Strona 1 z 1

LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 8 lutego 2009, 01:09
przez Bartezz
witam,mam problemik:/ jakies dwa tygodnie temu czsycilem turbo,bo byly zapieczone kierwonice i leon szedl max 120.. od tego czasu namachalem pare kilometrow i wszystko było oki.az do chwili gdy podczas odpalania zaczał kopcic na bialo jak porabany a silnik kuleje jakby chodził na 3 cylindry.wprowadzilem auto do garazu i juz niechce zagadc,a z rury leci tylko dym i w momencie robi sie siwo w grazu...
dodam ze po czyszczeniu turba silnik orzył a turbina dosc wyraznie gwizdała w kazdym zakresie obrotów.Czy to byla oznaka konca turbiny?moze ktos wie jakie luzy moze miec oska w wirniku,bo troche juz miał :(
prosze o rade jesli ktos wie co z tym fantem zrobic?

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 8 lutego 2009, 12:44
przez Tomciu
Bartezz, biały dym oznaczał chyba dostajacy się do cylindrów płyn chłodniczy. Może uszczelka pod głowicą puszcza? Przy padniętym turbo z wydechu idzie czarny dym i lubi rzygnąć olejem.
Bartezz napisał(a):silnik kuleje jakby chodził na 3 cylindry

Uszkodozna uszczelka powoduje utratę kompresji.

Zacznij od podpięcia pod kompa i sprawdzenia kodów błędów.

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 8 lutego 2009, 13:34
przez Bartezz
tylko ze on nawet z garazu juz niewyjedzie :(,a mam pod gorke :/ jutro bede cos myslec,z rury smierdzi paliwem i spalinami

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 8 lutego 2009, 13:35
przez Miro
Sprawdź czy przypadkiem nie zacięła się klapa gasząca przy EGR.

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 10 lutego 2009, 01:20
przez Bartezz
i sprawdziłem.dolot zalany olejem,stan na bagnecie ledwie minimum,czyli turbo poszło sie...:/ wiecie co :P.jutro wykręcę resztę śrubek bo dziś niechialo mi sie szukać klucza,ogólnie wykręcanie turba zajmuje niedzuo czasu,z tym ze trzeba miecz długa 12,którą gdzieś wcieło :/
pewnie od jutra będę szukać turbiny,i bede myc cały dolot wlacznie z IC:/ bo nieche zeby puszczał dyma później...
takie pytanko-turbiny sa takie same w silnikach 90 koni i 105?czy jak kto woli 110...
pozdro.
aha-czytając inne posty na temat popsutej sztangi,błędów w kompie itd..w związku z max prędkością 120km stwierdzam ze jest to zaj..isty feler tych diesli i turbin w których zacinają sie kierownice i auto niema mocy,a pomyśleć ze jedna z przyczyn to katalizator...

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 10 lutego 2009, 01:43
przez Sammael
Bartezz napisał(a):est to zaj..isty feler tych diesli i turbin w których zacinają sie kierownice i auto niema mocy,a pomyśleć ze jedna z przyczyn to katalizator...

To nie feler diesli tylko jak słusznie zauważyłeś m.in katalizatora, jakości paliwa i podejścia użytkownika do jazdy turbodoładowanym dieslem.

Bartezz napisał(a):takie pytanko-turbiny sa takie same w silnikach 90 koni i (...)

Nie.
AGR w ogole nie ma zmiennej geometrii,
ALH,AFN - to samo turbo,
ASV - inne

Bartezz napisał(a):105?czy jak kto woli 110...

No tutaj akurat nie 'jak kto woli' bo różnica między 105(której w leonie nie było - było 101 ale to też PD i w dodatku turbo KKK) a 110 jest ogromna, nie wspominając o tym, że jeden to PD a drugi VP.

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 10 lutego 2009, 07:19
przez marcin_kielce
Sammael turbo od ASV ALH sa takie same. Tylko turbo z AGR jest inne bo nie ma zmiennej geomaterii łopatek.

Pozdro

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 10 lutego 2009, 09:08
przez Sammael
marcin_kielce, to że wg. numerów garretta są takie same to wiem. To teraz otwórz ETKĘ.

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 10 lutego 2009, 09:18
przez marcin_kielce
Sammael napisał(a):marcin_kielce, to że wg. numerów garretta są takie same to wiem. To teraz otwórz ETKĘ.


Sammael te turbiny są takie same na 100%

Jeśli w ETCE jest inaczej to kłamię albo się coś zmieniło.

Pozdro

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 10 lutego 2009, 10:08
przez Bartezz
moj leon to "105",macie jakies namiary na takie turbo?wiadomo nowe kosztuje w husteczke,wiec szukam cos tanszego...pozdr

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 10 lutego 2009, 10:14
przez Sammael
marcin_kielce, rozumiem, że je rozkładałeś.

Bartezz, NIE MA w leonie 1M seryjnie wsadzonego silnika 105 - nie było, nie ma i nie będzie

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 10 lutego 2009, 10:45
przez bono
1M była wersja Torro 1,9 TDI PD 101 KM AXR
105 KM to już 1P

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 10 lutego 2009, 13:18
przez marcin_kielce
Sammael napisał(a):marcin_kielce, rozumiem, że je rozkładałeś.



mam taka informacje od kogos kto sie tym zajmuje.

Pozdrawiam

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 10 lutego 2009, 13:25
przez Bartezz
038253019c taki mam nr turbiny,ta ostatnia litera co oznacza?na alegro sa sprezarkio tym nr ale ostania litera "A"

jest jakas roznica?

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 10 lutego 2009, 20:27
przez ccolino
ostatnia litera to bedzie z innego samochodu np c seat a a moze byc z golfa 4 zadzwon do karambola on ma turba znam ludzi co smigaja na nich i ok

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 10 lutego 2009, 23:25
przez Bartezz
masz namiar na niego?czyli moge kupic turbine z tym samym numerem a inna litra na koncu?z zewnatrz jest taka sama...

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 11 lutego 2009, 00:19
przez Axee
Bartezz, po pierwsze podaj jaki masz dokladnie silnik, czyli jego oznaczenie literowe (znajdziesz na naklejce w bagazniku obok kola zapasowego, albo na naklejce w ksiazce auta), albo poczatek numeru silnika wybity na laczeniu ze skrzynia biegow, lub nadrukowany na naklejce naklejonej na obudowie rozrzadu. Podaj rowniez VIN auta. Najprawdopodobniej masz AHF (81kW/110KM) lub ALH (66kW/90KM). Nowszym zamiennikiem 038253019C jest 03G253016L, zastapiony przez 03G253014R.

P.S.
ccolino napisał(a):ostatnia litera to bedzie z innego samochodu np c seat a a moze byc z golfa 4
glupoty opowiadasz.

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 11 lutego 2009, 09:51
przez Bartezz
na naklejce z tyłu tak pisze alh tdi66kw56-czyli to chyba to: ALH (66kW/90KM)
a VIN VSSZZZ1MZ1R077984
i co w zwiazku z tym ?:|

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 12 lutego 2009, 19:51
przez Axee
Bartezz napisał(a):i co w zwiazku z tym ?:|
VIN: VSSZZZ1MZ1R077984
Data prod: 23/03/2001
Nr silnika: ALH467658
Skrzynia biegow: EGR
Typ: 1M13B4 -> stella
Rok modelowy 2001

Zatem posiadasz leona z dieslem 90KM i w serii powinna tam byc sprezarka:
03G253014R lub 03G253016L lub 038252019C (od najnowszych do najstarszych), lub fabrycznie regenerowane 038253019CX lub 03G253014RX.

Rownie dobrze mozesz pomyslec przyszlosciowo i wsadzic wieksze turbo z ASZ (130KM), pokusic sie na wtryski z ASV lub wieksze 216, programik i cieszyc sie wieksza moca.

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 14 lutego 2009, 16:27
przez Bartezz
kupilem turbo,zalozylem,i nieche odpalic,dymi z rury i czasem cos zalapuje,jakies sugestie co to moze byc?ile czasu maja sie grzac swiece zarowe?u mnie doslownie sekunde sie swieca.dodam ze akumulator bardzo trzyma..pozdr

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 15 lutego 2009, 16:47
przez Axee
Bartezz, sprawdz czy nie masz uszkodzonego/zerwanego silownika z klapy gaszacej, jest przy zaworze EGR, albo zabitego szlamem EGRa. Sciagnij waz dochodzacy do EGRa i poswiec latarka i zobacz jak tam wyglada, jaki jest przekroj przeplywu. Tu masz zdjecie pogladowe EGRa z klapa gaszaca http://photos01.allegro.pl/photos/orygi ... /545829224 , ten czarny element to zawor podcisnieniowy sterujacy klapa gaszaca, jak zajrzysz w te rure to klapka w srodku ma byc w poprzek, czyli otwarta. Zamyka sie tylko w przypadku zgaszenia silnika kluczykiem i po chwili wraca do polozenia otwartego. Mozesz poruszac ramieniem i sprawdzic jak to dziala. Za ta klapka w srodku powinien byc widoczny grzybek z EGRa, jesli jest tam duzo szlamu odkrec EGR i wyczysc.

Aby sprawdzic swiece, sciagnij z nich listwe zasilajaca, wez kawalek przewodu jeden koniec przyloz do plusa akumulatora, a drugim dotknij koncowki swiecy, powinno iskrzyc.

Jeszcze jeden pomysl na Twoja awarie, to sprawdzenie ustawienia rozrzadu.

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 16 lutego 2009, 07:39
przez Michał_TDi
Bartezz, czyściłeś dolot (rury, ic) z ewentualnego syfu i oleju przed założeniem nowej sprężarki?? Jeżeli masz fabryczny ic, jest on zamontowany pod pewnym kątem i samo odpięcie przewodów nic nie da. Musisz wyjąć cały ic, wylać z niego olej i wyczyścić.

Re: LEON TDI PADŁ :(

PostNapisane: 16 lutego 2009, 10:22
przez Bartezz
swiece iskrza,a dolot caly wyczyscilem zanim zalozylem nowe turbo,IC tez wyciagnalem i wylalem z niego olej,narazie laduje aku bo juz padł,jak juz bedzie oki podlacze swiece na krotko....

[ Dodano: Pon 16 Lut, 2009 ]
w koncu gadzina zapliła,kupiłem nowe swiece :) ale pali ciezko i nadal dymi,myslicie ze to efekt niedoczyszczonego dolotu po awari turba?ile to moze sie dopalac?szczerze-wyglada to jak wtryski walniete?

[ Dodano: Wto 17 Lut, 2009 ]
troche pochodził i odpala normalnie,nawet lepiej niz kiedy kolwiek,ale nadal kopci i wydaje mi sie ze chodzi na 3 gary,powyzej 2tys obr kopci na niebiesko..:/

[ Dodano: Sob 28 Lut, 2009 ]
to taka mala podpowiedz dla tych ktorzy maja problemy z turbem,mozna wsadzic sobie katalog ktory podaje zamienniki,kupilem turbo ktore odbiegało od nr mojej turbiny i od nr zamiennikow ktore mi podaliscie,pasowało bez problemu i wszystko ładnie śmiga...
a to ze ledwo gadał to była wina paliwa z "orlenu",zlalem wszystko nalalem swierzej ropy i jest OK.LEON ZYJE