Strona 1 z 1

Wskaźnik

PostNapisane: 7 maja 2004, 16:40
przez gooroo
Hej,

Nabędę niebawem wskaźnik doładowania turbo i chciałbym się Was poradzić.

Czy wskaźnik do 1,5 Bara wystarczy? Takie znalazłem w www.sklep.tuning.pl. Ktoś taki ma/widział? Wygląda OK, czy będzie badziewie?
Chętnie kupię cały czarny (taki jak jest w instrukcji na stronie klubowej) - ktoś wie, gdzie taki mają?
Gdzie to 'cudo' najlepiej zamontować - na słupku, na desce?

Pozdrawiam, i czekam na opinie.

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 7 maja 2004, 17:54
przez Tonny S
Do 1,5 wystarczy zamontuj na slupku wielkosc 52 mm te co sa w tym sklepie AutoStyle to najtansza propozycja ja mam taki ale nastepny bedzie elektroniczny bo te pokazuja roznie w zaleznosci od miejsca wpiecia wtyczki (przy ostrym deptaniu wskazowka lata na wiecej niz pokazuje VAG i po chwili opada na tyle ile powinno byc), przygotuj sie na wiercenie by go podpiac w plastikowej rurce prowadzacej od IC do EGR, bo trojnikiem sie nie wepniesz tak jak w 1.8VT proponuje zainwestowac w cos drozszego i duzo lepszego no chyba ze chcesz miec tylko jakotaki poglad na parametr doladowania.

Pozdro

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 7 maja 2004, 21:34
przez da3
Tonny a dlaczego uwazasz ze wystarczy bo ja sie nie spotkalem zeby ktos montowal mniejsze niz do 2.

ps. ja zamontuje sobie najpierw wskaznik temperatury oleju bo wydaje mi sie ze jest on bardziej potrzebny od doladowania(i nie tylko mi:):)

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 8 maja 2004, 08:02
przez gooroo
da3 napisał(a):ps. ja zamontuje sobie najpierw wskaznik temperatury oleju bo wydaje mi sie ze jest on bardziej potrzebny od doladowania(i nie tylko mi:):)


W sumie racja...

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 8 maja 2004, 10:07
przez Tonny S
da3 napisał(a):Tonny a dlaczego uwazasz ze wystarczy bo ja sie nie spotkalem zeby ktos montowal mniejsze niz do 2.

ps. ja zamontuje sobie najpierw wskaznik temperatury oleju bo wydaje mi sie ze jest on bardziej potrzebny od doladowania(i nie tylko mi:):)
A ile laduje w 90 tdi ?? jak sobie odpowiesz na to pytanie to bedziesz wiedzial dlaczego wystarczy :-D I nie sciemniaj ze nie wiesz :wink:

Na seryjnej turbawce w 90 i 110 TDI wystarczy do 1,5 bara turbawy od 130 i 150 2,0 bary

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 8 maja 2004, 10:32
przez da3
Tonny S napisał(a):
da3 napisał(a):Tonny a dlaczego uwazasz ze wystarczy bo ja sie nie spotkalem zeby ktos montowal mniejsze niz do 2.

ps. ja zamontuje sobie najpierw wskaznik temperatury oleju bo wydaje mi sie ze jest on bardziej potrzebny od doladowania(i nie tylko mi:):)
A ile laduje w 90 tdi ?? jak sobie odpowiesz na to pytanie to bedziesz wiedzial dlaczego wystarczy :-D I nie sciemniaj ze nie wiesz :wink:

Na seryjnej turbawce w 90 i 110 TDI wystarczy do 1,5 bara turbawy od 130 i 150 2,0 bary


Tonny a to trzeba bylo powiedziec od razu ze to wskaznik do Lansu i ze kierownik bedzie jezdzil seria do konca zycia patrzac na ten wspanialy wskaznik :brawo:

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 8 maja 2004, 13:02
przez Tonny S
da3 napisał(a):
Tonny S napisał(a):
da3 napisał(a):Tonny a dlaczego uwazasz ze wystarczy bo ja sie nie spotkalem zeby ktos montowal mniejsze niz do 2.

ps. ja zamontuje sobie najpierw wskaznik temperatury oleju bo wydaje mi sie ze jest on bardziej potrzebny od doladowania(i nie tylko mi:):)
A ile laduje w 90 tdi ?? jak sobie odpowiesz na to pytanie to bedziesz wiedzial dlaczego wystarczy :-D I nie sciemniaj ze nie wiesz :wink:

Na seryjnej turbawce w 90 i 110 TDI wystarczy do 1,5 bara turbawy od 130 i 150 2,0 bary


Tonny a to trzeba bylo powiedziec od razu ze to wskaznik do Lansu i ze kierownik bedzie jezdzil seria do konca zycia patrzac na ten wspanialy wskaznik :brawo:
No rewelacyjny to on nie jest :-) ale czasem sie przydaje hahaha nastepny bedzie juz profi a lansu to ja nie uznaje - bo zajezdza mi to dresem choc nie chcial bym generalizowac haha sa tez wieksze buraki niz dresy :wink:

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 8 maja 2004, 13:43
przez gooroo
da3 napisał(a):Tonny a to trzeba bylo powiedziec od razu ze to wskaznik do Lansu i ze kierownik bedzie jezdzil seria do konca zycia patrzac na ten wspanialy wskaznik :brawo:


Taaa.... normlanie czarodziej :roll: wiesz o mnie więcej niż ja sam :oops:
Serii już nie ma, auta zmieniam co trzy lata, Tonny sam ma taki wskaźnik, a jesli chodzi o wygląd, to owszem jest on dla mnie ważny, bo nie chcę mieć w aucie choinki.

Pozdr,

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 8 maja 2004, 18:48
przez da3
To zdradz mi do czego jest Ci potrzebny ten wskaznik???? Wazniejszy jest w Dieslu wskaznik temperatury oleju, kiedys tez podazajac za innymi marzyl mi sie wskaznik doladowania( to chyba kompleks benzyny :roll: ) ale osoba madrzejsza odemnie wyprowadzila mnie z bledu. Nie twierdze ze wskaznik doladowania jest zbedny, ale jego zastosowanie ma wieksze znaczenie przy Hardcorowych modyfikacjach. Moze sie myle?? to mnie poprawcie

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 8 maja 2004, 19:21
przez Tonny S
da3 napisał(a):To zdradz mi do czego jest Ci potrzebny ten wskaznik???? Wazniejszy jest w Dieslu wskaznik temperatury oleju, kiedys tez podazajac za innymi marzyl mi sie wskaznik doladowania( to chyba kompleks benzyny :roll: )
Sam odpowiedziales sobie na to pytanie, btw obserwacja wskaznika mowi duzo na temat programu, mialem 2 programy i kazdy inaczej pompowal i nie chodzi o maxy tylko o ilosci dla poszczegolnych obr. i musze powiedziec ze program z mniejsza iloscia Nm w maxie (sciety jest ten pik od 2000-2500 reszta jest jak bylo nawet dalej pociagnieta) dla poszczegolnych obrotow chce pompowac wiecej i do kazdego programu trzeba dostosowywac styl jazdy tak by nie przeciazac turbawki, wiec jednak cos tam daje ten wskaznik :-)

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 8 maja 2004, 22:37
przez gooroo
Tonny S napisał(a):Sam odpowiedziales sobie na to pytanie, btw obserwacja wskaznika mowi duzo na temat programu...

:brawo: i dokładnie o to mi chodziło. Wskaźnik temperatury oleju byłby mi bardziej potrzebny, gdybm chciał od razu po wyjechaniu z garażu butować auto ale butować ciągle. Ani jednego ani drugiego nie robię :mrgreen:

A tak przy okazji, właśnie zaczęło mi się ślizgać sprzęgło :beksa:

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 9 maja 2004, 01:10
przez da3
gooroo napisał(a):
Tonny S napisał(a): . Wskaźnik temperatury oleju byłby mi bardziej potrzebny, gdybm chciał od razu po wyjechaniu z garażu butować auto ale butować ciągle. Ani jednego ani drugiego nie robię :mrgreen:

A tak przy okazji, właśnie zaczęło mi się ślizgać sprzęgło :beksa:


Tak to bardzo ciekawe a myslisz ze to tylko o to chodzi??? Czyli rozumiem ze po zagrzaniu silnika jezdzisz powoli muskajac pedal gazu nie przekraczajac tych 120km/h, w takim razie jeszcze raz pytam PO CO CI TEN WSKAZNIK.

Ps. Tonny ja myslalem ze mowi duzo na temat doladowania turbo,program nie skalda sie chyba z samego doladowania :roll: , i powiedz mi jak dostosowujesz styl jazdy do programu po wskazniku jak Ci dochodzi do jakiegos pulapu to odejmujesz gaz :wink:

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 9 maja 2004, 13:23
przez Tonny S
da3 napisał(a):Ps. Tonny ja myslalem ze mowi duzo na temat doladowania turbo,program nie skalda sie chyba z samego doladowania :roll: , i powiedz mi jak dostosowujesz styl jazdy do programu po wskazniku jak Ci dochodzi do jakiegos pulapu to odejmujesz gaz :wink:
Ano nie sklada sie tylko z doladowania, i nie odejmuje ani nie dodaje wciskam z wyczuciem :twisted:

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 10 maja 2004, 08:10
przez gooroo
da3 napisał(a):
gooroo napisał(a):butować auto albo butować ciągle. Ani jednego ani drugiego nie robię

Tak to bardzo ciekawe a myslisz ze to tylko o to chodzi??? Czyli rozumiem ze po zagrzaniu silnika jezdzisz powoli muskajac pedal gazu nie przekraczajac tych 120km/h, w takim razie jeszcze raz pytam PO CO CI TEN WSKAZNIK.


W zdaniu na górze miało być albo, a w całej wypowiedzi chodziło o wskaźnik temperatury oleju. Myślę, że jeśli chodzi w wskaźnik turbo, to Tonny już raz to wytumaczył, więc nie będę bił piany drugi raz. I w dalszym ciągu nie rozumiem, skąd wyciągasz takie wnioski.

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 10 maja 2004, 08:16
przez Tonny S
gooroo, kolega da3, lubi sie czepiać juz ma taką nature hahaha :-) :wink:

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 10 maja 2004, 08:51
przez gooroo
Tonny S napisał(a):gooroo, kolega da3, lubi sie czepiać juz ma taką nature hahaha :-) :wink:

Ja wskaźnika, da3 mnie i jakoś to idzie 8)

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 10 maja 2004, 09:14
przez da3
No wiec konczac powiem tak gooroo:
1) Kup sobie wskaznik ze skala do 2 bar to zaoszczedzisz sobie wydatku pozniej zmieniajac
z 1.5. Chyba ze nie planujesz wiekszych przerobek.
2) Pomysl ktory wskaznik jest Ci najbardziej potrzebny( wedlug mnie wiesz jaki :-D )
3)Zawsze mozesz sobie kupic dwa :D
4)Nie powielaj bledu tonnego kupujac wskaznik 1.5 patrz punkt (1) (sorry tonny nie moglem sie powstrzymac :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
5) Ja nie lubie sie czepiac tylko lubie polemizowac a co za tym idzie dowiadywac sie nowych rzeczy

pozdrawiam :bije:

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 10 maja 2004, 10:18
przez gooroo
da3 napisał(a):No wiec konczac powiem tak gooroo:
1) Kup sobie wskaznik ze skala do 2 bar to zaoszczedzisz sobie wydatku pozniej zmieniajac
z 1.5. Chyba ze nie planujesz wiekszych przerobek.
2) Pomysl ktory wskaznik jest Ci najbardziej potrzebny( wedlug mnie wiesz jaki :-D )
3)Zawsze mozesz sobie kupic dwa :D
4)Nie powielaj bledu tonnego kupujac wskaznik 1.5 patrz punkt (1) (sorry tonny nie moglem sie powstrzymac :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
5) Ja nie lubie sie czepiac tylko lubie polemizowac a co za tym idzie dowiadywac sie nowych rzeczy

pozdrawiam :bije:


O właśnie, i o to mi chodziło! :-D
Również pozdrawiam :boks:

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 10 maja 2004, 10:58
przez Tonny S
da3 napisał(a):4)Nie powielaj bledu tonnego kupujac wskaznik 1.5 patrz punkt (1) (sorry tonny nie moglem sie powstrzymac :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

pozdrawiam :bije:
Powiedz po co mi wskażnik do 2.0 bara?? jak ładuje 1.1-1.2 w peaku :roll: no chyba ze ktos zmienia turbawke na ta od 130 i 150 to jak najbardziej 2.0. Fakt faktem, ze do nowego klekota bede musiał kupic nowy wkaznik ale tak czy siak bym go kupil bo ten AutoStyle jest hmmm dupowaty.

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 10 maja 2004, 11:03
przez da3
Tonny czyzbys przechodzil to obozy PD?? :? :? :? Co do wskaznika kolega ma taki sam wskaznik jak ty na seryjnej sprezarce i brakuje mu skali :roll:

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 10 maja 2004, 11:37
przez Tonny S
da3 napisał(a):Tonny czyzbys przechodzil to obozy PD?? :? :? :?
No taki jest plan :-)
da3 napisał(a):Co do wskaznika kolega ma taki sam wskaznik jak ty na seryjnej sprezarce i brakuje mu skali :roll:
A co VAG pokazuje?? Jak juz wszczesniej pisałem wazne jest miejsce montazu i wpiecia sie miedzy IC a EGR

Re: Wskaźnik

PostNapisane: 10 maja 2004, 23:50
przez Asgaard
Odnośnie wskaźników: Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie w Polsce i za ile można kupić wskaźniki DEFI? Ewentualnie kto może je załatwić?