Strona 1 z 11
Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
31 sierpnia 2011, 21:12
przez motyka8
Cytat pochodzi z forum fokusa.
Witam wszystkich , z uwagi na to że temat koła dwumasowego i problemów z nim związanych pojawia się często na forum a i w mojej foce miałem obawy co do kondycji tego koła o których pisałem tu http://forum.focusklubpolska.com/vie...ight=dwumasowe trochę czasu minęło i problem u mnie nie minął..... odstawiałem w końcu fure do ASO najpierw do Multeximu w Katowicach a potem BOSSA w B-Bej i w jednym i drugim ASO stał parenaście dni gdzie goście robili wszystkie możliwe testy czujników , programów, kabli itp ostateczna diagnoza : koło dwumasowe do wymiany koszt w od 3 tys ( samo koło) do 5,7 (koło, sprzęgło i rozruszniki - bo występują dwa rodzaje wieńców zębatych) jednym słowem szok
!. Natomiast gdy zapytałem jak zdiagnozowano to koło odp „no prosze pana silnik bardzo szarpie przy uruchamianiu i wszystko na 1000 % jest sprawne wiec pozostaje tylko koło” . Z uwagi na tak „fachową” odpowiedź sam chciałem się upewnić jak to jest........ trwało to trochę ale dziś już wiem chyba wszystko na ten temat. Wiec tak producentem fabrycznym tych kół jest LUK i to właśnie ludzie z LUK-a mi pomogli . Żeby zdiagnozować koło dwumasowe nie trzeba jechać do ASO ani nie trzeba żadnych komputerów i innych bajerów które tylko w błąd wprawiają . Trzeba tylko wymontować rozrusznik co w FF tdci jest banalną czynnością każdy to potrafi zrobić . Gdy rozrusznik wymontujemy zobaczymy dwie masy koła : jedna z wieńcem zębatym a drugą bez niczego ( na jej obrzeżach widać ślady wycinania plazmą – nie obrobiona mechanicznie – „surowa”) i właśnie ta drugą masę przekręcamy w dowolnym kierunku do oporu i w tym położeniu zaznaczmy markerem jedną i drugą masę tak żeby był punkt odniesienia . Następnie tą samą masę przekręcamy w przeciwnym kierunku do oporu miedzy zaznaczonymi punktami powstaje pewien dystans : fabrycznie on wynosi około 1,5 cm dopuszczalny około 5-6 cm ja przy przebiegu 37 tyś km mam 4,3 cm czyli nie mało ale w normie wiec co robić jak dalej szarpie
?. U mnie problem ”rozwiązała” pewna klientka w ASO która przy mnie reklamowała że przy ruszaniu gaśnie jej samochód ( TDCI) a Pan z ASO no to „te silniki maja system ochronny przed uszkodzeniem, który polega na tym że jeżeli silnik nie osiągnie 500 obr/min to komputer go wyłącza w celu ochrony przed uszkodzeniem i musi Pani dodać więcej gazu przy ruszaniu”. Po tej informacji podejrzenie padło na rozrusznik że może to on nie „wykręca 500obr/min i silnik gaśnie i zapala przy uruchaminiu powodując efekt jak by „maluch” zapalił do tyłu na jeden cylinder . Kupiłem w ciemno rozrusznik używka 220PLN ze 115 konnego TDCi i wymontowałem i rozebrałem mój stary miał lekko wyrobione tylne łożysko – tulejkę i czuć go było lekko spalenizną ale po za tym git . No więc zamontowałem kupiony rozrusznik i z ogromna nadzieją do stacyjki iiiii EUUREKA silniczek zakręcił jak młynek do kawy i od razu odpał następnie próba drogowa rozgrzałem go ostro i ponownie odpał na ciepłym nawet nie drgnął i zagadał natychmiast i tak jest od trzech miesięcy supeeer - odpał od tyku czy ciepły czy zimny . Pozdrawiam wszystkich i jak by ktoś chciał więcej info to jestem do dyspozycji .
Czy w naszych leonach tez tak mozna sprawdzic dwumas
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
2 września 2011, 13:25
przez leoTDI
@motyka8,
ale machnąłeś kolego wykład
Najlepiej to olać tą teorie a 'Kupić praktykę' a conto. Czyli 1-mas. U mnie już leży i czeka, bo warto kupić jednak używkę wcześniej, a nie kiedy nagle dotknie Cię problem. Samo sprzęgło kupić (kpl.) - żaden problem. Po co brnąć w koszty próby, jak można zamknąć temat za 500,- zł w zakupie (prawie 1/2 tego rozrusznika) i mieć potencjał na przyszłosć ?
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
2 września 2011, 18:17
przez CupRacing4
leoTDI, a jak się będzie czuła skrzynia na 1-masie?
Przestrzegano mnie przed takimi pomysłami w dieslu o momencie ponad 300nM.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 10:20
przez tkoczi
CupRacing4, do skrzyni 6biegowej nie wrzucisz jednomasa... z tego co mi wiadomo
Jeśli jest 5ka to wszyscy wrzucają jednomasa z 1z (taki jak w g60) i dokupują sprzęgło z g60 lub VR6.
U siebie w ibizie miałem VR6 i trzymało 340NM a są i tacy co mają ponad 380NM. Z tym, że sprzęgło z VR6 jest słyszalne dla uszu (sprężynki) i trochę denerwujące.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 17:57
przez marcus415
tkoczi napisał(a):do skrzyni 6biegowej nie wrzucisz jednomasa... z tego co mi wiadomo
Zle Ci wiadomo.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 18:11
przez Sammael
marcus415 napisał(a):tkoczi napisał(a):do skrzyni 6biegowej nie wrzucisz jednomasa... z tego co mi wiadomo
Zle Ci wiadomo.
chociażby
http://www.performanceclutch.co.uk/19lt ... 606867.php
A co do tego, że się coś posypie - najlepiej autem nie jeździć w ogóle się wtedy nie sypie.
Myślisz o tuningu to zawsze coś może Ci się stać.
w audi mam jednomasę bo dwumasa odmówiła dalszej kolaboracji przy 90 tysiącach. Fakt, na postoju, na klimie, skrzynia rzęzi jakby zaraz się miała rozpaść, w takich modelach jak mój normalne, na sprzęgle jest cisza i spokój - co też normalne.
Trzeba sobie zadać proste i jasne pytanie - czy potrzebny Ci jednomas.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 18:21
przez Tygrysek
Sammael, rozwiń prosze:
Sammael napisał(a):Trzeba sobie zadać proste i jasne pytanie - czy potrzebny Ci jednomas.
że jak.... cytuję: "dwumas cichszy ale droższy... a jednomas głośny ale tańszy.... "

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 18:35
przez Sammael
Tygrysek napisał(a):że jak.... cytuję: "dwumas cichszy ale droższy... a jednomas głośny ale tańszy.... "
Tego nie można powiedzieć... bo sportowe koła jednomasowe często ceną dorównują seryjnej dwumasie.
Jednomas będzie przede wszystkim NIEZAWODNY(nie ma w nim się co popsuć) dla mocno stuningowanego silnika. Sam do siebie założyłem jednomas trochę na wyrost ale w wypadku spalenia sprzęgła zmienie tylko tarczę+docisk.
Do 1.9TDI na 6 biegowej skrzyni, jednomasy nie są popularne bo często są drogie, powodują zwiększone wibracje a seryjne dwumasy (np. sharan) dużo wytrzymują. Jest po prostu alternatywa dla 1.9TDI na 6 biegowej skrzynce. W moim leonie miałem cały zestaw sprzęgła z sharana i żyje do dzisiaj i ma się w dobrze. Ale... nadejdzie kiedyś jego dzień.
[ Dodano: 3 Wrzesień 2011, 19:42 ]Aha - do 1.9 TDI na 5 biegówkach i sprzęgle 228mm zakłada się jednomasy bo faktycznie są tanie (zamiennik z innego samochodu) a nie występuje alternatywna dobra dwumasa (jak dwumas z sharana - średnica 240mm - 6 biegów)
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 18:49
przez marcus415
Sammael napisał(a):Tego nie można powiedzieć... bo sportowe koła jednomasowe często ceną dorównują seryjnej dwumasie.
Lub sa drozsze, jak np. jednomas Sachsa.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 18:49
przez Sammael
marcus415 napisał(a):sa drozsze, jak np. jednomas Sachsa
to fakt, to fakt... bolała kieszeń

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 18:54
przez marcus415
Sammael napisał(a):marcus415 napisał(a):sa drozsze, jak np. jednomas Sachsa
to fakt, to fakt... bolała kieszeń

ale za to 7,2 kg

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 18:58
przez Sammael
marcus415 napisał(a):ale za to 7,2 kg
To jedno... a drugie to mówie, seryjny dwumas to był rozjechany jak... panie lekkich obyczajów przy drogach szybkiego ruchu.
A minus jedyny - siara jak na mcdonalda podjeżdżam na klimie bo brzęczy niemiłosiernie dlatego stoję na sprzęgle

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 19:03
przez Tygrysek
czyli jak w 5-cio biegowej skrzydni padnie sprzęgło, to z czystym sumieniem można pakować jednomase...
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 19:05
przez Sammael
Tygrysek napisał(a): to z czystym sumieniem można pakować jednomase...
z czystym sumieniem i ze świadomością, że dieslem będzie Ci więcej telepać ale bez przesady. W granicach normy a może nawet nie odczujesz.
Byle byś nie kupił do tego sprzęgła Valeo...

bo będziesz mógł się dowiedzieć co to znaczy "zapach palonego sprzęgła o poranku"
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 19:13
przez Tygrysek
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 20:55
przez motyka8
motyka8 napisał(a): Żeby zdiagnozować koło dwumasowe nie trzeba jechać do ASO ani nie trzeba żadnych komputerów i innych bajerów które tylko w błąd wprawiają . Trzeba tylko wymontować rozrusznik co w FF tdci jest banalną czynnością każdy to potrafi zrobić . Gdy rozrusznik wymontujemy zobaczymy dwie masy koła : jedna z wieńcem zębatym a drugą bez niczego ( na jej obrzeżach widać ślady wycinania plazmą – nie obrobiona mechanicznie – „surowa”) i właśnie ta drugą masę przekręcamy w dowolnym kierunku do oporu i w tym położeniu zaznaczmy markerem jedną i drugą masę tak żeby był punkt odniesienia . Następnie tą samą masę przekręcamy w przeciwnym kierunku do oporu miedzy zaznaczonymi punktami powstaje pewien dystans : fabrycznie on wynosi około 1,5 cm dopuszczalny około 5-6 cm ja przy przebiegu 37 tyś km mam 4,3 cm czyli nie mało ale w normie wiec co robić jak dalej szarpie

?.
Ale czy w ten sposob mozna jednoznacznie okreslic stan dwumasa. Ja dzis patrzylem i umnie jest okolo 4cm luzu.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 21:02
przez Sammael
dwumas to dwumas, nieważne jakie auto. Osobiście o takiej metodzie nie słyszałem. Tym bardziej, że dwumasa często "rozkoleboce" się dodatkowo na boki - jak leży na płasko - to góra-dół.
Zawsze patrzyłem na dwumasy wyjęte. A w aucie słychać i czuć, że dwumas już nie robi.
od 0:19
http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag
Z resztą tutaj też ją doskonale na filmie słychać jak cyka.
I jak Wy to niby mierzycie, przez ten malutki otworek technologiczny?
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 21:07
przez motyka8
Jak rozrusznik wyciagniesz widac wiecej
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 21:09
przez Sammael
Nie doczytałem w tej metodzie... w każdym razie. Dobrą metodą jest wrzucenie najwyższego biegu i przyspieszanie z bardzo niskich obrotów, jak telepie budą to dwumas umarł.
Jak widzisz na filmie - ta dwumasa raczej nie chodzi na boki o 6 cm czy tam więcej po obwodzie, jak ktoś tam podał, że tyle jest tolerancja.
[ Dodano: 3 Wrzesień 2011, 22:10 ]Proszę jeszcze jeden film
http://www.youtube.com/watch?v=wqT4w2yF73Q
Dlatego uważam, że to jest jedyna, prawdziwa metoda diagnozy.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 21:32
przez marcus415
motyka8 napisał(a):Jak rozrusznik wyciagniesz widac wiecej
Ale po co? Dwumas jak sie zacznie sypac, to sam Ci o tym powie.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 21:36
przez motyka8
Ja pytam bo tez nigdy o tym nie slyszalem. Tylko kolega ktory ma fokusa wzbudzil we mnie taka ciekawosc ze dla proby wyjalem rozrusznik w moim leonie
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
3 września 2011, 22:29
przez Sony
Sammael napisał(a):Dobrą metodą jest wrzucenie najwyższego biegu i przyspieszanie z bardzo niskich obrotów, jak telepie budą to dwumas umarł.
Święte słowa

60km/h na budziku, zapięty V bieg i gaz do podłogi. Jak telepie to powoli czas na jednomas

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
4 września 2011, 10:49
przez chlorek
u mnie dwumasa w pełni sprawna i też potrafi telepać, wymieniłem na LUK, to tylko diesel:) jak obroty nie spadają to jeździć i się cieszyć:)
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
4 września 2011, 10:54
przez mazi89
mam takie pytanko trochę odbiegające od tematu - kupiłem leona 1P z przebiegiem 46 tys, 1.9 bxe i chipem na 145 koni - wytrzyma to dwumas chociaz przez nastepne 46 tys biorąc pod uwage, ze auto "nie bedzie butowane" tylko uzytkowane z głową.
nie ma mnie teraz przez ponad tydzien w domu to nie mam mozliwosci sprawdzic jego stanu
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... e95b6780df
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
4 września 2011, 11:36
przez Sony
mazi89, jak będziesz użytkował auto z głową to powinno być ok

Jednak stosunkowo szybciej się będzie oczywiście dwumas zużywał. Poza tym pytanie właśnie w jakim jest stanie obecnie i czy przebieg jest realny

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
4 września 2011, 12:54
przez mazi89
Niestety chyba nie będę w stanie realnie ocenić zużycia gdyż "od zawsze" w mojej rodzinie wszyscy jeżdżą benzyniakami i jest to nasz pierwszy diesel.
Przebieg wydaje się realny - samochód kupiłem od forumowicza:
viewtopic.php?t=25228
Wszystko jest udokumentowane, sam też dzwoniłem do serwisu Solo w Kielcach gdzie autko było doglądane w celu potwierdzenia przebiegu.
Wcześniejszą książkę serwisową też ma.
Samochodem jeździ też moja mama która raczej wyznaje zasadę jazdy na niskich obrotach.
Jakieś zalecenia jazdy przy takich modach?
Ona raczej nie jeździ sporo powyżej 2 tys obrotów.
A jak już się rozpędzi to tak ok 1,5.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
4 września 2011, 18:50
przez grzybek
Samochodem jeździ też moja mama która raczej wyznaje zasadę jazdy na niskich obrotach.
Jakieś zalecenia jazdy przy takich modach?
Ona raczej nie jeździ sporo powyżej 2 tys obrotów.
A jak już się rozpędzi to tak ok 1,5.
mam takie pytanko trochę odbiegające od tematu - kupiłem leona 1P z przebiegiem 46 tys, 1.9 bxe i chipem na 145 koni - wytrzyma to dwumas chociaz przez nastepne 46 tys biorąc pod uwage, ze auto "nie bedzie butowane" tylko uzytkowane z głową
auto do 1500rpm to nie jest uzytkowanie z glowa !
sam sobie odpowiedziales na zadane pytanie przez siebie
poczytaj forum a w szczegolnosci ZASADY UZYTKOWANIA TDI (jest taki post)
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
4 września 2011, 21:29
przez chlorek
do 100tys powinieneś dojeździć, ale używaj auto 2,5 do 3,5tys przy ekonomicznej jeździe i z głowa:), silniki diesla są wysokoprężne i potrzebują więcej kopa.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
4 września 2011, 21:55
przez Klikoś
mazi89 napisał(a):Samochodem jeździ też moja mama która raczej wyznaje zasadę jazdy na niskich obrotach.
Jakieś zalecenia jazdy przy takich modach?
Ona raczej nie jeździ sporo powyżej 2 tys obrotów.
A jak już się rozpędzi to tak ok 1,5.
To tak się da w ogóle jeździć? To co przyśpiesza tylko przez jakieś 500rpm? No jak tak będziecie auto użytkować to ten dwumas nie wytrzyma za długo...
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
4 września 2011, 23:54
przez Sammael
florek napisał(a):silniki diesla są wysokoprężne i potrzebują więcej kopa.
Ja tylko napomknę... że silnik diesla = silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) = silnik wysokoprężny. Wysokoprężny nie dlatego, że potrzebuje kopa, albo że jest wysoki i pręży muskuły tylko dlatego, że ma wysoki stopień sprężania np. 19:1
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
5 września 2011, 12:11
przez chlorek
o to chodziło właśnie.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
9 września 2011, 17:53
przez adam1.9TDI
Kupilem dzisiaj uzywany dwumas. Sprzedawca zapewnial ze jest praktycznie nowe po przebiegu 900km. Dzisiaj je odebralem, posiada niewielki( moze wielki) luz. Wiec czy nowe kola maja luzy??? Wogole moze wrzuce link do filmiku z tym luzem i czy ktos moze mi po tym powiedziec czy to oplaca sie wrzucac do auta???? filmik dodam za ok 1,5h
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
9 września 2011, 20:56
przez chlorek
koło nie może mieć luzów, jak położysz je i rękoma ruszasz w lewo i prawo - porusza się koło to znaczy że zaraz będzie do wymiany.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
10 września 2011, 02:19
przez Sammael
nawet nowe z pudełka dwumasy mają luzy więc nie fisiuj

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
10 września 2011, 09:55
przez chlorek
to ładne te nowe są:), moje nie miało luzów:)
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
10 września 2011, 15:19
przez marcus415
florek napisał(a):moje nie miało luzów
to ladne to nowe miales

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
10 września 2011, 16:10
przez Kozak
ja kupowałem nowe ori sprzęgło w ASO i też miało luz
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
10 września 2011, 22:04
przez adam1.9TDI
Moje też ma ale mały. Nie nam obecnie czasu ale nagram filmik z moja dwumasą i będzie można ocenić. Nie chce zepsutego zakładac.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
10 września 2011, 22:25
przez chlorek
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
10 września 2011, 22:27
przez Sammael
florek, wiesz, że na poprzedniej stronie ten film wrzucałem?

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
11 września 2011, 10:22
przez chlorek
a to przepraszam też na youtube wszedłem:) chyba że jesteś jego autorem to nie chciałem naruszyć twojego autorstwa:)
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
12 września 2011, 13:16
przez lukaszn07
witam
mam pytanie padł mi dwumas, i czy planowanej mocy ok 160KM i ok 360 Nm warto inwestowac w jednomas?? silnik 1.9 ASV
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
12 września 2011, 14:59
przez Wyplosz
lukaszn07, naturalnie że sie opłaca, bo seria długo nie pojeździ z takim niutonem
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
17 września 2011, 14:33
przez carnivore836
O kołach dwumasowych po angielsku ale może się przyda.
http://www.youtube.com/watch?v=MMW8UrEn ... re=related
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
21 września 2011, 19:38
przez Nastar
Hehe - teraz mi niektórzy tutaj klina zabijają... Obecnie mam program 140/300, ASV, przebieg 105kkm, dwumas zdrowiutki. Planuję mody (ARL,CSMIC,230, pompa seria 10) i dojście do mocy ok. 16xKM i ok. 350Nm.
Nawet już zakupiłem sprzęgło Sachsa oraz koło jednomasowe (czeka na zabielenie).
W założeniu chciałem od razu przełożyć z innymi gratami również sprzęgło z zamachem ale teraz tak pomyślałem, że może pojeżdżę na dwumasie aż się nie wysra (tuner podmodeluje wykres co by pojeździło to trochę) ?
Szkoda wywalać sprawne sprzęgło i dwumas na złom ... a z drugiej strony po założeniu jednomasu będzie mnie korciło żeby jechać na korektę co by "niutona" dołożyć lekko z dołu
Co radzicie ?
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
21 września 2011, 19:52
przez konstant
Ja bym wsadzil od razu jednomas. Tyle kasy wywalisz w moc a chcesz zaoszczedzic troche uzywajac dwumasu az padnie ? hmm.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
21 września 2011, 20:23
przez grzybek
jaki jest sens wywalania czegos co jest dobre jeszcze?
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
21 września 2011, 20:25
przez Nastar
grzybek, ale toż to esencja tuningu jest właśnie :p
Na razie skłaniam się do wymiany za jednym ZAMACHEM

Najwyżej sprawne części wystawię gdzieś do sprzedaży - ktoś jeszcze może skorzysta.
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
21 września 2011, 20:33
przez grzybek
Nastar, albo skorzysta albo sie przestraszy
szkoda wywalac kase na wymiane bo stare sprzeglo troche moze posmigac (czasem dluzej niz myslisz) a masz w razie czego nowe na wymiane, raz raz i po sprawie jak sie zacnzie slizgac... a koszt wymiany czy teraz czy potem jest jeden
no ale to tylko moje zdanie
Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Napisane:
21 września 2011, 20:36
przez Nastar
Ale jadąc na strojenie z dwumasem wiem, że będę wracał z lekkim niedosytem niutonowym
Zobaczymy - jeszcze chwila czasu jest.