Strona 1 z 1

Turbo 2.0 TDI PD w 1,9 ASV ??

PostNapisane: 31 marca 2008, 08:00
przez Wasyl
Szukam informacji czy taka rzeźba jest możliwa... w wyszukiwarce nie znalazłem... Z racji tego że turbo ASZ raczej już nie dostane pomyślalem o takiej chybrydzie ??? Panowie ile rzeźby ??

Re: Turbo 2.0 TDI PD w 1,9 ASV ??

PostNapisane: 31 marca 2008, 08:06
przez Dariuspolo
Wasyl, wzioles po uwage ze 2,0 tdi ma inaczej rozmieszczone sruby mocujace kolektor niz 1,9 ? chyba ze piszesz o 2,0tdi z silnika wzdluznego? (tam turbina jest bez kolektora)

Re: Turbo 2.0 TDI PD w 1,9 ASV ??

PostNapisane: 31 marca 2008, 12:42
przez marcin_kielce
Pozatym turbo z 2.0 TDI lubia sie sypac :whoeva:

Nie lepiej zapodac ARLa turbo?? Wchodzi plug&play a i wydajnosc wieksza i bardziej przyszlosciowe.

Jezeli bys sie bardzo upieral przy sprezarce ASZ to uzytkownik Nexus z forum OCP ( www.octaviaclub.pl ) mial do sprzedania niedawno nowe sprezarki ASZ.

Pozdrawiam
Marcin

Re: Turbo 2.0 TDI PD w 1,9 ASV ??

PostNapisane: 31 marca 2008, 12:49
przez Wasyl
dzięki za info .... wstępnie sytuację już przebadałem... Ogólnie duże koszty i rzeźby.. Dorabianie wydechu itp. i rzeczywiście 2.0 PD nie cieszą się dobrąopinią szukam ASZ lub ARL ...

Re: Turbo 2.0 TDI PD w 1,9 ASV ??

PostNapisane: 31 marca 2008, 12:54
przez marcin_kielce
Wasyl napisał(a):dzięki za info .... wstępnie sytuację już przebadałem... Ogólnie duże koszty i rzeźby.. Dorabianie wydechu itp. i rzeczywiście 2.0 PD nie cieszą się dobrąopinią szukam ASZ lub ARL ...


Zglos sie do NEXUSA z OCP, moze bedzie mial cos jeszcze pod poduszka ukrytego :P :P

Ja zapewne bede sprzedawal swoje turbo ARL kolo wakacji.

Pozdrawiam
Marcin

Re: Turbo 2.0 TDI PD w 1,9 ASV ??

PostNapisane: 31 marca 2008, 16:45
przez jaro4444
Były silniki 2.0 TDI w Passacie B5 FL o mocy 136 KM. Tak naprawdę to były AWX z powiększoną pojemniością z 1.9 na 2.0 i dodanym DPF. Turbiny miały te same co AWX i AVF czyli Garett GT1749VA (taka sama wielkość i wydajniość jak ASZ) tylko na dzielonym kolektorze.

Nowsze silniki 2.0 TDI są poprzeczne i wzdłużne oraz 140 i 170 KM.

Więc turbina z Audi A4 2.0 TDI 170 KM silnik BRD pasuje do Leona po lekkiej rzeźbie a do silników AFN poprzecznych praktycznie P&P.

Turbina ta to model Garett GT1749VC VW 03G145702H V350 i ma więkaszą wydajność jak ARL. Mocowana jest do dzielonego kolekora dolotowego tak jak ta z AWX. Ciężka do dostania i problematyczna w montażu jednak może warto ;]

Zdjęcie autorstwa kolegi Olozwirski z Street Racing:

Obrazek

Ze zwykłego 2.0 TDI 16V 140 KM turbiny nie pasaują do VP, nie wiem jak jest z porzecznymi 2.0 8V DPF 140 KM. Teoretycznie powinny pasować do VP tylko downpipe trzeba przerobić na opaskę a nie na 3 śruby jak w VP jest seryjnie.