Strona 1 z 1

Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 21:07
przez Mateusz Prochal
Witam kolegów...
Mam powazny problem z moim Top Sportem(silnik jak sie domyslacie 1,9 TDi ARL). Przy czwartym cylindrze w bloku wywaliło mi dziure średnich rozmiarów. Pytanie brzmi...Kupować cały silnik czy tez tylko zrobic podmianke bloku ?? Co radzicie ze względu na koszty i mozliwości pożniejszej eksploatacjii ?? Z góry wielkie dzieki za wpisy. Pozdrawiam.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 21:16
przez Kołek
kup goły słupek z głowicą, za 2kpln kupisz, po co dodatkowo płacić za robienie z głowicą jak kupisz sam dół...

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 21:21
przez Mateusz Prochal
no właśnie też tak myśle. Póżniej sie bede zastanawiał czy głowice sprzedać czy wszystko na złom :) a tak wogóle wiecie co mogło być przyczyną ?? mechanik nie ma pojecia...przebieg 121k i wszystko wymieniane na czas , rozrzad przy 82k...

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 21:35
przez paffa1
Jak to co... korba wyszła bokiem, zdarza się, że odkręcają się śruby panewek głównych i korbowych!

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 21:39
przez Mateusz Prochal
czyli generalnie jak kupie inny silnik z podobnym przebiegiem to tez sie moze zkichać....hmmm to juz sila wyzsza w takim razie...no ale nic dzieki za odpo.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 21:43
przez Kołek
poprostu miałeś pecha i tyle, urwanie korby nie zdarza się tak czesto...

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 21:50
przez paffa1
Mateusz Prochal napisał(a):czyli generalnie jak kupie inny silnik z podobnym przebiegiem to tez sie moze zkichać....hmmm to juz sila wyzsza w takim razie...no ale nic dzieki za odpo.

Nie masz się co stresować, o ta usterka, to raczej rzadkość w TDI...
Raz mi się zdarzyło, że śruba panewki głównej leżała w misie i raz, że korba wyszła bokiem :)
Dawaj drugi słupek i będzie śmigać, tylko teraz żeby trafić na dobry...

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 22:34
przez chlorek
tylko trzeba się zastanowić w jakim stanie kupisz drugi silnik? czy przebieg jest relany!, warto przemyśleć czy tego nie naprawić, przynajmniej wiesz co mu dolega, napewno ktoś na forum posiada jakieś części, napisz w dziale kupię silnik bądź części do twojego, tutaj przynajmniej masz pewność że nie kupisz kota w worku. Ja swój też robiłem gdyby nie dwumasa i sprzęgło to pewnie bym do 4tys się zmieścił a nawet mniej. Przy wymianie silnika nie zapomnij wymienić koniecznie - zestaw rozrządu bo nie wiadomo w jakim stanie będzie w kupionym aucie chyba że pewne źródło.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 22:40
przez antoś
Jak chcesz naprawić dziurę w bloku?

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 22:41
przez paffa1
Jak jest dziura w bloku, to nikt przy zdrowych zmysłach, nie będzie chciał tego naprawić...najlepiej może jakiegoś anglika z ARLem kupić, wydłubać silnik resztę na graty sprzedać. A jak nie, to chociaż z anglika motor, tak żeby pojechać odpalić sprawdzić. Koszta niestety będą nie małe...

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 22:44
przez Klikoś
antoś napisał(a):Jak chcesz naprawić dziurę w bloku?


Zaspawać, zakleić taśmą. :hahaha: Kup słupek i przekładaj, inaczej tego nie naprawisz.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 22:52
przez Sammael
florek napisał(a): warto przemyśleć czy tego nie naprawić

padłem :D :D :D

Kup se jakiś słupek goły BLT z ibizy z 2007 albo z 2008 roku, przekręć pompki... albo jak nie chcesz mocy powyżej 200KM to zostaw te co będą, tylko trzeba softa poprawić pod pompki i tyle. Zapomnisz o sprawie unfallu motoru.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 22:56
przez noktoto
Klikoś napisał(a):Zaspawać, zakleić taśmą.

Poxipol lepszy ;)

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 22:58
przez chlorek
chodziło mi o wymianę bloku, kupić silnik ARL w dobrym stanie jest ciężko.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 22:59
przez bono
antoś napisał(a):Jak chcesz naprawić dziurę w bloku?


Obrazek

chyba trzeba jakąś ekipę remontową :P

florek tutaj chodzi o silnik nie o budynek :hahaha:

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 23:01
przez chlorek
napisałem gdzieś aby spawać dziurę? bo nie rozumiem!!!, użyłem słowa naprawić :evil:

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 23:02
przez Klikoś
Florek a słyszałeś o silniku BLT? Poczytaj. :)

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 23:06
przez chlorek
znam silnik bo sam się zastanawiałem jak mój dał ciała, ale temat nie dotyczy mnie i teraz użytkownik musi podjąć decyzję oraz sobie to przekalkulować.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 23:07
przez antoś
Ale przecież koledzy wyżej napisali, że "naprawa" polega na wymianie słupka. :D

Ja bym powtykał patyków w tą dziurę, masz już kilka opcji naprawy, także wybierz tą, która Ci najbardziej odpowiada. Pamiętaj, patyki masz łatwo dostępne.

Kupować anglika, rozkładać... można zacząć prowadzić działalność handlarza części na własnym podwórku albo pod blokiem. ;D

Czy w BLT nie ma innego mocowania filtra oleju przez co przy orurowaniu IC z ARL chowa się ono pod nimi? :(

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 23:09
przez Klikoś
No tak, ale wiadomo, że ciężko znaleźć ARLa, a BLT wychodziło w ibizach 6L po lifcie (07-09) i można ten motor znaleźć w rozsądnych pieniądzach i stanie. Nie ma czego kalkulować, dziury nie naprawi bez wymiany.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 23:15
przez chlorek
Jak znajdzie w rozsądnych pieniądzach:), pełny dół kosztuje do 1tys + robota i wyjdzie to samo co silnik BLT na którym trzeba wprowadzić poprawki, chyba że kolega będzie mierzył w moc to wtedy warto.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 23:20
przez Sammael
antoś napisał(a):Czy w BLT nie ma innego mocowania filtra oleju przez co przy orurowaniu IC z ARL chowa się ono pod nimi?

Jest bliżej bloku. Natomiast nie wiem jakie to ma znaczenie dla ori orurowania bo takiego nie miałem. Może sobie nawet przekręcić swoją podstawkę z ARLa co za problem.
I to w sumie koniec modów, bo reszta to ARL (słupek) bo łapy inne oczywiście.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 21 listopada 2011, 23:31
przez antoś
Z tego co mi wiadomo podstawka nie pasuje.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 22 listopada 2011, 00:07
przez Sammael
a to nawet nie wiedziałem.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 22 listopada 2011, 01:22
przez marcus415
Wyjsc z sytuacji jest wiele:
- nowy slupek z BLT/ARL/ASZ
- silnik z BDE + turbo
- auto na smietnik
Tyle w temacie :D
Mateusz Prochal napisał(a):a tak wogóle wiecie co mogło być przyczyną ?? mechanik nie ma pojecia...przebieg 121k i wszystko wymieniane na czas , rozrzad przy 82k...

A nie korcilo Cie czasem zeby silnik zakrecic do 6k obr/min?

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 22 listopada 2011, 10:42
przez Mateusz Prochal
A nie korcilo Cie czasem zeby silnik zakrecic do 6k obr/min?


O to chodzi ze nie :) mialem kolo 2200 obr./min, rozwiazanie rozsadne i w miare w kosztach to kupienie ARL i podmianka, mam mechanika który powiedział ze zrobi to za 400 zł :) myslalem tez nad sprzedaza autka, ale tego chce uniknąć(za duzo w nim mam juz zrobione i szkoda poprostu).
Jak macie jakis cynk na dobry silnik z przebiegiem do 140 tys w małopolsce bądż sąsiedztwie do maksymalnie 200 km od Krakowa to bede bardzo wdzięczny...:) Jeszcze raz dzieki za zainteresowanie koledzy...

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 22 listopada 2011, 10:46
przez Sammael
Mateusz Prochal napisał(a):Jak macie jakis cynk na dobry silnik z przebiegiem do 140 tys

ARL? :hahaha:

Dlatego mówiłem o BLT... bo tam to taki przebieg to spotkasz.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 22 listopada 2011, 11:40
przez marcus415
Mateusz Prochal napisał(a):macie jakis cynk na dobry silnik z przebiegiem do 140 tys

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... category=0 ;)

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 22 listopada 2011, 19:48
przez Mateusz Prochal
Silniczek zakupiony, nawet sie udało opuścić 100 zł...razem wyszlo 1700zł i jeszcze wymiana 400zł plus koszty dodatkowe typu olej filtry itp...
Jak sie uruchomi i bedzie smigał to dam znać :)

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 22 listopada 2011, 20:45
przez Klikoś
To pochwal się co kupiłeś w końcu po tak zażartej dyskusji. :mrgreen:

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 23 listopada 2011, 10:47
przez Mateusz Prochal
Kupiony ARL w bardzo dobrym stanie po przebiegu 137 tys( aktualnie mam 121 tys. na silniczku po zawale:) ) dostalem 3 tyg gwarancji rozruchowej czyli standardowo. Teraz tylko czekam na przeszczep...jakby cos to mam stara głowice sprawna w 100% do sprzedania. cena to 500 zł :)

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 23 listopada 2011, 11:04
przez Peter007
Jak to się dzieje, że masz szczęście do tak niskich przebiegów? ;)

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 23 listopada 2011, 11:06
przez Mateusz Prochal
Jak to się dzieje, że masz szczęście do tak niskich przebiegów?

uwierz mi wole mieć większy przebieg i tylko jeden silnik....;]

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 23 listopada 2011, 11:17
przez Peter007
A z jakich roczników te silniki?

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 23 listopada 2011, 14:19
przez Sammael
Peter007, bo jak się wierzy we wszystko co handlarze mówią to potem się wypisuje że 8 czy 9 letni silnik ma 130 koła najechane ;) A oni już wiedzą jak wszystko wymyć :)

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 23 listopada 2011, 16:11
przez Peter007
No właśnie byłem ciekaw skąd ta wiara w te przebiegi :)

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 24 listopada 2011, 09:24
przez Mateusz Prochal
A z jakich roczników te silniki?

ten co kupiłem to 2004. Nigdy nie wiesz co tak naprawde kupujesz...z tym tez sie liczę :)

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 24 listopada 2011, 11:36
przez chlorek
w razie czego masz drugi silnik, możesz złożyć 2 z 1, w ARL bym tylko martwił się o pierścienie i turbo.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 24 listopada 2011, 11:54
przez transit_master
florek napisał(a): w ARL bym tylko martwił się o pierścienie
Jeśli kupujesz silnik to zawsze jest ta niepewność. I nie ważne czy ARL czy coś innego.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 24 listopada 2011, 12:11
przez Adam07
Peter007 napisał(a):Jak to się dzieje, że masz szczęście do tak niskich przebiegów? ;)


Kolega nie ma szczęścia :) po prostu na allegro używane ARLe mają bardzo mały przebieg od 80 do 150k ;)

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 24 listopada 2011, 12:54
przez grabarz18
Dobra, możemy już zakończyć dyskusję o "niskich przebiegach silników na Allegro"? Handlarze to w 99% kłamcy i każdą bajkę wcisną byle sprzedać, każdy o tym wie. A teraz wracamy do tematu albo śmietnik. Chyba, że autor uważa, że już zakończony.

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 24 listopada 2011, 18:04
przez Mateusz Prochal
może nie w temacie ale jak bede juz mial wykrecony stary silniczek to bede sprzedawał co sprawne :) także jak ktoś coś potrzebuje to pisać :)

Re: Wywalona dziura w bloku ARL

PostNapisane: 24 listopada 2011, 18:11
przez grabarz18
Mateusz Prochal napisał(a):może nie w temacie ale jak bede juz mial wykrecony stary silniczek to bede sprzedawał co sprawne także jak ktoś coś potrzebuje to pisać

Od tego typu ogłoszeń jest stosowny dział na forum :nonono: