Strona 1 z 1

110 KM - garść pytań

PostNapisane: 8 listopada 2004, 08:45
przez Gaspar
Witam,

Stało się, jestem szczęśliwym właścicielem nowego Leonarda Spirita 110 KM ASV :)
Sporo się naczytałem o wirusowaniu i technikaliach w dieslach, ale doświadczenia nie mam w ogóle, jako że wcześniej pomykałem Sportem 1.8 20V.

Jeśli można zatem i nie skrzyczycie mnie, że temat się powtarza, to...:
1. Jaki olej proponujecie po pierwszych 2-3k km? Mimo wszystko chciałbym wymienić...
Polecają mi Mobil 1, że jest lepszy niż zalecany przez Seata Shell...

2. Kiedy wirusować i u kogo? (mieszkam w Poznaniu) - ponoć Unitronic ma największe doświadczenie...
Seat proponował mi wirusika na nowym aucie, bez utraty gwarancji, ale jakoś nie wierzę, żeby to dobrze zrobili... a poza tym chipować tak na nowym autku?...
Chciałbym delikatnie zawirusować 110-tkę, bez żadnych modyfikacji w silniku i osprzęcie.
Ile mogę osiągnąć z mocą i momentem i jak wtedy wygląda sprawa wytrzymałości sprzęgła przy rozsądnej modyfikacji mocy i momentu?

3. No i ewentualnie jakie macie jeszcze eksploatacyjne wskazówki dla takiego, co się z benzyny na diesla przesiadł ;)

Jak narazie jestem pod wrażeniem tego co ten diesel potrafi (choć przejechałem dopiero niecałe 1k)... Zbiera się toto lepiej niż mój benzynowy poprzednik!

--
Pozdrawiam
Gaspar

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 8 listopada 2004, 09:30
przez leoTDI
1) Motul 8100-Xcess 5W40
2) Unitronic - soft będzie lepszy jak ori,
i nie chodzi jedynie o to, że mocniejszy
3) wskazówki - poszukaj na tym forum

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 8 listopada 2004, 09:44
przez Tonny S
1) Motul 8100-Xcess 5W40 (Mobil 1 - też jest dobrym olejem) nie zalewaj tego szmelcu w ASO -Shell
2) Firmy godne polecenia - Unitronic, Master/s, Diagtronik, CompSport (członkowie clubu mają zniżke w Unitronic.)
Moc w granicach 130-140KM Nm 300-340Nm - polecam tak 135KM i 300-320Nm - o sprzęgło sie nie martw tu nie wystepuje ten problem jak w ALH
Modyfikuj sterownik tak po przejechaniu 5000-10000 Km
3) wskazówki tak jak LeoTDI napisał - jest tego pełno na forum.

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 8 listopada 2004, 10:47
przez leoTDI
Tonny S napisał(a):..o sprzęgło sie nie martw tu nie wystepuje ten problem jak w ALH


tonny,

co ty się tak uparłeś, że w ASV to niby lepsze jest :? :?:
Gdybyś popatrzył w katalog sachsa, to zobaczyłbyś tam
te same zarówno dla ALH jak i ASV numery, a mianowicie. :
3082 299 335 - docisk
1864 527 337 - tarcza

różnica to (inne chasis)

3082 600 506 (to samo co w AGR !)
1864 600 202 (j.w.)

po prostu = prawo serii, a Ty miałeś szczęście i tyle :|

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 8 listopada 2004, 11:00
przez Tonny S
leoTDI napisał(a):co ty się tak uparłeś, że w ASV to niby lepsze jest :? :?:

Ja się nie uparłem tylko nie słyszy sie tyle o padających sprzegłach w AHF/ASV bo w ALH jest to nagminne pow. 330 Nm
Moje sprzęgło przy 344 Nm nic nie marudziło a jezdziłem na tym jakies 6 miechów czyt ok 20 tys

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 8 listopada 2004, 11:08
przez Gość
Tonny S, dochodzi jeszcze kwestia stylu jazdy... a wiadomo ze jezdzisz jak emeryt wiec nawet przy 400 Nm by ci sie nie slizgalo :twisted: :twisted:

Gaspar, zmien olej tak jak zamierzasz po 2-3, wszyscy polecaja motula choc jest stosunkowo drogi. unitronic ma tez filie w szczecinie jesli sie zdecydujesz i byloby to dla ciebie bardziej wygodne

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 8 listopada 2004, 11:31
przez Tonny S
FunGous napisał(a):Tonny S, dochodzi jeszcze kwestia stylu jazdy... a wiadomo ze jezdzisz jak emeryt wiec nawet przy 400 Nm by ci sie nie slizgalo :twisted: :twisted:
Słucham ?? :shock: - szybko i bezpiecznie to teraz nazywa sie "jak emeryt" hmmmm chyba czas przesiąść sie na MB

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 8 listopada 2004, 21:00
przez Rogal
jeśli idzie o wkazówki to:
1)zanim zaczniesz mocniej przyciskać pedał gazu poczekaj aż silnik (olej) osiągnie temp.pracy
2)zanim wyłączysz silnik poczekaj 1-2min na postoju
3)wymianiaj olej co 15tyś km(seria) lub co 10tyś km(chip)

Olej-ja polecam Motul 5W40 Xcess ewentualnie Mobil1...

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 8 listopada 2004, 21:23
przez da3
wlasnie zalalem Motula i musze sie zgodzic z moimi przedmowcami-polecam :mrgreen:

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 8 listopada 2004, 21:33
przez Gaspar
Dzięki za cenne uwagi i wskazówki :)

Teraz troszkę z innej beczki, znaczy z innej stajni, bo chodzi o 110 KM Octavia mojego znajomego, ale to chyba ten sam silnik, więc chyba nie NTG ;-)
Mianowicie przy przebiegu 11 tys. zapaliła się dziś kontrolka oleju, a jak się okazało w serwisie (Skoda Jóźwiak Poznań), to _normalne_ przy tym przebiegu! W instrukcji obsługi podobno producent dopuszcza, że silnik może spalić litr oleju! (w jego przypadku dokładnie 800 ml)... Podobno sytuacja ma się "unormować" przy większym przebiegu... Trochę mnie to zdziwiło! Auto nie wirusowane, ustawienia fabryczne ;-)
Jakie są Wasze doświadczenia ze zużyciem oleju przy tych silnikach?

--
Pozdrawiam
Gaspar

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 8 listopada 2004, 21:55
przez Barth
to jest mozliwe, do 15 tys dolalem razem 800 ml oleju , w tej chwili jest juz spoko , PD lubią szczegolnie troszke oleju łykac i tez im z czasem przestaje smakować:)

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 8 listopada 2004, 22:01
przez BART_osz
Moj Leo jezdzi na Mobilu - kula sie jak trzeba - moge smialo polecic :)

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 8 listopada 2004, 23:46
przez szymono
Barth, 110 to nie PD :)

a ze pali sie kontrolka to normalne diesel zawsze wezmie troszke oleju, z moich kominow to czasami az tak milo zaleci dymek ze hej :-D

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 9 listopada 2004, 07:28
przez Tonny S
Gaspar napisał(a):Dzięki za cenne uwagi i wskazówki :)

Teraz troszkę z innej beczki, znaczy z innej stajni, bo chodzi o 110 KM Octavia mojego znajomego, ale to chyba ten sam silnik, więc chyba nie NTG ;-)
Mianowicie przy przebiegu 11 tys. zapaliła się dziś kontrolka oleju, a jak się okazało w serwisie (Skoda Jóźwiak Poznań), to _normalne_ przy tym przebiegu! W instrukcji obsługi podobno producent dopuszcza, że silnik może spalić litr oleju! (w jego przypadku dokładnie 800 ml)... Podobno sytuacja ma się "unormować" przy większym przebiegu... Trochę mnie to zdziwiło! Auto nie wirusowane, ustawienia fabryczne ;-)
Jakie są Wasze doświadczenia ze zużyciem oleju przy tych silnikach?

--
Pozdrawiam
Gaspar
A wymienił ten kolega olej przy 3 tys. km ?? - silniki na pompie VP37 nie biora tak oleju jak PD ja u siebie przy przebiegu 132 tys km jeszcze nigdy nie dolałem. Zasada jest taka jak mu czesto ostro deptasz do troche wezmie oliwy jak jezdzisz normalnie to nie powinno brac choć VW dopuszcza taką możliwość i jeszcze o niczym to nie świadczy.

Jaki NTG ??

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 9 listopada 2004, 09:14
przez Gaspar
A wymienił ten kolega olej przy 3 tys. km ?? - silniki na pompie VP37 nie biora tak oleju jak PD ja u siebie przy przebiegu 132 tys km jeszcze nigdy nie dolałem. Zasada jest taka jak mu czesto ostro deptasz do troche wezmie oliwy jak jezdzisz normalnie to nie powinno brac choć VW dopuszcza taką możliwość i jeszcze o niczym to nie świadczy.


Tak, kolega wymieniał oliwę przy przebiegu niecałe 3k... do tego czasu jeździł jak emeryt ;-) Generalnie stosuje zasadę, żeby nie przekraczać 3-3,2 obr/min, bo to i ak wystarczy do "normalnej" jazdy...
Stąd nasze zdziwienie, że prawie litr oleju skonsumował :shock:
Będę mojego Leona bacznie obserwował, narazie też jeżdzę jak "w kapeluszu" ;-)

--
Pozdrawiam
Gaspar

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 9 listopada 2004, 09:21
przez Tonny S
Gaspar, to czas troche pogonić tego klekota bo sie zamuli. Przy nastepnej wymianie nie powinno już brakować oliwy - może było po prostu za mało zalane i tyle. Ja bym się tym nie przejmował no chyba, ze dodatkowo zacznie dymić na szaro/błękitny kolor ;-)

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 9 listopada 2004, 09:34
przez da3
Gaspar napisał(a):

Będę mojego Leona bacznie obserwował, narazie też jeżdzę jak "w kapeluszu" ;-)

--
Pozdrawiam
Gaspar


Jezdzij tak dalej to olej nie bedzie twoim jedynym problem :roll:

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 9 listopada 2004, 10:12
przez Gaspar

Jezdzij tak dalej to olej nie bedzie twoim jedynym problem :roll:


Jeszcze nie mam 1k przejechane, tak do 3k chce stopniowo zwiększać obciążenie i wymienić olej wg Waszych sugestii na Motula - a póki co niech się silnik układa bez wariactwa ;-)

Gaspar

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 9 listopada 2004, 10:20
przez leoTDI
Gaspar napisał(a):

Jezdzij tak dalej to olej nie bedzie twoim jedynym problem :roll:


Jeszcze nie mam 1k przejechane, tak do 3k chce stopniowo zwiększać obciążenie i wymienić olej wg Waszych sugestii na Motula - a póki co niech się silnik układa bez wariactwa ;-)

Gaspar


normalnie powinienieś jeździć, bez przesady - współczesne silniki są już ułożone (dotarte).
Istotą rzeczy jest raczej olej, a raczej to, co wlewają w ASO :twisted:
..ale w palnik faktycznie zacznij dawać jak tylko wymienisz na Motul-a, bo inaczej ... nie chcę być nudny ... ale poszukaj na forum choćby o kierownicach :D
Ważne raczej jest, abyś tankował pewne paliwo.

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 9 listopada 2004, 12:03
przez cupra 2
ten silnik jest stworzony do dynamicznej jazdy - w przeciwnym razie może dojść do blokowania się turbiny

Re: 110 KM - garść pytań

PostNapisane: 9 listopada 2004, 20:42
przez Obi
ze swojego podworka OCTA(to chyba ma sie wszystkich TDI) szczególnie na poczatku lubi troszke wiecej oleju, z czasem apetyt rosnie ale juz tylko na rope :wink: od deptania 8)