Strona 1 z 1

[ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 16 lutego 2011, 14:41
przez matig20
witam mam problem z odpaleniem samochodu z silnikiem 1.9 tdi asv . samochód niechce odpalić ani na ropie ani na plaku czy innym środkiem łatwopalnym dodam że samochód nie jest zapowietrzony bo podpiołem na krótko do bańki i paliwo przelewa się przez przewał czym moize to być??? podpinałem [pod vcds i niema błędów 2 dni temu s[rawdzalem dawkę na wolnych obrotach i wachała się od 4.8 mg do 6.8 mg. dodam ze zmienialem uszczelke pod nastawnikiem ale dawkę mu ustawiłem

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 16 lutego 2011, 14:43
przez Marcin_TDI
przekaźnik 109 albo coś w pompie przestawiłeś... wyjmowałeś całkiem pompę ?

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 16 lutego 2011, 15:02
przez matig20
nie nie pompy nie wyjmowałem i to napewno nie przekaźnikiem bo by sie świece nie zaświecały a mi sie świecą a zresztą kiedyś mi nie łączył przekaźnik to na plaku odpalał a teraz nieche moze stary plak???

[ Dodano: 16 Luty 2011, 17:11 ]
temat do zamknięcia miałem stary spray heh

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 17 lutego 2011, 21:11
przez addam24
Witam uzytkownikow forum.To moj pierwszy post na tym forum i z checia podlacze sie pod temat.Jestem posiadaczem Leona tdi z silnikiem arl.Sytuacja wyglada tak,ze na poczatku listopada wyjechalem za granice.A samochod zostawilem do przepalania rodzica.Przepalali go co dwa tygodnie do momentu przyjscia duzych mrozow.Od tamtej chwili samochod nie odpala,do dnia dzisiejszego.Nawet w temperatury plusowe.Na desce rozdzielczej dowiedzialem sie ze pojawila sie jakas kontrolka.Przypuszczam ze od swiec zarowych.I teraz zastanawiam sie co moglo uszkodzic sie.Powiem tylko ze w poprzednia zime samochod zapalal przy -23 stopniach z pierwszego razu.I nigdy nie mial problemow z zapalaniem.I teraz zastanawiam sie czy przyczyna nie bylo wytracanie sie parafiny z paliwa.Co w efekcie moglo zepsuc pompe niskiego cisnienia w baku.Nadmienie jeszcze ze akumualtor przed odpalaniem byl ladowany i nie ma problemu z jego niskim napieciem.Pozdrawiam

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 17 lutego 2011, 21:18
przez IroN_87
addam24, Długo go kręcili? bo paliwo mogło się cofnąć do baku, a wtedy trzeba go trochę kręcić, żeby się odpowietrzył..
Miałem tak przy dużych mrozach... przez wytarte oringi na pompowtryskach cofało się paliwo...

Temat o oringach

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 17 lutego 2011, 21:37
przez addam24
Krecony byl przy 3 podejsciach,po kilka razyI bylo to przy temperaturach plusowych.I nic

[ Dodano: 17 Luty 2011, 21:40 ]
Ogolnie samochod nie jest stary.Jest to rocznik 2005 i posiada autentyczny przebieg 110tys km.

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 17 lutego 2011, 21:53
przez sławek
Spytaj jaka kontrolka się zapaliła, najlepiej byłoby na vagu sprawdzić błędy.
Miałem u siebie przypadek, że auto nie chciało odpalić i zaświeciła się kontrolka na desce.
Na vagu pokazało przekaźnik pompy, wystarczyło przeczyścić styki i chodzi do dzisiaj bez zająknięcia.

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 17 lutego 2011, 22:10
przez addam24
Masz na mysli styki przy silniczku pompy w baku?A czy przy uszkodzonej pompie paliwa ma prawo odpalic??Bo np dowiedzialem sie ze w silniku PD 115ps AJM nie ma pompy w baku.

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 18 lutego 2011, 18:28
przez sławek
Styki przekaźnika pod kierownicą.
PD mają tylko pompę wstępnego ciśnienia.

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 18 lutego 2011, 21:20
przez matig20
jak zeszło paliwo z filtra paliwa to trzeba kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon. arl to chyba pompowtrysk i ma pompke w baku i trzeba tak robić aż do napełnienia filtra paliwa jeśli nie zapali to spróbuj na plaku musi chwycić a jak nic to nieda to pod vaga trzeba podpiać . a dodam jeszcze że kontrolka od świec zawsze powinna mrugnąć po włączeniu zapłonu jeśli to nie następuje to znaczy że niema połączenia z sterownikiem silnika i nie odpali przyczyną wtedy moze być przekaźnik lub zawilgnięty komputer

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 22 lutego 2011, 02:00
przez addam24
Dzieki za informacje wszystkim.W takim razie powiem im zeby probowali jeszcze odpalac.Bo w sumie moje kroki juz szly w kierunku zakupu pompy,ktora znajduje sie w zbiorniku.Pozdrawiam

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 22 lutego 2011, 06:24
przez JanuszSz
addam24, Proponuję zmienić filtr paliwa.Wyjeżdżając zostawiłeś w zbiorniku letnie paliwo,więc normalne,że w mróz w filtrze zrobiła się kasza i tak trzyma do tej pory .
Samochód do ciepłego garażu,wymiana filtra,uzupełnienie zbiornika zimowym olejem z dodatkiem depresatora i powinien ruszyć.

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 22 lutego 2011, 17:38
przez matig20
wystarczy przed zmianą filtra podpiąć na krótko na chwile i będzie wiadomo czy to filtrem czy pompką zresztą powinno być słychać z tyłu pompke .

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 14 marca 2011, 01:45
przez addam24
Samochod dzisiaj odpalil bez wiekszych problemow.Pozdrawiam

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 10 czerwca 2011, 10:40
przez niedlugo
Witam. Podłącze się pod temat, a mianowicie dzisiaj rano samochód odpalił mi bez żadnych problemów. Po skończonych zajęciach chciałem go odpalić ponownie i tu pojawił się problem, rozrusznik normalnie kręcił ale nie chciał zaskoczyć. Po około 8-9 próbach samochód wreszcie odpalił i zaczął kopcić na biało trwało to chwile i wszystko wróciło do normy(już nie dymił). Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ??

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 10 czerwca 2011, 10:42
przez Marcin_TDI
filtr paliwa, kąt wtrysku - co to za samochód ?

Re: [ALL] wielki problem z odpaleniem

PostNapisane: 10 czerwca 2011, 10:45
przez niedlugo
Filtr paliwa niedawno wymieniany więc raczej odpada. A samochód Leon ALH