Strona 1 z 2

1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 16:29
przez przemobed
Witam,
Posiadam Seata Leona 1.9TDI ARL rok 2004 przebiego 185tys. Samochodem przemieszczam sie glownie po miescie wiec zazwyczaj jezdze na 4 biegu. Ostatnio jadac na trasie zauwazylem ze na 5 i 6 biegu silnik zaczyna glosniej chodzic. Jest to taki specyficzny brzeczacy dzwiek. Objaw ten wystepuje tylko jak wciskam pedal gazu(przy obciazeniu) gdy puszczam nastepuje cisza. Czy ktos kiedykolwiek spotkal sie z podobnym problemem i moglby mi podpowiedziec czym to moze byc spowodowane.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 18:21
przez grzybek
jak przy nizszych obrotach to sie dzieje to zapewne dwumas sie odzywa...
przy wyzszych moze byc cos z doladowaniem zwiazane...
za malo informacji

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 20:50
przez przemobed
Problem wystepuje niezaleznie od obrotow. Jak mam wbity piaty bieg i chociaz lekko wcisne gaz to zaczyna tak glosniej brzeczec. Jak tylko puszcze pedal gazu jest cicho.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 20:53
przez transit_master
grzybek napisał(a):jak przy nizszych obrotach to sie dzieje to zapewne dwumas sie odzywa...
chyba, że jest tak wydup.cony że i przy większych brzęczy. Czujesz drgania podczas przyspieszania?

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:05
przez grzybek
Panowie a moze skrzynia?
ARL ma dluzsze przelozenia i w wiekszosci skrzyn FMH jest problem bo wyrabia sie obudowa przez walek i brzeczy ale zazwyczaj na wolnych obrotach (dzwiek mylony czesto z lozyskiem skrzyni) gdzie napie**la w obudowe potem jest problem z wbiciem 1-ki i wstecznego i pojawia sie wycie zazwyczaj 5 biegu...

tak glosno mysle
przemobed, musisz obserwowac bo naprawde za malo danych i zaczytnamy wrozyc...

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:27
przez przemobed
Coz innych niepokojacych objawow nie ma. Przy przyspieszaniu nie ma zadnych drgan. Turbina chodzi az milo. Nie kopci na czarno czy tez na niebiesko. VAG nie wypluwa zadnych bledow.Oleju i plynu chlodniczego nie ubywa czy tez przybywa. Po przeczytaniu watku o dwumasie mam pewne podejrzenia ze i u mnie moze byc cos z tym nie tak a mianowicie odkad zakupilem auto (w zeszlym roku) na biegu jalowym slysze co jakis czas tak jakby takie zgrzytanie z okolicy filtru powietrza. Nawet bylem z tym u 3 mechanikow (w tym seat aso). Jeden powiedzial mi ze to szklanki natomiast postali stwierdzili ze jest ok (w tym aso) ogolnie olalem temat.

A moze miec to zwiazek z tym ze bardzo bardzo zadko uzywam tych biegow?

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:30
przez kobzyr
100% skrzynia biegów :) przy hamowaniu silnikiem na 5 słychać jakieś dźwięki ?

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:35
przez przemobed
przy hamowaniu silnikiem jest cisza

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:38
przez kobzyr
na pewno? próbowałeś 5 biegiem hamować do 60 km/h ? Jak możesz nagraj ten dzwięk

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:38
przez przemobed
Jesli chodzi o wbijanie biegow to wchodza bez zadnych oporow zgrzytow itd. Mialem wczesniej golfa IV 1.8T i z nim mialem problem z jedynka. Jak kupilem leoniastego to bylem i jest zachwycony z tym jak elegancko biegi wchodza.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:41
przez kobzyr
do czego zmierzam... 5 i 6 bieg jest na osobnym wałku wiec jest 100% szansa ze to skrzynia

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:43
przez przemobed
Wczoraj rozne opcje sprawdzalem miedzyinnymi jazda typu ze na piatce poszczam gaz tak zeby sam sie toczyl i cisza. A jak tylko delikatnie wciskalem gaz to sie zaczyna. Mialem takie wrazenie jakby cos bylo zardzewilem i sie docieralo. Ale po przejechaniu 60km nic sie nie zmienilo. Postaram sie nagrac ten dzwiek.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:47
przez kobzyr
a jak oprzesz rękę na lewarku... to czy ręka drży przy hamowaniu czy przyspieszaniu ?

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:55
przez przemobed
Ani drgnie.

-- 15 kwi 2012, o 22:55 --

Jeszcze moge dodac ze najbardziej jest to slyszalnie gdy jedzie sie samochodem jednostajnie gdy sie mu depnie to tak jakby troche cichnie.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 08:03
przez grzybek
przemobed, z tego co teraz piszesz ze jednostajnie jadac jest najbardziej slyszalne wiec na 99% skrzynia

zobacz na postoju czy sa dzwieki jakies, grzechotanie lub cos podobnego
jesli cichna przy wcisnieciu sprzegla na postoju to masz odpowiedz - skrzynia

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 08:08
przez przemobed
Jesli to faktycznie bylaby skrzynia to co konkretnie moze byc w niej uszkodzone i jaki bylby koszt naprawy?

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 08:17
przez grzybek
przemobed, jesli masz te objawy co pisze to walek wyrabia obudowe skrzyni - niszczy ja
poki biegi wchodza bez problemu to jezdzij , bedzie sie nasilac wtedy podpowiemy co dalej
moim zdaniem narazie nie ma sensu tego ruszac... a ze dzwieki wkur***ja to wiem
uzywki znalezc dobrej typy FMH czy ERF graniczy z cudem
jedyna szansa to zmiana skrzyni na krotsza bo jest ona inaczej zbudowana w srodku i nie ma w niej tego problemu

poki tylko brzeczy bym nie ruszal tylko jezdzil bo mozesz tak smigac bardzo dlugo

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 08:33
przez przemobed
No to nieciekawie. W tygodniu wybiore sie do ASO zeby mi to dokladnie obbadali jak bede cos wiedzial to znac. Chcialbym poprawic jedna rzecz otoz napisalem wczesniej ze to jest dzwiek brzeczenia troszke zle to opisalem bardziej to brzmi jak szumienie tak jakby opony byly glosne.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 09:02
przez grzybek
przemobed, jedz ty chlopie do kogos ogarnietego
na papierze Ci nie pomozemy nie slyszac dzwieku
a moze to poprostu lozysko ?

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 09:04
przez untaztood
Sprawdź czy masz olej w skrzyni. Miałem podobne objawy, w ASV i jak się skrzynia rozleciała, to się okazało, że nawet gram oleju nie miała.
(Przejechałem tak ponad 2000 km)

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 09:29
przez przemobed
untaztood: A miales jakies widoczne oznaki ze ubywa ci ten olej ze skrzyni typu plamy oleju po samochodem? Moj samochod siedzi w garazu i nie ma zadnych plam pod nim.

1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 09:34
przez untaztood
U mnie przed zakupem robili coś przy skrzyni i w ogóle oleju nie wlali.
Nie było więc wycieków, bo nie miało co ciec.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 18:19
przez przemobed
Witam,

Slaba jakos ze wzgledu na pogode ale jest:

http://www.youtube.com/watch?v=B3_Iyl6K ... e=youtu.be

W 5 sek i 8 sek puszczam gaz i slychac ze dzwiek ustaje. Dajcie znac co o tym sadzicie.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 18:48
przez grzybek
nie da sie nic stwierdzic...

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 18:53
przez przemobed
robi tak caly czas uuuu i jak puszczam gaz jest cisza

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 18:56
przez kobzyr
Skrzynia 100%. Jak jedziesz szybciej dźwięk ma inna częstotliwość? Cichnie? Myślę ze przy zjeździe z górki hamując 5-tka (silnikiem) będziesz tez ja słyszał

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 19:02
przez przemobed
Mam wrazenie ze jak jade szybciej to cichnie w kazdym badz razie ulega zmianie. Jak hamuje 5-tka to dzwiek ustaje. Jezeli faktycznie to ta skrzynia to co trzeba z nia zrobic? Regenreacja? Wymiana jakiejs czesci? Wymiana calosci? Jaki moze byc szacunkowy koszt? Na majowke chce pokonac 400km mozna jechac?

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 19:12
przez grzybek
jak bedziesz chcial kupowac uzywana to nie baw sie w dluga skrzynie bo w wiekszosci beda padła
szukaj skrzyni krotkiej czyli takiej co siedzialy w 130stkach
one sa zupelnie innej budowy łożysk i nie maja tego problemu

mysle ze za 900-1000zl spokojnie kupisz...

ewentualnie pisz do kolegi pablo28 to podpowie co zrobic...

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 19:35
przez przemobed
Widze ze same naczaraniejsze scenariusze :/ ja na poczatku mialem wrazenie jakby nie bylo smarowania. Ale zapewne ta teza calkowicie odpada?

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 19:53
przez kobzyr
przemobed jeśli dwu-mas się nie odzywa a ten dźwięk bardzo nie drażni twego ucha to ja bym jeszcze jeździł. Spokojnie zbierz sobie kasę szukaj skrzyni i zaplanuj sobie tą zmianę. Z wymiana skrzyni warto zmienić dwu-mas i sprzęgło.

grzybek może rozjaśnić trochę temat... naprawdę skrzynie krótkie nie mają tego problemu? układ wałków jest taki sam... przecież to jest skrzynia 02M. Załączam zdjęcia z prospektu VW-AUDI
Obrazek
Obrazek

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 19:59
przez grzybek
kobzyr, sa inne lozyska
w jednej sa stozkowe a w drugiej nie i z tego co wiem ma to ogromny wplyw

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 20:02
przez przemobed
Coz poczekam jeszcze na werdykt ASO. Halas nie jest jakis przerazliwy jak radio chodzi na vol 8 to ledwie to slychac a w pogode jaka mamy dzisiaj to naprawde trzeba sie przysluchac zeby to uslyszec (wylaczyc radio wycieraczki i dmuchawe). Az sam sie dziwie ze cos udalo sie nagrac na video. Jutro zdam relacje z opinii Seata.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 20:09
przez kobzyr
grzybek aaa.... :) czyli co która polecasz co EFF/DRV/FEK?

tu jest fajne porównanie viewtopic.php?f=43&t=7710&p=110558&hilit=+jaka+skrzynia+FMH+ERF#p110558

-- 16 kwi 2012, o 21:09 --

przemobed jestem ciekaw co te spec-majstry w aso powiedzą... :-)

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 20:18
przez przemobed
z seat auto maran "wspolpracuje" od lat. Najlepiej rozmawiac z Panem Piotrem gosc jest naprawde wpozo!

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 20:47
przez peter174
kobzyr napisał(a):czyli co która polecasz co EFF/DRV/FEK?


DRV i FEK to skrzynie do 4x4 ... wiec pozostaje tylko EFF

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 21:03
przez grzybek
EFF jest chyba najbardziej pancerna

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 17 kwietnia 2012, 14:05
przez przemobed
Odstawilem autko do warsztatu. Przejechalem sie kawalek z mechanikiem i wstepnie nie stwierdzil nic niepokojacego powiedzial ze moze troche dwumas daje o sobie znac. W kazdym badz razie nie bylo mozliwosci testowania go na dluzszym odcinku na 5 6 biegu wiec zostawilem im auto i w ciagu dnia maja nim zrobic rundke na S8-ce. Dam znac jak bede mial wiecej info.

-- 17 kwi 2012, o 14:10 --

Łożyska skrzyni biegow do wymiany koszt 2 tys w gore bo nie wiedza co jeszcze bedzie jak zajrza do skrzyni.

-- 17 kwi 2012, o 15:05 --

Panowie jaki jest orientacyjny koszt lozysk do tej skrzyni. Mam bardzo zaufany warsztat ktory zajmuje sie samochodami z grupy VAG jego wycena brzmi: 400zl zdjecie i zalozenie skrzyni 400zl rozbebeszenie jej no i koszt lozysk cena. Jak oceniacie wycene? Wydaje mi sie o niebo lepsza niz w aso.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 17 kwietnia 2012, 15:22
przez skiba
http://www.robro.com.pl/
zadzwoń tu i zapytaj,maja dobra opinię a może takie rozwiazanie będzie tańsze i lepsze

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 18 kwietnia 2012, 08:55
przez grzybek
przemobed, ale czemu chcesz robic lozyska ?
daj to komus ogarnietemu bo w 99,9% wyrabia sie obudowa przez walek a suma sumarum lozyska zostaja cale
jak bnie masz problemu z biegami to nie chce wierzyc ze to lozyska.... patrz zebys nie naciagnal sie na koszta

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 18 kwietnia 2012, 10:05
przez przemobed
Narazie nic nie robie. Wczoraj gosciu z ASO na podstawie "doswiadczenienia" i sluchu okreslil wstepnie usterke. Dzisiaj oddalem auto juz nie do aso tylko do innej firmy zajmujacej sie samochodami z grupy vag i maja mi wszystko zbadac mechanicznie. Tak ze musze jeszcze cierpliwie poczekac na ostateczna diagnoze.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 18 kwietnia 2012, 19:04
przez kobzyr
przemobed idz za radą grzybek'a. Ja w regeneracje skrzyń się bym nie bawił, szukaj używki...

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 18 kwietnia 2012, 20:44
przez przemobed
Dlaczego uwazacie ze nie warto regenerowac skrzyni? Chodzi mi o sprawy nie zwiazane z kosztami.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 18 kwietnia 2012, 21:16
przez kobzyr
Ja mam na przykład złe doświadczenia. Po takiej regeneracji w sowim poprzednim aucie musiałem 2 rozbierać skrzynie. W końcu kupiłem używkę i był spokój. Jak zrobisz to już twój wybór

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 19 kwietnia 2012, 08:06
przez przemobed
Sam regenerowales skrzynie czy tez w jakims warsztacie?

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 19 kwietnia 2012, 18:16
przez kobzyr
Sam ja demotowałem i montowałem. Regenerację robiłem w firmie zajmującej się przekładniami.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 09:23
przez przemobed
Po zdjeciu skrzyni okazalalo sie ze winowajca jest dwumas. Naprawe wycenili na 2840 :-/

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 09:25
przez chlorek
przemobed napisał(a):Po zdjeciu skrzyni okazalalo sie ze winowajca jest dwumas. Naprawe wycenili na 2840 :-/

zmień warsztat, DWUMAS, SPRZĘGŁO, WYSPRZĘGLIK kosztuje ok. 1500-1600zł + wymiana od 300 do 500zł.

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 09:50
przez przemobed
u mnie wycenili tak: 2090 dwumas, 300 wysprzeglik, 400zl robocizna, 50zl olej

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 09:53
przez rafis
florek napisał(a):
przemobed napisał(a):Po zdjeciu skrzyni okazalalo sie ze winowajca jest dwumas. Naprawe wycenili na 2840 :-/

zmień warsztat, DWUMAS, SPRZĘGŁO, WYSPRZĘGLIK kosztuje ok. 1500-1600zł + wymiana od 300 do 500zł.


chyba na allegro tyle kosztuje. normalne ceny to komplet to ok 1800-2000.nie wprowadzaj chlopaka w blad.nie dawno wymienialem.
ps,uderzaj to chlopakow z forum maja dobre ceny, takie jak napisałem wyzej

Re: 1.9TDI ARL Głosna praca na 5 i 6 biegu

PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 12:57
przez chlorek
rafis, nikogo nie wprowadzam, w sklepie również kupowałem i zapłaciłem 1520zł za komplet.