Strona 1 z 1

[TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

PostNapisane: 9 stycznia 2010, 18:39
przez dezeus
Chciałbym zebrać informacje odnośnie kąta wtrysku , wiem że powinien wynosić pomiedzy 49-52, jednak trudno taką wartość uzyskać , ja u swojego mechanika uzyskałem 55, ale pózniej okazało się że jest 57 , a czasami wskakuje 58-60 . Dodam że falują mi obroty w zakresie 885-903

Log (0 - 000)

Log (0 - 000)

Czy takie ustawienia mogą być , czy raczej dalej trzeba korygować , czy kanał 04 w którym nie pokrywają sie wartości 0,4 wymagana i 1.5 rzeczywisty , a poza tym w tych kolumnach na górze pisze że ma się wahać 2-3 stopnie .

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

PostNapisane: 9 stycznia 2010, 18:53
przez m4r10l4
hej,

a jedno pytanko: czy masz lub miałeś jakieś (jakiekolwiek) dziwne problemy z odpalaniem auta?

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

PostNapisane: 9 stycznia 2010, 19:23
przez dezeus
Miałem wcześniej , trudno palił przy mrozach -5 -12 , ale kąt wtedy był 101 i tylko jedna świeca była sprawna ale i tak zapalał za 2, 3 razem, po wymianie świec na NGK palił odrazu!!!, a teraz po zmianie kąta zobaczymy jutro :)

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

PostNapisane: 9 stycznia 2010, 22:04
przez m4r10l4
pytam, bo też mi falują lekko obroty - tak jak tobie - dokładnie tak.
tyle że u mnie jest problem z nastawnikiem pompy, i rano przy odpalaniu tak jakby nie bardzo chciał się ruszyć i trzeba mu pomóc... (noga na gaz przed kluczykiem jeszcze..) i wtedy odpala ok.. ale to falowanie też zauważyłem tyle że jak było ciepło to go nie było a rozrząd zmieniałem jak było ciepło... więc rozrząd wykluczam.

u mnie zapewne falują bo nastawnik się nie porusza swobodnie.. tak przynajmniej mnie się wydaje..

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

PostNapisane: 10 stycznia 2010, 00:45
przez Axee
dezeus napisał(a):wiem że powinien wynośić pomiedzy 49-52, jednak trudno taką wartość uzyskać , ja u swojego mechanika uzyskałem 55, ale pózniej okazało się że jest 57 , a czasami wskakuje 58-60
co dobrze nie swiadczy o mechaniku ... nie jest cierpliwy i dokladny, powinien ustawic idealnie. Taki kat sprawdza sie na wykresie graficznym, w zaleznosci od temperatury, z dobrze wybranym typem silnika, powinien skakac po srodkowej kresce. Wiadomo, ze zawsze bedzie skakal +/-2 lub 3. Oczywiscie silnik dobrze rozgrzany. Regulacja na kole paska jest trudniejsza, niz przesuwanie pompy wzgledem mocowania, gdyz za kazdym razem trzeba gasic, regulowac, odpalac i tak do skutku. W przypadku regulacji na pompie mozna regulowac na wlaczonym silniku. W przypadku ASV regulacja zazwyczaj jest na kole. Niemniej jednak w obu przypadkach da sie ustawic kat idealnie.
Przy wysokim kacie bardziej wystepuja problemy z odpaleniem cieplego silnika.

Co do obrotow, to przestawia sie je co okolo 20, do regulacji VAGiem, wartosc 903 powinna byc. Zwieksz wartosc w odpowiedniej komorce adaptacji np. z 32768 na 32780 lub ciut wiecej.

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

PostNapisane: 10 stycznia 2010, 00:51
przez Sammael
Axee napisał(a):Niemniej jednak w obu przypadkach da sie ustawic kat idealnie.

Chyba, że ktoś kto składał rozrząd spartolił robotę i regulacja na kole już się kończy.

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

PostNapisane: 10 stycznia 2010, 10:08
przez dezeus
NA kacie 101 zrobiłem około 20tys. i nigdy nie było problemu z zapalaniem zobaczymy jak na tym 57 mechanik powiedział że lepszy troszkę przyśpieszony min. ze względu na nasze paliwo , i już teraz sam nie wiem czy zmieniać czy zostawiać ?

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

PostNapisane: 10 stycznia 2010, 10:31
przez Axee
dezeus, zostaw. Mam nadzieje ze sprawdzasz kat na zablokowanych nastawach, (04 base settings).

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

PostNapisane: 10 stycznia 2010, 10:58
przez dezeus
Tak oczywiście BS!! Vag com 311.2 01 Engine> blok 000> pozycja 2
Powiem tyle że u mnie nie ma mechanika z kompem :) a jak ma bez możliwości sprawdzenia tego byłem u niego i on przekręcał a ja sprawdzałem na wykresie pod silnikem ASV , samochod był rozgrzany ale po kilku próbach temp spadła do około 70 , i w końcu wyszło 55 mówie że silnik ostygł wskazania mogą nie być wiarygodne on że nie ma różnicy i że lekko przyśpiszony może być że nawet lepiej ....po rozgrzaniu 57-59, Vaga mam 2 tyg. i ciągle się uczę i bez niego nie wyobrażam sobie jakiś napraw bo mechanicy ..., dużo by pisać , zależy mi na tym aby silnik pracował dobrze bo na wiosne do Angli jade kolejny raz i chce zrobic porządek z tym katem i turbiną .
daje link do fotoporady,m przed chwila znalazłem
http://toledoclub.vipserv.org/stcforum/ ... 927.0.html

Axee dzięki za info. na razie zostawie

[ Dodano: Sob 30 Sty, 2010 ]
Chciałbym poruszyć problem bloku 004 , chodzi mi o to że przy kącie statycznym 55-58 , na bloku 004 wychodzi :
http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php? ... wsLCwsRU5E

czyli żeby pokrył się pokazywany przez ECU 0,4 z rzeczywistym potrzeba aby kąt statyczny cofnąć do około 38 , wtedy będzie oscylowało w okolicach 0.4-0.8 , skąd takie przypuszczenia widziałem na logach u innych osób z silnikiem ASV, które miały taki kąt , ale wtedy kąt statyczny jest do bani.
Czy Adaptacja :
-laczymy sie z Ecu Silnika [01]
-Login [11]
Login do silnikow 4 cyl. 12233
Kanal 04
Zmiana kata początku wtrysku
Tu przesuwamy cala os mapy „wartosci wymaganej „ ( block 004 pole 2 ) kata poczatku tloczenia .
( w silnikach PD kanal ten jest niedostepny / nie mozna zapisac innej niz org. wartosci)
Może zmienić ten kąt podawany przez ECU na np. na 1.1
Zacząłem tym się interesować bo u niektórych z silnikami ASV są inne katy podawane przez ECU .

Jednak zdaje sobie sprawe że zmiany w kanałach adaptacji mogą doprowadzic do uszkodzenia silnika, więc proszę o opinię .

Kąt wtrysku

PostNapisane: 8 listopada 2012, 10:59
przez kendo
siema mam leona rok 2003 silnik asv mam do was pytanko mam problem bo zdaje mi sie ze silnik nie pracuje rowno,raz chodzi pieknie a czasem nie, szarpie na pierwszym biegu jak jest zimny, jak ruszam to jest uczucie ze zaraz zgasnie i jest poszarpywanie, na innych biegach jest dobrze moze kat wtrysku czy cos . Miałem problem z przeładowaniem wymienilem n75 i wezyki i jest na razie ok wiec chyba nic z turbo

<a href=http://zapodaj.net/41f5bc5e956bd.jpg.html>2012-11-08_10-08-48_198.jpg</a>
http://zapodaj.net/41f5bc5e956bd.jpg.html

<a href=http://zapodaj.net/434e242c38d4d.jpg.html>2012-11-08_10-10-10_792.jpg</a>
http://zapodaj.net/434e242c38d4d.jpg.html

Re: Kąt wtrysku

PostNapisane: 8 listopada 2012, 11:02
przez kornat
W ASV kąt wtrysku sprawdza się w grupie 000.

Re: Kąt wtrysku

PostNapisane: 8 listopada 2012, 13:32
przez kendo
nawet nie wiedzialem prosze fotke zrobilem grupe 000

http://zapodaj.net/85542f574ffc8.jpg.html

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

PostNapisane: 8 listopada 2012, 17:00
przez kornat
Kąt wtrysku OK, co do szarpania szukałbym przyczyny gdzie indziej, a mianowicie m.in. w wtryskach, czujniku temp. Po korekcjach z grupy 013 nie wyglądają źle ale to i tak nie jest 100% wyznacznikiem, że są dobre. Być może płyn do czyszczenia wtrysków np. STP coś pomoże.

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

PostNapisane: 8 listopada 2012, 23:19
przez kendo
a jaki polecacie specyfik do wlania ??? ten STP 30-039 czy moze LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG