Strona 1 z 1
[TDI PD] - turbo nie pompuje od dołu

Napisane:
18 czerwca 2010, 20:20
przez sławek
Witam.
Po założeniu regenerowanej turbiny, auto na pierwszym (i czasami na drugim) biegu nie chce ciągnąć od dołu, tzn. turbina nie pompuje.
Na dwójce (na wyższych obrotach) i pozostałych biegach przyspiesza aż za dobrze (tak jakby turbo za dużo pompowało)- błędów nie ma.
Gdzieś czytałem aby wyregulować sztangę? Możliwe że to przez nią?
Dodatkowo jak wężyk od EGR jest podpięty, to silnik dostaje czkawki, tak jak by dusił się spalinami- po odpięciu wężyka silnik chodzi prawidłowo.
Co może być przyczyną?
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
18 czerwca 2010, 21:20
przez wgi
przyczyn może być wiele - pojedź do swojego tunera bo diagnoza na żywo jest o wiele lepsza niż wirtualna...
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
18 czerwca 2010, 21:35
przez robertpik
i kosztowna ... bedziesz lzejszy o ok 100 PLN

Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
18 czerwca 2010, 21:51
przez wgi
Lepiej poczekać aż turbo się wysra...
Dodatkowo nie jest to jedyny problem z leonem kolegi.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
18 czerwca 2010, 22:04
przez sławek
Nie chodzi o kasę, ale mam kawałek drogi (ponad 200km), a autem z "nowym" turbo i świeżo złożonym silnikiem trochę się obawiam.

Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
18 czerwca 2010, 22:26
przez the_rahzel
sławek napisał(a):Nie chodzi o kasę, ale mam kawałek drogi (ponad 200km), a autem z "nowym" turbo i świeżo złożonym silnikiem trochę się obawiam.

W przypadku turbo,niema czegoś takiego jak docieranie się czy coś takiego... Ma to działać już od razu... Inaczej przy pierwszej awaryjnej sytuacji jak byś potrzebował depnąć żeby gdzieś z skądś uciec,by ci się wysrało... To było pierwsze co mi powiedział mój mechanik jak odebrałem auto po wymianie turba(regenerowanego)..
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
21 czerwca 2010, 07:36
przez Marcin_TDI
masz softa - więc jak turbo założyłeś inne to jedź to przestroić.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
21 czerwca 2010, 16:51
przez sławek
Turbo zostało te same- tylko po regeneracji.
Problem z EGR już załatwiony- winna była przepływka.
Dzisiaj kupiłem przepływkę Pierburga, i z auta zrobiło się SDI- moc pojawia się tylko na bardzo wysokich obrotach.
Tak wyglądają logi na Pierburgu:
Log (13 - n/d)
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
22 czerwca 2010, 08:04
przez Marcin_TDI
zamontuj bosha
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
22 czerwca 2010, 20:14
przez sławek
Bosch już siedzi, ale coś z turbo się wali:
Log (0 - 011)
Jak to ogarnąć?
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
23 czerwca 2010, 11:35
przez Marcin_TDI
moim zdaniem do ponownego wystrojenia bo coś jest ze sztangą.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
23 czerwca 2010, 17:00
przez sławek
A przyczyną może być czujnik ciśnienia doładowania lub N75?
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
24 czerwca 2010, 07:56
przez Marcin_TDI
podłącz pod VAG-a i sprawdź
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
28 czerwca 2010, 21:24
przez sławek
Zamieniłem zawór N75 z EGR, i jest bez zmian.
Jak sprawdzić vagiem sprawność czujnika doładowania?
Jeśli okaże się dobry, to jutro odsyłam turbinę do sprawdzenia.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
29 czerwca 2010, 22:57
przez kamilwsp
Te czujniki sie nie psuja. mozesz tylko VAGiem sprawadzic czy dziala czy tez nie. Cos z zaworkiem N75 jakos na moje oko nie pasuje. za pozno odpuszcza podcisnienie. Albo zle wyregulowana sztanga, albo za duza odleglosc miedzy wirnikiem (smiglem) a obudową turbiny i za slabo spreza powietrze, ale tego nie sprawdzisz. Najlepiej na podstawke wlozyc dobra turbine od ARL-a.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
11 lipca 2010, 17:38
przez sławek
Na założonej innej turbinie wygląda tak:
Log (15 - n/d)
Jest lepiej, ale nadal do 2000 niedoładowuje, a wyżej lekko przeładowuje.
Chyba wymienię N75.
Czy uszkodzony zaworek od EGR (N18) może mieć wpływ na pracę turbo?
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
12 lipca 2010, 08:01
przez Marcin_TDI
sztanga chodzi ? masz wężyki drożne i nie popękane ?
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
12 lipca 2010, 14:13
przez quli
sprawdz wszystkie wężyki od podcieśnienia... mnie sie wydaje ze w podcisnieniach jest problem, ewentualnie sztanga do regulacji...
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
19 lipca 2010, 22:42
przez Violetta W-ch
Witam!
Podpinam sie do tematu bo notlauf-y sie znów pojawiły.
Wczesniej była przyczyna w zardzewiałej gruszce, teraz znów łapie sterownik bład przeładowania.
Zrobiłam pojedynczego loga 011 na postoju bo laptop wiekowy i na bateri nie chce pracować.Jutro jak podjade do kolegi to zrobie dynamicznego.
Jakie jeszcze powinnam zrobić? (003,008)?
Zastanawia mnie w kolumnie cisnienia jakie powinno być pułap niecałe 1300, czy mogło sie coś w sterowniku przestawić?
log 011 statyczny
Jesli cos sie przekodowało to jak to wszystko odkręcić?
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
19 lipca 2010, 23:11
przez Sammael
woooooooooow 0.8 bara na postoju!
Chciałbym tak! prawie jak podtrzymanie
Przede wszystkim kanał 011.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
19 lipca 2010, 23:23
przez Violetta W-ch
woooooooooow 0.8 bara na postoju!
To dobrze czy źle- czy tez kolega sobie jajka ze mnie robi?
Jutro zrobie 011 podczas jazdy od 1500 obr do 4500 bedzie dobrze?-przyspieszając jednostajnie.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
19 lipca 2010, 23:29
przez Sammael
Violetta W-ch napisał(a):Cytat:
woooooooooow 0.8 bara na postoju!
To dobrze czy źle- czy tez kolega sobie jajka ze mnie robi?
Generalnie zależy jak na to spojrzeć.
Dobrze - każdy chciałby mieć takie doładowanie na starcie - duże doładowanie, duża moc. Niestety prawidłowo działająca turbosprężarka nie jest w stanie wygenerować takiego doładowania bez obciążenia. Obciążenie, tj. podczas jazdy - warunki podczas postoju i naciskanie gazu to jest nic dla silnika.
Podsumowując, każdy by tak chciał - ale to nie jest prawidłowe w seryjnym samochodzie. Świadczy to o złym działaniu turbosprężarki, najprawdopodobniej zapieczonych żaluzjach.
Violetta W-ch napisał(a):Jutro zrobie 011 podczas jazdy od 1500 obr do 4500 bedzie dobrze?-przyspieszając jednostajnie.
Nie jednostajnie a na 3 biegu, z pełnym butem w podłodze (bez odrywania) i będzie dobrze. Nie zdziw się, jeżeli auto wpadnie w tryb awaryjny.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
19 lipca 2010, 23:39
przez Violetta W-ch
Dziękuję za wskazówki jutro tzn juz dzisiaj zrobie tak jak kolega napisał.
Rozumiem to tak, iż nie wyszło ciśnienie zalecane powyżej 1320 jak stało auto bez obciązenia bo tak sterownik jest zaprogramowany i że to normalne , a nie ze sie coś w programie przestawiło?
Jutro podczas jazdy wskazanie to dla poszczególnych obrotów się rozszerzy i obie kolumny powinny być bardziej do siebie zbliżone-tak jak na prezentacji w postach ze strony Audi Club.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
19 lipca 2010, 23:46
przez Sammael
Violetta W-ch napisał(a):Rozumiem to tak, iż nie wyszło ciśnienie zalecane powyżej 1320 jak stało auto bez obciązenia bo tak sterownik jest zaprogramowany i że to normalne , a nie ze sie coś w programie przestawiło?
Tak, siłą rzeczy więcej na postoju nie będzie niż 0,3 bara.
Violetta W-ch napisał(a):Jutro podczas jazdy wskazanie to dla poszczególnych obrotów się rozszerzy i obie kolumny powinny być bardziej do siebie zbliżone
\
Ciśnienie zadane wg. sterownika powinno być bardzo zbliżone do tego panującego aktualnie w kolektorze ssącym. Jeśli masz auto seryjne to zadane powinno być ~2500mbar.
Oczywiście jeśli chcesz sprawdzić również przepływomierz i/lub układ paliwowy to loguj także kanały 003 i 008, ale nie na raz wszystko! Osobno każdy.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
20 lipca 2010, 19:46
przez Violetta W-ch
Witam!
Załączam logi liczac na odpowiedz któregoś z fachowców.
Najpierw statyczne dla wartosci mierzonych 003,008,011
003 statyczny
008 statyczny
011 statyczny
A teraz dynamiczne (niestety próby robiłam sama-nie było to łatwe i bezpieczne)
003 dyna
008 dyna
011 próba
011
Nadmienie że gruche miałam zakładana od passata i zmieniane było ciegno bo leonidasy maja krótsze, turbo nie było strojone-tylko ustawiane na oko (chodzi o długosc ciegna).
Jesli to zła regulacja to co nalezy zrobic? Skrócić ciegno czy wydłużyc?
Zdziwiłam sie że nie złapał notlaufa.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
20 lipca 2010, 21:00
przez Sammael
Może zapytam tak, zanim cokolwiek zacznę komentować - gdzie robiłaś soft?
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
20 lipca 2010, 21:20
przez Violetta W-ch
Auto takie kupiłam. Nie było chyba dłubane.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
20 lipca 2010, 22:05
przez Sammael
Violetta W-ch napisał(a):Auto takie kupiłam. Nie było chyba dłubane.
Było i soft jest marnej jakości. W sam raz na zabicie pompowtrysków.
Sprężarka robi co chce i niebawem wybuchnie jak nadal będziesz tak jeździć.
Właściwie to nie pozostaje nic innego jak tylko zaprosić:
viewtopic.php?p=308936#308936 Wszystko odpowiednio zostanie wyregulowane a i soft jakiś normalny...
Ewentualnie jeśli nie potrzebujesz programu to radziłbym powrót do seryjnego programu a nie jazda na tym.
Sprawa turbo, może być jak najbardziej związana z niewyregulowaniem sztangi i zapewne tak jest.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
20 lipca 2010, 22:15
przez Violetta W-ch
Przed zapieczeniem sie gruchy (jakies 1,5 roku od kupna) bylo o.k, potem jak zardzewiała i nie pracowała pojawiły sie problemy(not laufy)
Po wymianie gruszki i N75 czasem auto łapie błąd, nie zawsze ale trafia sie.Dzwignia była nie regulowana tak jak napisałam-została wkrecona w miejsce passatowej na zasadzie policzenia gwintów.Myslałam ze tu jest cos zle wysterowane.
Z ta cena rozumiem ze jestem w pułapie 1000pln?
Chciałam wyjechac z poczatkiem sierpnia na urlop czy da sie cos zrbic przed tym terminem?
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
20 lipca 2010, 22:23
przez Sammael
Violetta W-ch napisał(a):czasem auto łapie błąd
Nie zawsze złapie błąd, natomiast przeładowuje zawsze. Auto wpada w tryb awaryjny jeśli przekracza zakres MAPsensora(w Twoim wypadku jest to ponad 2 bary) przez dłużej niż 5 sekund.
Violetta W-ch napisał(a):-została wkrecona w miejsce passatowej na zasadzie policzenia gwintów.Myslałam ze tu jest cos zle wysterowane.
Z pewnością. Generalnie w sofcie doładowanie nie jest zadane "zabójcze" (czy turbo jest wysterowane odpowiednio - tego nie wiem, bo jak sama zauważyłaś sztanga jest przełożona z passka, więc dmucha co mu się podoba), jedynie widać, że ktoś kto go robił nie ogarniał zbytnio co się dzieje z paliwem.
Violetta W-ch napisał(a):Chciałam wyjechac z poczatkiem sierpnia na urlop czy da sie cos zrbic przed tym terminem?
Termin się znajdzie ale ceny podane w tamtym temacie dotyczą chiptuningu grupowego i obowiązują dopiero po zebraniu się
przynajmniej 10 osób.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
20 lipca 2010, 22:38
przez Violetta W-ch
zapytanie o cene bez uzbieranych 10 chetnych poszło na pw
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
21 lipca 2010, 08:32
przez Marcin_TDI
dawno nie widziałem seryjnej suszarki co 2 bary ładuje. Zrób coś z tym bo będzie bolało po kieszeni
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
25 lipca 2010, 21:33
przez sławek
A ja dalej walczę z brakiem mocy na niskich obrotach.
Czy na podstawie tych logów, da się wywnioskować co go boli?
Wg mnie przepływka tnie na wolnych obrotach, z ciśnieniem w grupie 010 też jakieś cuda się dzieją?
Log (0 - 003)
Log (1 - 011)
Log (2 - 008)
Log (3 - 010)
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
26 lipca 2010, 02:10
przez Nogaj
Sławek daleko masz do Poznania lub Wągrowca? Mogę ci udostępnić na podmiankę dwie przepływki i n75.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
26 lipca 2010, 06:12
przez sławek
Dzięki, ale N75 podmieniałem, i bez zmian.
A przepływka jest nowa z ASO ( na zamienniku było podobnie).
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
27 lipca 2010, 15:45
przez Violetta W-ch
Dziekuje bardzo Sammuelowi za zaangazowanie w rozwiazanie mojego problemu oraz firmie Dynosoft z Wrocławia za bardzo szybkie rozwiazanie bolaczek mojego samochodu.
Diagnoza forumowa sie potwierdziła -ktoś grzebał nieumiejetnie w sofcie, nie tylko w ładowaniu ale auto dostawało paliwa w baryłkach a nie w litrach.
Regulacja turbo (stanga zle ustawiona) + przywrucenie softu o parametrach seryjnych puki co i auto lata jak dzikie.
Nie chipsowałam bo turbina juz świszcze (zły program troche ja nadwereżył), jak cos to po wymianie turbinki sie zdecyduje.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
27 lipca 2010, 16:19
przez robertpik
a tak z ciekawości koleżanko sympatyczna

ile ci palił?
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
5 czerwca 2017, 12:48
przez Kameran
A gdzie regenerowałeś to turbo? Co warsztat to inne przygody, więc trzeba szukać najlepiej jakiegoś miejsca z dobrą renomą. Ja regenerowałem swoją turbinę. Dodam tylko, że wcześniej również samochód nie chciał jechać na niższych obrotach - dopiero w okolicy 2300-2400 zaczynało się coś dziać. Teraz jest już ok.
Re: [TDI PD] ARL -problem z turbo

Napisane:
5 czerwca 2017, 12:49
przez chlorek
To żeś kotleta odgrzebał

Re: [TDI PD] - turbo nie pompuje od dołu

Napisane:
5 czerwca 2017, 21:33
przez wesol
Dwa posty na koncie. Ciekawe czy to nie reklama.