Strona 1 z 1

[TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 5 marca 2009, 08:41
przez ryto
Pacjent: Toledo II ASV 110Km VP
Cel: zaślepienie EGR i wyczyszczenie kolektora (przy okazji)

na podstawie tego postu (ale nie tylko):
viewtopic.php?t=3290&postdays=0&postorder=asc&start=30

Zebrałem do kupy trochę informacji, ale mam kilka niejasności i proszę o wyjaśnienie...


1. Rozumiem, że kolektor dolotowy to ten srebrny stop metalu, do którego jest przyczepiony EGR? To nalezy odkręcić i wyczyścić, uprzednio kupując uszczelkę w ASO?

2. Aby zaślepić EGR należy z obu stron zaślepić jakiś wężyk łączący kolektor wylotowy z EGR? Rozumiem, że ten kolektor wydechowy to nie ten sam co dolotowy (ten z EGR)... Gdzie go w takim bądź razie szukać?
A potem wywalic ten wężyk bo juz nie bedzie potrzebny (skoro się zaślepiło ;-))

3. Wyczytałem również, że można wsadzic tylko kulkę 6mm z łożyska do tego wężyka wystającego z góry i to wystarczy... Czy w moim silniku (ASV VP) też tak można (bo mowa była o silnikach z pompowtryskami, mój to VP). A jeżeli tak to czy chodzi o ten wężyk:

Obrazek

4. Ponieważ nie posiadam katalizatora czy zaślepienie EGR nie spowoduje bardzo dużego kopcenia?

Pozdrawiam

Re: Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 5 marca 2009, 15:31
przez przebor
ryto napisał(a):1. Rozumiem, że kolektor dolotowy to ten srebrny stop metalu, do którego jest przyczepiony EGR? To nalezy odkręcić i wyczyścić, uprzednio kupując uszczelkę w ASO?

Tak, a dokładnie 2 uszczelki - po obydwu stronach kolektora. Ja osobiście u siebie przeczyściłem sam EGR, kolektora już mi się nie chciało bo EGR wyglądał dobrze.

ryto napisał(a):2. Aby zaślepić EGR należy z obu stron zaślepić jakiś wężyk łączący kolektor wylotowy z EGR? Rozumiem, że ten kolektor wydechowy to nie ten sam co dolotowy (ten z EGR)... Gdzie go w takim bądź razie szukać?
A potem wywalic ten wężyk bo juz nie bedzie potrzebny (skoro się zaślepiło ;-))

Jest tak jak napisałeś, z wyjatkiem tego że to nie wężyk ale raczej taka cienka rurka wchodząca do EGR od dołu (dlatego nie widać jej na Twoim zdjęciu).
W prostrzej wersji możesz tylko zaślepić na łączeniu EGR i tej rurki. Wbrew temu co można przeczytać na forach w internecie nie wystarczy blaszka z puszki po piwie - przepali się po 100km.

ryto napisał(a):3. Wyczytałem również, że można wsadzic tylko kulkę 6mm z łożyska do tego wężyka wystającego z góry i to wystarczy... Czy w moim silniku (ASV VP) też tak można (bo mowa była o silnikach z pompowtryskami, mój to VP). A jeżeli tak to czy chodzi o ten wężyk:

Też tak słyszałem ;) Ale nie wiem czy to prawda, ja u siebie zastosowałem wcześniejszą metodę. Po zaślepieniu można łatwo sprawdzić VAGiem czy się udało. Zapożyczone z innego forum:
Dokonujemy analizę grupy 003 w próbie statycznej w trybie Basic Settings.
ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. Zwracamy uwagę na poz. 2, 3 i 4.

a. poz. 2 określa tryb pracy zaworu EGR:
- OFF – zawór zamknięty, silnik pracuje na powietrzu;
- ON – zawór otwarty, silnik pracuje na mieszance powietrza i spalin.

b. poz. 3 określa ilość powietrza którą używa silnik. w przypadku trybu OFF, winna być ona wysoka [400 i więcej], z kolei w trybie ON, winna być wyraźnie mniejsza – zbliżona do poz. 2 i 3 z próby statycznej zwykłej [ok. 180]. wartości różnić się będą w zależności od typu silnika.

c. poz. 4 określa wysterowanie zaworu EGR:
- 100% oznacza jego pełne zamknięcie;
- 0% oznacza jego pełne otwarcie.

podczas próby 003BS zawór EG będzie cyklicznie zamykany i otwierany. zwracamy uwagę na różnicę ilości powietrza w pozycji 3, w stosunku do pełnego otwarcia i pełnego zamknięcia.


W przypadku gdy EGR jest zaślepiony wartość w poz.3 nie powinna się zmieniać.

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 5 marca 2009, 19:09
przez sm00th
Polecam ten temat, tu masz wszystko dokladnie opisane. Sam kozzystalem z tego opisu i wszystko przeszlo bez problemu. http://a3-club.net/forum/showthread.php?t=11043

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 6 marca 2009, 17:12
przez ryto
thx Panowie.

ok to abym nic nie zepsuł:

1. Aby zaślepić EGR należy zatkać rurkę pomiędzy kolektorem wylotowym a EGR. Czy to ma jakąś nazwę? Albo inaczej, co ta rurka robi, czyli co tamtędy leci? (Ja po prostu podjadę do kumpla-mechanika i muszę wiedzieć co mu powiedzieć. Zrobi bez problemu, ale tunerem on nie jest, więc może sam nie wiedzieć...)

2. Dodatkowo mozna zatkać ten gumowy wężyk wystający z EGR od góry?

3. Czym zatkać tą rurkę pomiędzy kolektorem wylotowym a EGR, aby zaślepić EGR? Chodzi o to, że jak z kumplem rozbierzemy auto to dobrze by było juz wszystko zrobic za jednym razem. Czy wystarczy jakaś śrubka, bo wiekszość pisze o docinaniu blaszek itp... A to nie wiem czy nam sie uda zrobić...

4. W prostszej wersji można zaślepic tylko łączenie tej rurki i EGR. A w trudniejszej - gdzie to się jeszcze zaślepia?

Pozdrawiam i proszę znawców o pomoc. Pod koniec miesiaca chcę jechać do rogala na program, ale najpierw muszę dokończyć właśnie te mody. Niutony będą zwieńczeniem ciężkiej pracy nad moim autem ;-)

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 6 marca 2009, 17:27
przez sm00th
Z tego co ja sie orientuje wystarczy zaslepic tylko ten wezyk co idzie do egr. Wezyk ten steruje cisnieniem otwieracjacym zaworek wpuszczajacy spaliny wlasnie z tej rurki idacej od kolektora wydechowego do egr

Pozdrawiam

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 22 września 2012, 22:30
przez Barton
Odświeżę trochę temat :wink: W tym tygodniu będę montował nowy Intercooler do swojego Leona (silnik ASV po programie). Niestety ze względu na koszty nie zdecydowałem się na montaż FMIC-a, a jedynie na wymianę fabrycznego SMIC-a na custom SMIC-a coś na wzór tego, który swego czasu oferował aligator :wink: Według danych które znalazłem na forum, w zupełności wystarcza na około ~170km, a ja więcej nie przewiduje osiągnąć w swoim Leonidasie :wink: Przy okazji planuje wyczyścić cały dolot, wliczając w to kolektor dolotowy oraz egr, który następnie zostanie zaślepiony. Przeglądając forum w celu znalezienia porad, wyczytałem że warto wymienić kolektor wraz z EGR-em na ten pochodzący z ARL-a. Na allegro znalazłem takowy w dobrej cenie http://allegro.pl/vw-golf-iv-audi-arl-kolektor-ssacy-038129713af-i2645673161.html. Myślę, że cene udałoby się stargować na ~150zł za komplet, także tragedii nie ma (zwłaszcza, że stary egr wraz z kolektorem można zawsze sprzedać :roll: ).

I teraz pytanie do was, czy warto taki zabieg przeprowadzić? Dodam, że w planach poza wymianą IC, w najbliższym czasie planuję montaż wtrysków 216/230 oraz nieco później turbine z ASZ/ARL-a. Koszt swampa kolektorów nie jest duży, myślę że wraz z kolankiem jakie podobno również trzeba zakupić do tej modyfikacji zamknę się w kwocie 200zł. Samą wymianę przeprowadzę sam, także innych wydatków nie przewiduje (poza 2 uszczelkami oraz blaszkami do zaślepienia EGR-u)

Podsumowując:
1. Czy warto wymienić kolektor, a może samo wyczyszczenie przyniesie bardzo zbliżony efekt? Według tematu, którym się posiłkuję http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=10005&p=140781&hilit=kolektor#p140781 taki swamp da 28% większą powierzchnię przeływu przez EGR i klapę gaszącą. Jak to się przełoży na osiągi?
2. Czy ten z aukcji będzie odpowiedni oraz czy na pewno muszę kupić kolektor razem z EGR-em, może obejdzie się bez EGR-a, który i tak planuje zaślepic?
3. Prosiłbym kogoś o podesłanie linku z kolankiem, które będzie potrzebne do wymiany. Nie wiem za bardzo jak tego szukać :?
4. Rozumiem, że do zaślepienia będę potrzebował 2 blaszki. Te z tej aukcji będą odpowiednie? http://allegro.pl/oryginalna-zaslepka-zaworu-egr-1-9tdi-vw-audi-i2632458376.html

P.S. Dodam, że katalizator został już zastąpiony strumienicą.
Z góry dziękuje wam za pomoc :-)

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 27 września 2012, 19:16
przez romekkk
Witam.
Z racji że EGR się poci chcę wymienić dziada bo strasznie mnie wpienia jak coś jest nie teges.
Obecny ma nr 038 131 501E.
Tutaj pojawia się moje pytanie - czy EGR musi mieć identyczny symbol? chodzi mi przede wszystkim o tę literkę na końcu.
Znalazłem taki:
http://moto.allegro.pl/zawor-egr-leon-o ... 81420.html
Podejdzie? Gość napisał że od ASV. Wiem że ASV/ALH miały takie same a ten ma na końcu M a nie E.
Co o tym myślicie?

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 28 września 2012, 14:05
przez Andrut
Rozumiem, że do zaślepienia będę potrzebował 2 blaszki.

To gdzie ta druga? Zgubiłem się trochę, wężyki, kuleczki, śrubki i blaszki :?
Może to ktoś konkretnie podsumować najlepiej ze zdjęciem?

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 3 listopada 2012, 19:11
przez lukaszn07
Witam mam pytanie czy kolektor ssący a ARL podejdzie do ASV i czy jest sens takiej zamiany??

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 3 listopada 2012, 19:44
przez Antek1987
Kolektor podejdzie ale zawór EGR z klapą gaszącą już nie i będzie trzeba zastosować flanszę.

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 3 listopada 2012, 19:59
przez lukaszn07
dzięki za odp, a tą flansze można gdzieś kupić, czy pasuje z czegoś??

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 3 listopada 2012, 20:11
przez Antek1987
Ja kupiłem na alledrogo za 90zł, ale nie mogę znaleźć tej aukcji:( ale jest ta:
http://allegro.pl/zamiennik-przepustnic ... 06816.html

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 19:22
przez Adamo852
Jeszcze małe pytanie odnośnie uszczelki do Tolka ASV. Czy musi być taka jakby blaszano-papierowa jak ma Erling czy Goetze bądź Reinz czy może być wykonana z tworzywa podobnego (bądź tego samego) do tego, które posiada oryginalna uszczelka pod EGR. Właśnie taką przypadkowo kupiłem i nie wiem czy taka może ma być oryginalna czy co?? Otwory oraz wielkość uszczelki zgadza się z kolektorem??
Czy nic się nie stanie jak taka na silniku będzie czy lepiej założyć jedną z wyżej wymienionych??

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 20:02
przez Leonidas ARL
Adamo852 napisał(a):Jeszcze małe pytanie odnośnie uszczelki do Tolka ASV. Czy musi być taka jakby blaszano-papierowa jak ma Erling czy Goetze bądź Reinz czy może być wykonana z tworzywa podobnego (bądź tego samego) do tego, które posiada oryginalna uszczelka pod EGR. Właśnie taką przypadkowo kupiłem i nie wiem czy taka może ma być oryginalna czy co?? Otwory oraz wielkość uszczelki zgadza się z kolektorem??
Czy nic się nie stanie jak taka na silniku będzie czy lepiej założyć jedną z wyżej wymienionych??


a co za problem jest kupić oryginalną ?

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 20:41
przez Adamo852
a co za problem jest kupić oryginalną ?[/quote]

Czyli niby to jest oryginalna? Bo ja sam właśnie nie wiem. Kupiłem toto w normalnym sklepie, gdzie sprzedawca wcześniej mi wcisnął filtr powietrza harta i teraz nie wiem czy toto nie jest jakiś kolejny bubel :?

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 20:46
przez Leonidas ARL
zmieniałem kiedyś uszczelkę w moim ALH i wydaje mi się, że była metalowa.

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 21:04
przez Adamo852
Leonidas ARL napisał(a):zmieniałem kiedyś uszczelkę w moim ALH i wydaje mi się, że była metalowa.


No tak w sumie jak podobne do Erlinga tylko czy miałeś auto od nowości i wiesz, że nikt w nim nie grzebał przy kolektorze??
Ja też jak pierwszy raz kupiłem to miałem podobną do Erlinga i na drugi raz kupiłem też Erlinga tylko teraz zamówiłem z alledrogo Reinza i mi się troszkę niepodobała bo była lekko przykrzywiona i miała drobne mikro uszkodzenia w strukturze. Bałem się, że będzie mogła puszczać więc podjechałem do najbliższego sklepu i sprzedawca sprzedał mi luzem tą ostatnią (cenowo wyszła 10 zł). W sumie dobrze wygląda i jest podobna właśnie do tej uszczelki z pod Egr i nawet tej samej grubości.
Czy to nie będzie przeszkadzać i można spokojnie zostawić czy lepiej podprostować Reinza bądź zamówić Erlinga czy też Goetze :?:

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 21:12
przez Leonidas ARL
zakładaj na paście termicznej i będzie dobrze.

Re: [TDI VP] Zawór EGR + kolektor

PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 21:20
przez Adamo852
A bez niej może nie wytrzymać bo już w sumie mam wszystko skręcone i poprawione nawet logi statyczne porobione. Jak coś to i tak muszę rozebrać, więc mogę już inną założyć bez smarowania.