Strona 1 z 1

uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 4 sierpnia 2012, 16:11
przez tomex1213
Witam,
Dalej borykam się z moim Leonem ASV - już 3 miesiąc. Problem polega na tym iż wywala bład i czasami kontrolkę silnika check engine i auto przechodzi w tryb awaryjny. Jest to zawsze po paru km. Jak jest cieplej na dworze to szybciej wywala błąd. Nie wywala go po przekroczeniu ileś obrotów tylko poprostu nawet na światłach.
Po wizycie u dwóch mechaników - nic nie pomogli. pojechałem do serwisu we Wrocłąwiu EP.
Tam po przejechaniu kilku km z laptopem wszystko sprawne - brak przeładowań i diagnoza: komputer silnika.
I teraz moje pytanie czy mając komputer 038906012JJ mogę go podmienić na inny bo niestety mojego nie ma na allegro?
Chcę zlecić im programowanie więc innego też spokojnie zaprogramują?

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 4 sierpnia 2012, 22:20
przez Axee
tomex1213, zimne luty zapewne, te 012JJ czesto tak mialy. Przelutowac plyte pcb i powinien dzialac prawidlowo.

Przykladowe bledy w takim przypadku:
Oznaczenie elementu: 038 906 012 JJ
Komponent i/lub wersja: 1,9l R4 EDC G000SG 5539
Kodowanie: 00002
Kod serwisu: WSC 07777
Dodatkowe informacje: VSSZZZ1MZ5Rxxxxxx SEZ7Z0Dxxxxxxxx

5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

18027 - Przekaźnik świec żarowych (J52): przerwa / zwarcie z masą
P1619 - 35-10 - - - Sporadyczny
17957 - Zawór elektromagn.ograniczania ciś. doładowania (N75): przerwa/zwarcie z masą
P1549 - 35-10 - - - Sporadyczny
17946 - Zawór odcinania paliwa (N109): przerwa / zwarcie z masą
P1538 - 35-10 - - - Sporadyczny
17849 - Zawór recyrkulacji spalin (N18): przerwa/zwarcie z masą
P1441 - 35-10 - - - Sporadyczny
17660 - Zawór początku wtrysku (N108): przerwa / zwarcie z masą
P1252 - 35-00 - -

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 5 sierpnia 2012, 16:24
przez tomex1213
dzięki mam błąd: zawór ciśnienia doładowania - przerwa zwarcie do masy i auto częśto przechodzi w tryb awaryjny - częsciej w lecie - możęsz napisać jak to zrobić albo ew. czy to łatwa czynność?
elektryk to zrobi?

-- 5 sierpnia 2012, 17:24 --

może lepiej kupić "nowy" z allegro;-) komputer i spokój ?
dzięki

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 19:49
przez madoniok
ponawiam pytanie - czy zamiast 038906012JJ do leona asv mozna przeprogramowac jakiś inny ?
JJ cięzko znależć . chętnie kupie jeśli ktoś ma na pozbyciu - oczywiście sprawny :wink:

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 21:08
przez przebor
Możesz spróbować zamienić na mniej awarjny, starszy sterownik z leona ASV który ma końcówkę 012 FK.

Niestety jest jedna różnica pomiędzy tymi sterownikami. W silnikach ASV ze sterownikem JJ był inny przepływomierz niż w silnikach ASV ze sterownikiem FK. W JJ jest ten sam przepływomierz co w ARLu (średnica rury jest inna, ale "lizak" ten sam z końcówką 055), natomiast w FK jest przepływka z numerem 056. W efekcie sterowniki te mają inną mapę linearyzacji przepływomierza. Jeśli podmienisz sterownik z JJ na FK będziesz mieć zaniżone wskazania przepływki. Możesz to rozwiązać na dwa sposoby
- podmieniasz przepływkę na taką jaka jest w FK (nr 056)
- do sterownika FK wgrywasz mapę przepływomierza z JJ

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 22:00
przez Marcinxxx
A wiadomo w jakich latach były JJ i FK czy loteria tak z ciekawości pytam :-)

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 22:36
przez Maras2003
Sprawdzisz podłączając się pod komputer.
Raczej bliżej końca produkcji JJ, chwile wcześniej FK. ASV chodziły chyba tylko na JJ / FK, inne to pewnie do silników AHF - starsza wersja 110konnego 1.9tdi.

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 05:54
przez madoniok
Czy jest w takim razie sens szukać sterownika JJ czy od razu zmienić na ten Fk ?
co myślicie ?

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 11 maja 2015, 09:48
przez yakubo1990
Ja zmieniałem u siebie ze sterownika 038 906 012 CA na 038 906 012 JJ i wszystko działa jak należy. Nie mam żadnych błędow i bez problemu łączę się z komputerem po odb2 :mrgreen:

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 11 maja 2015, 12:30
przez Marcinxxx
Rozumiem że po zmianie kompa trzeba od nowa czipa robić?

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 11 maja 2015, 14:50
przez yakubo1990
trzeba od nowa wgrywać chipa i najprawdopodobniej wyłaczyć immo

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 11 maja 2015, 16:58
przez Maras2003
Nie trzeba robić chipa, ani wyłączać immo.
Chipa zgrasz i grasz przez OBD (zależy kto robił i czym zgrywasz), ewentualnie można w środku kompa przelutować flasha. To samo z immo.

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 29 maja 2015, 18:11
przez barto128
Podłącze się do tematu gdyż mój Leon wrócił właśnie z naprawy po kolizji jednak mam z nim problemy :?
Otóż gdy go odebrałem wyraźnie nie miał mocy więc pierwsze co zrobiłem to VAG i wypluj co poniżej:

Control Module Part Number: 038 906 012 BT
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0100SG 2805
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 06441
5 Faults Found:
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
P1619 - 35-00 - -
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
P1538 - 35-00 - -
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-00 - -
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-00 - -

Pierwsze na co wpadłem to rozebrać podszybie i sprawdzić wtyczki przy ECU... Rozebrałem przeczyściłem kontaktem i błędy zniknęły jak ręką odjął ;) Ale dzisiaj wybrałem się w trasę i Leonik początkowo pędził jak rakieta a po około 40 km znów brak mocy :/ Jakież było moje zdziwienie gdy podłączyłem znowu VAG'a - ten sam zestaw błędów co powyżej, raz się kasują innym razem nie błąd 17957 czasem powraca sam. Dodam jeszcze że czasem odpalę auto i jest ok turbinka ładnie wstaje auto ma moc i gdy tylko kawałek przejadę i go przegazuję powyżej 2,2 tyś przełącza się w tryb awaryjny i wywala te same błędy :( Ręce opadają bo nawet nie mam pojęcia gdzie i od czego zacząć szukać przyczyny :shock: Dodam że wcześniej latał jak rakieta a błędy były mi obce :P

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 30 maja 2015, 13:48
przez przemco
Sprawdzałeś instalację elektryczną pod kątem uszkodzeń?? Wtyczki i piny podłączenie.... Poprawne podłączenie wężyków podciśnienia....

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 30 maja 2015, 15:17
przez barto128
Instalacja sprawdzona + dodatkowo przeczyściłem punkty masowe, dzisiaj jeszcze ani razu żaden błąd się nie pojawił :shock: Ale pojawiają się i znikają porostu nie wiadomo kiedy, losowo :? Tylko widzę że jak mam połączonego VAG'a do ECU to często zrywa połączenie, a w blokach pomiarowych czasem krzaki pokazuje...

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 30 maja 2015, 15:57
przez przemco
Wygląda mi to na słabe połączenie pinów na wtyczce lub zimne luty.... spróbuj poniższego.... jakiś elektronik z dobrą lutownicą na gorące powietrze dużo nie weźmie a wyeliminujesz zimne luty....

Axee napisał(a):tomex1213, zimne luty zapewne, te 012JJ czesto tak mialy. Przelutowac plyte pcb i powinien dzialac prawidlowo.

Przykladowe bledy w takim przypadku:
Oznaczenie elementu: 038 906 012 JJ
Komponent i/lub wersja: 1,9l R4 EDC G000SG 5539
Kodowanie: 00002
Kod serwisu: WSC 07777
Dodatkowe informacje: VSSZZZ1MZ5Rxxxxxx SEZ7Z0Dxxxxxxxx

5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

18027 - Przekaźnik świec żarowych (J52): przerwa / zwarcie z masą
P1619 - 35-10 - - - Sporadyczny
17957 - Zawór elektromagn.ograniczania ciś. doładowania (N75): przerwa/zwarcie z masą
P1549 - 35-10 - - - Sporadyczny
17946 - Zawór odcinania paliwa (N109): przerwa / zwarcie z masą
P1538 - 35-10 - - - Sporadyczny
17849 - Zawór recyrkulacji spalin (N18): przerwa/zwarcie z masą
P1441 - 35-10 - - - Sporadyczny
17660 - Zawór początku wtrysku (N108): przerwa / zwarcie z masą
P1252 - 35-00 - -

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 31 maja 2015, 22:37
przez barto128
Mam do Was jeszcze jedno pytanie, otóż piszecie że ASV chodził na ECU z końcówka JJ lub FK i tu zastanawiam się o co chodzi bo mój ma końcówkę BT :shock: Teraz zaczynam się zastanawiać czy coś tu nie było grzebane? I czy przypadkiem sterowniki z końc. BT nie sterowały starszymi silnikami AFN ? Czy ktoś może się w tej materii wypowiedzieć, i ewentualnie na co mogę zamienić ten nieszczęsny sterownik ?

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 1 czerwca 2015, 06:42
przez przebor
Końcówka BT to prawdopodobnie sterownik z leona z silnikiem AHF 110KM.

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 2 czerwca 2015, 14:40
przez barto128
Właśnie rzecz w tym że u mnie siedzi ASV z 2000 r. :P Trochę to dziwne... A co ewentualnie mogę włożyć zamiast tego który mam obecnie ?

-- 2 czerwca 2015, 15:40 --

Czytam i czytam na temat swojej przypadłości i nasuwa mi się kilka wniosków na podstawie schematu elektrycznego osprzętu w ASV :

Obrazek

Wszystkie błędy jakie mi wywala, oprócz przełącznika świec to elementy zasilane jedną linią +, czy zatem zwarcie w jednym elemencie wykonawczym może rzutować na błędy w pozostałych? Chodzi mi tu głównie o N75, gdyż o ile na włączonym zapłonie mogę wykasować pozostałe błędy o tyle ten zazwyczaj zostaje i nie mogę go skasować. I jeszcze pytanie odnośnie przekaźnika 109 bo z tego co wyczytałem jest on bezpośrednio odpowiedzialny za zasilanie ECU. Wiem że w warsztacie wymieniono ten nieszczęsny przekaźnik gdyż jak twierdził jeden "fachowiec" był problem z odpalaniem - chociaż ja nic takiego wcześniej nie zaobserwowałem a samochód palił od strzała. W związku z tym czy ten przekaźnik 109 może powodować powyższe błędy poprzez chwilowe przerwy w zasilaniu ECU?

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 2 czerwca 2015, 18:24
przez przemco
Mój Leon jeździł z końcówką AT a że rok po tym jak go kupiłem się spalił sterownik wg elektryka to teraz mam z końcówką M....
Objawami u mnie było sstraszne szarpanie silnika jakby mu odcinało paliwo i zrywało połączenie z vagiem a najgorsze było to że nigdy nie wiedziałem w którym momencie się to stanie tak bardzo sporadyczne to było....

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 3 czerwca 2015, 23:12
przez barto128
przemco szarpało Ci na wolnych obr czy normalnie w czasie jazdy? Bo mi na wolnych szarpie aż budą rzuca... Dzisiaj bawiłem się z tym cały dzień i bez efektu :/ Jedynie pozamianie N75 i N18 miejscami zmienił się jeden błąd z powyższego zestawu - zamiast 17957 pokazał się 17964 reszta bez zmian... Słyszałem dzisiaj sugestie od jednego z sąsiadów że światła mam strasznie jasne i może coś w tym być choć napięcie spr miernikiem wydaje się być w normie... Nie mam już pomysłów :( Błędy dają się skasować jednak już po krótkiej jeździe i pociągnięciu obr na pełnym gazie powyżej 2200 (szczególnie na 5 biegu) skutkuje przełączeniem w tryb awaryjny i zestawem błędów :/

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 4 czerwca 2015, 01:20
przez Maras2003
Prawdopodobnie zaworek N18 niesprawny.

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 4 czerwca 2015, 14:25
przez przemco
A różnie bez znaczenia najgorzej było jak chciałem przyspieszyć i jak przerwało to się jechać nie dało tak się krztusił dusił i szarpał....

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 8 czerwca 2015, 20:43
przez barto128
Witam.
Dzisiaj chyba ostatecznie rozwiązałem swój problem :-D Dotarł do mnie komputer z końcówką FK więc podmieniłem go z obecnym i wszystkie błędy jak ręką odjął :wink: Jedyny problem to adaptacja immo w ECU, gdyż dalej zrywa sporadycznie połączenie ale ostatecznie chwilowo zrobiłem IMMO OFF :P Mam wrażenie że problemy z połączeniem powoduje zasilacz samochodowy do laptopa który sieje zakłócenia w instalację samochodu lub sam laptop, ale to jeszcze zweryfikuję. Co do samochodu to teraz istny szatan :twisted: Tak więc dla potomnych przy powyższych błędach radzę od razu spr komputer podmieniając na inny :wink:

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 13 maja 2019, 10:48
przez gagex123
Odświeżę temat: mam taką ścianę błędów:
Obrazek
https://photos.app.goo.gl/aWQ3QuB5vHRv1ywZ7
pojawiło się to nagle, auto odpala i jeździ, ale to katastrofa: kopci niemiłosiernie, nie ma mocy. Podmieniałem n108, nic nie dało. Błędy pojawiają się już po włączeniu zapłonu. Sprawdzałem zasilanie na kostkach: jest. EGR wyłączony programowo. Założyłem też sprawny nastawnik, sprawdziłem przekaźniki: nic. Jak wspomniałem, błędy pojawiły się nagle, więc dużo wskazuje na ECU, tak jak w tym temacie. Czy przelutowanie układów może pomóc? Ktoś próbował takiego sposobu, czy zostaje wymiana? A może jednak szukać gdzie indziej?
Pozdrawiam, Konrad.

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 13 maja 2019, 16:50
przez marcin7x5
Rozbierz podszybie i zobacz czy nie jest zawilgocony lub wręcz zalany ecu. To samo w skrzynce ze złączami na podszybiu.

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 15 maja 2019, 14:22
przez gagex123
marcin7x5 napisał(a):Rozbierz podszybie i zobacz czy nie jest zawilgocony lub wręcz zalany ecu. To samo w skrzynce ze złączami na podszybiu.


Rozebrałem, dziś kumpel w pracy zajmujący się wszelaką elektroniką samochodową stwierdził, że nic a nic nie widzi, co mogłoby powodować problemy. Samo podszybie zaskakująco suche. Podpowiada, że mogła uciec jakaś masa, ewentualnie sprawdzać czy wszędzie w testach dochodzi 12v

Re: uszkodzony komputer silnika asv- zamiana?

PostNapisane: 28 maja 2019, 21:44
przez Maras2003
gagex123, niby w JJ się często zdarza, mogę Ci zrobić klona tego ECU na podmiankę plugnplay, możesz napisać PW albo @. Sam miałem jeszcze ze 4 lata temu JJ i też robił podobne cyrki.