Strona 1 z 2

Dolot i EGR

PostNapisane: 22 listopada 2005, 22:09
przez Dodi
Witam. Dzis wymieniałem fitltr paliwa i przy okazji zdjąłem gumę z dolotu. Mam pytanie czy niewielkie :arrow: (lekkie pocenie sie) :? ilości oleju w dolocie to świadczy juz o czymś groźnym czy jeszcze nie jest tak zle i nie ma sie czym tak bardzo przejmowac. I jeszcze jedno pytanie czy usunięcie EGR ma jakies(chcby najmniejsze) złe skutki dla motoru badz moze w przyszłosci mu zaszkodzic :?: . Pozdrawiam:)

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 listopada 2005, 08:04
przez Tonny S
Dodi, po pierwsze jaki masz przebieg - wtedy bedzie łatwiej ocenic czy ta oliwka gromadziła sie dośc długo czy momentalnie sie nazbierała (to by wiecej wyjasniło) - troche oliwy zawsze bedzie w dolocie i to jest nie uniknione zwłaszcza jak przesadzisz z iloscia oliwy po wymianie - lubi wtedy przez odme do dolotu sie ulatniac. Jak juz chcesz wiedziec wiecej zdejmij IC i go wyczysc jesli wylejesz oliwe to nalezało by sie sprawie dogłebniej przyjrzeć.


I jeszcze jedno pytanie czy usunięcie EGR ma jakies(chcby najmniejsze) złe skutki dla motoru badz moze w przyszłosci mu zaszkodzic . Pozdrawiam:)
EGR-u sie nie usuwa tylko zaślepia dolot spalin do EGR (zaślepiasz na turbo i w EGR) przy tej operacji warto zdjac kolektor dolotowy i go wyczyscić - nic nie zaszkodzi wrecz pomoże jak jest pozaklejany.

Brak skutków ubocznych - silnik lepiej moze sie wkrecać no i nie bedziesz go juz zasyfiał jedyny minus to mozliwosc wiekszego zanieczyszczania srodowiska.

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 listopada 2005, 10:09
przez AdamTower
Dokładnie. Taką samą operację zrobili mi chłopaki z CompSport, podczas wymiany turbiny, odłączyli mi wężyk od EGR i zaślepili śróbką :) i to wystarczy.
Wieczorem wkleję jak wyglądał mój kolektor :shock: 2 mm osadu na ściankach, masakra. Wymieniliśmy na inny, ładnie oczyszczony i wypalony. Nazbierało się tego przez 120tyś km :? teraz jest bez EGR i jest ok.

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 listopada 2005, 11:32
przez Skapol
Tonny S napisał(a):EGR-u sie nie usuwa tylko zaślepia dolot spalin do EGR (zaślepiasz na turbo i w EGR) przy tej operacji warto zdjac kolektor dolotowy i go wyczyscić - nic nie zaszkodzi wrecz pomoże jak jest pozaklejany.

Brak skutków ubocznych - silnik lepiej moze sie wkrecać no i nie bedziesz go juz zasyfiał jedyny minus to mozliwosc wiekszego zanieczyszczania srodowiska.


Jeśli już nie ma gwarancji, są już np rurki z nierdzewki to można wywalić całkowicie EGR
i założyć takie cuś:
Obrazek

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 listopada 2005, 13:07
przez Barth
Skapol, nie otwiera sie zdjecie , jaka cena tego czegos ? i gdzie to kupic ?

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 listopada 2005, 13:57
przez Tonny S
barth napisał(a):jaka cena tego czegos ? i gdzie to kupic ?

Trzeba sobie zrobic - ale to lepiej wyglada niz działa ;-) (lepszy przepływ powietrza) - kiedys Da3 takie cos pokazywał.

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 listopada 2005, 14:03
przez AdamTower
Ale co to jest? bo nie widać zdjęcia

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 listopada 2005, 14:07
przez Tonny S
Zwykła rurka

Obrazek

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 listopada 2005, 17:06
przez Skapol
Tonny S dzięki za wklejenie - nie wiem czemu nie widać, u mnie i u kumpla widać.

Czemu sądzisz ,że lepiej wygląda niż działa - to jest poprostu rurka 60mm z flanszą ,co tam ma działać ?a zaślepka jest zamiast rurki między kolektor wylotowy a ERG (wszystko nierdzewka oczywiście), zrobiłem już z tym 20 000 km i wszystko gra.

Chyba ,że chodzi Ci o to ,że nie ma przepustnicy do pomocy gaszenia silnika - ale jakoś nie odczówam jej braku.

Gdyby ktoś był zainteresowany to prosze o PW.

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 24 listopada 2005, 00:16
przez DTM
Skapol napisał(a):Chyba ,że chodzi Ci o to ,że nie ma przepustnicy do pomocy gaszenia silnika - ale jakoś nie odczówam jej braku.

to jest wlasnie jedyny minus usuniecia EGR'a - gaszenie silnika nie jest takie delikatne jak z przepustnica :wink:
chodzi mi oczywiscie o wyrzucenie calej przepustnicy a nie tylko zaslepienie dolotu spalin

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 24 listopada 2005, 14:10
przez Dodi
Tonny S napisał(a):Dodi, po pierwsze jaki masz przebieg - wtedy bedzie łatwiej ocenic czy ta oliwka gromadziła sie dośc długo czy momentalnie sie nazbierała (to by wiecej wyjasniło)

Mam przebieg 115 tyś. (orginalny)

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 24 listopada 2005, 16:05
przez BioBogon
Tonny S napisał(a):Brak skutków ubocznych - silnik lepiej moze sie wkrecać no i nie bedziesz go juz zasyfiał jedyny minus to mozliwosc wiekszego zanieczyszczania srodowiska.


Czy to zwiększenie zanieczyszczenia jest na tyle duże, że można się do tego przywalić na okresowym przeglądzie technicznym?

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 25 listopada 2005, 12:25
przez Dodi
a czy może ktos wie gdzie i za ile mozna dostac taka zaślepke zamiast EGR-u?

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 25 listopada 2005, 12:45
przez Tonny S
Dodi napisał(a):Mam przebieg 115 tyś. (orginalny)
Jak z turbo jest wsio OK to nie ma sie czym przejmować.

BioBogon napisał(a):Czy to zwiększenie zanieczyszczenia jest na tyle duże, że można się do tego przywalić na okresowym przeglądzie technicznym?
Nie powinno byc zadnych problemów poniewaz zasada działania EGR jest taka ze nawet jak jest to całkowicie otwarte jest tylko na biegu jałowym potem jest przymykane itp w autach ze zmodyfikowanym softem tunerzy całkowicie domykaja EGR (tak samo jak by go prawie nie było - poza tymi obrotami na biegu jałowym)


Dodi napisał(a):a czy może ktos wie gdzie i za ile mozna dostac taka zaślepke zamiast EGR-u?
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Skapol napisał(a):Gdyby ktoś był zainteresowany to prosze o PW.

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 25 listopada 2005, 19:34
przez Dodi
czy jak zaslepie badz wywale Egr to bede musiał cos zmieniac Wagiem?

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 25 listopada 2005, 20:23
przez Tonny S
czy jak zaslepie badz wywale Egr to bede musiał cos zmieniac Wagiem?

Nic nie trzeba robic.

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 14 stycznia 2006, 23:55
przez leonsjo
czy ktoś wie gdzie i za ile można takie "cóś" kupic, chętnie wezmę, na razie jeżdżę na zaślepce, ale chętnie pozbęde się EGR a (głupi pomysł zielonych).

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 15 stycznia 2006, 01:35
przez uki
Mi ostatnio po odłaczeniu EGR i wkreceniu srubki w wezyk wywaliło Check engine. Patryk miał racje :wink: .

Chyba u mnie nie obedzie sie bez grzebania w sofcie. :?

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 15 stycznia 2006, 12:58
przez Dodi
no ja juz jezdze spory czas jak zaslepilem EGR no i jak narazie jest wszystko ok, a nawet powiem wiecej ze jestem zadowolony bo dymienie mi spadło o 95 % a przed tym to nawet niezle kopcił ...

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 15 stycznia 2006, 23:36
przez kkk13
uki napisał(a):Mi ostatnio po odłaczeniu EGR i wkreceniu srubki w werzyk wywaliło Check engine. Patryk miał racje :wink: .

Chyba u mnie nie obedzie sie bez grzebania w sofcie. :?


Mam podobną sytuację, już od pazdziernika jeżdże z przejściówką od Skapola, zamiast przepustnicy i pomarańcz 'check engin' także się świeci,ale mnie to zupełnie nie przeszkadza.. Można się przyzwyczaić do dyskoteki na zegarach,poprzednim klekotem przez 3 lata jezdziłem z mrugającą kontrolką świec żarowych :wink:

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 16 stycznia 2006, 01:15
przez Michał_TDi
kkk13 napisał(a):przez 3 lata jezdziłem z mrugającą kontrolką świec żarowych

A ona mogla sygnalizowac np. uszkodzenie włącznika stopu i stop nie działał !!

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 16 stycznia 2006, 08:18
przez AdamTower
kkk13 napisał(a):przez 3 lata jezdziłem z mrugającą kontrolką świec żarowych


:shock: :shock: niezłe podejście. :roll:

Sorry za OT

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 16 stycznia 2006, 16:00
przez kkk13
Michał_TDi napisał(a):
kkk13 napisał(a):przez 3 lata jezdziłem z mrugającą kontrolką świec żarowych

A ona mogla sygnalizowac np. uszkodzenie włącznika stopu i stop nie działał !!


Stop działał zapewniam,ale jesteś blisko, związane to było z pedałem hamulca i możliwością hamowania (LFB)..Z Leonem musze zrobic to samo,ciekaw jestem która kontrolka zamryga.. :?

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 21 maja 2007, 18:21
przez grzybek
Panowie odgrzewam kotleta.
jade w czwartek do EX'a na korekte jednak przed przyjazdem zasugerowal mi pare rzeczy ktore musialem zorbic z autem... wszystko mam juz praktycznie dopiete oprocz wyczyszczenia kolektora dolotowego. nie wiem zabardzo gdzie jest i jak go odkrecic (jestem zielony w mechanice). do tego mam zaslepic EGR (jesli nie wiem jak i gdzie Andrzej to zrobi na miejscu ale musze koniecznie wyczyscic dolot).

jesli ktos moglby pokazac na fotce gdzie jest ten kolektor oraz jak go odkrecic bedzie super.
z czyszczeniem juz potem dam rade tylko czy z wyjeciem poradzi sobie "zielona" osoba ?

bede wdzieczny za pomoc gdyz zostalo mi czasu do srody wieczorem :/

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 21 maja 2007, 18:39
przez Tonny S
Wiesz chyba gdzie jest EGR ?? jesli wiesz to jestes w domu bo ten srebrny stop metalu do ktorego jest przyczepiony EGR to ten kolektor ;-) odkrecasz kilka śrub i masz go wyjetego - pamietaj o nowej uszczelce.

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 21 maja 2007, 18:54
przez grzybek
Tonny S, tak wiem. on i tak bedzie "mechanicznie " zaslepiony bo softem nie daje podobno w 100% tego co ma byc....

1.jakbym chcial sam zaslepiac to ktore wezyki ?

ale jeszcze chodzi mi jak wykrecic zeby nic nie spiepszyc?

2.czy laik sobie poradzi czy trzeba cos gdzies zaslepiac zakrywac jakies specjalne klucze? kanal? czy wszystko wyjdzie "od gory" ?

3.czy nowa uszczelke do EGR kupie w ASO VW czy musze leciec do seata?

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 21 maja 2007, 19:10
przez Tonny S
grzybek napisał(a):Tonny S, tak wiem. on i tak bedzie "mechanicznie " zaslepiony bo softem nie daje podobno w 100% tego co ma byc....
Uszczelke pod kolektor nie EGR.

grzybek napisał(a):2.czy laik sobie poradzi czy trzeba cos gdzies zaslepiac zakrywac jakies specjalne klucze? kanal? czy wszystko wyjdzie "od gory" ?


Nie wiem jakie masz zdolnosci manualne ale powinienes dac rade.

http://moto.allegro.pl/item196921843_vw ... ektor.html

na tych zdjeciach widac jak sa umiejscowione sruby i rurka, ktora robi wyjazd ;-)

grzybek napisał(a):2.czy laik sobie poradzi czy trzeba cos gdzies zaslepiac zakrywac jakies specjalne klucze? kanal? czy wszystko wyjdzie "od gory" ?
Wyjmiesz od gory, jak dokrecisz kolektor to zakryj dziury w glowicy by nic tam nie wlecialo.

1.jakbym chcial sam zaslepiac to ktore wezyki ?
Ten co laczy kolektor wydechowy (ten z turbina) z EGR - zaslepiasz przy kolektorze i przy EGR.

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 21 maja 2007, 19:58
przez Marcin_TDI
zaslepiasz = docinasz kawal plaskownika i przewiercasz w 2 miejscach i dokrecassz do uszek tak dla potomnych... przy kolektorze jest troszke roboty bo dostep nie jest zbyt latwy i uwazaj na glowice zeby nic nie wpadlo tam...

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 21 maja 2007, 20:09
przez grzybek
Tonny S,

Wyjmiesz od gory, jak dokrecisz kolektor to zakryj dziury w glowicy by nic tam nie wlecialo.

chyba jak odkrece?

czy trzeba zachowac jakas szczegolna ostroznosc przy zdejmowaniu go? (jak juz odkrece wszystkie srubi) zeby nie zawalic kanalow do glowicy?
oczywiscie jak zdejme to pozakrywam tylko boje sie zeby podczas zdejmowania cos tam nie wpadlo :/



Cytat:
1.jakbym chcial sam zaslepiac to ktore wezyki ?
Ten co laczy kolektor wydechowy (ten z turbina) z EGR - zaslepiasz przy kolektorze i przy EGR.


moze macie jakies zdjecie pogladowe?
bo jeszcze do konca nie "zatrybilem" :oops:


aha no i czy musze pedzic do ASO Seata czy w ASO VW tez ja kupie?

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 21 maja 2007, 23:04
przez Marcin_TDI
uszczelke dostaniesz wszedzie ta pod kolektor. ok 60zl pewnie kosztuje...

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 22 maja 2007, 14:54
przez grzybek
Marcin_TDI, uszczelka kolektora + uszczelka pod EGR =36zl w ASO

ide zabierac sie za robote.
mam nadzieje ze uda mi sie to rozmontowac

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 22 maja 2007, 15:12
przez Tonny S
Zrób relacje zdjeciową ;-)

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 22 maja 2007, 20:48
przez grzybek
Tonny S, nie bylo jak zrobic bo mialem uwalone rece az po łokcie :/

roboty masa , przeszkod jeszcze wiecej a efekt zaden praktycznie..

ale do rzeczy:

1. EGR wymontowal sie bardzo ladnie i ku mojemu zdziwieniu w srodku byl ledwo co spocony :shock: taki po prostu zawilgocony olejem
2. z kolektorem to juz inna para kaloszy: trzeba sie troche napracowac zeby go wyjac odpinajac te wszystkie rurki i przewody przeszkadzajace... i tutaj kolejne zdziwienie: zadnego nagaru czy kamienia tak jak to widzialem na roznych zdjeciach poprostu pol milimetra jakiegos nalotu ktory bardzo ladnie dal sie przeplukac benzynka... :|

3. przetarty kolektor zlozylem do kupy i tu zaczely sie schody :evil:
- docialem elegancka zaslepke pod EGR (grubosc 1,5mm) ale za cholere nie dalem rady jej skrecic razem gdyz sruby nie chcialy lapac (w jednej nawet lekko uszkodzilem 1/4 gwintu) poprostu ta rurka jest tak docieta ze cokolwiek wsadzic pomiedzy nia a EGR to graniczy z cudem (albo z moimi umiejetnosciami). na swoim forum masters pisal o cienkiej blaszce z puszki ale to badziewie ominalem bo i tak zara zby sie przepalilo. tak wiec ile ja sie namordowalem z zaslepka to koszmar i w efekcie zalozylem jedynie nowa uszczelke. EGR pozostal otwarty :oops:

4. zdjalem z gory jedynie ten wezyk czarny (w jakiejs szmatce) i zatkalem go. jednak zastanawiam sie czy nie wpiac go spowrotem?




podsumowanie:

minusy
- rece pocharatane , pociete i domyc nie mozna nawet benzyna
- w efekcie EGR nie zaslepiony tak jakbym chcial
- strata popoludnia i treningu

plusy
- przynajmniej wiem ze dolot w eleganckim stanie





ogolnie podziwiam tych co potrafili wsadzic blache 1,5 - 2mm pomiedzy EGR a ta rurke :/ nie wiem jak to sie da zrobic bynajmniej mi nie wychodzilo jedynie niszczylo gwint :/


ogolnie jest nieszczegolnie :x

tyle ode mnie

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 22 maja 2007, 21:23
przez ciapciak
może nie tdi ale też klekot w megance :mrgreen:

przy 170-180kkm odłączony EGR i odma

kolega przywiózł mi swój kolektor teraz 200kkm , żebym mu go troszke obrobił

to co zobaczyłem to porażka
Obrazek
Obrazek

grubo tego syfu , jak na mój gust to ze 3mm było lekko
dobrze , że teraz chociaż zostało to doprawadzone do kultury :-D

Obrazek

wniosek tak jak pisali poprzednicy odpiąć i zaślepić EGR i założyć filterek na odme

pozd.

przepraszam za duże fotki , ale chciałem , żeby było wiadomo jak to wygląda ;) dla tych co tego jeszcze nie widzieli

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 22 maja 2007, 21:29
przez grzybek
no widzialem duzo gorsze juz fotki dlatego zdecydowalem sie na porzadku w moim dolocie

....

qrcze czemu u mnie czysto? przelot 132kkm
moze szwaby przy jakims przegladzie wsio wyczyscili ?

w sumie ja zorbilem dopiero okolo 20kkm tym autem wczesniej jezdzilo w germancach

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 maja 2007, 06:30
przez Tonny S
grzybek napisał(a):- docialem elegancka zaslepke pod EGR (grubosc 1,5mm) ale za cholere nie dalem rady jej skrecic razem gdyz sruby nie chcialy lapac (w jednej nawet lekko uszkodzilem 1/4 gwintu) poprostu ta rurka jest tak docieta ze cokolwiek wsadzic pomiedzy nia a EGR to graniczy z cudem (albo z moimi umiejetnosciami). na swoim forum masters pisal o cienkiej blaszce z puszki ale to badziewie ominalem bo i tak zara zby sie przepalilo. tak wiec ile ja sie namordowalem z zaslepka to koszmar i w efekcie zalozylem jedynie nowa uszczelke. EGR pozostal otwarty
Ale ty ta rurke miałeś wypier ... ;-) bo po co ci ona jak zaślepisz przy kolektorze i i EGR ??

grzybek napisał(a):4. zdjalem z gory jedynie ten wezyk czarny (w jakiejs szmatce) i zatkalem go. jednak zastanawiam sie czy nie wpiac go spowrotem?
No i dobrze - jak nie wywala błedów to jest OK czesto w VP wywala błąd, u siebie tez mam zdjęty ten wężyk i programowo wyłaczony EGR by nie syfić kolektora.

grzybek napisał(a):qrcze czemu u mnie czysto? przelot 132kkm
moze szwaby przy jakims przegladzie wsio wyczyscili ?
Zamiast się cieszyć to dramatyzujesz ;-) widać, ze auto robiło trasy a nie po miescie smigało + dobra ropka była lana.

A o kolektorze od ASZ-a myślałeś może ??

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 maja 2007, 10:07
przez Kerad
tez sie wlasnie przymierzam do zaslepienia EGR i w pewnym serwisie VW, Seat powiedzieli mi ze w silnikach z pompowtryskiem wystarczy jedynie zaslepic np. srubka ta rurke co idzie od gory z podcisnieniem i nie trzeba wkladac zaslepki z blachy pod zaworek EGR (jak we wczesniejszych silnikach). Ile w tym prawdy? Czy jednak lepiej wsadzic ta blache w PDku ASZ?

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 maja 2007, 10:18
przez Tonny S
Kerad napisał(a):w pewnym serwisie VW, Seat powiedzieli mi ze w silnikach z pompowtryskiem wystarczy jedynie zaslepic np. srubka ta rurke co idzie od gory z podcisnieniem i nie trzeba wkladac zaslepki z blachy pod zaworek EGR (jak we wczesniejszych silnikach). Ile w tym prawdy? Czy jednak lepiej wsadzic ta blache w PDku ASZ?
Czasem wystarczy wyciągnąć ten czarny przewód sterujący EGR - może pojawić się błąd na szafie ale nie musi (ja nie mam, znajomemu wywaliło błąd) dodatkowo nalezało by programowo wyłączyć EGR.

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 maja 2007, 11:40
przez Kerad
no wlasnie wyciagnalem ten czarny przewod sterujacy EGRem i wkrecilem w niego srube M6 idealnie pasowala, a co zrobic z tym krućcem co teraz pozostal pusty (wczesniej byl na nim nasuniety czarny przewód), moze zostac taki wolny czy jego tez zatkac?
Dzieki

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 maja 2007, 11:48
przez Tonny S
(wczesniej byl na nim nasuniety czarny przewód), moze zostac taki wolny czy jego tez zatkac?
Nic nie musisz z nim robić.

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 maja 2007, 12:32
przez Kozak
Kerad, zamiast śruby wciśnij do wężyka kulkę z łożyska o średnicy ok 6 mm , i nałóż wężyk spowrotem na kruciec i nie masz już problemu z EGR , z wolnym krućcem i nie widać żadnej rzeżby w postaći śruby w wężyku

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 23 maja 2007, 14:59
przez Kerad
michał kozak napisał(a):Kerad, zamiast śruby wciśnij do wężyka kulkę z łożyska o średnicy ok 6 mm , i nałóż wężyk spowrotem na kruciec i nie masz już problemu z EGR , z wolnym krućcem i nie widać żadnej rzeżby w postaći śruby w wężyku


Twoj pomysl nasunal mi nastepujaca mysl, ktora zrealizowalem.
Z powodu braku kulki z lozyska, zastosowalem moja srubke M6 po lekkich modach, moze komus to sie przyda wiec napisze. Obcialem lebek i nacialem pod plaski srubokret rowek, nastepnie poprostu wkrecilem ja w wezyk glebiej niz 10mm i nasunalem spowrotem wezyk na kruciec od EGRa. I jest ladnie :-)

Czyli w PD wystarczy tylko zaslepic ten wezyk juz nie trzeba podkladki pod EGR dawac, czy lepiej tez to zrobic?

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 25 maja 2007, 16:24
przez grzybek
A o kolektorze od ASZ-a myślałeś może


Tonny S, tak zaczalem ostro o tym myslec a konkretnie o kolektorze + suszarka od ASZta.
dodatkowo przydalby sie fmic ale z braku kompetentnej osoby do zalozenia tego u nas w B-stoku bardziej mysle nad tym smic od aligatora.... ?

PS co jeszcze potrzebuje oprocz kolektora i turbawy jakies weze itp?

wogole ktos smiga juz na tym smicu od aligatora? warto w to inwestowac?

bo chyba sama turbawka to nienajlepsze rozwiazanie

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 25 maja 2007, 21:34
przez mariusz2004p
Czy to duży grzech jeżeli kolektor dolotowy zamontowałem na starą uszczelkę, uszczelka nie była pęknięta itp, ale fakt iż był na niej odciśnięty kształt kolektora??

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 25 maja 2007, 21:55
przez vitek777
grzybek, czasami lepiej pomyslec na przyszłosc i zamontowac FIMC pamietaj ze apetyt rosnie w miare jedzenia :wink:

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 26 maja 2007, 09:17
przez Marcin_TDI
mariusz2004p, znajac zycie pewnie nic sie nie stanie ale czasem tak bywa ze moze pojawic sie nieszczelnosc... obserwuj to...

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 26 maja 2007, 10:59
przez Tonny S
grzybek napisał(a):PS co jeszcze potrzebuje oprocz kolektora i turbawy jakies weze itp?
Jeden wąż pierwszy od turbiny na szybkozlaczke lub przejsciowke na szybkozloczce i to wsio.

grzybek napisał(a):wogole ktos smiga juz na tym smicu od aligatora? warto w to inwestowac?
Wejdz na OCP tam kilka osob na tym smiga i sobie chwala.

grzybek napisał(a):o chyba sama turbawka to nienajlepsze rozwiazanie
Przesadzacie z tym, ze na turbawce od ASZ na SMIC sie nie da smigac ori ASZ ma taki sam SMIC, ktory dopiero przy podniesieniu mocy pod 160-165 Km zaczyna dawac znac o sobie wiec przy waszych 140-145 KM mozna spokojnie jezdzic i zbierac na FMIC zwlaszcz, ze u was turbawka od ASZ ledwo bedzie serie dmuchac lub ciutke wyzej.

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 27 maja 2007, 11:00
przez AdamTower
Przesadzacie z tym, ze na turbawce od ASZ na SMIC sie nie da smigac ori ASZ ma taki sam SMIC, ktory dopiero przy podniesieniu mocy pod 160-165 Km zaczyna dawac znac o sobie wiec przy waszych 140-145 KM mozna spokojnie jezdzic i zbierac na FMIC zwlaszcz, ze u was turbawka od ASZ ledwo bedzie serie dmuchac lub ciutke wyzej.

dokładnie - ja mam turbo od ASZ i SMIC i nie ma tragedii. Ale o wiele lepiej jest jak zminiłem zderzak na R-ke, bo przy zderzaku od TS'a nie byłó wogóle wlotu powietrza na SMIC

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 6 czerwca 2007, 22:49
przez smoky7
Mam pytanie nie mam teraz czasu na wyczyszczenie dokładnie egr'a i zaślepienie blaszką i chciałbym sie dowiedzieć który wężyk na szybko trzeba zaślepić aby egr był odłączony?? ten który wchodzi z góry do tego "grzybka" czy jakiś inny??
Drugie pytanie to gdzie lepiej zaślepić blaszką egr czy od razu pod nim czy przy kolektorze ?? aha jezeli wywaliłbym cały egr to co mam zrobić z wężykami dochodzącymi do niego ?? pozdrawiam

Re: Dolot i EGR

PostNapisane: 7 czerwca 2007, 00:19
przez Tonny S
smoky7 napisał(a):zaślepienie blaszką i chciałbym sie dowiedzieć który wężyk na szybko trzeba zaślepić aby egr był odłączony??
Czarny , ktory wchodzi do grzybka.


smoky7 napisał(a):Drugie pytanie to gdzie lepiej zaślepić blaszką egr czy od razu pod nim czy przy kolektorze
Nie ma znaczenia ktory.


smoky7 napisał(a):aha jezeli wywaliłbym cały egr to co mam zrobić z wężykami dochodzącymi do niego
Nic niech sobie wisza.