i to prosta: potrzebujesz całego "dołu" silnika PD czyli blok, miska, wał korbowodowy, korbowody, tłoki, panewki, pierścienie, pompa oleju, najlepiej od razu duża chłodnica oleju. Do tego najgrubszą uszczelkę pod głowicę (z 3 dziurkami), śruby oryginalne od VP do głowicy albo szpilki ARP do VP, głowicę i cały osprzęt od VP.
Przed skręceniem tego w całość musisz na wale korbowym przełożyć nadajnik położenia wału od silnika VP, tak samo jak czujnik położenia wału od VP.

W ile mocy i momentu mierzysz? Jak nie przegniesz pały to wystarczy dać grubszą uszczelkę pod głowicę i też hula ;)

afn110 napisał(a):interesuje mnie czy wystarcza tloki, korbowody, wal korbowy ewe. ktores z tych elementow (co jest najslapsze w VP wzgledem PD), zeby nie isc niepotrzebnie w koszta


Kobowody i tłoki od PD (130, 150, 163 KM) są inne jak w VP. Mocniejsze i cięższe. Czopy korbowodowe są te same więc korbowody możesz przełożyć ale zmieni się wyważenie układu korbowo-tłokowego. Wał od PD nie wiem czy pasuje do panewek głównych w bloku VP.
Najprościej jest zapodać cały "dół":

http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 7516c9d28a

Re: Dół silnika ARL co potrzebne?

PostNapisane: 30 grudnia 2007, 13:37
przez afn110
W ile mocy i momentu mierzysz? Jak nie przegniesz pały to wystarczy dać grubszą uszczelkę pod głowicę i też hula

narazie tyle co ty :yes: mam juz wszystko procz pompy11mm, tak mi sie przynajmniej wydaje. na wiosne bedzie fajnie mam nadzieje, bo narazie tak srednio jestem zadowolony z auta w porownaniu do mojej ibizy 6K GT tdi. w leonie mam ten sam motor co ty, wiec bede cie meczyl pytaniami :peace:

Co do przekladki z PD to mysle zapobiegawczo, bo jak sie przekonalem na 6K apetyt rosnie w miare jedzenia, hm sam wiesz.

Re: Dół silnika ARL co potrzebne?

PostNapisane: 30 grudnia 2007, 15:28
przez jaro4444
afn110 napisał(a):Co do przekladki z PD to mysle zapobiegawczo, bo jak sie przekonalem na 6K apetyt rosnie w miare jedzenia, hm sam wiesz.


Wiem wiem ;)

Ja na razie zmówiłem szpilki ARP do silników VP, mam już łapę osprzętową od VP, powoli rozglądam się za dołem ARL i głowicą VP (mam jedną ale z chęcią poszukam jeszcze nowszej). Później pójdą wszystkie nowe uszczelnienia, popychacze INA, cały nowy rozrząd, gruba uszczelka, mycie ultradźwiękowe ...
Albo go założę albo będzie leżał w garażu i czekał na wsiaki słuczaj ;] Jak coś to brat z ojcem mają w Passacie B4 już 280 kkm. Więc biorca może się szybko znaleźc ;)

Re: Dół silnika ARL co potrzebne?

PostNapisane: 31 grudnia 2007, 20:22
przez afn110
jaro4444 napisał(a):Ja na razie zmówiłem szpilki ARP do silników VP, mam już łapę osprzętową od VP, powoli rozglądam się za dołem ARL i głowicą VP (mam jedną ale z chęcią poszukam jeszcze nowszej).


hmm, ja myslalem zeby przelozyc moja glowica do dolu z ARL`a . ty widze ze skladasz drugi silnik, to pewnie lepsze rozwiazanie ale czy konieczne i bardziej kosztowne.

czytalam w kilku tematach o tych szpilkach ARP( a chyba sa wskazane), ale nie wiem co to? :no:

co do glowicy to szukasz nowszej pod wzgledem modelu (jezeli jest jakis podzial) czy rocznika?

szkoda ze jestes z tak daleka(500km), bo z checia bym zobaczyl jak ten twoj Leon jezdzi.

Re: Dół silnika ARL co potrzebne?

PostNapisane: 2 stycznia 2008, 02:50
przez jaro4444
afn110 napisał(a):hmm, ja myslalem zeby przelozyc moja glowica do dolu z ARL`a . ty widze ze skladasz drugi silnik, to pewnie lepsze rozwiazanie ale czy konieczne i bardziej kosztowne.

czytalam w kilku tematach o tych szpilkach ARP( a chyba sa wskazane), ale nie wiem co to?

co do glowicy to szukasz nowszej pod wzgledem modelu (jezeli jest jakis podzial) czy rocznika?


Składam powoli drugi (choc nie wiem czy to kiedykolwiek dokończę).
Nie jest konieczne ale rozsądne - jak masz zdrowy swój silnik i dobrze go sprzedasz (cały albo goły "słupek") to odzyskasz większośc zainwestowanej kasy a masz mocniejszy mechanicznie motor.

ARP to praktycznie wyczynowe szpilki o bardzo wysokiej wytrzymałości (wyższej niż klasa śrub 12.9)

Głowicy szukam nowszej rocznikowo. Podział w głowicach był w 1996/7 r. Stary typ głowicy TDI VP (np. z silnika AFN) ma okrągły spływ oleju a nowsze (AHF/AGR/ASV/ALH) ma ten kanał podłużny z okrągłym środkiem. Więc w ramach AHF/AGR/ASV/ALH mamy te same głowice.

Re: Dół silnika ARL co potrzebne?

PostNapisane: 2 stycznia 2008, 18:53
przez afn110
sprawa zaczyna byc klarowna, zorumiem ze osprzet z VP podejdzie bez problemu do "dolu" PD.

wlasnie zobaczylem jakie koszta za te szpilki ARP :o , hmmm troszek przesadzili z cena. gdzies ktos pisal ze inne tez wytrzyaja, poszukam tamtych.