Strona 1 z 1

Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 29 stycznia 2009, 20:39
przez dirkdiggler
Skrótowo rzecz ujmując zaobserwowane objawy przemawiające za padniętym dwumasem:

+ silnik na biegu jałowym stuka z częstotliwością ok 1 / 0,5 s, niezależnie czy sprzęgło jest wciśnięty czy puszczone
+ na biegu jałowym podnosząc obroty z 900 do 1200 czuć wyraźne wibracje, powyżej 1200obr wibracji jest zdecydowanie mniej
+ przy wygaszaniu auta przy wciśniętym sprzęgle silnik zatrzymuje się stabilnie, bez wciśniętego sprzęgła zaklekocze kilka razy

ale jest też kilka obserwacji które nie pasują wg mnie do układanki:
- silnik nie drży, ani nie telepie podczas przyspieszania
- zrobiłem test 5bieg 1500obr i gaz w podłodze - silnik zachowuje się dziwnie ale brak objawu "wyskoczenia z komory silnika" jak to opisywaliście na forum
- trzy razy miałem sytuację kiedy silnik naprawdę mocno wibrował na biegu jałowym a podczas hamowania silnikiem wydawał dziwne pukania i stuki, po kilkunastu kilometrach te efekty znikały - jakby coś się układało
- powyższe "silne wibracje biegu jałowego" nie ustępowały po wciśnięciu sprzęgła

Powyższe punkty według mojej logiki nie pasują do uszkodzonego dwumasu, jak rozumiem jak dwumas padnie to zaczyna pukać coraz głośniej i głośniej, nie ma opcji że się coś ułoży.

Prosze Was o opinię na temat powyższego.

Mechnik w ASO Skody twierdzi że to dwumas na 100%, zanim zakupię stosowne części i zlecę naprawę wydając przy tym środki przeznaczone na car-audio:( chciałbym wyeliminować inne potencjalne przyczyny występującego zjawiska).

Może to poduszki silnika, może coś innego.

Ekipo LCP pomóżcie.

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 29 stycznia 2009, 21:02
przez dave
ja pierdziele... ale wywod :P
2mas jak nic ;) pozdro

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 29 stycznia 2009, 21:47
przez dirkdiggler
dave
Podstawa to głęboka analiza.

U Bieranowskiego w Bydgoszczy mogą to zrobić za 550zł - dobra cena za wymianę dwumasu i sprzęgła czy szukać dalej?

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 29 stycznia 2009, 22:23
przez dave
mowisz o samej robociznie? podzwon po serwisach moze znajdziesz lepsza oferte bo imho drogo ;)

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 29 stycznia 2009, 22:24
przez tomzi
550 +części??
ja płaciłem za robociznę 650

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 29 stycznia 2009, 22:27
przez dirkdiggler
Dokładnie cena jest za robociznę. Zestaw LUKa znalazłem za c.a. 1550zł - dwumas plus sprzęgło.

Przy okazji cennik ASO Reiski:
- dwumas 2200
- sprzegło - 1150
- robocizna 850
- wysprzęglik 250

Razem skromne 4450.
Ja rozumiem że sieci mają swoje koszty itd ale przebitka na częściach ponad 100% w stosunku do najtańszych ofert i-netowych to lekka przesada.

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 29 stycznia 2009, 22:42
przez Sammael
dirkdiggler napisał(a):Przy okazji cennik ASO Reiski:
- dwumas 2200
- sprzegło - 1150
- robocizna 850
- wysprzęglik 250

Komplet z Sharana ~2k zł o ile dobrze pamiętam.

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 30 stycznia 2009, 00:37
przez marcin_kielce
Sammael ma rację.

Bierz komplet z Sharana. Cena okolo 2000 PLN. Jest to mocniejsze sprzeglo niz seria. W komplecie jest tez dwumas.

Pozdro

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 30 stycznia 2009, 09:30
przez tomzi
ja dałem za komplecik sachsa 228mm dwumas+tarcza+docisk+łożysko - 1,5 koła

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 30 stycznia 2009, 09:55
przez marcin_kielce
tomzi napisał(a):ja dałem za komplecik sachsa 228mm dwumas+tarcza+docisk+łożysko - 1,5 koła


ale ty masz inne sprzeglo ;) w ARLu jest 240mm.

To i tak przeplaciles immo, bo do ciebie idealnie wchodzi komplet od G60/VR6 ktory mozna kupic nowy za grosze a jest duzo wytrzymalszy.

Pozdro

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 30 stycznia 2009, 12:00
przez dirkdiggler
marcin_kielce napisał(a):Sammael ma rację.

Bierz komplet z Sharana. Cena okolo 2000 PLN. Jest to mocniejsze sprzeglo niz seria. W komplecie jest tez dwumas.

Pozdro


Wezmę chyba jednak serię. Istniejace sprzęgło trzyma mi dobrze, nigdy nie miałem problemu ze sprzęgłem, problemem jest dwumas. Aspekt ekonomiczny jest nie bez znaczenia w moim przypadku. Wiem że sharan to mocniejsza konstrukcja ale nie planuję większych modów, a auto zamierzam sprzedać w przeciągu roku.

Różnica w cenie Sharan/Seria ARL -ok 500zł

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 30 stycznia 2009, 12:24
przez tomzi
marcin_kielce,
wiem że pasi od G60 ale zostałem na tym co było :whoeva:

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 2 lutego 2009, 21:01
przez dirkdiggler
No więc już na 300% mam potwierdzenie że koło dwumasowe wymaga wymiany.
100% - ASO SKODA
100% - ASO SEAT
100% - LCP - w osobie Dava

Dla zainteresowanych podaję koszty odświeżenia tego elementu:

Koło dwumasowe plus tarcza sprzęgła plus docisk sprzęgła plus łożysko oporowe zwane też wysprzęglikiem - 1600 zł - SACHS - komplet do ARL/ASZ - cena po negocjacjach, niżej nie znalazłem.

Robocizna - 600 zł - ASO SEAT Osielsko - tu nie szukałem superhiper najtańszej oferty gdyż w kilku niezrzeszonych warsztatach cena oscylowała wokół 450-550 zł.

Razem skromne 2200 zł co do wydanych przeze mnie kosztów wymiany zawiasu z powodu urwania McPersona w miesiącu grudniu 08daje łączny wydatek 4500zł w przeciągu miesiąca.

Nieźle jak na "oszczędny" dupowóz.

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 3 lutego 2009, 12:48
przez marcinenergy
dirkdiggler jak możesz to podaj gdzie za taką cenę dostałeś kpl. bo ja też niebawem będę wymieniał.

Re: Koło dwumasowe padło - czy na pewno?

PostNapisane: 9 lutego 2009, 19:19
przez dirkdiggler
Epilog:

Koło zakupione wraz z kompletem sprzęgła i zamontowane.

Auto stało dwa dni w serwisie. Mimo szumnych zapowiedzi kierownika serwisu nie udało się wykonać wymiany w trakcie jednego dnia. Przyczyna wg serwisu to zapieczone koło w pozycji uniemożliwiającej dojście do śrub mocujących - trzeba było ciąć.

Jako ciekawostkę załączam zdjęcie pociętej dwumasówki oraz dla porównania nowej.

Moja dwumasówka
Obrazek

Nowa

Obrazek

Niestety nie jestem w stanie zaobserwować żadnych luzów ponieważ koło z dwumasowego w wyniku owego "zapieczenia" stało się jednomasowe. Monoblok.

Stan sprzęgła tj docisku i tarczy bardzo dobry i pojeżdził by trochę.

Obrazek

I tyle w temacie