Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez Sammael » 20 grudnia 2009, 01:37

Ludu kochany! wiaro! szanowna!
Droga Żono, Matko i Kochanko!
Drogi użytkowniku firmówki!
Drogi mężu! ojcze! bracie! stryjku!

i Wy wszyscy, którzy leona posiadacie, leona obdarowanego przez fabrykę Martorell w wynalazek Rudolfa Diesla!

To do Was, moi drodzy kieruję ten apel. Ponieważ na przestrzeni kilku ostatnich dni, kiedy pojawiła się zima, jak co roku zaskakując wszystkich swoją obecnością w grudniu, pojawiło się wiele postów, które zaczynają działać mi na nerwy.

Młodsi stażem użytkownicy LeonClubu zaraz podniosą wrzawę! "o taaak, odezwał się cwaniak!, benzynę ma! to łatwo mu mówić". Spieszę ze sprostowaniem. Do niedawna miałem diesla i przeżyłem z nim nie takie mrozy jak obecnie panują.
-nie musiałem grzać świec żarowych 10 tysięcy razy,
- nie musiałem chechłać rozrusznikiem aż do wyczerpania akumulatora,
- nie miałem tabunów dymu za sobą,
- czy wreszcie nie pytałem, do jasnej cholery, dlaczego mi pika kontrolka od temperatury silnika.

Moi drodzy, zastanówcie się dlaczego?

Wynalazek Rudolfa Diesla jest wynalazkiem zacnym, ekonomicznym i sprawnie poruszającym się po drogach, w wielu zastosowaniach silnik diesla jest niezastąpiony. Czym się różni silnik w obiegu Diesla od silnika w obiegu Otto

Silnik diesla jest silnikiem o zapłonie samoczynnym.
co to oznacza? ano to, że paliwo, którym jak pewnie wiecie - olej napędowy, zapalany jest w komorze spalania samoczynnie, pod wpływem temperatury(nie jak w obiegu Otto/zapłon iskrowy).
Jak to się dzieje? skąd wziąć temperaturę?
Temperatura, bierze się z niebywałego sprężania powietrza.
Zacznijmy od początku, silnik diesla jest silnikiem czterosuwowym - ma cztery cykle pracy.
I - SSANIE, zawory ssące są otwarte, pod wpływem obrotu wału korbowego, tłok przesuwa się w dół, tym samym zasysając powietrze o temperaturze otoczenia.
II - SPRĘŻANIE - uwaga, tu jest cały myk! Zawory ssące jak i wydechowe są zamknięte. Tłok posuwa się w górę. Ale jak się posuwa! Jakbyście dostali najpiękniejszą kobietę świata to byście tak nie posuwali... Ciśnienie sprężania w dieslu to 30-50 barów. Bar to kilogram na centymetr kwadratowy. 50 kilogramów na centymetr^2... Fizyka zna takie cuda wianki jak adiabaty, termodynamikę, równanie Clapeyrona, całki, różniczki i inne cuda wianki... i w wyniku tego wszystkiego dostajemy co? duże ciśnienie = dużą temperaturę = łatwy samozapłon ON. Silnik WYSOKOPRĘŻNY (duże ciśnienie) o ZAPŁONIE SAMOCZYNNYM (no cholera samo się zapala!)
III- PRACA - Mamy wysokie ciśnienie, mamy temperaturę, czego chcieć więcej? Paliwa! W pobliży górnego martwego położenia tłoka zostaje wtryśnięty olej napędowy pod bardzo dużym ciśnieniem - po co znowu ciśnienie? żeby bardzo dobrze rozpylić cząteczki ropy, wytworzyć wiry i ułatwić możliwie samozapłon (mówimy cały czas o silniku z wtryskiem bezpośrednim - bo każdy Wasz diesel taki ma)
IV - WYDECH - mało ciekawy cykl. Wałek rozrządu otwiera zawory wydechowe a różnica ciśnienia między komorą spalania a światem zewnętrznym jest tak duża, że spaliny wylatują same bez żadnej pomocy.

No dobrze, wiemy już co to jest silnik diesla, i PI(3,1415) razy drzwi, wiemy już jak działa.

Jak to wszystko ma się do mrozów głupiutki Sammaelu?
Bardzo prosto... jest zima, więc musi być zimno...
Jak jest zimno to ciężko jest powietrze ogrzać, zwłaszcza, że...

... no właśnie. Wkładamy kluczyk do stacyjki i co się dzieje?

Nie od dziś w silnikach o zapłonie samoczynnym (diesla) umieszcza się świece żarowe. Po co? żeby wstępnie, przed pierwszym rozruchem podgrzały chociaż trochę cylindry a to z kolei da większą temperaturę w pierwszych cyklach sprężania.

Co z tym kluczykiem w stacyjce...?
Przekręcamy kluczyk. Nasz komputer jest tak mądry, że sprawdza jaka jest temperatura na zewnątrz. Na tej podstawie podejmuje szereg decyzji, począwszy od dawki startowej paliwa a na czasie grzania świec żarowych kończąc. Dobrze... mamy "zapłon", świece żarowe grzeją, widzimy to na desce rozdzielczej. Niestety (jak grzałka w czajniku elektrycznym) to proste urządzenia o znacznej oporności. Przepływ dużego prądu, przez znaczny opornik powoduje straty - te straty są w tym wypadku pożądane - stratą jest CIEPŁO. Ponieważ żarówy pobierają dużo prądu, nie mogą być "ot tak sobie podłączone" do akumulatora. Idą przez PRZEKAŹNIK ŚWIEC ŻAROWYCH.

Świece zagrzały, kontrolki zgasły, przekaźnik cyknął... przekręcamy kluczyk...
Co się dzieje?
Włączamy ROZRUSZNIK

Rozrusznik to takie cwane urządzenie, leżące na skrzyni biegów, jest połączone z kołem zamachowym a to koło zamachowe jest ściśle związane z wałem korbowym... wał korbowy z korbowodami a korbowody z tłokami... proste. Ponieważ to ciśnienie sprężania w dieslu, o którym pisałem wcześniej, jest takie duże to nie tak łatwo zakręcić wałem korbowym. Potrzeba do tego ogromnego prądu rozruchowego, żeby dygnąć rozrusznik.

/ jeśli ktoś nie wierzy, niech podniesie z jednej strony auto na podnośniku, wbije "najlżejszy" = zbliżony przełożeniu 1:1 (wał:koła)= najwyższy bieg i spróbuje zakręcić kołem... zobaczycie ile potrzeba siły. Swoją drogę, m.in. przez te wszystkie ciśnienia, hamowanie silnikiem w dieslu jest bardziej efektywne.../

Dobra... kręcimy rozrusznikiem, zużywając bardzo dużo prądu... prądu ROZRUCHOWEGO

Prąd rozruchowy

Prąd rozruchowy to wartość każdego urządzenia. Jest to maksymalny prąd jaki jest w stanie dostarczyć ogniwo (akumulator) podczas rozruchu urządzenia (w naszym wypadku silnika). Dlaczego podczas rozruchu? no bo najciężej jest to ruszyć. Im większy prąd rozruchowy tym silniejszy akumulator... reszta pierdół w danych akumulatora to jego pojemność, czyli jak długo możemy sobie posłuchać radia...

Mamy ten prąd, kręcimy mocno rozrusznikiem, mamy dużo prądu, mamy duże obroty wały, akcja toczy się bardzo szybko... jak w amerykańskim filmie sensacyjnym. Rozrusznik kręci wałem 200 razy na minutę, tłoki pracują w zimnym, gęstym oleju, często nie gwarantującym dobrego smarowania, a już na pewno nie poprawiającym, ślizgu tłoka w cylindrze, mamy sprężanie, mamy ciepłe powietrze... WTRYSKUJEMY PALIWO

PALIWO

Olej napędowy... niestety... olej napędowy jest paliwem zacnym i fajnym ale ma jedną wadę. Jest to mieszanina węglowodorów, np. parafinowych... która to już w delikatnie ujemnych temperaturach wytrąca kryształki... W baku, w filtrze, w przewodach paliwowych, zamiast płynnej ropy, mamy ropną zupę, która ma strasznie mały przepływ. Jak każda gęsta ciecz...

Jeśli mamy szczęście, nie mamy chrzczonego paliwa, mamy akumulator, świece zagrzały to... cóż więcej potrzeba?
Przekręciliśmy ten kluczyk w stacyjce...

... i nastała jasność!

NASZ DIESEL ODPALIŁ! Mimo że jest -25 stopni na dworze.


Dobrze...
Opisałem po krótce to wszystko, teraz czas na rady. Specjalnie zostawiłem je na koniec, żeby każdy z Was przeczytał to co miałem wcześniej do powiedzenia.

Mam diesla, jest zimno, co z nim zrobić?

Jak to co! przygotować go do zimna! Tak tak... kupno diesla to nie tylko ekonomiczne pyrkanie ale dbanie o jego stan - a to kosztuje.
Nie od dziś wiadomo, że, jak już wcześniej wspomniałem... "jest zima musi być zimno"

Więc przed zimą:
- sprawdźmy świece żarowe, jeśli kupiliśmy auto a nie jesteśmy pewni ich stanu - zmieńmy
- sprawdźmy przekaźnik świec żarowych - co nam po dobrych świecach, jeśli przekaźnik nie działa i nie daje prądu na świece?
- sprawdźmy nasz akumulator, możemy zmierzyć napięcie, cuda wiadnki, itp. Dodatkowo możemy go obłożyć watą/kocem/czymkolwiek, żeby było mu cieplej - przy mrozie, traci do 50% swojego prądu... ogromna wartość, prawda? więc zagwarantujmy mu ciepełko
- sprawdźmy rozrusznik,
- jeśli wcześniej były jakieś problemy... sprawdźmy sprężanie w cylindrach. Nie moi drodzy... diesel bez ciśnienia na tłokach NIE RUSZY, pamiętacie? SAMOCZYNNY... słowo klucz do zapamiętania.
- wymieńmy filtr paliwa (w dieslu, w Polsce to wręcz obowiązek, zmieniać co 20kkm a nawet co 10kkm), każdy może to zrobić, wystarczy 10 minut, 50 złotych... i spokojny sen że jutro dygniemy klekota.
- lejmy sprawdzone paliwo, ze sprawdzonych, markowych stacji, które dodają uszlachetniaczy zapobiegających wytrącaniu parafiny. A nawet... dolejcie troszkę benzyny na cały bak ropy. Przy okazji przeczyście wtryskiwacze.
- Sprawdzcie, o ile to możliwe, swój układ wtryskowy. Jeśli pojawiały się wcześniej problemy: czy listwa od pompowtryskiwaczy(PD) jest sprawna, czy pompa rotacyjna(VP) i jej nastawnik, są w porządku.
- VP: jeśli były problemy z rozruchami, auto jest leciwe, pompa też... Jedźcie do tunera, żeby Wam wyregulował dawkę startową, dawkę na jałowym, itp. itd. Powiecie, że chcecie żeby było dobrze w zimie i dobry tuner to zrobi.

To byłoby chyba na tyle...


A jeszcze jedno... co do "mrugającej kontrolki od temperatury silnika"

Ludzie! FIZYKA!

Mamy coś takiego jak krzepnięcie... popularne zamarzanie. Dla uproszczenia, przyjmiemy, że to to samo (generalnie zamarza woda... ciężko mówić, że ciekłe żelazo zamarza, prawda?). Tak czy inaczej jest to ten sam proces fizyczny... tzw. przemiany fazowej. Ze stanu ciekłego w stały.
Ciała różnie reagują podczas krzepnięcia, wyróżniamy dwie grupy... te które zmniejszają swoją objętość i te które zwiększają. Zmniejszają np. metale a zwiększa woda (rozsadza kaloryfery). Natomiast chłodziwo silnika nie jest wodą... no jest takim roztworem, który podczas krzepnięcia zmniejsza swoją objętość...

Co to oznacza? że jeżeli mamy mało płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i przychodzi mróz, czynnik chłodniczy zmniejszy swoją objętość, to w zbiorniczku będzie mniej... Co z tego, że będzie mniej? ano to, że w owym zbiorniczku znajduje się czujnik poziomu cieczy chłodzącej, jeśli poziom jest za mały, komputer informuje o tym kierowcę, poprzez mryganie kontrolki od temperatury i potrójny sygnał ostrzegawczy. Niesamowite, prawda?
Wielka tajemnica została odkryta... trzeba dolać wody albo G12 (nie borygo! tylko do jasnej cholery G12 i koniec i kropka).
Warto też przed zimą sprawdzić stężenie G12 w roztworze czynnika chłodzącego silnik - czyli jego krzepliwość.


Dziękuję za uwagę. Mam nadzieje, że pozwoli Wam to przygotować swoje sadzomioty do potwornych mrozów i oszczedzicie mi oglądania kolejnego filmiku na youtube z cyklu "odpalanie mojego diesla przy -10" - co to może być.

Pozdrawiam... do niedawna użytkownik diesla, który nigdy nie miał kłopotu z odpaleniem na mrozie.


Zastrzegam sobie wszelkie prawa do powyższego tekstu. Kopiowanie i rozpowszechnianie, tylko za moją zgodą.

Tekst sponsorowany przez czteropak piwa Dębowe Mocne i... ;)

[ Dodano: Nie 20 Gru, 2009 ]
aha, jeszcze jedno... jeśli naprawdę macie problem z odpaleniem, naciśnijcie pedał gazu do oporu. Ponieważ gaz w Waszych dieslach sterowany jest fly-by-wire, czyli przez potencjometr, po kablu, do komputera, wymusi to większą dawkę paliwa.

Odpalajcie z czuciem, tak żeby zimny silnik Wam nie wskoczył na 4000rpm tylko na 1500...
To wszystko da się wyczuć. to słychać kiedy diesel zaskakuje, wtedy odpuścić gaz, albo pulsacyjnie naciskać gaz.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: inny

Reklama

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez taktiken » 20 grudnia 2009, 10:36

Tutaj tylko pytania i odpowiedzi do tematu diesla w mrozie - wszystko OT bedzie przenoszone.
http://www.ecuproject.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
taktiken
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4310
Dołączył(a): 15 października 2006, 13:08
Lokalizacja: Separatisten aus DW
Auto: Najlepsze

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez sz.p.bartek » 20 grudnia 2009, 19:13

Sammael napisał(a):Czym się różni silnik w obiegu Diesla od silnika w obiegu Otto

Może się czepiam ale obiegiem porównawczym dla silnika wysokoprężnego nie jest obieg Diesla tylko obieg Seiligera-Sabathe.
Zobacz Profil
sz.p.bartek
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 lutego 2007, 00:07
Lokalizacja: 3city
Auto: Toledo ASV

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez tomek_ibiza » 21 grudnia 2009, 17:54

Pytanie
Do PD można dolewać benzyny ? Czy tylko do VP można ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_ibiza
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 28 września 2006, 23:25
Lokalizacja: BZA / W-wa
Auto: Octavia 1U

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez Sammael » 22 grudnia 2009, 00:15

nie powinno się nic stać jeśli nie przesadzisz.
Jeśli masz wątpliwości, zalej specjalny specyfik przeciw wytrącaniu parafiny.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: inny

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez tadeusz0112 » 6 stycznia 2010, 13:04

A mam takie pytanko co do diesla i mrozów, pewnego razu byłem naocznym świadkiem jak mój znajomy - zwodowy kierowca tira - po zatankowaniu do pełna obu zbiorników ropy do jednego i do drugiego wlał po pełnej butelce denaturatu, mówiąc jeszcze przy tym żeby było śmieszniej "pij maleńki, na zdrowie". troche sczęka mi opadła a zapytawszy czy nic mu się nie popsuje on odpowiedział mi że absolutnie nic i nie ma nic nic lepszego na wysokie mrozy jak denaturat, i nawet najlepszy uszlachetniacz nie działa jak denaturat. I teraz wysuwam pytanie: czy do naszego poczciwego 1.9 TDI też można dolać w wysokie mrozy nieco denatuartu oczywiście zachowując odpowiednie proporcje???? jak to bedzie działać ze zwykłą pompą a z pompowtryskiwaczami???
tylko idiota ma porządek w garażu, geniusz panuje nad chaosem
Zobacz Profil
tadeusz0112
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 października 2009, 21:36
Lokalizacja: DSR/DWR
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez Marcin_TDI » 6 stycznia 2010, 13:51

tadeusz0112 napisał(a):zwodowy kierowca tira - po zatankowaniu do pełna obu zbiorników ropy do jednego i do drugiego wlał po pełnej butelce denaturatu

do stara, kamaza i tatry polecam takie zabiegi
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5543
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez antoś » 6 stycznia 2010, 18:30

tadeusz0112, a masz problemy z silnikiem w mrozy?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez tadeusz0112 » 7 stycznia 2010, 01:06

antoś, na szczęście nie mam żadnego problemu z silnikiem.

Marcin_TDI, mój kolega wlał to do Scani z 2004 roku, czyli niezbyt starego auta.

czyli mam rozumieć że jeszcze nikt nie próbował takiego chwytu:)?, moze i ja lepiej nie będe próbował. a zapytałem o to ponieważ mam kilka litrów ropy którą zakupiłem w lecie i ... i może niech jeszcze postoi w bańce do wiosny, wolę nie ryzykować teraz wytrącenia parafiny i zatkania filtra gdzieś na trasie.
tylko idiota ma porządek w garażu, geniusz panuje nad chaosem
Zobacz Profil
tadeusz0112
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 października 2009, 21:36
Lokalizacja: DSR/DWR
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez debowe » 8 stycznia 2010, 17:06

tadeusz0112, mozesz spokojnie dolac denaturat do ropy silnikowi nic sie nie stanie juz wielokrotnie sam to robilem
:piwo:
DEBOWE FR :) kill wszystko :-)
DEBOWE FR :) убить всех :-)
DEBOWE FR :) matar a todos :-)
AP seat sport/256 :)
http://www.youtube.com/watch?v=BQrVbg9xXLE
http://www.youtube.com/watch?v=LsT7hvc5 ... re=channel
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
debowe
Sport
Sport
 
Posty: 977
Dołączył(a): 19 lutego 2005, 14:34
Lokalizacja: Sam nie wiem
Auto: LEON FR
Silnik: ARL 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez tadeusz0112 » 10 stycznia 2010, 18:55

debowe, :piwo:
tylko idiota ma porządek w garażu, geniusz panuje nad chaosem
Zobacz Profil
tadeusz0112
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 października 2009, 21:36
Lokalizacja: DSR/DWR
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez bdbartek » 18 stycznia 2010, 11:28

Osobiście garażuje auto cały rok ale po wyjściu z pracy muszę go jakoś zapalić na mrozie. I pomimo tego że leje paliwo na markowych stacjach to w zimę używam dodatku do paliwa przeciw wytracaniu parafiny i nie ma problemu z odpaleniem...


Sammael .... piw kilka za świetne wyjaśnienia :piwo: :peace:
Wstąpił we mnie zwierz, szkoda że leniwiec ...

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bdbartek
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 marca 2009, 08:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon ASV TDI

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez mm.max » 20 stycznia 2010, 09:28

Sammael - dopisz do swojego :ok: :ok: laboratu jeszcze coś o odpalaniu awaryjnym (tj. brak prądu itp) bo ostatnio widziałem jak inteligenci ciagali po parkingu na sznureczku passata TDi PD z dziesiątkami prób odpalenia w ten sposób :kreci:
Pozdrawiam
Michał (mm.max)

Był Leon 1M
Był Leon 1P
Jest Leon 5F
będzie pewnie i kolejny z rodziny :)



Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4263
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Ostrowiec/Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST CUPA TDi
Silnik: inny

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez maciobest » 26 stycznia 2010, 22:57

mała rada, aby pilnować ilość paliwa tj. nie zostawiać auta na mrozie mając rezerwę
Zobacz Profil
maciobest
Stella +
Stella +
 
Posty: 60
Dołączył(a): 24 lipca 2008, 20:29
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: Seat Leon

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez Maro2225 » 30 stycznia 2010, 18:32

Witam . Chociaż tankuję na markowej stacji , tej zimy przy -20 , -22 pojawiły się problemy z odpalaniem po nocy . Przy przebiegu 142tys moja Octavia paliła za 3-4 razem (parkuję na "świeżym powietrzu") . Po zaaplikowaniu ćwiartki denaturatu na 30 litrów ON pali od strzała . Pozdrawiam .
Maro
Zobacz Profil
Maro2225
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 19 grudnia 2007, 20:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Skoda Octavia 1,9TDI

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez kobak83 » 31 stycznia 2010, 10:45

co do ilości paliwa w baku to myślę że nie ma znaczenia, bo jak ma zamarznąć to chyba zamarznie w przewodach i wtedy nic nie pomoże ilość paliwa w baku. na a jak już odpalimy to jeśli mamy mniej paliwa w baku to, to które będzie powracać z nadmiaru szybciej nam ogrzeje mniejszą ilość ;)
Zobacz Profil
kobak83
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 19 stycznia 2009, 00:37
Lokalizacja: Jasło
Auto: Seat Leon

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez bono » 31 stycznia 2010, 10:49

kobak83, tu chodzi o co innego, jak masz mniej paliwa to większe prawdopodobieństwo skroplenia pary wodnej w zbiorniku.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Auto: SEAT LEON 5F
Silnik: inny

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez Sammael » 31 stycznia 2010, 16:30

poza tym im mniej paliwa, tym większa jego część przylega bezpośrednio do źródła zimna = ścianek/dna baku.
Jak kałuża - zamarza, prawda? Miska z wodą już nie tak od razu cała
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: inny

Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez Lion3314 » 22 listopada 2011, 14:50

No dobra a powiedzcie mi jak to jest z tym paliwem do PD silnik (ASZ) lepiej lac ON ulepszony czy zwykły ?? Jak to przekłada się na zużycie silnika??
Zobacz Profil
Lion3314
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28 maja 2010, 08:05
Lokalizacja: Myślenice
Auto: Seat Leon

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez transit_master » 22 listopada 2011, 14:53

Lej zwykłą ropkę. Nie kumbinuj.Nic ci to nie da.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6 :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4206
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez pawviv112 » 16 stycznia 2013, 12:01

Podziele sie z wami fajna sprawa
kupiłem wełne mineralną pocieta w kwadraty, ponacinane firmy schiedel do kominów domowych.Sklep skład budowalny jakich duużo wszedzie,koszt 80zł.Pakunek welny grubości 1,5cm wystarczy do ocieplenia 5akumulatorów.
Owijacie wasze akumulatorki welną oklejacie tasma razem to wszystko wokol boków,potem gruba folia i znowu tasma.Oklejamy podstawe aku welna i folią,wywalamy plastiki fabryczne na aku w leonie skodzie itd.stawiamy tam tam na aku jak termos oczywiscie od gory nie ma nic tylko klemy na nim i puszka z bezpiecznikami blaszkowymi
Spostrzezenia 2010 rok auto na mrozie,-25stopni, silnik 1,9 tdi vp37 4przekrecenia pali,luty 2011 -24stopnie ,silnik arl pali z dotyku.Polecam welna mineralna schiedel do kominow.
Zobacz Profil
pawviv112
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 stycznia 2013, 11:40
Auto: leon arl4x4

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez lukaszlsw » 16 stycznia 2013, 12:32

zamiast wełny czy tam innych pomysłów nie wiadomo skąd wystarczy markowy akumulator, i jeśli układ wtryskowy,paliwo, świece i rozrusznik jest ok mróz nie straszny. Ja jedynie co to dolewam skyyda i nie zdarzyło mi się nie zapalić mojego tdika;)
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez transit_master » 16 stycznia 2013, 15:17

Jakoś sobie nie wyobrażam, żę podnoszę maskę a tu taki widok :shock: Wełna z folią. Jak napisał lukaszlsw, wystarczy sprawne aku itd. bo to podstawa i nie ma problemów z rozruchem. Ja nic nie dolewam, tylko dobra wacha i pali od strzała.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6 :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4206
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez Marcinxxx » 17 stycznia 2013, 23:41

Takie ocieplanie to pic na wodę, akumulatory się izoluje nie od mrozu ale by się nie grzał od silnika,a to już zostało zrobione w fabryce.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez pampi » 17 stycznia 2013, 23:43

Pic na wodę. Sprawne świece, nielejące pompki, wymieniony filtr paliwa i naładowany aku...wystarczy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2186
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez QQmonzter » 18 stycznia 2013, 01:32

Nie wiem co ma na celu takie izolowanie akumulatora, sama izolacja akumulatora nie ogrzeje a i temperatury przez noc nie zachowa na długo jeśli jest od góry nieosłonięty. Pic na wodę niestety. ;)
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez RaDeK86 » 22 stycznia 2013, 09:28

No nie wiem czy nic nie daje, ja w tamtym roku miałem ori szmątę na aku i pałił od strzała (ASV). W tym roku mam nowy aku CENTRA FUTURA CA770 i nówki świece BERU, ale nie mam szmaty bo wywaliłem w lato bo biednie to wygląda i teraz na zimę nie zakładałem i pipa :P. Dzisiaj -12.5 C i musiałem go dłużej pokręcić żeby zaskoczył :-x. Chyba że coś innego mi się zrypło jeszcze :-P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 485
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez Marcuuu512 » 24 stycznia 2014, 13:04

No dobrze. A co jeśli, w dalszym ciągu (po zastosowaniu praktycznie wszystkich rad) Leon dalej nie odpala z łatwością ? Jest to ASV. Dodatkowo zaraz po uruchomieniu silnika pojawia się gęsty i czarny dym ?
Zobacz Profil
Marcuuu512
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 września 2013, 10:46
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez monikaroz » 20 listopada 2014, 19:58

Nie wiem jak Wy, ale ja mam problemy z dieselem tylko na początku zimy. Nie wiem czy oni tą rope zimową mieszają z letnią czy o coś innego chodzi.
usunięto - Adm.
Zobacz Profil
monikaroz
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 15:06
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat
Silnik: CHG 1.6

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez piotrek1991 TDi » 21 listopada 2014, 11:22

Od siebie polecam ( oprócz świec, aku, dobrego filtra i paliwa oczywiście) przyspieszenie delikatne wtrysku na pompie, samochód silniejszy w odczuciu ale i pali dużo szybciej zimą.
Zobacz Profil
piotrek1991 TDi
Stella +
Stella +
 
Posty: 91
Dołączył(a): 24 grudnia 2011, 15:37
Lokalizacja: Mońki
Auto: Lemon
Silnik: ASV 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez Krempy » 30 listopada 2014, 23:34

Panowie, prosta sprawa na zimę. Z rana gotujemy czajnik gorącej wody. Idziemy na parking, otwieramy maskę i POWOLUTKU zaczynamy lać na kolektor dolotowy(powoli, żeby nie pękł). Gdy zauważymy, że robi się coraz cieplejszy możemy lać coraz szybciej. Czajnik 1.5l wylewam w około minutę. Dodatkowo, jeśli zostanie nam wody możemy ogrzać w ten sposób rurę dolotową lejąc od kolektora. Auto zawsze(!) zapali na dotyk. Może to nie jest zbyt zdrowy dla pojazdu sposób, ale w silne mrozy, nasz TDI odpali na pewno.
Zobacz Profil
Krempy
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28 października 2014, 22:07
Auto: Cupra 2001
Silnik: ARL 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez mlynek » 1 grudnia 2014, 01:28

Jeśli mamy niedaleko do gniazdka 230V to można też pod miskę olejową podstawić taką starą kuchenkę elektryczną na jakiś czas, aby rozgrzać olej. Ja tak robiłem z ojcem przy naszym VW Golf I 1,6D, gdy miał już swoje 430k km z czego ostatnie 150k km przejeździliśmy na "oranżadzie" :P
Palił na dotyk :mrgreen:
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk STATIM z Golfa III 1.9 TDI
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 719
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez transit_master » 1 grudnia 2014, 08:39

Najlepiej to w ogóle nie gasić. Niech chodzą całą zimę jak Krazy na syberii :hahaha:
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6 :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4206
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez pawelg441 » 28 grudnia 2014, 12:52

ja mam nowe świece żarowe(org), filtr paliwa, akumulator Bosh Silver S5 także musi palić w każdej temperaturze :-D
Zobacz Profil
pawelg441
Sport
Sport
 
Posty: 202
Dołączył(a): 21 czerwca 2014, 10:28
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez VespineSun » 28 grudnia 2014, 13:06

A ja mam problemy właśnie z odpalaniem w nizszych temperaturach. Zawsze dzieje sie tak, gdy temperatura spadnie poniżej 2 stopni.. Dlugo kreci, jak zalapie to obroty bardzo faluja.
Aku nowy, ladnoe trzyma. Swiece nowe, Beru. Co może byc tego powodem?;d
Zobacz Profil
VespineSun
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28 grudnia 2014, 12:44
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez Kogucik » 28 grudnia 2014, 13:12

Dobry akumulator, dobra ropa i dobre świece żarowe - odpali zawsze 8)
Zobacz Profil
Kogucik
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 5 grudnia 2014, 15:28
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez Czasta » 28 grudnia 2014, 13:27

VespineSun napisał(a):A ja mam problemy właśnie z odpalaniem w nizszych temperaturach. Zawsze dzieje sie tak, gdy temperatura spadnie poniżej 2 stopni.. Dlugo kreci, jak zalapie to obroty bardzo faluja.
Aku nowy, ladnoe trzyma. Swiece nowe, Beru. Co może byc tego powodem?;d


Kolego ja miałem podony problem, uwalił mi sie moduł który steruje świecami koszt naprawy 200zł i jak narazie daje radę. przy tym oczywiście wywalalo mi błąd na komputerze
Zobacz Profil
Czasta
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 18 listopada 2014, 11:09
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez VespineSun » 28 grudnia 2014, 13:35

A tutaj żadnego błędu... :/
Zobacz Profil
VespineSun
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28 grudnia 2014, 12:44
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez Pako162 » 28 grudnia 2014, 13:53

VespineSun, jak jeszcze jeździłem ASVką to na bak ropy lałem 2l benzyny, profilaktycznie. Problemów z odpalaniem nie miałem ale wolałem "dmuchać na zimne" :-D. Nie straszne mu były żadne mrozy.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 383
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez VespineSun » 28 grudnia 2014, 14:00

Muszę więc szukać przyczyny.. ;)

Samsung Galaxy S III
Zobacz Profil
VespineSun
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28 grudnia 2014, 12:44
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez pawelg441 » 29 grudnia 2014, 16:14

wymień filtr paliwa, u mnie pomogło, teraz pali na strzała przy nowych świecach i aku
Zobacz Profil
pawelg441
Sport
Sport
 
Posty: 202
Dołączył(a): 21 czerwca 2014, 10:28
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez KAI » 29 grudnia 2014, 19:14

VespineSun a jak rozrusznik i kompresja?
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez VespineSun » 29 grudnia 2014, 22:08

Rozrusznik niedawno robiłem, może dwa miesiące temu. Kompresja? Szczerze, nie wiem. Jednak przy normalnych temperaturach pali wrecz idealnie, na dotyk.. Wymienię filtr paliwa na początek.

Samsung Galaxy S III
Zobacz Profil
VespineSun
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28 grudnia 2014, 12:44
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez KAI » 29 grudnia 2014, 22:14

KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości