[TDI VP] Zawór EGR + kolektor
Pacjent: Toledo II ASV 110Km VP
Cel: zaślepienie EGR i wyczyszczenie kolektora (przy okazji)
na podstawie tego postu (ale nie tylko):
viewtopic.php?t=3290&postdays=0&postorder=asc&start=30
Zebrałem do kupy trochę informacji, ale mam kilka niejasności i proszę o wyjaśnienie...
1. Rozumiem, że kolektor dolotowy to ten srebrny stop metalu, do którego jest przyczepiony EGR? To nalezy odkręcić i wyczyścić, uprzednio kupując uszczelkę w ASO?
2. Aby zaślepić EGR należy z obu stron zaślepić jakiś wężyk łączący kolektor wylotowy z EGR? Rozumiem, że ten kolektor wydechowy to nie ten sam co dolotowy (ten z EGR)... Gdzie go w takim bądź razie szukać?
A potem wywalic ten wężyk bo juz nie bedzie potrzebny (skoro się zaślepiło
)
3. Wyczytałem również, że można wsadzic tylko kulkę 6mm z łożyska do tego wężyka wystającego z góry i to wystarczy... Czy w moim silniku (ASV VP) też tak można (bo mowa była o silnikach z pompowtryskami, mój to VP). A jeżeli tak to czy chodzi o ten wężyk:
4. Ponieważ nie posiadam katalizatora czy zaślepienie EGR nie spowoduje bardzo dużego kopcenia?
Pozdrawiam
Cel: zaślepienie EGR i wyczyszczenie kolektora (przy okazji)
na podstawie tego postu (ale nie tylko):
viewtopic.php?t=3290&postdays=0&postorder=asc&start=30
Zebrałem do kupy trochę informacji, ale mam kilka niejasności i proszę o wyjaśnienie...
1. Rozumiem, że kolektor dolotowy to ten srebrny stop metalu, do którego jest przyczepiony EGR? To nalezy odkręcić i wyczyścić, uprzednio kupując uszczelkę w ASO?
2. Aby zaślepić EGR należy z obu stron zaślepić jakiś wężyk łączący kolektor wylotowy z EGR? Rozumiem, że ten kolektor wydechowy to nie ten sam co dolotowy (ten z EGR)... Gdzie go w takim bądź razie szukać?
A potem wywalic ten wężyk bo juz nie bedzie potrzebny (skoro się zaślepiło
3. Wyczytałem również, że można wsadzic tylko kulkę 6mm z łożyska do tego wężyka wystającego z góry i to wystarczy... Czy w moim silniku (ASV VP) też tak można (bo mowa była o silnikach z pompowtryskami, mój to VP). A jeżeli tak to czy chodzi o ten wężyk:
4. Ponieważ nie posiadam katalizatora czy zaślepienie EGR nie spowoduje bardzo dużego kopcenia?
Pozdrawiam