[TDI PD] Zwiększone przeładowanie turbiny po zaślepieniu EG
Kilka miesięcy po regeneracji i czyszczeniu turbiny znowu mam przeładowania.
Wyciągnąłem gruchę od turbiny- sama grucha pracuje w pełnym zakresie bez zacięć, jest szczelna. Rozruszałem zmienną geometrię i chodzi cacy -od ogranicznika do samej góry.
A przeładowanie nadal jest.
Gdzieś wyczytałem że przeładowanie może być spowodowane zaślepionym zaworem EGR, więc postanowiłem to sprawdzić:
Po zaślepieniu EGR -znacznie zwiększają się odczyty przepływki.
Tak to wygląda: na początku EGR podłączony, później odłączony:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FqBQ0I0_PPE[/youtube]
Zlogowałem turbinę- najpierw z odłączonym EGRem, a następnie z podłączonym- i faktycznie- przeładowanie na działającym EGR jest mniejsze:
Log (47 - n/d)
Wyciągnąłem gruchę od turbiny- sama grucha pracuje w pełnym zakresie bez zacięć, jest szczelna. Rozruszałem zmienną geometrię i chodzi cacy -od ogranicznika do samej góry.
A przeładowanie nadal jest.
Gdzieś wyczytałem że przeładowanie może być spowodowane zaślepionym zaworem EGR, więc postanowiłem to sprawdzić:
Po zaślepieniu EGR -znacznie zwiększają się odczyty przepływki.
Tak to wygląda: na początku EGR podłączony, później odłączony:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FqBQ0I0_PPE[/youtube]
Zlogowałem turbinę- najpierw z odłączonym EGRem, a następnie z podłączonym- i faktycznie- przeładowanie na działającym EGR jest mniejsze:
Log (47 - n/d)