Reklama

Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 6 stycznia 2010, 16:38

Witam wszystkich

zakładam nowy temat ponieważ, nie znalazłem szczegółowych info. na temat mojego problemu , jak również dla osób które bedą miały podobne błędy, na wstępie powiem że przestudiowałem fora i temat dokładnie.

Leon łapie tryb awaryjny na początku sporadycznie a,teraz podczas testowania za każdym razem tak więc wyniki nie są miarodajnie robiłem to pierwszy raz proszę o wyrozumiałość
1.9 TDI ASV 2002, bez żadnego virusa przebieg 133 ty. oczywiście możliwy większy około 190.tys.

Oto błedy wywalone po raz kolejny:

17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
P1155 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -VAG-COM Version: Release 311.2-N

wyniki pomiarów pod linkiem viewtopic.php?t=8959&postdays=0&postorder=asc&highlight=tryb+awaryjny&start=160

Wyczyszczony zawór ERG, był strasznie zalepiony, ponowny test dalej przeładowuje , tylko wyskakuje mi juz tylko błąd :

17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
P1155 - 35-10 - - - Intermittent

Log (0 - 011)

Turbina ostro przeładowuje od samego dołu , jednak wyskauje tylko jeden błąd czy ten błąd moze być wynikiem, przekroczenia górnej granicy skali czujnika i dlatego ten bład wyskakuje , a nie wynikiem zepsucia czujnika , jednak w opisie tego błedu nie ma takiej możliwości , podawane są inne powody .
http://wiki.ross-tech.com/index.php/17563/P1155/004437

opieram sie troszkę o wiadomości z innego forum , osoba miała podobne błedy
http://www.myturbodiesel.com/forum/show ... php?p=8260

Dodam że błąd ten występuje tylko wtedy gry wpadnie się w tryb awaryjny, a wtedy turbo ostro przeładowuje czujnik jest o numerze 038 906 051

Zostały sprawdzone wszystkie węże podciśnienia , zawór N75, sztanga chodzi opornie ale gdy odłaczam przewód podciśnienia jest ruch sztangi i jak uciskam wykonuje ruch .

Czy żeby sprawdzić kierownice turbiny wystarczy rozpiąć sztange z dzwignią kierownic turbiny i jeżeli dzwignia będzie się ruszała płynnie bez oporu to kierownice nie są zapieczone ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Reklama

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Damianjg » 6 stycznia 2010, 17:33

17563 Czujnik podciśnienia MAP - zwarcie do plusa
dezeus napisał(a):Czy żeby sprawdzić kierownice turbiny wystarczy rozpiąć sztange z dżwignią kierownic turbiny i jeżeli dzwignia będzie się ruszała płynnie bez oporu to kierownice nie są zapieczone ??

Tak
Jak nie jestes pewien czy to czujnik to podepnij sobie manometr i zobzcz ile pokazuje.
Zobacz Profil
Damianjg
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 29 października 2008, 18:51
Lokalizacja: Jelenia Gora
Auto: Skoda Octavia ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 6 stycznia 2010, 18:56

Manometrem to dobry pomysł tylko że go nie mam i niem gdzie go podpiąć tam gdzie czujnik odpada bo nie mógł bym go testować podczas jazdy dzisiaj również sprawdzilem na biegu jałowym w BS w bloku 11 jak pracuje sztanga i powiem bardzo ładnie tak jak powinna płynny szybki ruch (widzialem na filmiku), rozruszałem ją jeszcze dla pewności i teraz już nie wiem stawiałem na kierownice ale jak ruch sztangi jest płynny czy w dlaszym ciągu kierownice mogą być zapieczone ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 6 stycznia 2010, 21:49

rób logi
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5514
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 6 stycznia 2010, 22:02

Dynamiczne za każdym razem łapie tryb awaryjny

Log (0 - n/a)

Log (0 - 008)

Log (0 - 011)

statyczne BS

Log (0 - 011)
Płynny ruch sztangi

Log (0 - 000)
Kąt wyprzedzenia wtrysku 101??

Poruszałem ostro sztangą chodzi jak trzeba , jak będzie lepsza pogoda przetestuje jeszcze raz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 8 stycznia 2010, 08:44

a sztanga dobrze wyregulowana jest ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5514
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 8 stycznia 2010, 15:41

Chyba doszedłem co jest przyczyną , ale proszę o wasze oceny logów , ostro poruszałem sztangą pracowała jak należy w BS011, dzisija zrobiłem testy i Notlauf nie było !!!
zrobiłem 7 testów dla bloków 11 podam ostatnie i jeden pierwszy .

pierwszy test nie złapał notlauf , ale ostre przeładowanie i błąd
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -VAG-COM Version: Release 311.2-N

Log (0 - 011)

2 ostatnie testy na biegu 3 , 0 błedów , ale turbina nie jest stabilna

Log (0 - 011)

Log (0 - 011)

Bieg 4

Log (0 - 011)

i blok 03
Przepływomierz też coś..., ale to może byc przyczyną nierównej pracy turbiny??

Log (0 - 003)


Proszę o opinie dla mnie są bardzo ważne !!, jestem laikiem więc moje osądy mogą być niewłaściwe
, według mnie czujnik G71 jest dobry ,a pokazywal błąd bo wychodził poza skale pomiarową , a cała wina leży w żaluzjach turbiny i teraz jeżdzić tak próbują przewietrzyć cały układ czy czyszczenie nie tylko turbiny ale człego układu rownież za EGR, bo jest zaklejony
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 11 stycznia 2010, 11:52

sprawdź czy sztanga jest dobrze wyregulowana, bo żeby dobrze pracowała musi być wyregulowana. jak dobrze to szukaj w turbo przyczyny
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5514
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 11 stycznia 2010, 14:47

Tylko że ja jej nie ruszałem nie rozkręcałem i nie wiem jak powinno być nawet jak jest zle nie jestem w stanie to zweryfikować i boje się komuś to zlecić żeby nie było gorzej .Wydaje mi się że jest to turbo i do grona tam sadzy ..., jak nic sie nie zmieni pojadę na czyszczenie, tylko boje się dawać komuś to czyścić bo może ....., zrobic jeszcze gorzej, ale wydaje mi się że będe musiał !!

Jeszcze jedno pytanko moje turbo wydaje delikatny świst , gwizd nie jest to uciążliwe ale słyszalne w okolicach obrotów 1500- 2000, potem ustaje tylko na 1,2 3 , na 4 i 5 biegu nie słychać czy ktos ma coś podobnego , czy turbiny w ASV wydają takie dzwięki , czy może jest to jakiś objaw złej pracy ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez tomekh7 » 11 stycznia 2010, 14:54

dezeus napisał(a):Jeszcze jedno pytanko moje turbo wydaje delikatny świst , gwizd nie jest to uciążliwe ale słyszalne w okolicach obrotów 1500- 2000, potem ustaje tylko na 1,2 3 , na 4 i 5 biegu nie słychać czy ktos ma coś podobnego , czy turbiny w ASV wydają takie dzwięki , czy może jest to jakiś objaw złej pracy ??


U mnie też występuje taki świst. W ASO powiedzieli mi, że to normalne jak turbina pracuje i nie należy się tym przejmować.

Pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
tomekh7
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 czerwca 2009, 13:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon 1.9 TDI

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marcinmtbxc » 11 stycznia 2010, 17:45

ja mam inny problem.moze ktos bedzie wiedzial. u Mnie podczas jazdy turbina sie przestaje pracowac,tzn nagle czuje oslabienie.Dzieje sie to sporadycznie.Na poczatku byly toobroty ok 3500 i wzwyz,ostatnio to samo stalo sie niecalych 2500.mechanim stwierdzil ze to jakis czujnik do turbiny (jest umieszczony miedzy silnikiem a kabina), albo szczotki turbiny. co o tym myslicie??Aha dodam ze po odpaleniu ponownym turbina znowu dziala poprawnie jednak zdazalo sie ze i po uruchonieniu silnika ponownie mijalo kilka minut i znowu sie wylaczala...
Zobacz Profil
marcinmtbxc
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 11 listopada 2009, 21:44
Lokalizacja: b-stok
Auto: leon 1.9tdi 110hp

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez rutek-wat » 11 stycznia 2010, 17:58

marcinmtbxc, testujesz moderatorów ?? Jeśli chcesz sprawdzić czy są cierpliwi - to zapewniam że są. Zerknij tutaj:
viewtopic.php?t=8585
A dokładnie tutaj:
viewtopic.php?t=8959
viewtopic.php?t=1973&highlight
viewtopic.php?t=7958&highlight
viewtopic.php?t=4848&highlight
viewtopic.php?t=2706&highlight
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Axee » 11 stycznia 2010, 18:56

marcinmtbxc napisał(a):mechanim stwierdzil ze to jakis czujnik do turbiny (jest umieszczony miedzy silnikiem a kabina), albo szczotki turbiny. co o tym myslicie??
... koniecznie zmien mechanika! Bo ten, ktorego masz sam nie wie co mowi.
Pozdrawiam Axee® LCT

Obrazek
Seat FR 2.0TDI '07 LC9Z

... SEAT, AUDI, VW, SKODA ... serwis, diagnostyka, zabezpieczenia, sterowniki airbag ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
 
Posty: 3317
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Auto: FR
silnik: BMN 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 11 stycznia 2010, 19:17

Małe pytanie do expertów , czy sztanga w silniku ASV powinna się dać palcami na wyłączonym silniku podawać , czyli czy można nią bez problemu ruszać w całym zakresie , czy jednak opór jaki stwarza gruszka nie pozwala na to ?

W moim przypadku działa pod naporem palca 1/2 jej normalnego ruchu , oczywiście za pomocą płaskownika rusza się w pełnym zakresie , tak samo jak ustawie BS w bloku 11 , zaworek N75 ładnie ja wysterowuje i sztanga chodzi bez problemu w pełnym zakresie .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Axee » 15 stycznia 2010, 16:19

dezeus, w gruszcze oprocz membrany jest rowniez sprezyna, ale az tak duzego oporu nie powinna stawiac, rozlacz wezyk idacy do gruszki na zlaczce kawalek ponizej N75, wtedy probuj ruszac sztanga.
Pozdrawiam Axee® LCT

Obrazek
Seat FR 2.0TDI '07 LC9Z

... SEAT, AUDI, VW, SKODA ... serwis, diagnostyka, zabezpieczenia, sterowniki airbag ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
 
Posty: 3317
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Auto: FR
silnik: BMN 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez niedzwiedz11 » 15 stycznia 2010, 23:31

i mnie dziś dopadł problem notlaufu...ostatni raz w zeszłą zimę się przytrafiał ale rozruszałem dzwignie reka i było ok bo latem autko czesto przeganialem...teraz zima i sniegi, non stop powoli i dzis jak wyjechalem na trase to załamka...notlauf od razu- maska do gory, dzwignia od turbiny ledwo sie rusza, probowalem ja rozruszac ale ciezko...jutro jade do kumpla mechanika i razem sprobujemy. jak nic nie da jade do dynosoftu na czyszczenie...
cos moj diesel nie lubi zimy...

[ Dodano: Sob 16 Sty, 2010 ]
jak narazie problem rozwiązany...wd i udało się rozruszać dzwignie, przedtem wogóle nie odbijała a teraz ładnie pracuje. przegoniłem też autko troszeczke i mam nadzieję że to koniec z notlauf-ami...
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 228
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 17 stycznia 2010, 00:47

Gruszka chodzi ciężko mimo zdjęcia wężyka ale wydaje mi się że tak powinno być , sam juz nie wiem , natomiast pokusiłem się o zdjęcie zawleczki z dzwigienki kierowniczek i zdjęciu sztangi z nich ciasno ale się udało, a, więc do dołu czyli gdy gruszka wciąga sztange idzie płynnie natomiast w drugą strone czyli gdy się sztanga wysuwa w pewnym momecnie jest opór do pokonania ale za każdym razem jest chodzi mi o dzwigienke kierownic (żaluzji) wydaje mi sie że on jest całą przyczyną nie jest on duży ale jest , rozruszałem troszkę ten opór ale dalej jest , czyli blokowane są kierowniczki w jednym połozeniu.
Nie wiem czy jechać do zwyklego zakładu pod patronatem Bosch, który jednak nie robi regeneracji ale pytałem się o czyszczenie i mogą się tego podjąć , czy szukać dużego zakładu który się zajmuje tylko turbo, podczas czyszczenia mogą ocenić stan .

[ Dodano: Wto 19 Sty, 2010 ]
Ciąg dalszy mojej przygody z Leonem.
Wszytko sprawdziłem według forum, i nic nie pomogło, pojechałem na diagnoze do Serwisu Boscha We Włodawie myślałem że podejdą profesjonalnie zawiodłem się , gościo podpioł VAG sczytał błąd odłączył przedód który idzie do turboł od N75 i mówi że nie trzyma N75 do wymiany nic więcej nie patrzyl i od razu chcieli wymieniac według mnie działa ciśnienie trzyma ,więc mówie że sam zamienie z N18 aby miec pewność pojechałem zamieniłem z N18 i nic to samo 0 poprawy, następnego dnia pojechałem do zakładu od Turbo , szybko sprawdzili i mówią że to kierownice się przycinają , koszt od 500 wzwyż mówie że mi chodzi tylko o czyszczenie , a on mi żę może wymiana kierownic potrzena będzie 300, może wąż się urwie to około 200 i tam jeszcze takie koszty dolicza mialem przy sobie 600 zł , kręci coś że może sie zamknąć w 1000. do 1500, :no: , zrezygnowałem .
Pojechałem do warsztatu gdzie moj wójek pracuje i tam chłopak takie rzeczy robi 300 zł samo czyszczenie .
Nie o to mi chodzi że nie chce regenerować ale nie che aby pchali łapy w turbo jeżeli nie było z nim problemów zlecam im czysczenie a nie regeneracje , wiem ze z tego żyją ale nie muszą wpychać mi tego na siłe , jak zostawie auto odam dowód to pozamiatane płaczi płać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez niedzwiedz11 » 20 stycznia 2010, 07:45

no właśnie obawiam się tego samego, że zamiast czyszczenia zaraz wymyślą dodatkowe koszty...
daj znać co zrobiłeś w końcu i jakie są efekty.
pozdro
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 228
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 20 stycznia 2010, 08:26

dezeus napisał(a):Pojechałem do warsztatu gdzie moj wójek pracuje i tam chłopak takie rzeczy robi 300 zł samo czyszczenie .
Nie o to mi chodzi że nie chce regenerować ale nie che aby pchali łapy w turbo jeżeli nie było z nim problemów zlecam im czysczenie a nie regeneracje , wiem ze z tego żyją ale nie muszą wpychać mi tego na siłe , jak zostawie auto odam dowód to pozamiatane płaczi płać.

pamiętaj że czyszczenie to jest na miesiąc i bardzo często problem wraca także najlepsza jest regeneracja.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5514
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez mazi777 » 20 stycznia 2010, 09:00

dezeus napisał(a):Gruszka chodzi ciężko mimo zdjęcia wężyka

rozepnij tą sztangę, jak sama gruszka chodzi ciężko, to jest do wymiany , potem poruszaj kierowniczkami ,jak one stawiają opór to turbinę masz do czyszczenia
A w planach ...... hmmmm jakieś V8 koniecznie w gazie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mazi777
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 16 października 2009, 06:49
Lokalizacja: TOS/WE
Auto: Leon VP 90 KM

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 20 stycznia 2010, 16:05

Sztange rozpiołem sam i na dzwigience kierowniczek był wyczuwalny opór, gruszka chodziła według mnie ciężko , ale jak sprawdzali w serwisie to trzyma i że niby dobra wszytko okaże się jutro , jak będzie mi mechanik czyścił, powiedziałem żeby zwrócił uwage i na gruszkę i na stan samej turbiny. Npewno wszytko opisze co i jak sam jestem ciekawy.

Natomiast co do wypowiedzi Marcin_TDI , że problem powróci niby dlaczego , wiem że takie przypadki są ,dużo czytałem na różnych forach dziesiątki materiałów i naprawdę różne rzeczy się dzieją z turbinami ale jak z turbiną nie było wcześniej żadnych problemów, oleju nie bierze śladowe ilości, nie dymi ,żadnych złych oznak pracy, więc dlaczego problem tak szybko ma powrócić , cały dolot zostanie wyczyszczony, a wierzcie mi jest zasyfiony .
Według mnie regeneracja to zło konieczne setki materiałow na forach o tym jest , dlaczego dają na rok gwarancje czyli ma max 30.000, ja tyle robie , a piszą na stronach że regenerowana wytrzyma tyle co nowa, więc coś tu się nie zgadza, oki w jednym serwisie widzialem gwarancje na 2 lata , ale to wyjątk, zresztą słyszy się przynajmiej u mnie Lublin takie opinie , pojedziesz na czyszczenie a turbine ci zregenerują czy była dobra czy zła i ja to nie jestem w stanie sprawdzić i jakie materiały użyją też nie bede wiedział , jeżeli mam zrobić regeneracje to pojade z sama turbiną wcześniej wykręconą w innym zakładzie i bede wiedział że jest do regeneracji albo kupię nową :), bądz używaną np. z UK. Wiem że na forum poleciacie zakłady i okey zgadzam się może być dobrze robione a w mojej okolicy żadnych pozytywnych opinii nie usłyszałem :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 21 stycznia 2010, 08:36

nie wytrzyma bo nie składają tego na ori częsciach. jak masz czyścić to wogóle daruj sobie i wrzuć ją na noc do wiadra z ropą - samo się wyczyści.

ja tylko piszę z doświadczenia, jak chcesz to rób tak jak piszą :)

zapłacisz 2 razy za wyciąganie turbo to wtedy przemyślisz co się bardziej opłacało chyba że sam będziesz to robił - najpierw zajrzyj pod silnik tylko :)
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5514
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez bono » 21 stycznia 2010, 09:22

dezeus napisał(a):Według mnie regeneracja to zło konieczne setki materiałow na forach o tym jest , dlaczego dają na rok gwarancje czyli ma max 30.000, ja tyle robie , a piszą na stronach że regenerowana wytrzyma tyle co nowa, więc coś tu się nie zgadza,


Jak jest dobrze zregenerowana turbosprężarka to nie ma się co martwić. Czasami regenerowana lepiej trzyma parametry jak ORI. Powiedz mi ile dostaniesz gwarancji na nowe turbo ?? Chyba też max dwa lata. Najbardziej wpływa na turbinę kierowca i jego sposób jazdy. Zycie turbosprężarki to 200 kkm maksymalnie 300 kkm. Warunki w jakich pracuje powodują, że siła rzeczy więcej nie zrobisz. Pojawiają się luzy, przecieki, uszkodzenia łopatek, korozja itd....
Audi by ECUProject

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6288
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: OOOO
silnik: AVF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 21 stycznia 2010, 10:23

dezeus, sprawdziłeś chociaż czy sztanga jest dobrze wyregulowana jak pisałem Ci kilka postów wyżej ?
bo już regenerujesz i czyścisz a tu się zaraz okaże że jest źle wyregulowana
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5514
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 21 stycznia 2010, 11:54

Jeżeli chodzi o regulacje sztangi , pisałem wcześniej nic przezemnie nie było ruszane jeżeli chodzi o długość sztangi wszystkie uwagi wasze które są w temacie jak również w innych przeczytałem i zastosowałem , na sztandze jest farba co świadczy o tym że ktoś ja regulował wczęśniej najprawdopodobniej fabrycznie , i ja tego nie chcę ruszać przynajmniej narazie , zobaczymy po czyszczeniu:) dzisiaj bądz jutro wszytko się okaże
Natomiast jeżeli masz Marcin_TDI doświadczenia z czyszczeniem turbo i efektem po, to z chęcią wysłucham i się dostosuje bo ja ich nie mam , czyli po czysczeniu, bo właśnie jest w trakcie tego co mam zrobić aby nie dorowadzić ponownie do takiego stanu??, zatkać ERG myśle o tym jak również słyszalem o jakimś filterku na odme ?? Kolejna uwaga zawsze po wymianie oleju mechanik zalewa za dużo oleju do silnika około górnego załamania szlag mnie trafi po to jest nacięty obszar aby tam się zmieścić, a wczoraj wyczytalme że nadmiar tego oleju może być wyrzucany przez odme i w konsekwencji zapychać tubro czy to prawda??
Natomiast jeżeli chodzi o regeneracje , ja przynajmniej narazie jej nie regeneruje !, tylko czyszcze za 300 zł , w zakładzie co robią turbo chcieli 500 za wyjęcie i samo czyszczenie , i jeszcze nie dodałem że tamten pracownić powiedział mi że jezeli urwie się przy odkręcaniu np. przewód od oleju to ja za niego zapłace 200 zł i jak się urwie śruba od kierowniczek to muszą rozwiercać i i koszsty wzrosną :) czy tak postępują zakłady powiedzcie mi !!, sorki ale ja nie chce opłacić za błędy przy demontażu.
Zgadzam sie z bono, może byc dobrze zregenerowana ale znaleść taki zakład jest ciężko przynajmniej u mnie ,a uczyć sie na swoich błędach nie chce , i dają tylko 1 rok gwarancji mi 2 lata gwarancji powiem szczerze wystarcza w zupełności .
Troszkę się interesuje tym wszystkim ponieważ kupiłem autko w maju 2 razy trasa Polska Angli razem 9000, więc dziwi mnie roblem z kierownicami , ale jak zobaczyłem dolot za ERG co tam jest to już się przestalem dziwić :olaboga: , zresztą nie wiem jak było autko użytkowane przed kupnem , a jest prosto z Niemiec.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin44 » 21 stycznia 2010, 19:51

Wiadomo, każdy powie co jest lepsze i tyle tego a każdy sobie kalkuluje jak stoi finansowo w danej chwili. Czyszczenie - 300zł, a regeneracja 700zł + 200zł demontaż i montaż (jak ktoś sam nie umie albo się boi, że coś spieprzy - tak jak ja).
Pojechałem do speca na diagnozę, a on posprawdzał i diagnoza regeneracja, a ja bez kasy (ale musiałem jechać, bo już nie dało się normalnie wyprzedzić). Ale że nie miałem kasy zamówiłem czyszczenie(200zł) -moczenie w ropie, te sprawy...I po złożeniu okazało się, że ekstra chodzi tylko głośno strasznie i gościu stwierdził że długo chodzi. Tymczasem okazało się, że uszczelka na kolektorze nie trzyma i stąd ten dźwięk - pomógł cement do tłumików i jest ok. Od tamtej pory zrobiłem ok. 16 tyś km bez notlaufa :jupi:

PS. Pewnie wróci kiedyś, ale .... nie zapeszam!
Zobacz Profil
Marcin44
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 11 stycznia 2009, 19:38
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW GOLF V

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez niedzwiedz11 » 21 stycznia 2010, 22:40

pomogło u ciebie tylko moczenie turbiny w ropie?czy może była rozbierana i czyszczona część po części?
Zobacz Profil
niedzwiedz11
Sport
Sport
 
Posty: 228
Dołączył(a): 6 sierpnia 2008, 15:53
Lokalizacja: poznań
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin44 » 22 stycznia 2010, 08:26

pomogło u ciebie tylko moczenie turbiny w ropie?czy może była rozbierana i czyszczona część po części?
Nie, to skrót myślowy, tak naprawdę wszystko po kolei było czyszczone. Moczenie w pomaga rozruszać niektóre części. A sadzy to było jak w piecu - zatkany katalizator (teraz wyciąłem).
Niektórzy magicy ze sprytnymi rękami potrafią czyścić bez demontażu, ale jak kto woli.
Zobacz Profil
Marcin44
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 11 stycznia 2009, 19:38
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW GOLF V

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 22 stycznia 2010, 23:10

Turbina po czyszczeniu , trybu awaryjnego nie łapie , wszytko niby w porządku , wrzucam logi proszę o ocenę .

kanał 11
bieg 3
Log (0 - 011)
Bieg 4
Log (0 - 011)

bieg 3
Log (0 - 008)

Log (0 - 003)

jakie logi zrobić jeszcze dla pełnej oceny pracy silnika ??, ponieważ (poruszalem to w innych tematach ) pogorszyła się kultura pracy mojego silnika zwrócił mi na to uwagę mechanik, wszytko stało się po regeneracji i wymianie koła pasowego alternatora i napinacza, jak równiez zmianie kąta z 101 na 57-61, wyeliminowałem przeładowanie więc chce się zabrać za te sprawy czy ewentualnie mogę uzyskać numer osoby z forum aby porozmawiać telefonicznie na ten temat.

[ Dodano: Czw 28 Sty, 2010 ]
Prosił bym o ocenę powyższych logów
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez śmiechu » 29 stycznia 2010, 16:39

pamiętaj że czyszczenie to jest na miesiąc i bardzo często problem wraca także najlepsza jest regeneracja.


I tu się nie zgodzę. Mam Leona w którym czyściłem turbo. Czyściłem kierowniczki przy przebiegu 250000km, w tej chwili mam 270000 i nie ma żadnych problemów. Mam znajomych którzy również czyścili i są zadowoleni. Kosztowało mnie to 250,00 zł.
Zobacz Profil
śmiechu
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27 grudnia 2009, 15:43
Lokalizacja: ZGORZELEC
Auto: LEON 1.9 TDI 110KM

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez robertpik » 29 stycznia 2010, 19:15

a ja dzis bylem podlaczyc pod kompa i mi wyszlo ze pompuje 1,6 Bara a powinno ok 1 :( powiedzieli mi ze moze byc kierownica zapieczona albo łopatki ... mowili ze mozna czyscic, albo moze sie okazac ze tylko ta kierownica albo łopatki do wymiany , a najbardziej polecal wymienic turbo na jakies używane ale ponizej 100 tys km. i co ja mam biedny zrobić ??
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Roxon40 » 29 stycznia 2010, 20:09

Osobiście zaryzykowałem czyszczeniem zobaczymy co będzie z tego. Na nowe czy regenerowane kasy brak.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Roxon40
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 12:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 30 stycznia 2010, 16:13

Też byłem przed takimi dylematami , jak się nie ma kasy za dużo a turbo nie bierze oleju i ogólnie pracuje dobrze to tylko czyść mi tez chcieli wpakować nowe kierownice i starszył że koszt może się zamknąć w okolicach 1000, pojechałem do zakładu który nie regeneruje turbo wyczścili je koszt 290 zł z usczelkami i śmigam logi powyżej nie dawajcie się nabijać , dużo zakładów co regeneruje turbo zrobi ci dużo więcej niż potrzeba a dlaczego bo z tego żyją :)
Jeżeli masz zakład który regeneruje turbo i cieszy się jakąś opinią min. zakłady polecane na forum to oczywiście warto uderzać .
Natomiast regenerowane turbiny to temat rzeka...
.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez macieksocho » 3 lutego 2010, 14:58

Witam, mój silnik to 1.9 ASZ pompowtryski, od pewnego czasu, przy zimnym silniku, i niema znaczenia czy rozpedzam go wolno czy szybko, odcina turbine dzieje sie to roznie czasami przy 2tyś czasami przy 2.5tyś, przy rozgrzanym jest troche inaczej bo odcina przy wyższysz obrotach. Wyłączenie silnika i wlaczenie pozwala na dalsza normalna jazde, do nastepnego odciecia turbiny. Do tej pory wszystko bylo dobrze i tak nagle. Podpiołem pod kompa i wyszedł taki błąd:
17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

od czego zacząć najpierw?
Zobacz Profil
macieksocho
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 11 stycznia 2007, 22:15
Lokalizacja: mazowsze
Auto: SEAT LEON
silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez bono » 3 lutego 2010, 15:13

macieksocho napisał(a):od czego zacząć najpierw


Odłącz gruchę, jeżeli dalej będzie wpadał w tryb awaryjny to stoją kierownice. Zresztą mozesz to wyczuć próbując ruszyć sztangę.
Audi by ECUProject

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6288
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: OOOO
silnik: AVF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez macieksocho » 3 lutego 2010, 15:37

ok dziękuje
Zobacz Profil
macieksocho
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 11 stycznia 2007, 22:15
Lokalizacja: mazowsze
Auto: SEAT LEON
silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 3 lutego 2010, 18:30

sztanga do sprawdzenia w takim razie. zrób logi jeszcze
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5514
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez peter174 » 3 lutego 2010, 19:38

miałem swego czasu w ASZ ten sam bład ... i kierownice były zapieczone ... tak wiec dmuchawka do regeneracji
[center]Szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie i nie tylko ? Pisz smiało na PW. Być moze mam to czego szukasz[/center]
Zobacz Profil
peter174
Sport
Sport
 
Posty: 385
Dołączył(a): 3 maja 2006, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Auto: Toledo ASZ

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 4 lutego 2010, 09:27

peter174 napisał(a):miałem swego czasu w ASZ ten sam bład ... i kierownice były zapieczone ... tak wiec dmuchawka do regeneracji


u Ciebie akurat były kierownice, u kolegi nie koniecznie musi być to samo.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5514
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez peter174 » 4 lutego 2010, 11:13

zgadza się ... ale jest to jedna z potencjalnych przyczyn .. wczesniej warto oczywiscie posprawdzac osprzet mniej wymagający mniej inwazyjnego demontazu :okulary:
[center]Szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie i nie tylko ? Pisz smiało na PW. Być moze mam to czego szukasz[/center]
Zobacz Profil
peter174
Sport
Sport
 
Posty: 385
Dołączył(a): 3 maja 2006, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Auto: Toledo ASZ

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 2 marca 2010, 22:32

Witam serdecznie niedawno zrobiłem kilka testów , bo przede mną dłuższy wyjazd i zaniepokoiła mnie przepławka ..., troszkę tnie od 3500, czy to powód do zaniepokojenie ..., czy na razie dać sobie z tym spokój , czy zastosować środek np.
http://sklepy.allegro.pl/item900264490_ ... ochod.html
Bieg 3 ,2 pomiary
Log (0 - 003)

Log (0 - 003)

Bieg 3
Log (0 - 011)

bieg 4
Log (0 - 011)

Czy turbina prawidłowo ładuje ciśnieniem ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 3 marca 2010, 10:00

narazie wogóle bym się tym nie przejmował
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5514
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez domel86 » 3 marca 2010, 14:57

A ja się podepnę pod temat i zadam jedno pytanie. Jakiś czas temu. tj mniej więcej 6 miesięcy wstecz miałem problem z turbinką. Samochód łapał notlaufa. Oddałem do czyszczenia, auto odżyło, problem zniknął. Przez ten okres 6 miesięcy zdarzyło mi się złapać 2 notlaufa - chyba. Odcięło turbo - ale zawsze, kilka godzin wcześniej tankowałem ( zawsze to samo miejsce odwiedzam po paliwo ). Podpiąłem pod VAG'a i nie było błędu z przeładowaniem, nie było żadnego błędu, kontrolka na desce też się nie zaświeciła. Dodam, że po wyłączeniu i włączeniu silnika samochód jechał dalej normalnie... Jakiś filtr paliwa, czy coś innego ? A może znów zaczynają wracać stare problemy ?

PS. Między tymi "notlaufami" był duży odstęp czasu, ok. 3-4 miesięcy.
Zobacz Profil
domel86
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 23 czerwca 2009, 08:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 3 marca 2010, 15:24

zrób logi to będziesz wiedział wszystko.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5514
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez dezeus » 3 marca 2010, 20:43

Dzięki Marcina za odp. na razie też się nie przejmuje auto przyśpiesza spoko rzadko ciągne do 4 tys. więc na razie sobie odpuszczę ale interesuje się ponieważ chyba czeka mnie wycieczka do Włoch z 5 tys. ,a w maju do Anglii znowu na 6 miechów i nie chcę nieprzewidywanych niespodzianek.
Ps. czyszczenie pomogło na razie spoko, myśle o zaślepieniu ERG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 4 marca 2010, 08:15

jak masz kolektor zasyfiony to spoko ale jak nie to nie ruszaj.
filtr wymieniaj na dobry firmowy i nie będzie syfiło przepływki
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5514
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Luk » 9 marca 2010, 11:44

i ja sie tu podepne ze swoim notlaufem

Znaleziono 1 błąd:
17965 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona górna granica regulacji
P1557 - 35-10 - - - Sporadyczny
Kody gotowości: B/D

logi dynamiczne:
Grupa A: '003
Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle
CZAS 870-950 rpm 230-370 mg/H 230-370 mg/H 40-75%
Znacznik ZAPISU /min mg/suw mg/suw %
0.00 1848 320.0 320.0 69.3
0.78 1869 510.0 315.0 66.5
1.56 1995 850.0 825.0 4.8
2.35 2205 850.0 1140.0 4.8
3.14 2415 850.0 1130.0 4.8
3.92 2625 850.0 985.0 4.8
4.70 2814 850.0 960.0 4.8
5.47 2982 850.0 970.0 4.8
6.22 3150 850.0 985.0 4.8
7.05 3339 850.0 975.0 4.8
7.95 3507 850.0 950.0 4.8
8.86 3675 850.0 910.0 4.8
9.72 3822 850.0 910.0 4.8
10.58 3990 850.0 905.0 4.8
11.39 4137 850.0 880.0 4.8
12.28 4263 850.0 880.0 4.8

Grupa C: '011
Engine speed Specified MAP Actual MAP D.cycle MAP v.
CZAS rpm 1850-1950 mbar 1700-2080 mbar 45-95%
ZAPISU /min mbar mbar %
0.39 1869 1111.8 1081.2 42.6
1.17 1932 1948.2 1122.0 24.7
1.95 2100 1948.2 1887.0 55.8
2.75 2310 1948.2 2356.2 76.9
3.55 2520 1948.2 2233.8 79.3
4.31 2709 1948.2 2050.2 77.3
5.08 2898 1948.2 2060.4 80.5
5.84 3087 1948.2 2142.0 86.1
6.63 3255 1948.2 2213.4 94.4
7.49 3423 1948.2 2223.6 93.6
8.42 3591 1948.2 2142.0 92.0
9.27 3738 1948.2 2223.6 94.4
10.19 3906 1948.2 2264.4 94.4
10.99 4074 1938.0 2284.8 94.4
11.80 4221 1917.6 2315.4 94.4
12.75 4326 1825.8 2284.8 94.4


doradzcie co gdzie i jak z tym dalej zrobic ?? :olaboga:
Zobacz Profil
Luk
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 19 listopada 2009, 10:00
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez slawo80 » 9 marca 2010, 17:23

Marcin44 napisał(a):I po złożeniu okazało się, że ekstra chodzi tylko głośno strasznie i gościu stwierdził że długo chodzi. Tymczasem okazało się, że uszczelka na kolektorze nie trzyma i stąd ten dźwięk - pomógł cement do tłumików i jest ok. Od tamtej pory zrobiłem ok. 16 tyś km bez notlaufa :jupi:


Chodzi o łączenie kolektora z wydechem? Czy uszczelka która tam jest musi byc wymieniana przy ponownym montażu turbosprężarki? Pytam bo czeka mnie to samo. Pozdro!
Zobacz Profil
slawo80
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 kwietnia 2008, 12:52
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: Seat Leon TDI ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez robertpik » 9 marca 2010, 20:19

z tego co wiem ( bo tez sie orietnowałem o nowe turbo, ale narazie odpuszczam) to są takie zestawy za ok 100 zł. i tam są uszczelki i śruby które trza wymienic przy wymianie TURBO
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Luk » 10 marca 2010, 11:16

ktos cos doradzi ??
wrzucilem logi 2 posty wyzej !!
Zobacz Profil
Luk
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 19 listopada 2009, 10:00
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bieniu, Google [Bot] i 6 gości