Strona 1 z 2
Stuki i szklanki

Napisane:
27 maja 2008, 09:55
przez Pio
Witam
Problem dotyczy wcześniej opisanych stuków zwiekszających częstotliwość przy zwiększaniu obrotów silnika.. No więc wyczytałem z wcześniejszych postów że to zwykle te popychacze. Chciałbym to zrobić gdzies w gdańsku (3-mieście) gdzie nie zostane obdarty z kasy za bardzo.. Może ktoś poleci jakieś miejsce na taką naprawę?? Ile to może kosztować?
Wdzięczny za pomoc,
Pio
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
27 maja 2008, 09:58
przez Monika
Kolego, a czy przywitałeś się ze wszystkimi w odpowiednim do tego temacie? Jeśli nie, to szybciutko to zrób, a potem zadawaj pytania

Pozdrawiam

Re: Stuki i szklanki

Napisane:
27 maja 2008, 10:29
przez Pio
Fakt

Re: Stuki i szklanki

Napisane:
27 maja 2008, 10:43
przez Marcin_TDI
Robert
www.tune-up.pl
pewnie ok 200zl ale pytaj jego... jest troszkę pracy bo trzeba wałek zrzucić
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
27 maja 2008, 10:56
przez Pio
no wlasnie czytałem ze trzeba rozrząd rozgrzebać też to i koszt wyższy za robociznę będzie..
będe pytal w tune-up jezeli jeszcze ktoś może cos polecic to poprosze..
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
27 maja 2008, 11:05
przez Tonny S
Pio, lepszej opcji w 3M to raczej nie dostaniesz niż Tune-up.
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
27 maja 2008, 11:14
przez Pio
ok dzięki jak już sprawę załatwie to odpiszę co i ile kosztowało..
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
27 maja 2008, 12:50
przez Marcin_TDI
słuchaj, tak czy inaczej wałek trzeba zdjąć ale rozrząd da się zblokować tak że się nie przestawi. ja w Warszawie płaciłem za wymianę wałka ze szklankami i półpanewkami 200zl to tak Ci mówię żebyś miał punkt odniesienia do jakiś negocjacji...
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
3 czerwca 2008, 07:43
przez Pio
odświeżę trochę temat...
no więc wymieniłem szklanki na nowe no i ciagle jeszcze stuka. poki co okolo 4 godzin jezdzilem wiec MOŻE (tak jak mowil mechanik) jeszcze się dopasują i nie będzie stukać..
jeszcze od dwóch mechaniorów usłyszałem że te stuki to mogą też być wtryski???? ktoś się wypowie na ten temat

Re: Stuki i szklanki

Napisane:
3 czerwca 2008, 12:52
przez michbiel
Witam wszystkich, opiszę jak to wyglądało u mnie.
Miałem metaliczne stukanie tak jak to opisywali inni na forum z okolicy silnika u góry. Diagnoza u mechaniora - szklanki.
Wymieniłem na febi (podobno dobre), rozpięcie i zblokowanie rozrządu, wyjęcie wałka, wymiana szklanek. Okazało się że wałek jest ok. Po złożeniu samochód zapalił bez problemu, ale mechanik sprawdził zapłon i okazało się że był przestawiony. Ustawił tak jak ma być regulując przy jakimś kole przy silniku. Potem sprawdził na komputerze, i było ok.
Po odpaleniu było słychać przez moment stuki, potem zagrzałem silnik (bez gazowania) i pojechałem się przejechać parę km. Po powrocie stuków juz nie było i tak jest do dziś, wszystko ok.
Co do stukania wtrysków to słyszałem tak przy okazji rozmowy przypadkowej, że jak wtrysk sie zawiesi (czyli chyba popsuje) to może stukać.
Pozdrawiam wszystkich ?
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
4 czerwca 2008, 09:32
przez Pio
tak swoją drogą to zaczął mi nawet więcej palić po wymianie szklanek..biorę pod uwagę że ostatnio klima dosyć mocno wykorzystywana jest no ale roznica jest rzędu z 5,7 na 6,2 średnie spalanie...
no i stuki ciągle słyszę.
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
4 czerwca 2008, 10:30
przez michbiel
Pio, z tego co się orientuję to po wymianie szklanek jeśli już to spalanie może lekko spaść a nie wzrosnąć. U mnie spalanie wynosi około 6,4 do 7,0 max miasto, a trasa to np. 4,8 do 120 km. Ja mam fele 17 + opony 225 (to też robi swoje).
Jeśli stuki nie zniknęły to może jest inna przyczyna. Trzeba jechać do mechanika (może innego) niech postawi diagnozę, sprawdzi, posłucha itd.
U mnie mechanik stwierdził po wyjęcia wałka, że dwie szklanki były padnięte.
Pozdrawiam wszystkich.
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
4 czerwca 2008, 12:20
przez Leoś
Panowie a jesli chodzi o stuki to ja mam takie pytanko.Stukalo mi cos na okraglo w silniczku i mechanior stwierdzil ze to szklanki.Wymienilem i jest cisza , lecz rano przy pierwszym odpaleniu i tak cos stuka przez okolo 3-5sekund.Olej to motul 10W40.Co to moze stukac?
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
4 czerwca 2008, 14:16
przez Pio
Michbiel, no nawet nie chodzi o to ile spala tylko ze to spalanie wzrosło wlasnie po wymianie szklanek..dziwna sprawa. zwlasszcza ze te stuki sa ciagle slyszalne, moze nie glosno, ale są.. chyba faktycznie jakiegoś innego mechanika zaprzęgnę do tego.. zobaczymy.
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
4 czerwca 2008, 16:34
przez jaro4444
Leoś napisał(a):Panowie a jesli chodzi o stuki to ja mam takie pytanko.Stukalo mi cos na okraglo w silniczku i mechanior stwierdzil ze to szklanki.Wymienilem i jest cisza , lecz rano przy pierwszym odpaleniu i tak cos stuka przez okolo 3-5sekund.Olej to motul 10W40.Co to moze stukac?
Szkalnki i to naturalne, bo musi do nich dotrzeć olej pod ciśnieniem. Jakby stukały na ciepło to jest wówczas problem.
Pio napisał(a):Michbiel, no nawet nie chodzi o to ile spala tylko ze to spalanie wzrosło wlasnie po wymianie szklanek..dziwna sprawa. zwlasszcza ze te stuki sa ciagle slyszalne, moze nie glosno, ale są.. chyba faktycznie jakiegoś innego mechanika zaprzęgnę do tego.. zobaczymy.
Jaki nr Febi Ci założył tych szklanek? Przy tych samych wymiarach zewnetrzych jest kilka typów szklanek FEBI - np do AGR, inne są do ALH/ASV/AHF a jeszcze inne do starszych AFN i nowszysch PD motorów.
Jako ciekawostkę podam, że też wymieniałem szklanki po 125 kkm i dwie z nich były padnięte - jedna łapała większy luz jak norma a druga miała siodłowate podebranie w górnej płytce - powinna mieć kółka od współpracy z krzywką a miała siodłowate wybicie - widać miała duży luz i nie obracała się jak trzeba w gnieździe.
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
5 czerwca 2008, 07:59
przez Marcin_TDI
Pio, ktorego TDI masz

Re: Stuki i szklanki

Napisane:
5 czerwca 2008, 11:47
przez michbiel
do jaro4444
Nie wiem jaki nr Febi mi założyli. Jak zamawiałem szklanki to podałem dokładne dane silnika, a więc 1,9 tdi AHF, VP rok prod. 2001. Myślę że mam założone takie jakie powinny być.
Pozdrawiam
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
6 czerwca 2008, 21:28
przez Pio
Marcin_TDI mam wersje Signol ASV.. sorki dlugo nie odpisywalem
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
19 lipca 2008, 20:46
przez kamilwsp
Witam
a dla mnie powiedzieli ze trzeba bedzie wymienic wszystkie szklanki i (popychacze chyba), bo nie mozna zdiagnozowac po wyjeciu glowicy ktora szklana lub popychacz jest padniety. zaspiewali ze bedzie kosztowac ok 500 zl

naciagaja czy mozna zrobic to taniej z czesciami?
1,9 tdi AHF
jakis czas temu w tym samym temacie wyczytalem ze:(Marcin TDI) "słuchaj, tak czy inaczej wałek trzeba zdjąć ale rozrząd da się zblokować tak że się nie przestawi. ja w Warszawie płaciłem za wymianę wałka ze szklankami i półpanewkami 200zl to tak Ci mówię żebyś miał punkt odniesienia do jakiś negocjacji...
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
" troche sie w takim razie zdziwilem ze tak tanio
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
21 lipca 2008, 13:04
przez Marcin_TDI
500 to chyba juz z częściami... udeż do Borysa w Białymstoku...
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
22 lipca 2008, 19:05
przez kamilwsp

mozesz sprostowac kto to Borys

;)
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
23 lipca 2008, 13:42
przez MattiO
Pio napisał(a):odświeżę trochę temat...
no więc wymieniłem szklanki na nowe no i ciagle jeszcze stuka. poki co okolo 4 godzin jezdzilem wiec MOŻE (tak jak mowil mechanik) jeszcze się dopasują i nie będzie stukać..
jeszcze od dwóch mechaniorów usłyszałem że te stuki to mogą też być wtryski???? ktoś się wypowie na ten temat

powroce do tego watku. Mam podobny problem szklisty stukot z okolic gory silnika, historia ta sama wymiana szklanek i nic.... doszedlem ze znajomym do wniosku ze to wtryskiwacz sterujacy ( podczas pracy silnika poluzowalem lekko "rurke" doprowadzajaca rope do wtrysku, zaczelo troche rzucac silnikiem ale dzwonienie ustalo.) wtrysk jest ogolnie oki rozpyla i trzyma cisnienie.
A prawdopodobna przyczyna stukania to: W silnikach na pompie wtryskowej we wtrysku sterujacym jest czujnik skoku iglicy i taki jeden czarny kabelek wychodzacy z wtrysku. ten czujnik zlozony jest z jakiegos tloczka ktory (u mnie) dostał luzu i stuka(dzwoni). taka jest diagnoza speca od wtryskow i pomp wtryskowych z pabianic (k. Łodzi)
czekam na 2 wtrysk i jak wymienie dam znac.
Pozdrawiam!
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
23 lipca 2008, 17:51
przez kamilwsp
to pisz jak najszybciej, jestem ciekawy cze pomoze bo tez nie ma sensu bulic 500 zl na mozliwe ze niepotrzebne szklanki
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
25 lipca 2008, 20:53
przez domaluj
ja mam tdi asv i w warsztacie powiedzieli mi, ze mam do wymiany pompę oleju i szklanki (cokolwiek to jest). zsumowali pracę: 300 zł pompa, 40 zł za każdą szklankę - 320 i do tego 300 zł robocizna. dużo? mieszkam w wawie
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
12 maja 2009, 21:27
przez kamilwsp
wlasnie dzis wymienilem ów szklanki na oryginalne INA i w sumie z robocizna, czesciami, uszczelkami, foltrem powietrza, wymiana oleju i filtru i skasowaniem inspekcji oleju wynioslo mnie 700 zł.. ale teraz chodzi jak malinka

tak jakby mu odjac 100 tys km
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
29 maja 2009, 17:41
przez bono
Ostatnio miałem taka o to sytuację, że silnik zaczął bardzo głośno mi pracować. Z wnętrza auta był to meteliczny dźwięk dochodził gdzieś z komory silnika. Jak otworzyłem maskę to ten dziwny dźwięk zamieniał się w taki, jakby ktoś strzelał z pistoletu pneumatycznego , wtf

Dochodził, gdzieś z okolicy vacum pompy. Nie było różnicy czy to zimny silnik, czy gorący jednym słowem było głośno. Częstotliwość dźwięku rosła razem z obrotami silnika. Zacząłem nawet podejrzewać szklanki, ale z drugiej strony to wydawało mi się to niemożliwe, przecież szklanki miałe niedawno wymieniane, i przebieg na nich to 20kkm, dodam, że szklanki założone miałem ORI
Potem myślałem, że może to coś zaworami..., kolektorem ssącym i kużwa zawsze to nie to. Przyczyna okazała się bardzo banalna

Otóż poluzowała się jedna świeca żarowa i przez nieszczelność na niej całe to zamieszanie. Dociągniecie świec i po problemie. Czasami taka pierdoła, ale ile zamieszania narobi. Chłopaki u Bednarka szybko temat ogranęli

Re: Stuki i szklanki

Napisane:
3 czerwca 2009, 14:31
przez peter250
Mam takie pytanie.
Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą, przy okazji przeszła ona mały remoncik tzn. nowe prowadnice, gniazda i zawory na 2 kąty, nowe popychacze INA. Mimo tego nadal słyszę jakby lekkie podklepywanie..coś jakby popychacze (częstotliwość klepania zwiększa się wraz z obrotami silnika). Czy jest możliwe, że przyczyną tego klepania jest wytarty wałek? Przebieg auto to 200tyś, cały czas jeździ na pełnym syntetyku Motula.
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
7 listopada 2012, 17:10
przez Kicek[Tomek]
a kto ma dojscie i jakie szklanki do Top sporta???? jest ich 8 ile jaki koszt moze ktos ma do sprzedania
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
8 listopada 2012, 13:06
przez Kicek[Tomek]
nie moge wyslac wiadomosci do niego
-- 8 listopada 2012, 14:05 --
siemqa poszukuje szklanek do swojego Top sporta....masz linki namiary...jaka cena jest wg ich da sie cos tanio zalatwic??czekam na wiadomosc .bardzo potrzebuje pomocy z gory dzieki czekam na wiadomosc do uslyszenia jkc to pw pzdr
-- 8 listopada 2012, 14:06 --
nie moge do niego wyslac wiadomosc......

pisze ze nie istnieje
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
8 listopada 2012, 13:09
przez chlorek
na pw wyślij bo chyba pisałeś e-mail
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
14 listopada 2012, 18:11
przez Kicek[Tomek]
oki poszlo teraz dzieki wielkie..teraz musze czekac jak ktos cos wie to niech pisze
wymienial ktos szklanki?? przy Top Sporcie?? jakie wybrac bo ceny sa rozne 35 zl i 75 zl ....czy kupil ktos te za 35 zl i moze cos pow o nich jak sie sprawuja i wg.....jkc to p[isac priv
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
14 listopada 2012, 18:13
przez pablo28
Podobno jeśli chcesz pojeździć samochodem to tylko szklanki INA reszta nie jest trwała
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
14 listopada 2012, 18:50
przez Kicek[Tomek]
a co inni na to albo kto jakie zakupywal albo jakie kupywal
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
12 marca 2013, 23:44
przez PiterEL
A może mi ktoś podać pewne numery szklanek oryginalnych INA do silnika ASV 2002 r ? Szukam cholerka tematu bo kojarzę ze gdzieś był ale nie mogę znaleźć. Będę wdzięczny za podanie tez ewentualnie linka...
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
13 marca 2013, 09:33
przez lukero-madnes
420 0043 10
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
13 marca 2013, 09:37
przez PiterEL
I to jest pewny numer na 100% ? Zakladales je moze u siebie w asv?
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
13 marca 2013, 09:43
przez lukero-madnes
poprawiłem nr, sprawdziłem dokładnie w fakturze, cena 270pln
a ja mam pytanko, wymieniłem popychacze na INA właśnie, rozrząd, i dalej jest cykanie, wg mechaników silnik pracuje wzorcowo ale mnie troszkę drażni ten mały mankament czy coś możecie wywnioskować z filmiku ?
http://www.youtube.com/watch?v=5dP_ehB7 ... e=youtu.be
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
20 marca 2013, 22:31
przez PiterEL
No wlasnie bo dzwonilem teraz do sklepu i tez podal mi ten numer co teraz poprawiles... ok dzieki. Mnie cene za szt powiedzieli 24zl.
-- 13 mar 2013, o 11:07 --
A posiada ktos jeszcze numer oryginału dotyczący oringa pompy vacum do silnika ASV

-- 20 mar 2013, o 23:31 --
Powiedzcie mi czy jak mam szklanke to jakby w srodku szklanki sa wybite numery to czy to sa numery INA jeśli mam szklanki INA ? Tzn czy to sa numery części jaka jest podawana przy zamawianiu szklanek ?
BO cholera kupiłem szklanki i sa zle do mnie... sa za luźne. I w szklance sa wybite numery : F 46535 10
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
17 kwietnia 2013, 08:04
przez tomFR
witam.
Czeka mnie wymiana popychaczy ( szklanek ) a reszta pewnie się okaże po zdjęciu pokrywy zaworów i dokładnym sprawdzeniu.
Leon 2004r TopSport silnik ARL 200 tyś przejechane i zaczynają lekko stukać.
Polecicie dobrego mechanika w okolicach Katowic lub Krakowa gdzie można auto oddać do naprawy.
Może ktoś wymieniał w swoim ARL-u i był zadowolony dobrej naprawy?
kontakt z namiarami na:
tofi156@gmail.com lub priv.
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
17 kwietnia 2013, 10:12
przez Valdo
Ja osobiście mogę polecić Daniela z TTC Kraków (przedwczoraj u niego bylem na diagnoze u siebie i jedyny mechanik spośród wieeeelu który odkrył co dolega mojemu leosiowi)
viewtopic.php?t=20801
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
27 kwietnia 2013, 15:54
przez tryvial
witajcie,
mam przejechane 220 kkm, olej wymieniany co 10 kkm, raczej spokojnie jeżdżone od 60 kkm wstecz (jak go mam). Ostatnio dochodzi mnie jakby lekkie stukanie, ale nie mam pewności. Nasłuchałem się filmów z odgłosami z tdi i sam już nie wiem

Czy ktoś mógłby posłuchać tego dźwięku?
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... hYFT_R2slE z góry dzięki za jakieś wskazówki
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
27 kwietnia 2013, 16:02
przez Marcinxxx
tryvial napisał(a):witajcie,
mam przejechane 220 kkm, olej wymieniany co 10 kkm, raczej spokojnie jeżdżone od 60 kkm wstecz (jak go mam). Ostatnio dochodzi mnie jakby lekkie stukanie, ale nie mam pewności. Nasłuchałem się filmów z odgłosami z tdi i sam już nie wiem

Czy ktoś mógłby posłuchać tego dźwięku?
http://www.youtube.com/watch?v=OhYFT_R2 ... e=youtu.be z góry dzięki za jakieś wskazówki
Ten film wideo jest prywatny.
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
27 kwietnia 2013, 16:05
przez tryvial
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
13 maja 2013, 12:52
przez tomFR
witam.
Jestem po wymianie wałka + popychacze + półpanewki.
Silniczek przestał stukać

Mam pytanie o ilość oleju w silniku bo kolega wlał ponad max 5 mm.
Odessać strzykawką żeby było pod max czy lepiej przy nowym wałku zostawić?
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
13 maja 2013, 13:03
przez transit_master
Odpal silnik na minute. Zgaś. Po minucie sprawdź. Ma być pełny układ + to co w misce. W tedy założe się, że nie będzie ponad max.
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
13 maja 2013, 13:11
przez tomFR
ok. Sprawdzałem poziom oleju na zimnym silniku po nocy.
Było na bagnecie powyżej górnego załamania 5 mm.
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
13 maja 2013, 13:19
przez chlorek
i tak ma być

Re: Stuki i szklanki

Napisane:
13 maja 2013, 17:51
przez tomFR
do transit_master
faktycznie zrobiłem jak mówiłeś i pokazuje max może minimalnie poniżej.
to już zgłupiałem bo zawsze utrzymywałem poziom oleju na zimnym do górnej granicy tej siateczki na bagnecie.
czyli jak sprawdzam na zimnym silniku to powinno być troszkę ponad max ( górne załamanie na bagnecie )
Re: Odp: Stuki i szklanki

Napisane:
18 lipca 2013, 13:37
przez jędrek
Koledzy nie będę zakładał nowego tematu więc piszę tu.Sprawa wygląda następujaco.Rano jak odpalam auto słychać tak jakby cykanie dosłownie z 5-7 sekund później jest cisza.Zadzwoniłem do mechanika dziś umówić się na wymianę szklanek a on twierdzi że może najpierw sprawdzić ciśnienie oleju bo olej nie powinien spływać.Czy ciśnienie oleju można sprawdzić vagiem
Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk
Re: Stuki i szklanki

Napisane:
18 lipca 2013, 17:26
przez tomFR
witam.
Wymieniłem w maju szklanki na wzmacniane czarne INA + wałek Federal Mogul + półpanewki GLYCO.
Koszt wymiany prawie 2 tyś.
Wszystko było super do wczoraj

Przy wjeździe garażu znowu zaczęło się stukanie.
Przejechałem 7 tyś km od wymiany. Chyba nie możliwe żeby znowu popychacze się zużyły w tak krótkim czasie.