Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Jęk przy zmianie biegu na 5

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez jarek0102 » 9 grudnia 2012, 21:38

Witam posiadam Leona 1 z silnikiem ARL. Mam problem, podczas zmiany biegu na 5 słychać tak jakby jęk. Tylko przy zmianie na 5 bieg. Co to może być ? Może to być oznaka o końcu koła dwumasowego ?
Zobacz Profil
jarek0102
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28 listopada 2012, 16:55
Auto: Leon

Reklama

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez stm75 » 9 grudnia 2012, 23:14

Zależy jaki to jęk...ja miałem to samo i się okazało że mi obróciło łożysko w obudowie skrzyni biegów - skończyło się na wycieczkach po Polsce i wymianie skrzyni biegów także nie wiem co lepsze z dwojga złego...
Zobacz Profil
stm75
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14 września 2011, 10:25
Lokalizacja: LU
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez jarek0102 » 10 grudnia 2012, 15:52

Ale też miałeś tylko przy zmianie na 5 bieg ?

-- 10 grudnia 2012, 15:52 --

Ten jęk podobny do jęku ślizgającego sprzęgła
Zobacz Profil
jarek0102
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28 listopada 2012, 16:55
Auto: Leon

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Przemo » 10 grudnia 2012, 17:28

Podejrzeam ze skrzynia się kończy,niestety czesta przypadłość w długich skrzyniach które montowane są w ARLach,którsze z ASZta i BLT nie miały już tego problemu.
Mała czarna
232km/435Nm powered by VRService & R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Przemo
Sport
Sport
 
Posty: 449
Dołączył(a): 27 kwietnia 2004, 20:29
Lokalizacja: Białystok
Auto: Iza FR bigTdi

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez stm75 » 10 grudnia 2012, 18:11

Przemo napisał(a):Podejrzeam ze skrzynia się kończy,niestety czesta przypadłość w długich skrzyniach które montowane są w ARLach,którsze z ASZta i BLT nie miały już tego problemu.

Mylisz się kolego ARL i ASZ mają taką samą skrzynię 6 - ścio biegową
jarek0102 napisał(a):Ale też miałeś tylko przy zmianie na 5 bieg ?

-- 10 grudnia 2012, 15:52 --

Ten jęk podobny do jęku ślizgającego sprzęgła

Tako dokładnie tak samo :(
Zobacz Profil
stm75
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14 września 2011, 10:25
Lokalizacja: LU
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Przemo » 10 grudnia 2012, 18:32

stm75 napisał(a):
Przemo napisał(a):Podejrzeam ze skrzynia się kończy,niestety czesta przypadłość w długich skrzyniach które montowane są w ARLach,którsze z ASZta i BLT nie miały już tego problemu.

Mylisz się kolego ARL i ASZ mają taką samą skrzynię 6 - ścio biegową
jarek0102 napisał(a):Ale też miałeś tylko przy zmianie na 5 bieg ?

-- 10 grudnia 2012, 15:52 --

Ten jęk podobny do jęku ślizgającego sprzęgła

Tako dokładnie tak samo :(


Z tego co sie orientuję kolego to w ASZcie montowane były skrzynie: DRW ERF ERG FEL FMU FMQ
a w ARLu: EFF ERF FMH

wiec raczej nie są takiesame :wink:
Mała czarna
232km/435Nm powered by VRService & R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Przemo
Sport
Sport
 
Posty: 449
Dołączył(a): 27 kwietnia 2004, 20:29
Lokalizacja: Białystok
Auto: Iza FR bigTdi

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez stm75 » 10 grudnia 2012, 18:49

Dziwne bo ja mam w swoim ASZ z 2005 roku FMH i etka po VIN właśnie taką mi pokazuje więc raczej są takie same
Zobacz Profil
stm75
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14 września 2011, 10:25
Lokalizacja: LU
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez jarek0102 » 10 grudnia 2012, 20:38

Powiedzcie mi lepiej co to może być . słyszałem opinie że synchronizator 5 biegu. Ale coś się mi nie wydaje
Zobacz Profil
jarek0102
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28 listopada 2012, 16:55
Auto: Leon

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez stm75 » 10 grudnia 2012, 21:15

Zrób tak: wrzuć 5 i w trakcie jazdy wciśnij sprzęgło i bardzo delikatnie popuszczaj. Jeżeli w pewnym momencie usłyszysz ten dźwięk to na 100% łożysko.
Jeśli byłby to synchronizator to albo w ogóle nie mógł byś wrzucić 5 albo strasznie ciężko a poza tym z tego co się orientuje 1 i 3 też by Ci haczyły.
Zobacz Profil
stm75
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14 września 2011, 10:25
Lokalizacja: LU
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez murzyn » 25 stycznia 2013, 20:15

ja miałem to samo jak n 5 biegu puszczałem sprzęgło to był takie wycie delikatne charczenie jak dodawałem gazu to cichło jak puszczałem to znów tylko na 5 biegu
PRZYCZYNA :walnięty dwu mas i to bicie dawało że wałek główny sprzęgłowy miał drgania i łożysko w obudowie wytarło 2mm rowek i wałek latał w stronę wału i na odwrót w wyniku czego koło zębate nachodziło na koło i był ten dźwięk nie obędzie się bez wymiany korpusu i wałka lub skrzyni koszt wałka i korpusu to 600zł o ile uda się zaleście a skrzynia to 1200zł ja tez mam arl 2005r namiary na skrzynie mogę dać pewna i koleś ma ich dużo moja tył był od skody octawi 07r

-- 25 stycznia 2013, 20:15 --

robiłeś
to skrzynie

-- 25 stycznia 2013, 20:15 --

bo jest jeszcze jeden myk
Zobacz Profil
murzyn
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 grudnia 2012, 11:05
Auto: leon arl

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez viper9lp » 12 lutego 2013, 07:48

Witam,

U mnie w Toledo ASZ z FMH jest dokładnie to samo. Zapięty 5 bieg i gdy na początku odpuszczam sprzęgło słychać świst/wycie. Jak puszcze sprzęgło całkowicie to jest ok. Czasami w długiej trasie wycisza się calkowicie. Dodatkowo mam wrażenie, że od prędkości rzędu 90 km/h w górę, podczas przyspieszania coś delikatnie poszrpuje - takie chrobotanie wyczuwalne na pedale gazu. Początkowo nie łączyłem tego ze skrzynią i wydawało mi się, że to przeguby wewnętrzne ale z tego co czytam o awariach skrzyń FMH to nie jestem pewien czy to nie od skrzyni. Dodam tylko, że jakieś 10kkm temu wymieniłem cały komplet sprzęgła bo się skończyło - tarcza, docisk, dwumas i wysprzęglik. Jak skrzynia była zrzucona zlaliśmy olej żeby sprawdzić czy będą jakieś opiłki i faktycznie były ale w minimalnej ilości - ledwo zauważalne. Przebieg auta to jakieś 250 tyś km, a od 30 tyś samochód jeździ na sofcie 172KM/372Nm by Tune-Up

Piszcie Panie i Panowie jakie historie was spotkały z tą skrzynią bo zastanawiam się na co mam się przygotować.

-- 12 lut 2013, o 08:48 --

Nasuwają mi się następujące pytania:
- czy z tym felerem można jeździć aż skrzynia całkowicie się wysypie
- czy jeżdżąc w takim stanie nie dobije innych podzespołów - najbardziej martwie się o nowe sprzęgło i koło dwumasowe
- czy sposób rozsypania się skrzyni jest przewidywalny - tzn. czy kiedy podczas jazdy skrzynia ostatecznie odmówi posłuszeństwa to nie zagraża to bezpieczeństwu jazdy
- na jaką skrzynię wymieniać jeżeli zajdzie już taka konieczność EFF ERF FMH czy może DRW i części są plug&play
Seat Toledo 1M 1.9 TDI PD ASZ 172KM/371Nm by Tune-Up
Zobacz Profil
viper9lp
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 13:08
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Toledo 1M ASZ

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez ksl » 12 lutego 2013, 10:55

Ja jezdze z taka skrzynią i nic się nie zmienia od 3 lat, czekam az sie rozleci (przejechalem kolo 100 000 juz z tym wyciem), mam taka nadzieje ze nie ma to wpływu na sprzeglo bo tez mam nowe ale generalnie przy wymianie mechanicy nic nie mowili wiec zakladam ze bedzie ok,
pozdr Ksl
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez woyciech » 7 marca 2013, 12:58

ksl, mam ten sam problem ze skrzynią czyli jęk przy zmianie na piaty bieg. Dodatkowo słyszę lekkie "obcieranie " przy delikatnym przyspieszaniu na drugim i trzecim biegu. Przy dynamicznej jeździe ani jedno ani drugie nie występuję. Możliwe że wtedy nie słyszę tego obcierania na dwójce czy trójce ale na pewno nie ma jęku jak trochę szybciej jadę na czwartym biegu wrzucam piąty i gaz. Najbardziej słychać jeśli wrzucam na piatkę i zupełnie nie dodaję gazu. Moja skrzynia to FMH. Najlepsza podobno EFF.
Nie mam zamiaru tego robić póki skrzynia nie padanie i mam nadzieję że wytrzyma tyle co u Ciebie.
Wymieniam tylko olej.
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez sonor » 7 marca 2013, 16:46

U mnie też wyje przy wkładaniu piątki, im wyższa prędkość tym głośniej. Nie wiem jakie mam oznaczenie skrzyni bo nie mogę dojść po wlepce (jakoś tak nie wyrażnie wydrukowane, a poza tym tam tyle wpisów ). Czytałem tutaj ,szukałem w necie i wszyscy mówią , jeżdzić. Ten typ tak ma. Do póki nic się nie dzieje biegi wchodzą dobrze nie zawracać sobie głowy. No chyba że stać nas na wymianę skrzyni, ja bym się i o to bardzo chętnie pokusił ,tylko jak znaleść skrzynię w lepszej kondycji niż posiadana ? Ja u siebie do wycia przywykłem (radio działa), ale mam jeszcze coś takiego. Przy hamowaniu silnikiem bieg pierwszy ,drugi słychać jakieś takie stukanie jak by luz na kołach zebatych były.Na sprzegle przestaje. Tylko przy hamowaniu no i trzeba głowę za okno wystawić innaczej się nie usłyszy. I jechać trzeba w miarę wolno,szum powietrza ,opon, zagłuszją zjawisko. I tak się zastanawiam, czy jedno z drugim ma coś wspólnego ?
Zobacz Profil
sonor
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 19 czerwca 2012, 10:26
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez bbbhulk » 7 marca 2013, 22:25

Też tak miałem i jeździłem 2 lata i nic się nie stało, ale objawy subiektywnie się nasilały. Radziłem sobie z tym tak, że robiłem lekką przygazówkę. Ten efekt jest na każdym biegu, ale na wyższych częściej bo zazwyczaj wolniej zmieniasz i obroty spadną. Możesz sprawdzić w ten sposób:
Jedziesz na czwórce ok 3000obr wciskasz sprzęgło i odpuszczasz gaz. Jak obroty spadną do 1000 delikatnie puszczasz sprzęgło i patrzysz na obrotomierz. Jak usłyszysz dźwięk zanim obrotomierz się ruszy to jest uszkodzone łożysko o którym pisał murzyn. Przy następnej próbie przytrzymaj gaz na ok 2500obr a zobaczysz, że dźwięku nie będzie. Ja takim sposobem jeździłem prawie 2 lata.
FOCUS TDCI
LEON ASV
IBIZA 6L6
GOLF GTD
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bbbhulk
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29 października 2009, 11:09
Lokalizacja: Dolnyśląsk/Wrocław
Auto: Focus 2.0 TDCI

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Pawel31 » 8 marca 2013, 18:36

Witam jęk przy zmianie na 5 bieg spowodowany jest uszkodzeniem łożyska w skrzyni i wyrobieniem obudowy, aktualnie borykałem się z tym problemem w Arl-u. Sprawa została załatwiona bez wymiany skrzyni nie ma takiej potrzeby.
ARL
197-KM 430-NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pawel31
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 25 kwietnia 2012, 21:10
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon TS ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez sonor » 8 marca 2013, 22:55

Opowiadaj, co robiłeś ?
Zobacz Profil
sonor
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 19 czerwca 2012, 10:26
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Pawel31 » 9 marca 2013, 23:21

Niestety ale obudowa skrzyni nadawała się tylko do usług tokarza, nie wiem czy każdy to robi, u mnie w okolicach Kielc jest dość dobry mechanik jeśli chodzi o silniki VW bo tylko tym się praktycznie specjalizuje, po dłuższej rozmowie wyjaśnił mi ze to nie pierwszy przypadek w Arl-u i mają na to sposób. Koszt łożyska 220 zł, usługa tokarza 200 zł + oczywiście robocizna.
Jeszcze jedna sprawa czym dłużej tak będziesz jeździł, problem będzie się nasilał. Zaczną się problemy z wbijaniem wstecznego, jedynki, nawet trójka ciężko wchodziła. Pedał sprzęgła skakał po dodawaniu gazu, na jedynce i wciśniętym sprzęgle jechał do przodu. Wszyscy stawiali ze to sprzęgło pada, a jednak okazało się że skrzynia.
Mam nadzieję że przyda się ta informacja dla użytkowników Arl-a.
ARL
197-KM 430-NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pawel31
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 25 kwietnia 2012, 21:10
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon TS ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez sonor » 10 marca 2013, 12:18

Hmm, czyli nie jest to robota na każdego mechanika. Trzeba mieć pojęcie i ten co robi i jeszcze tokarz. A w mojej okolicy nie znam nikogo takiego. Ja u siebię narazie chyba zostawię to w spokoju. Na razie wchodzą biegi dobrze. Dziękuję za opis.
Zobacz Profil
sonor
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 19 czerwca 2012, 10:26
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Rafał_fr » 10 marca 2013, 14:12

Pawel31 dzięki za informacje. Mógłbyś dać namiary na tego mechanika z okolic Kielc, który jak piszesz ma sposób na wycie 5go biegu w Arl'u?? Objaw całkiem minął po tym zabiegu z łożyskiem i tokarką?? Pozdrawiam
Zobacz Profil
Rafał_fr
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 stycznia 2011, 16:20
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Pawel31 » 10 marca 2013, 18:13

Tak objaw całkowicie minął, jest cisza sprzęgło idealnie chodzi. Napisz na pw co cie konkretnie interesuje.
ARL
197-KM 430-NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pawel31
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 25 kwietnia 2012, 21:10
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon TS ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez dawidzior1 » 15 marca 2013, 19:22

Również miałem ten problem. Szum przy wrzucaniu 5 + 1 i R Nie chciały wejść i wyjść bez odpowiedniego wciśnięcia gazu. Tak jak wszyscy piszą jest to wina wałka wycierającego obudowę. Nie wiem jaką dokładnie mam skrzynię (niewyraźny nadruk) w swoim ARL, ale pewien mechanik z Suchedniowa z pod Kielc rozwiązał ten problem podkładając oring pod ten wałek. Dostęp jest obok lewego koła pod plastikową zaślepką. Efekt brak szumów przy wrzucaniu 5, i 1 razem ze R wchodzą prawidłowo. Naprawa kosztowała mnie 300 zł.
Był Seat Leon 1M Monza 1.9 TDI ARL 173 KM 373 Nm
Jest Seat Leon 5F 1.4 TSI CZCA 125 KM 200 Nm
Zobacz Profil
dawidzior1
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 września 2012, 11:55
Lokalizacja: TST/WE
Auto: Leon 5F 1.4 CZCA
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez woyciech » 16 marca 2013, 13:13

Pawel31,
Pawel31 napisał(a): Koszt łożyska 220 zł, usługa tokarza 200 zł + oczywiście robocizna.

Jakie są koszty robocizny bo we Wrocławiu jeden mechanik powiedział mi że samo zdjęcie skrzyni to 300zł + założenie 300zł nawet jakby miał tylko zajrzeć do środka. Chyba trochę dużo.

dawdzior1, czy możesz dać jakieś namiary na tego mechanika z pod Kielc? Może być na PW.
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez IroN_87 » 16 marca 2013, 19:04

woyciech, Bo ten pierścień się wkłada nie wyciągając skrzyni.
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Hamann » 16 marca 2013, 19:51

Podaj namiary na tego machanika bo też mam z tym problem :/
360HP 460NM DIGITUN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hamann
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 23:04
Lokalizacja: Mielec
Auto: Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez dawidzior1 » 18 marca 2013, 20:33

Andrzej Sitarski, Ul. Jodłowa 12 Suchedniów. 509810962
Był Seat Leon 1M Monza 1.9 TDI ARL 173 KM 373 Nm
Jest Seat Leon 5F 1.4 TSI CZCA 125 KM 200 Nm
Zobacz Profil
dawidzior1
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 września 2012, 11:55
Lokalizacja: TST/WE
Auto: Leon 5F 1.4 CZCA
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez woyciech » 19 marca 2013, 21:21

dawidzior1, dzięki za namiary.
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez piotrek1991 TDi » 20 marca 2013, 07:59

Nie tylko w ASZ i ARLu takie coś, w swoim ASV mam to od miesiąca, zajęczy coś przy delikatnej jeździe gdy przy około 90 wrzucam 5, w chwili puszczania sprzęgła, R i 3 też nie wchodzą idealnie, czesto nie da się wbić wstecznego bez ponownego naciskania sprzegla. Bałem się że skrzynia zajeżdżona i z tego co czytam to trafiło się najgorsze :boje:
Zobacz Profil
piotrek1991 TDi
Stella +
Stella +
 
Posty: 91
Dołączył(a): 24 grudnia 2011, 15:37
Lokalizacja: Mońki
Auto: Lemon
Silnik: ASV 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez IroN_87 » 21 marca 2013, 17:13

Moja skrzynia uratowana :wink:
Z góry chciałem podziękować koledze pablo28, który mnie nakierował i podał mi szczegóły.
Sprawa wygląda tak, że ściągacie lewe koło, żeby dostać się do skrzyni. Skrzynia z tyłu ma dekiel - po wyciągnięciu go macie wałek z łożyskiem sprzęgłowym.
Sprawdzacie luz wałka.. u mnie wyszło 1.35mm
Jedziecie do tokarza (nie każdy się podejmie) i toczycie podkładki o średnicy wew 72,2mm, zew 75mm i grubości waszego luzu. Ja toczyłem od razu trzy, żeby lepiej dopasować 1.30 , 1.35 , 1.40
Ściągacie seger łożyska i zobaczycie, że wewnątrz obudowy seger wypiłował otwór do, którego trzeba wsadzić dorobioną podkładkę.
Nie wiem czy tak można, ale dla ułatwienia moja podkładka została rozcięta, żeby łatwiej weszła..
Skrzynia poskładana sprzęgło chodzi wreszcie jak trzeba i na 5 biegu spokój :cfaniak:
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez sonor » 21 marca 2013, 20:07

Z jakiego materiału robiłeś, stal ?
Zobacz Profil
sonor
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 19 czerwca 2012, 10:26
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez IroN_87 » 21 marca 2013, 20:46

Stal. Chciałem mosiądz, ale tokarz nie chciał. No i skoro tyle wytrzymało to i mnie przeżyje.
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez transit_master » 21 marca 2013, 20:54

Ja ostatnio również robiłem ten zabieg. Tylko nic nie toczyłem ale znalazłem odpowiedni pierścionek tłokowy i go zeszlifowałem na odp. grubość :wink:
IroN_87, trzeba wysłać po :piwko: dla pablo28
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez woyciech » 22 marca 2013, 23:26

IroN_87,rozumiem że wyrzucamy segera i w to miejsce dajemy podkładkę. Czy sam to robiłeś ? Jak mierzyłeś luz wałka? Ogólnie chodzi mi o to czy można to ogarnąć samemu na kanale (pomijając dorobienie podkładki).
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez transit_master » 23 marca 2013, 10:09

Zdejmujesz seger, wkładasz podkładkę odp. grubości i zakładasz seger. Sam to zrobisz. Kanał Ci nawet nie potrzebny. Chyba tylko do zdjęcia osłony silnika.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez woyciech » 26 marca 2013, 14:46

transit_master, rozumiem ale powiedz mi jak mierzyłeś ten luz i jakiej grubości założyłeś podkładkę. Wymiary które podał IroN_87 są bardzo precyzyjne (np. 1.35) dlatego pytam. Może też poszukam pierścienia tłokowego :wink:
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez transit_master » 26 marca 2013, 22:27

U mnie luz był na tyle mały (ok 0.6-0.7), że pierścień docierałem "na oko". Dwukrotnie wkładając i demontując aż w końcu wszedł i seger się dosyć ciasno zatrzasnął. Z pierścionkiem było o tyle wygodniej, że nie musiałem gonić do tokarza.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez kobzyr » 26 marca 2013, 23:24

Dopnę się do tematu. Według ELSY ma być, bez podkładki, 1cm od łożyska do ratanu obudowy. Łożysko wciskane na gorąco. Jak rozumie łożysko przesuwa się wyrobionej obudowie...
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez woyciech » 27 marca 2013, 21:37

transit_master, dobry pomysł z tym pierścieniem. Może pamiętasz może od czego był? Wtedy można poszukać i spróbować to zrobić twoim sposobem a jeśli nie to pozostaje tokarz.
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez transit_master » 28 marca 2013, 09:27

Pierścionek był dobierany. Po zewn. miał 82mm. Po "ściśnięciu" wchodził w otwór. Wystarczyło go tylko zeszlifować na odp. grubość. Seger po założeniu łapał ten pierscionek od wewnątrz i luz został skasowany.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez viper9lp » 28 marca 2013, 18:37

Jestem bardzo zainteresowany tematem reanimacji skrzyni FMH ale niestety mam zbyt mało wiedzy.
Powiedzcie koledzy czy każda skrzynia FMH posiada ten dekiel?
Czy mógłby ktoś z was dorobić opis do załaczonych niżej zdjęć - zaznaczyć który seger do zdjęcia i w którym miejscu wciskać dorobioną podkładkę? Wybaczcie jeżeli coś niefachowo napisałem ale jestem laikiem w tym temacie, a skrzynia woła o pomoc.

Obrazek

Obrazek


-- 28 mar 2013, o 19:11 --

Zapomniałem nadmienić, że to nie są zdjęcia mojej skrzyni. Takie udało mi się znaleźć w sieci.
Wydaje się, że już wiem jak to należy zrobić
Prośba żeby mnie ktoś z was wrazie czego wyprostował :-)

Obrazek

Czy zmierzony luz należy skasować w całości tzn. czy dorobiony "pierścień regulacyjny" ma wejść na styk pod pierścień Segera czy trzeba pozostawić jakąś wartość? Patrząc na to z perspektywy laika wydaje mi się że ten seger osadza pierścień zewnętrzny łożyska wałka sprzęgłowego w obudowie skrzyni czyli teoretycznie całość po złożeniu z nową podkłaką powinna stać nieruchomo? Pytam bo nie wiem czy na podkładkę musi być jakiś superwytrzymały na ścieranie materiał czy może być co podejdzie?
Jeszcze jedna sprawa - czy ktoś mógłby wyjaśnić w którym miejscu ten luz może spowodować wyżłobienie "dziury" w obudowie? Kiedyś czytałem forum chyba octavi gdzie pisano o typowych usterkach tej skrzyni i padło takie stwierdzenie, że w skrajnych przypadkach wałek wybije dziurę w obudowie. Jakoś tego nie widzę.
Seat Toledo 1M 1.9 TDI PD ASZ 172KM/371Nm by Tune-Up
Zobacz Profil
viper9lp
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 13:08
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Toledo 1M ASZ

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez kobzyr » 30 marca 2013, 14:48

viper9lp to chyba zależy z kiedy jest ta skrzynia. Jak rocznik 10/04/2006- to jest już typ 02Q i z już pierścieniem (podobno pierwsze wychodziły pod oznaczeniem FMH) i myślę że tam drobną regulację wykonuję się dostosowując grubość tego mniejszego pierścienia (ten co siedzi na wałku).
Obrazek
FMH (typ 02M) z 19/05/2003-09/04/2006 ponoć mają mieć seger, tak piszą chłopaki wyżej...
Obrazek
Musisz sprawdzić jak to wygląda u Ciebie.
Pozdro
Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez woyciech » 3 kwietnia 2013, 14:02

viper9lp, jak ściągnąć ten dekielek bo miałem z tym wczoraj spory problem aby to zrobić na aucie. Z tego co zauważyłem to ciężko będzie go ściągnąć bez uszkodzeń. Dekiel jest metalowy ale ma dziurę w środku której nie widać bo w całości jest pokryty gumą. Oderwałem w środku ten kawałek gumki i zahaczając różnymi zakrzywionym narzędziami próbowałem go zdjąć. Dałem sobie spokój bo się krzywił na wszystkie strony i nie złaził.
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez butcherDG » 3 kwietnia 2013, 16:45

Ciekawe rozwiązanie Spróbuję u siebie Czy długo się to "naprawia"??
Seat Leon 1,9 TDI ARL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
butcherDG
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 7 listopada 2009, 17:02
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Leon

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez viper9lp » 3 kwietnia 2013, 20:46

Do woyciech: ja jestem jeszcze przed naprawą i robię na razie rekonesans :-) Zadałem pytanie na PW jednemu z forumowiczów, który wykonał pomyślnie naprawę i dowiedziałem się, że dekiel po podważeniu czymś ostrym schodzi bez wiekszych problemów i można po naprawie zalożyć go spowrotem. jest to element z aluminium oblany plastikiem/gumą. Co do toczenia podkladek to nie jest to jakis kosmos. Na 3 pytanych znajomych tokarzy wszyscy chetnie je wykonaja. Ja za naprawę wezme się w przyszłym tygodniu.
Seat Toledo 1M 1.9 TDI PD ASZ 172KM/371Nm by Tune-Up
Zobacz Profil
viper9lp
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 13:08
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Toledo 1M ASZ

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez woyciech » 4 kwietnia 2013, 21:24

viper9lp, ok czyli można :-) muszę ściągnąć boczną osłonę aby mieć lepszy dostęp. Jak zrobisz u siebie to napisz w temacie co i jak oraz jaka wyszła grubość pierścienia i z jakiego materiału została wykonana.
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Hamann » 5 kwietnia 2013, 11:47

Wczoraj zabralem sie za swoja skrzynie. Po zmierzeniu luz wynosil 1.9 mm. Tak to wygladalo https://www.youtube.com/watch?v=jK5eghmumEY. Dorobilem stalowy pierscien na wymiar i luz zostal usuniety, seger wszedl idealnie.Obrazek Obrazek
Kupilem w aso skody nowy dekielek koszt 22zł, podaje numer 02M 301 211 B, poniewaz stary troche sie uszkodzil przy wyjmowaniu.
Obrazek
Obrazek
Dekiel zamontowalem na malej ilosci silikonu. Wszystko jest teraz tak jak nalezy biegi wchodza idealnie brak jeku przy zmianie na 5 bieg, skrzynia nie wyje na zadnym biegu po ujeciu gazu, u mnie wystepowal lekki chwilowy zgrzyt przy wysprzeglaniu z 1 i przy zmianie na 2 bieg, ktory rowniez ustal. Jednym slowem jest CISZA.
360HP 460NM DIGITUN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hamann
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 23:04
Lokalizacja: Mielec
Auto: Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez zoltaibiza » 5 kwietnia 2013, 12:26

Super info. Ten pierscien "kładziesz" na to łożysko które widać ? i na to seger czy w ktore miejsce daleś ten pierścień ?
Obrazek

Z O L T A I B I Z A
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zoltaibiza
Sport
Sport
 
Posty: 951
Dołączył(a): 10 października 2010, 07:53
Lokalizacja: śląskie
Region: śląskie
Auto: Leon + Versys 1000
Silnik: turbo diesel inny

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Hamann » 5 kwietnia 2013, 14:42

Kilka postow wyzej kolega viper zaznaczyl na fotce czerwona strzalka miejsce w ktorym powstaje luz spowodowany wytarciem rowku przez seger zabezpieczajacy lozysko i w ten rowek wkladamy pierscien i pozniej zakladamy na swoje miejsce seger musi wejsc dokladnie tak jak byl przed jego demontazem.
360HP 460NM DIGITUN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hamann
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 23:04
Lokalizacja: Mielec
Auto: Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez viper9lp » 5 kwietnia 2013, 15:27

No to wyszła z tego całkiem niezła fotoporada :-)
A powiedz mi Hamann toczyłeś podkładkę tak jak wcześniej napisał IroN_87 "o średnicy wew 72,2mm, zew 75mm"?

Tak dla rozjaśnienia może to będzie pomocne

Obrazek
Seat Toledo 1M 1.9 TDI PD ASZ 172KM/371Nm by Tune-Up
Zobacz Profil
viper9lp
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 13:08
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Toledo 1M ASZ

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Hamann » 5 kwietnia 2013, 16:01

Dokladnie o takich srednich byla toczona podkladka . Viper fajnie to pokazal za pomoca CAD
360HP 460NM DIGITUN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hamann
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 23:04
Lokalizacja: Mielec
Auto: Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości