Strona 1 z 1

Problem przy wyższych oberotach silnika

PostNapisane: 31 stycznia 2008, 11:41
przez loco8
Witam!

Na początku chciałem się wytłumaczyć (wyjaśnienie z pozdrowieniami dla bono :D) , że szukałem podobnych informacji na forum ale nie znalazłem nikogo, kto ma takie objawy jak mój Leon. Oczywiście są posty o braku mocy itd ale nie ma postu o utracie mocy na wyższych obrotach.

A problem jest następujący:

przy dodawaniu gazu samochód rozpędza się tak jak powinien ale do pewnego momentu.
Po przekroczeniu określonych obrotów (ok. 3000) i określonego położenia pedału gazu nagle Leoś zaczyna gwałtownie zwalniać.
Jak zdejmę nogę z gazu to wszystko wraca do normy i znowy do 3000 obr nie ma żadnych problemów.

Zastanawiałem się nad N75 albo czujnikiem pedału gazu.

Ale może ktoś ma jakiś lepszy pomysł co to może być.

Dzięki i pozdrawiam wszytkich!!!

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

PostNapisane: 31 stycznia 2008, 13:41
przez PatTDI
loco8 napisał(a):Witam!

Na początku chciałem się wytłumaczyć (wyjaśnienie z pozdrowieniami dla bono :D) , że szukałem podobnych informacji na forum ale nie znalazłem nikogo, kto ma takie objawy jak mój Leon. Oczywiście są posty o braku mocy itd ale nie ma postu o utracie mocy na wyższych obrotach.

A problem jest następujący:

przy dodawaniu gazu samochód rozpędza się tak jak powinien ale do pewnego momentu.
Po przekroczeniu określonych obrotów (ok. 3000) i określonego położenia pedału gazu nagle Leoś zaczyna gwałtownie zwalniać.
Jak zdejmę nogę z gazu to wszystko wraca do normy i znowy do 3000 obr nie ma żadnych problemów.

Zastanawiałem się nad N75 albo czujnikiem pedału gazu.

Ale może ktoś ma jakiś lepszy pomysł co to może być.

Dzięki i pozdrawiam wszytkich!!!


Uszkodzony przeplywomierz powietrza.

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

PostNapisane: 12 lutego 2008, 09:25
przez loco8
Witam!

Jakby kogoś to interesowało to spradziłem na Vag'u i mam już przyczynę:

17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground
17656 - Intake manifold pressure sender -G71
Open circuit/short to earth
- G71 defective
- Wiring open circuit or short to earth
- Reduced output
- Increased emission figures
- Check intake manifold pressure sender
17964 - Charge pressure control
Control limit not reached
- Charge pressure control solenoid valve (N75) defective
- Turbocharger defective
- Leaks between turbocharger and engine (charge air path)
- Charge pressure too low
- Reduced output
- Check N75

No i mam pytanie. Czy to możliwe żeby wszystkie trzy błędy wynikły z uszkodzonego czujnika N75?

Dzięki i pozdrawiam!!!

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

PostNapisane: 12 lutego 2008, 10:03
przez PatTDI
Z bledow wynika ze uszkodzony jest G71 a nie N75

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

PostNapisane: 12 lutego 2008, 10:37
przez Marcin_TDI
G71 to czujnik cisnienia powietrza dolotowego
loco8 napisał(a):17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground

Obrazek

loco8 napisał(a):17964 - Charge pressure control

Obrazek

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

PostNapisane: 12 lutego 2008, 10:37
przez loco8
No fakt. Ale czy wskazania czujnika G71 nie będą zakłamane przez nie sprawny czujnik N75? W sumie przy ostatnim błędzie jedną z propozycji kontorli jest sprawdzenie N75.

Ile może kosztować G71?

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

PostNapisane: 12 lutego 2008, 10:41
przez Marcin_TDI
ja bym jednak zaczal od wymiany G71, na allegro szukaj cen..

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

PostNapisane: 12 lutego 2008, 13:10
przez loco8
No i już sam nie wiem. Przeglądałem forum i już się pogubiłem.

Gdzie jest ten czujnik G71 z przepływką?

W jednym poście piszą, że gdzieś między zbiornikiem spryskiwaczy a reflektorem (troche u dołu)
W innych tematach jest przeplywka o numerze 06A906461.

Czy móglby mi ktoś powiedzieć jaki jest numer czujnika G71 dla Leosia 1,9 TDI ALH?

Z góry dziękuję!!!

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

PostNapisane: 12 lutego 2008, 14:05
przez Streat
loco8, coś mieszasz.
loco8 napisał(a):W jednym poście piszą, że gdzieś między zbiornikiem spryskiwaczy a reflektorem (troche u dołu)

Tam to ma prawo siedzieć MAP sensor (umocowany w IC).

Przepływomierz masz umocowany zaraz za filtrem powietrza.

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

PostNapisane: 22 lutego 2008, 10:47
przez loco8
Witam!

Chciałem tylko powiedzieć, że czasem wystarczy tylko coś przeczyścić i bedzie ok!

Ja ta zrobiłem z czujnikiem G71.

Wykręciłem go przczyściłem styki i pomogło.

Jeszcze dwa błędy zostały: 17964 i 17656.

Zacznę od 17964 bo najprawdopodobniej to wina N75.

Nie wiem tylko jak się zabrać do błędu 17656.

Pozdrawiam!

Re: Problem przy wyższych oberotach silnika

PostNapisane: 3 marca 2008, 00:56
przez marexi
sprawdz czy taka rurka w dolocie powietrza za przelywomierzem w strone silnika od dolu jest docisnieta. Jezeli nie wez ja wloz odlacz na chwile akumulator i powinno jezdzic jezeli nie to N75:)