Strona 1 z 1

N75, N18, N239, turbina - co jest grane ??

PostNapisane: 26 lipca 2005, 16:45
przez AdamTower
W związku z tym, że mój leon ostatnio sypie się jak stara k..... czas na diagnozy.

Po podpięciu VAG'a pojawiły się następujące błędy:
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-00 - -

(zawór przełączeniowy N239 przepustnicy powietrza - twarde uderzenie przy wyłączeniu silnika )


17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-00 - -

(zawór ciśnienia doładowania N75 - zmniejszenie mocy, za niskie ciśnienie doładownia)



17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-00 - -

(zawór N18 recyrkulacji spalin - brak recyrkulacji spalin, za duża ilość spalin do recyrkulacji, zmniejszenie mocy, czarny dym)


W związku z powyższymi błędami, które pojawiły się narazie tylko raz oraz z objawami takimi jak mocny świst turbiny w zakresie 1500-2000 obr/min, mocno-siwo-czarny dym, oraz problemy z mocą mam pytania:

chcę zmienić tyrbinę na nową od 130pd, ale co z tamtymi błędami, nie są one przyczyną moich problemów z dymeniem? czy ewidentnie turbina? czy błędy powoduje nie tak pracująca turbina, czy zawory wpływają na złą pracę turbiny.
Jak to wszystko interpretować?

Dzięki i pozdrawiam

Adam

Re: N75, N18, N239, turbina - co jest grane ??

PostNapisane: 26 lipca 2005, 17:29
przez marti
turbinka ci się już kończy co oznaką jest siwy dym i może jeszcze zawór N75 (ale raczej to pierwsze)

ja za swoją turbinkę od 130pd NOWA dałem 1500 zł

Re: N75, N18, N239, turbina - co jest grane ??

PostNapisane: 27 lipca 2005, 09:38
przez przemek69
adamtower, bierz i wymieniaj szybciutko turbinkę zanim cie na trasie nieprzyjemnośc spotka a N75 dopiero po wymianie turbinki sprawdzisz oczywiście o ile faktycznie widać siwy dym. Co do wymiany na 130PD to nie jestem pewien ale chyba warto odrazu od 150PD koszty podobne, ja niestety dałem d.... i gdy moja padła to poskapiłem 200-300plz i wsadziłem ori od ALH a teraz żal d..... sciska.