Strona 1 z 1

[1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 7 września 2008, 13:18
przez wilkman
Witam

Padł mi przepływomierz i musze go wymienić cena w sklepie nowego z bosha 720zł :o. Przeglądając forum zauważyłem że niektórzy (wszyscy) podawali ceny o wiele niższe w sklepie powiedzieli mi że cena za regeneracje przepływki to jakieś 320 zł. Jeśli by tak było naprawdę to czy wogóle się opłaca wyrzucać kase na regeneracje ??

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 7 września 2008, 13:45
przez paul78
dziwne ze ci tyle krzyknęli za przepływomierz;/

ja nówkę od Pierburga kupiłem za 260 zł i chodzi idealnie

a jesli chcesz boscha to licz się z wydatkiem ok 350-400 zł za nówkę a nie 720 zł

pozdrawiam:)

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 7 września 2008, 13:53
przez topola
ja kupiłem sam wkład do przepływki Pierburga za 180 zł i fruwa

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 8 września 2008, 09:16
przez wilkman
dokładnie nie wiem czy to padł cały przepływomierz czy ten czujnik masy powietrza. Na VAGu wyszło że przepływomierz najpierw koleś powiedział że się zawiesił ale po chwili się znów zapaliła kontrolka to stwierdził że to przepływka walnienta.

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 8 września 2008, 10:16
przez paul78
weż od mechanika sprawny czujnik masy powietrza(wkład) i jeszcze raz podepnij pod VAG-a jeśli ci nie wywali błędu to bedzie ok

ja miałem podobny problem VAG pokazywał walnięty przepływomierz i wymieniłem tylko wkład od Pierburga i śmigam :mruga:

Pozdrawiam;)

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 8 września 2008, 10:23
przez Sammael
wilkman napisał(a):padł cały przepływomierz

wilkman napisał(a):ten czujnik masy powietrza

Przecież to to samo. Przepływomierz siedzi w takiej "przelotce", kawałku rury z wypustką na przepływkę właśnie.
Przepływomierz najlepiej sprawdzić po logach. Wtedy ma się pewność co do jego sprawności. Może nie być żadnego błędu a i tak będzie ucinał - na logu wszystko wyjdzie.

Sprzedaży jest przepływka + ta rura (droższa, niepotrzebna opcja) lub sam wkład - G72 przepływomierz.

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 8 września 2008, 12:56
przez wilkman
W ASO przepływka 398zł przy oddaniu starej. Wymiana Katowice 250zł :o Bielsko 80zł

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 8 września 2008, 13:00
przez Sammael
Sprawdź w intercarsie bosch albo pierburg. Wymiana przepływomierza to 2 minuty.

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 8 września 2008, 13:13
przez wilkman
wiem jeszcze i tak będzie trzeba skasować błąd :)

[ Dodano: Pon 08 Wrz, 2008 ]
intercars 862zł :o :o :o Możliwe żeby w serwisie sprzedawali po regeneracji ?

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 8 września 2008, 19:04
przez grzybek
Sammael, nie to samo...

przeplywomierz to ten plastik w ktorym siedzi czujnik masy powietrza ktory my potocznie nazywamy "przeplywomierzem"

koledze zapewne krzykneli 720zl za czujnik (wklad)+ przeplywomierz (ta plastikowa "rurka")...... ???

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 8 września 2008, 20:19
przez Sammael
grzybek napisał(a):Sammael, nie to samo...

przeplywomierz to ten plastik w ktorym siedzi czujnik masy powietrza ktory my potocznie nazywamy "przeplywomierzem"

koledze zapewne krzykneli 720zl za czujnik (wklad)+ przeplywomierz (ta plastikowa "rurka")...... ???

Absolutnie się nie zgodzę, w etce występuje to jako jedno. Dla mnie semantycznie przepływomierz - to urządzenie do mierzenia przepływu, tak jak kątomierz to 'urzadzenie' do mierzenia kątów. To G72 jest miernikiem - przepływomierzem a nie kawałek plastikowej rury. Przynajmniej ja tak to sobie widzę, fakt faktem, bez tej plastikowej rury G72 nie miałby jak zmierzyć.
Ale to tak tylko w ramach OT i mojej malutkiej myśli filozoficznej :hahaha:

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 9 września 2008, 07:21
przez jaro4444
Do jakiego silnika to potrzebujesz? Bo jak do 90/101/110 TDI to mam używkę w idelanym stanie zdjętą miesiąc temu z mojego silnika bo zmieniałem dolot na ten z ARL.

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 3 grudnia 2008, 11:48
przez jacek505
Jestem od niedawna na forum. Nie doczytalem sie jeszcze wszystkiego. Ostatnio mechanik doczepil sie do mojej przeplywki i sugeruje jej wymiane (mysle, ze mialem b. dobra przeplywke a on ja poprostu podmienil a teraz mowi cos o wymianie). Mam pare pytanek do was:
1. Jakie sa objawy w pracy silnika gdy przepływka wogole wysiadla ?
2. Jakie sa objawy w pracy silnika gdy w przepływce cos szwankuje ?
3. Czy przeplywki Pierburg, Denso, Delphi mozna stawiac na rowni z Boschem ? Jakie inne firmy robia te urzadzanka o wysokiej jakosci ale o rozsadnej cenie ?
4. Czy turbine wlacza komputer, czy tez wlacza sie sama po przekroczeniu 2000 obr. ?
5. Czy praca turbiny ma zwiazek z praca przeplywki czy turbina jest w jakis sposob sterowana przez kompa ?

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 3 grudnia 2008, 16:59
przez KARROL_C
U mnie też szwankował ale wyczyściłem go jak w linku poniżej i poprawa jest znaczna

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85084

- może komuś jeszcze pomoże.

/Jeżeli już jest na forum lub pokręciłem działy to proszę o wywalenie do śmietnika/

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 3 grudnia 2008, 20:04
przez turbognojek
jacek505 napisał(a):1. Jakie sa objawy w pracy silnika gdy przepływka wogole wysiadla ?
2. Jakie sa objawy w pracy silnika gdy w przepływce cos szwankuje ?


zanik dynamiki silnika szczególnie odczuwalny na 4 i 5 biegu przy większej prędkości

jacek505 napisał(a):3. Czy przeplywki Pierburg, Denso, Delphi mozna stawiac na rowni z Boschem ? Jakie inne firmy robia te urzadzanka o wysokiej jakosci ale o rozsadnej cenie ?


Wg mnie zamienniki są do kitu najlepiej ori czyli bosch lub pierburg (pierburg ma chyba trochę inną budowę i podobno wytrzymuje dłużej niż bosch [sam nie praktykowałem] ) niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę :nauka:

jacek505 napisał(a):4. Czy turbine wlacza komputer, czy tez wlacza sie sama po przekroczeniu 2000 obr. ?
5. Czy praca turbiny ma zwiazek z praca przeplywki czy turbina jest w jakis sposob sterowana przez kompa ?


Turbina się nie włącza ona zawsze pracuje kiedy jest uruchomiony silnik tylko od około 2000obr czuć przyrost mocy silnika ze względu na to że od pewnych obrotów turbina dopiero zaczyna porządnie pompować powietrze! Turbina jest jak najbardziej sterowana przez kompa!

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 3 grudnia 2008, 23:40
przez jacek505
turbognojek napisał(a):
jacek505 napisał(a):4. Czy turbine wlacza komputer, czy tez wlacza sie sama po przekroczeniu 2000 obr. ?
5. Czy praca turbiny ma zwiazek z praca przeplywki czy turbina jest w jakis sposob sterowana przez kompa ?


Turbina się nie włącza ona zawsze pracuje kiedy jest uruchomiony silnik tylko od około 2000obr czuć przyrost mocy silnika ze względu na to że od pewnych obrotów turbina dopiero zaczyna porządnie pompować powietrze! Turbina jest jak najbardziej sterowana przez kompa!


Dzieki :ok: No, to teraz wiem juz cos. Turbo samo sie wlacza po 2000 obr. OK, ale jak komp steruje jej praca ?

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 4 grudnia 2008, 09:48
przez Sammael
jacek505 napisał(a):Turbo samo sie wlacza po 2000 obr. OK, ale jak komp steruje jej praca ?

tak jak napisano wyżej turbo nie włącza się nagle - pracuje cały czas na uruchomionym silniku - przecież przelatują przez nią gazy wydechowe. Ale siła tych gazów na jałowym biegu lub w zakresie niskich prędkości obrotowych silnika jest zbyt mała by rozpędzić turbinę na tyle, aby druga część turbosprężarki - sprężarka zaczęła wytwarzać istotne ciśnienie.
Steruje pracą w wypadku turbin ze zmienną geometrią - układ podciśnienia sterowany z kompa przez zaworek N75 reguluje "nastroszenie" łopatek i sposób przepływu gazów wydechowych w celu zwiększenia lub zmniejszenia wydajności turbosprężarki

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 5 grudnia 2008, 00:04
przez jacek505
Tak offtopem. Jak mechanik wyregulowal mi silnik turbinka pow. 2000 obr bylo slychac nieszczelnosc i powietrze z turbiny wylatywalo bezproduktywnie. Oddalem Leonka z powrotem. Mechanik podlaczyl rure do IC i wszystko powinno byc cacy. Jazda probna i turbiny ni ma. Zaslepienie EGR-a pomoglo i czuje sie wiecej mocy ale co sie do cholery stalo z turbina ? Wymontowal, zamienil czy jak ?

[ Dodano: Pon 08 Gru, 2008 ]
CD powyszego oftopa. Dalem w palnik silnikowi ale turbo nie ruszylo. Po zaslepieniu EGRa silnik ma odczuwalnie wieksza moc ale wyciaga na prostej 160 i to dosc szybko. Jak na silnik atmosferyczny ciagnie dobrze ale nie czuc turbiny ! :olaboga:

Offtop 2. Panowie Leonowie, gdzie mozna siegnac w interku po zwiezly ale nie lakoniczny, nie zlewkowy opisik pracy turbo dizelka 1.9 TDi ? Mam na mysli opis pracy nie tyle silnika (suwy itepe) ale jak wraz z silnikiem dzialaja pozostale wspolpracujace z nim elementy, jak zawory, przeplywomierze itepe.

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 14 grudnia 2008, 15:06
przez transit_master

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:27
przez MAREK84
Czy ktoś może mi podać nr. przepływki do Leona 1.8T 2003 rok?? Najlepiej Bosch i Pierburg. Z góry dzięki :piwo:

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 20:19
przez zoltar83
Mam pewien problem, a właściwie dziwną sytuację z przepływką w 1.9TDI AHF w moim Leonie. Autko jeździ w miarę normalnie, lecz osiąga prędkość tylko 160 km/h zarówno z podpiętym i odpiętym przepływomierzem - żadnej różnicy w przyśpieszeniu etc. Czy oznacza to padnięty przepływomierz?

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 08:54
przez turbognojek
vag logi dynamiczne 003

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 4 grudnia 2009, 12:10
przez kornat
Czy to prawda co tu piszą ??
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... start%3D36
Dokładnie chodzi mi o spalanie że większe na zamiennikach.

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 17 stycznia 2010, 10:15
przez marcsl
zoltar83 napisał(a):Mam pewien problem, a właściwie dziwną sytuację z przepływką w 1.9TDI AHF w moim Leonie. Autko jeździ w miarę normalnie, lecz osiąga prędkość tylko 160 km/h zarówno z podpiętym i odpiętym przepływomierzem - żadnej różnicy w przyśpieszeniu etc. Czy oznacza to padnięty przepływomierz?



ja mam identyczną sytuację,czy to oznacza ze przepływomierz do wymiany?

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 18 stycznia 2010, 10:15
przez pablobianco
ja mam identyczną sytuację,czy to oznacza ze przepływomierz do wymiany?


podepnij sie pod VAG, przyczyn może być wiele

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 18 stycznia 2010, 19:36
przez marcsl
pablobianco napisał(a):
ja mam identyczną sytuację,czy to oznacza ze przepływomierz do wymiany?


podepnij sie pod VAG, przyczyn może być wiele




Ja wiem że podpięcie pod VAGa rozwiązało by problem,ale niestety nie mam i miałem nadzieje na uzyskanie odpowiedzi,czy odpięcie przepływomierza jest równoznaczne ze znacznym spadkiem mocy,bo u mnie w silniku AGR nie ma różnicy czy jest podpięte czy też nie.Przy okazji pytanie czy przeplywomierz(sam wkład) powinien mieć napisy firmowe:Bosch? bo u mnie tego nie ma,czy to oznacza że poprzedni właściciel wmontował podróbkę?

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 18 stycznia 2010, 20:31
przez pablobianco
marcsl napisał(a):bo u mnie tego nie ma,czy to oznacza że poprzedni właściciel wmontował podróbkę?

może nie podróbkę, a zamiennik. Spadek mocy może być spowodowany czym innym. Po odpięciu przepływki w AGR nie było spadku mocy?

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 18 stycznia 2010, 22:24
przez marcsl
nie,auto zachowywało się tak samo

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 18 stycznia 2010, 22:29
przez pablobianco
no to Vag, poszukaj w okolicy i tak najszybciej rozwiążesz problem

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 19 stycznia 2010, 20:51
przez untaztood
W ASV odłączenie przepływki jest równoznaczne z trybem awaryjnym - czyli mocą nieco słabszą niż w SDI.

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 15:09
przez Luk
ja wczoraj mialem taka sytuacje, ze rozpedzilem sie do 160km/h i doslownie samochod jak by zdechl, nie mial sily ciagnac, skonczyl sie pedal gazu. obroty chodzily normalnie ale nie chcial isc dalej. zrzucilem go na bieg jalowy, troche pogazowalem, nie pomoglo. redukcja rowniez. predkosc caly czas tracilem i wiecej niz 100-110 nie chcial sie rozbujac. zatrzymalem sie, ale przy ponownym ruszaniu niewiele sie zmienilo, auto bylo caly czas zmulone.
odnioslem dziwne wrazenie jak by turbina przestala pracowac i stad jak by przestal ciagnac.
zatrzymalem sie, wylaczylem silnik, po odpaleniu od razu bylo czuc roznice i moc wrocila. niestety warunki drogowe nie pozwalaly juz na sprawdzenie co sie stanie jak sie sprobuje rozpedzic do >160km/h, czy znowu powtorzy sie sytuacja z wczoraj, czy tez byl to jednorazowy przypadek

czy moze to byc zwiazane z jakimis problemami z przeplywomierzem?? bo jak czytam ten temat to wnioskuje ze tak.
wiem ze przydalo by sie podpiecie pod vaga, do czego sie zreszta przymierzam, ale moze ktos z was mial podobnie i o co moze chodzic??

jak dam rade to dzis sprawdze jak sie autko zachowa przy probe rozpedzenia do + 160km/h i czy sytuacja sie powtorzy

Re: [1M] Przepływomierz nowy czy regenerowany

PostNapisane: 20 stycznia 2010, 15:37
przez pawel_ns
astros wpisz w wyszukiwarke "notlauf" i czytaj... no i podlacz vag'a