Strona 1 z 1

szybki start

PostNapisane: 14 grudnia 2004, 20:47
przez tomuus
jaki wedlog was jest najlepszy sposob an szybki start?? jakie obroty ?? co ze sprzeglem ?? kiedy zmienic bieg ?? czekam na interesujace odpwowiedzi


pozdro

Re: szybki start

PostNapisane: 14 grudnia 2004, 21:16
przez Barth
obroty odpowiednie do warunkow nie za male zeby nie zamulic i nie za duze zeby nie stac w miejscu , zmiana biegów to juz musisz autko wyczuc , ja np zadko ciagne auto powyzej 4 tys

Re: szybki start

PostNapisane: 14 grudnia 2004, 21:17
przez da3
najlepiej trzymac na 4000tys obrotow i szybko puscic sprzeglo :-D :-D :-D :-D nastepnie zmieniac biegy przy 6000tys :aniol:

Re: szybki start

PostNapisane: 14 grudnia 2004, 21:18
przez Barth
da3 napisał(a):najlepiej trzymac na 4000tys obrotow i szybko puscic sprzeglo :-D :-D :-D :-D nastepnie zmieniac biegy przy 6000tys :aniol:


ale tylko jak masz wyscig na 1/4 mili bo w innych sytuacjach od 4500 zaczynac trzeba :)

Re: szybki start

PostNapisane: 14 grudnia 2004, 22:12
przez tomuus
da3 napisał(a):najlepiej trzymac na 4000tys obrotow i szybko puscic sprzeglo :-D :-D :-D :-D nastepnie zmieniac biegy przy 6000tys :aniol:


ale to diesel wiec bedzie ciezko

[ Dodano: Wto 14 Gru, 2004 ]
przynajmniej moj leonek buja sie tylko do ok 5000 :((

pozdrawiam

Re: szybki start

PostNapisane: 14 grudnia 2004, 23:05
przez WojtekTDi
ja tam nie zaczynam od jakis obrotow:) wrzucam bieg i tak puszczam sprzeglko i jednoczesnie cisne gaz ze furka rwie do przodu i nie rwie asfaltu....potem jak juz sprzegla nie ma...mocniej gaz, gdzies pod 4tys zmiana na 2 i tu juz sprzeglo szybko puszczone oczywiscie :P i znowu 4tys i 3...no a wtedy to albo jestem przy nastepnych swiatlach albo koles juz daleko za mna :P

Re: szybki start

PostNapisane: 14 grudnia 2004, 23:07
przez da3
tomuus napisał(a):
ale to diesel wiec bedzie ciezko

[ Dodano: Wto 14 Gru, 2004 ]
przynajmniej moj leonek buja sie tylko do ok 5000 :((

pozdrawiam


no to trzeba tuningowac furane :D :D :D zamontowac obrotomierz z shift lightem bo pewnie licznika nie masz jeszcze stuningowanego :-D


ps.mam nadzieje ze wiesz ze to joke :roll:

Re: szybki start

PostNapisane: 14 grudnia 2004, 23:22
przez tomuus
w swoim leonku nie mam nic zrobionego:Ppp i nawet nie wiem co to shift light

pozdro

Re: szybki start

PostNapisane: 14 grudnia 2004, 23:28
przez saszi
i nawet nie wiem co to shift light
no to masz czego zalowac :-D pierwsze co powinienes zrobic to moim skromnym zdaniem zainwestowac w nowego softa :-D

Re: szybki start

PostNapisane: 14 grudnia 2004, 23:52
przez Barth
tomuus, a po co ty do 5 tys go krecisz ??

Poza tym mi sie wydaje ze tam wczesniej jest ogranicznik ??

Re: szybki start

PostNapisane: 15 grudnia 2004, 00:03
przez da3
WojtekTDi napisał(a):ja tam nie zaczynam od jakis obrotow:) wrzucam bieg i tak puszczam sprzeglko i jednoczesnie cisne gaz ze furka rwie do przodu i nie rwie asfalt:P


niezly sposob :roll: az dziw bierze ze dziala bo czysto teoretycznie jak mas znp 900 obrotow i dasz w pizde to :brawo:

Re: szybki start

PostNapisane: 15 grudnia 2004, 00:22
przez WojtekTDi
nie daje w pizde....nie zrywam tez nagle sprzegla...jak zlapie sprzeglo to je puszczam jednoczesnie miarkujac gaz...oczywiscie nie robie tego jak emeryt...ale tym sposobem nie trzymam przy starcie wyzszych obrotow...
da3 - no i pytanie o co chodzi z tym klaskaniem?

Re: szybki start

PostNapisane: 15 grudnia 2004, 00:29
przez da3
chodzi mi tylko o to ze napisales wczesniej ze nie trzymasz zadnych obrotow z tego wniosek ze masz kolo 900obrotow a scigajac sie tego pulapu trudno kogos wyprzedzic,gdyz wiekszosci pewnie sprezarka wlancza sie w okolicach 2000tys obr czyli dajac w palnik z tak niskich obrotow jest niezla zmula :|

no offense tak tylko pytam z ciekawosci

Re: szybki start

PostNapisane: 15 grudnia 2004, 01:32
przez WojtekTDi
no teoretycznie tak to powinno wygladac...ale jakos tak to nie wyglada :| wiec moze nie zwracajac uwagi na obroty sa one jednak w okolicach 2000 ;)...w kazdym razie kiedy nie puszczam calego sprzegla mula nie ma...bo jestem na polsprzegle...wiec kiedy sie jest okolo 2000 to sprzeglo sie konczy i jest wtedy palnik :) no a potem z gorki...jak dotad nie mialem problemow z wyprzedzaniem...hmmm chyba ze bedziemy tu mowic o pewnej hondzie accord, ktorej za cholere nie moglem przegonic :/ ;) a tak to chyba nei mam szczescia do mocnych furek do poscigania sie ;) w kazdym razie w a4 1.8T system sie sprawdzal a tam nie bylo mocnych....najlepiej przekonac sie na wlasnej skorze ;)

Re: szybki start

PostNapisane: 15 grudnia 2004, 07:49
przez b0g0b0jny
O tej poze roku i na zimowkach zdecydowanie polecam pomysl Wojtek'aTDi.Nawieszchnia jest sliska i lepiej ruszac z niskiego pulapu obrotow, szczegolnie przy takim momencie jak ma TDI.Bo inaczej kola kreca sie w miejscu.

Re: szybki start

PostNapisane: 15 grudnia 2004, 07:59
przez Tonny S
Panowie kur.......na :twisted: bo przeniose całą rozmowe do "Humor" albo zamkne.

tomuus, ile ty masz lat ??

BTW było już na forum Aligator przedstawił nawet wykresy !!!

TDI ruszasz z 1600-2000 obr krecac do 4000-4500 obr

Re: szybki start

PostNapisane: 15 grudnia 2004, 12:54
przez WojtekTDi
Tonny S, dyskutujemy w temacie ;) na 400m nie startowalem wiec zawodowcem nie jestem. w warunkach drogowych mnie sie udaje wiec skuteczna technika :P
b0g0b0jny, no przynajmniej ty widzisz ze moze sie udac ;) bo faktycznie nie zrywam asfaltu tylko sie ladnie w niego wczepiam :>

Re: szybki start

PostNapisane: 15 grudnia 2004, 19:47
przez tomuus
Barth napisał(a):tomuus, a po co ty do 5 tys go krecisz ??

Poza tym mi sie wydaje ze tam wczesniej jest ogranicznik ??


nie krece go do 5000 tylko mowilem ze tam koncza mi sie obroty a bieg zmieniam ok 4000

pozdrowki

[ Dodano: Sro 15 Gru, 2004 ]
dzieki bardzo za odp

kurcze a co komu przeszkadza taki temat?? nikt przeciez nikogo nie zmusza do czytania ani do odp a mysle ze takie rady przydadza sie kazdemu


pozdro

Re: szybki start

PostNapisane: 16 grudnia 2004, 19:11
przez leoTDI
już widzę po czasie co niektórych ... sprzęgiełka :twisted:
.. będzie powód do czegoś mocniejszego :mrgreen:

ps
ano wlasnie, co komu przeszkadza ten post - bo mnie osobiście NIE.
Tonny, przesadziłeś :|

Re: szybki start

PostNapisane: 16 grudnia 2004, 19:19
przez Tonny S
leoTDI napisał(a):Tonny, przesadziłeś :|
A tam od razu - nie widzisz ze wiekszosc powyzszych postow to robienie sobie jaj z tematu ?? :-D

Re: szybki start

PostNapisane: 16 grudnia 2004, 19:21
przez WojtekTDi
leoTDI, o czyich sprzegielkach myslisz ? :aniol:

Re: szybki start

PostNapisane: 16 grudnia 2004, 20:01
przez tomuus
Tonny S napisał(a):A tam od razu - nie widzisz ze wiekszosc powyzszych postow to robienie sobie jaj z tematu ?? :-D


tonny a ty jaki masz skuteczny sposob na szybkie ruszenie i rozpedzenie sie ??

pozdrowionki

Re: szybki start

PostNapisane: 16 grudnia 2004, 20:05
przez Tonny S
Juz to opisalem - jak chcesz wystartowac efektywnie a nie efektownie to 1600-1800 obr inaczej spalisz laczki w TDi i krecisz do 4000-4500 jedynka do 4500 tak by przy zmianie na 2 obroty byly w granicach 2300-2500 obr. potem mozna juz krecic do 4000 bo po zmianie biegu na wyzszy obroty zawsze beda w granicach 2500 obr.

Re: szybki start

PostNapisane: 16 grudnia 2004, 20:14
przez leoTDI
WojtekTDi napisał(a):leoTDI, o czyich sprzegielkach myslisz ? :aniol:


tych co piszą o półsprzęgle podczas startu :arrow: rzecz jasna

Re: szybki start

PostNapisane: 17 grudnia 2004, 16:55
przez tomuus
dzieki bardzo poprobuje

Re: szybki start

PostNapisane: 18 grudnia 2004, 13:08
przez Asgaard
tomuus, z tymi obrotami przy starcie to zależy jeszcze od założonych opon i nawierzchni, osobiście teraz na zimówkach najłatwiej mi się rusza z 1500rpm gdzie na letnich oponach musiałem zawsze startować z 2300rpm, w obu przypadkach na dwójce nie moge dopieprzyć gazu do podłogi z wiadomych przyczyn, a jako, że nadeszła zima to nawet na trójce mam kłopoty z trakcją, oczywiście mowa o Wrocławskim asfalcie, hehe... (osobiście w sezonie zimowym nie wyłączam wogóle ESP bo szkoda opon) no a jeśli chodzi o to do ilu ciągnąć samochód to jest to zależne też od tego jaki masz przebieg mocy i momentu, w serii wszyscy z danym silnikiem maja mniej wiecej to samo, ale po indywidualnym programie wiele się zmienia, jedni mają wysoki moment już przy 2000rpm a inni robią sobie softy w których max mement jest dopiero przy 3500rpm albo później, także pytanie jakie zadałeś za dużo Ci nie pomoże jeśli sam nie poprobujesz, dużo zależy od technicznego problemu występujacego pomiedzy kierownicą, fotelem i pedałami.

Pozdr...

Re: szybki start

PostNapisane: 18 grudnia 2004, 14:10
przez tomuus
ja narazie mam serie 1,9 tdi 90, ale planuje jakis sofcik walnac tylko narazie zbieram kaske:P a jak puszczacie sprzeglo??

pozdr