Strona 1 z 1

Silnik - nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 21 stycznia 2009, 19:03
przez przemco
.... Witam!!!! ....
.... przeglądnąłem całe forum żeby uzyskać odpowiedzi ale się nie udało.... :( otóż pojawił sie problem z moim leosiem taki, że jak sie go odpali jest wszystko ok jade i po rozgrzaniu silnika zaczyna nierówno pracować, natomiast przy wciśnięciu pedału gazu na maxa silnik zaczyna sie dusić.... ostatnio nawet nie za każdym razem zapala ale tylko gdy silnik jest ciepły.... na dzień dzisiejszy leoś jest w warsztacie, gdzie podpięto go pod VAG-a.... VAG nie wykazuje żadnych błędów.... mechajster stwierdził uszkodzenie albo przekaźnika albo że coś w kostce stacyjki.... godzinę temu do mnie dzwonił, że to nie pomogło i będzie szukał dalej bo nie miał jeszcze takiego przypadku.... może ktoś na forum spotkał się z czymś takim ????

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 22 stycznia 2009, 10:52
przez Sammael
a kąty wtrysku sprawdził? czy jak stwierdzi, że to wina wycieraczek to też wymieni? może zlogować samochód...

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 22 stycznia 2009, 11:02
przez Marcin_TDI
błędy VAG to nie wszystko. jeszcze są bloki wartości. jak masz TDI to bardzo prawdopodobne że przepływka lub n75
trzeba zrobić log i zobaczyć czy ma prawidłowe wartości

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 22 stycznia 2009, 11:03
przez przemco
.... właśnie o to chodzi, że auto jest czyściutkie bez żadnych błędów.... wszystkie parametry są ok nawet przy nierównej pracy silnika.... auto nie stoi u lalików.... jest to prywatny warsztat gdzie zajmują sie tylko dieslami i specjalizują sie w VAG-ach....

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 22 stycznia 2009, 11:18
przez Marcin_TDI
filtr paliwa wymieniałeś ? zobacz czy powietrza nie ma w układzie

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 22 stycznia 2009, 12:12
przez przemco
.... wszystkie filtry wymienione.... olej wymieniłem auto ma przejechane 95kkm i zalałem go Mobil1 5w50.... przejechał na tym oleju dopiero 1kkm.... co go ugryzło nie wiem....

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 22 stycznia 2009, 14:59
przez JanuszSz
Stawiałnym na padniętą przepływkę.Objawy podchodzące pod brak powietrza.

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 22 stycznia 2009, 16:06
przez oczkolek
przemco,

Marcin_TDI napisał(a):filtr paliwa wymieniałeś ? zobacz czy powietrza nie ma w układzie


!! !! !!

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 22 stycznia 2009, 16:13
przez Marcin_TDI
oczkolek, o co chodzi ?

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 22 stycznia 2009, 17:16
przez przemco
oczkolek napisał(a):przemco,

Marcin_TDI napisał(a):filtr paliwa wymieniałeś ? zobacz czy powietrza nie ma w układzie


!! !! !!


.... zmieniony jest na 100%.... pęcherzyków powietrza nie bierze bo na zimnym silnikubyło by to samo.... przepływka???? możliwe jutro rano jade do mechajstra dowiedzieć sie jak tam postępy bo sie dzisiaj dodzwonić nie mogłem....

PS. po naprawie opisze jak mechajster rozwiązał problem....

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 23 stycznia 2009, 09:44
przez Marcin_TDI
a kopci ?

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 23 stycznia 2009, 13:36
przez oczkolek
Marcin_TDI napisał(a):oczkolek, o co chodzi ?


Chodzi o to, że przemco wcześniej chyba nie zauważył twojego postu chyba a ja go powtórzyłem.
Później odniósł sie do niego.

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 23 stycznia 2009, 14:47
przez przemco
.... właśnie dostałem telefon od mojego mechajstra, że moge przyjechać po samochód.... odbiore leosia to opisze co było przyczyną i ile mnie ta przyjemność kosztowała.... :)

[ Dodano: Pią 23 Sty, 2009 ]
.... obiecałem że napisze co było nie tak z moim leosiem.... usterka została znaleziona i naprawiona.... okazało sie, że kable od sterownika do pompy paliwowej odczepiły sie i przetarły o którąś z rolek.... zostały one poskładane i polutowane.... ale co sie okazało dalej.... ów uszkodzone przewody uszkodziły częściowo sterownik silnika i dlatego komputer po połączeniu z PC nie pokazywał żadnych usterek.... na chwilę obecną mam wymieniony sterownik i przekaźnik.... autko chodzi nawet lepiej jak przedtem.... koszty jakie poniosłem to 1100PLN.... na ile tak kwota jest adekwatna do wykonanej pracy przez mechajstra?? ?? oceńcie sami.... ahaa jak stwierdził że uszkodzony jest sterownik silnika?? ?? a no bardzo prosto podpiął swój który zakupił właśnie na takie sytuacje....

[ Dodano: Sob 24 Sty, 2009 ]
.... w zasadzie problem rozwiązany posta można zamknąć....

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 25 października 2011, 07:55
przez eko_zgonuś
witam, troszkę odgrzeję kotleta. chodzi o silnik 1,4 tdi AMF. Po odpaleniu bardzo delikatnie nim telepie i jest trochę nierównomierna praca silnika. W okolicach filtra powietrza słychać takie jakby stukania delikatne czy zadławienia powietrzem. Wiem, że to wróżenie z fusów ale może jakąś wskazówkę ktoś tylko wskaże, bo to auto starszej osoby i tylko tyle mi przez telefon powiedziała, a podjechać nie mogę bo to 300 km :/ Nie chcę też żeby magicy w pierwszym lepszym serwisie mówili, że to wina czegoś tam i kasowali za swoje domysły i kazali wszystko po kolei wymieniać.

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 25 października 2011, 09:10
przez marcin7x5
Taki urok 3 cylindrowca. Telepie nimi. Moze któras ze świec żarowych siadła i nie pracuje na wszystkie cylindry.

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 25 października 2011, 09:53
przez eko_zgonuś
Ok wiem, że trochę telepie ale sytuacja z dnia na dzień się pogorszyła i z można powiedzieć niewyczuwalnego telepania zrobiło się wyczuwalne, no i to duszenie silnika.

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 25 października 2011, 10:04
przez marcin7x5
Może siada jedna z pompek. Czy te objawy wystepują tylko na zimnym silniku czy też sa ciągłym zjawiskiem?

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 25 października 2011, 10:08
przez eko_zgonuś
Ciągle. No i jest dziwny dźwięk w okolicach filtra powierza.

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 25 października 2011, 10:17
przez marcin7x5
Pewnie bez diagnostyki na vag-u sie nie obejdzie. Trzeba by zrobic logi jak pracują pompki.

Re: .... nierówna praca i dławienie....

PostNapisane: 25 października 2011, 10:20
przez eko_zgonuś
jasne. mimo wszystko dzięki za zainteresowanie.

Adaptacja przepustnicy

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 19:11
przez suru
Witam jestem nowy na forum ale mam nadzieje że mi pomożecie koledzy
Mam do was jedno pytanie posiadam Leona 1.9 tdi silnik ALH 90 km z 2001 roku i mam pytanko czy w tym modelu i roczniku wykonuje się adaptację przepustnicy

Re: Adaptacja przepustnicy

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 19:14
przez Matin82
dobre :)

Re: Adaptacja przepustnicy

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 19:38
przez suru
co w tym takiego dobrego jest?

Re: Adaptacja przepustnicy

PostNapisane: 3 grudnia 2012, 23:40
przez norbert149
to nie benzyna;)

Re: Adaptacja przepustnicy

PostNapisane: 4 grudnia 2012, 00:02
przez hornet15re1
Zlituje sie...kolego Diesle nie maja przepustnicy :D

Re: Adaptacja przepustnicy

PostNapisane: 4 grudnia 2012, 06:59
przez suru
aha hehe to może powiecie mi koledzy jaki może być powód falujących delikatnie obrotów ?

-- 4 grudnia 2012, 06:59 --

Czy powodem może być zły kąt wtrrysku?

Re: Adaptacja przepustnicy

PostNapisane: 4 grudnia 2012, 17:52
przez hornet15re1
a zawór EGR sprawdzałes/czysciłes?

Re: Adaptacja przepustnicy

PostNapisane: 4 grudnia 2012, 17:55
przez chlorek
trzeba zlogować auto, przyczyn falowania obrotów może być mnóstwo, zacznij od wyczyszczenia EGR. Cały czas tobie falują obroty, trzęsie budą przy tym?

Re: Adaptacja przepustnicy

PostNapisane: 5 grudnia 2012, 06:43
przez suru
obroty falują jak zapalam go i trzęsie buda
zawór egr był czyszczony

Re: Adaptacja przepustnicy

PostNapisane: 5 grudnia 2012, 08:17
przez lukaszlsw
prędzej pompa niż egr. Zrób diagnostykę i się wyjaśni..

Re: Adaptacja przepustnicy

PostNapisane: 5 grudnia 2012, 19:17
przez suru
masz na myśli pompę wtryskową?

Re: Adaptacja przepustnicy

PostNapisane: 5 grudnia 2012, 20:57
przez IroN_87
No przecież nie pompę w baku. Jedz do kogoś i sprawdź dawkę paliwa na kompie i kąt wtrysku.
Falują na ciepłym i zimnym? Problem z zapalaniem?
Temat poleci do kosza więc jeśli będziesz po sprawdzeniu na kompie to załóż normalny.