Strona 1 z 6
Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
9 grudnia 2012, 21:38
przez jarek0102
Witam posiadam Leona 1 z silnikiem ARL. Mam problem, podczas zmiany biegu na 5 słychać tak jakby jęk. Tylko przy zmianie na 5 bieg. Co to może być ? Może to być oznaka o końcu koła dwumasowego ?
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
9 grudnia 2012, 23:14
przez stm75
Zależy jaki to jęk...ja miałem to samo i się okazało że mi obróciło łożysko w obudowie skrzyni biegów - skończyło się na wycieczkach po Polsce i wymianie skrzyni biegów także nie wiem co lepsze z dwojga złego...
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
10 grudnia 2012, 15:52
przez jarek0102
Ale też miałeś tylko przy zmianie na 5 bieg ?
-- 10 grudnia 2012, 15:52 --
Ten jęk podobny do jęku ślizgającego sprzęgła
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
10 grudnia 2012, 17:28
przez Przemo
Podejrzeam ze skrzynia się kończy,niestety czesta przypadłość w długich skrzyniach które montowane są w ARLach,którsze z ASZta i BLT nie miały już tego problemu.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
10 grudnia 2012, 18:11
przez stm75
Przemo napisał(a):Podejrzeam ze skrzynia się kończy,niestety czesta przypadłość w długich skrzyniach które montowane są w ARLach,którsze z ASZta i BLT nie miały już tego problemu.
Mylisz się kolego ARL i ASZ mają taką samą skrzynię 6 - ścio biegową
jarek0102 napisał(a):Ale też miałeś tylko przy zmianie na 5 bieg ?
-- 10 grudnia 2012, 15:52 --
Ten jęk podobny do jęku ślizgającego sprzęgła
Tako dokładnie tak samo

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
10 grudnia 2012, 18:32
przez Przemo
stm75 napisał(a):Przemo napisał(a):Podejrzeam ze skrzynia się kończy,niestety czesta przypadłość w długich skrzyniach które montowane są w ARLach,którsze z ASZta i BLT nie miały już tego problemu.
Mylisz się kolego ARL i ASZ mają taką samą skrzynię 6 - ścio biegową
jarek0102 napisał(a):Ale też miałeś tylko przy zmianie na 5 bieg ?
-- 10 grudnia 2012, 15:52 --
Ten jęk podobny do jęku ślizgającego sprzęgła
Tako dokładnie tak samo

Z tego co sie orientuję kolego to w ASZcie montowane były skrzynie: DRW ERF ERG FEL FMU FMQ
a w ARLu: EFF ERF FMH
wiec raczej nie są takiesame

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
10 grudnia 2012, 18:49
przez stm75
Dziwne bo ja mam w swoim ASZ z 2005 roku FMH i etka po VIN właśnie taką mi pokazuje więc raczej są takie same
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
10 grudnia 2012, 20:38
przez jarek0102
Powiedzcie mi lepiej co to może być . słyszałem opinie że synchronizator 5 biegu. Ale coś się mi nie wydaje
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
10 grudnia 2012, 21:15
przez stm75
Zrób tak: wrzuć 5 i w trakcie jazdy wciśnij sprzęgło i bardzo delikatnie popuszczaj. Jeżeli w pewnym momencie usłyszysz ten dźwięk to na 100% łożysko.
Jeśli byłby to synchronizator to albo w ogóle nie mógł byś wrzucić 5 albo strasznie ciężko a poza tym z tego co się orientuje 1 i 3 też by Ci haczyły.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
25 stycznia 2013, 20:15
przez murzyn
ja miałem to samo jak n 5 biegu puszczałem sprzęgło to był takie wycie delikatne charczenie jak dodawałem gazu to cichło jak puszczałem to znów tylko na 5 biegu
PRZYCZYNA :walnięty dwu mas i to bicie dawało że wałek główny sprzęgłowy miał drgania i łożysko w obudowie wytarło 2mm rowek i wałek latał w stronę wału i na odwrót w wyniku czego koło zębate nachodziło na koło i był ten dźwięk nie obędzie się bez wymiany korpusu i wałka lub skrzyni koszt wałka i korpusu to 600zł o ile uda się zaleście a skrzynia to 1200zł ja tez mam arl 2005r namiary na skrzynie mogę dać pewna i koleś ma ich dużo moja tył był od skody octawi 07r
-- 25 stycznia 2013, 20:15 --
robiłeś
to skrzynie
-- 25 stycznia 2013, 20:15 --
bo jest jeszcze jeden myk
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
12 lutego 2013, 07:48
przez viper9lp
Witam,
U mnie w Toledo ASZ z FMH jest dokładnie to samo. Zapięty 5 bieg i gdy na początku odpuszczam sprzęgło słychać świst/wycie. Jak puszcze sprzęgło całkowicie to jest ok. Czasami w długiej trasie wycisza się calkowicie. Dodatkowo mam wrażenie, że od prędkości rzędu 90 km/h w górę, podczas przyspieszania coś delikatnie poszrpuje - takie chrobotanie wyczuwalne na pedale gazu. Początkowo nie łączyłem tego ze skrzynią i wydawało mi się, że to przeguby wewnętrzne ale z tego co czytam o awariach skrzyń FMH to nie jestem pewien czy to nie od skrzyni. Dodam tylko, że jakieś 10kkm temu wymieniłem cały komplet sprzęgła bo się skończyło - tarcza, docisk, dwumas i wysprzęglik. Jak skrzynia była zrzucona zlaliśmy olej żeby sprawdzić czy będą jakieś opiłki i faktycznie były ale w minimalnej ilości - ledwo zauważalne. Przebieg auta to jakieś 250 tyś km, a od 30 tyś samochód jeździ na sofcie 172KM/372Nm by Tune-Up
Piszcie Panie i Panowie jakie historie was spotkały z tą skrzynią bo zastanawiam się na co mam się przygotować.
-- 12 lut 2013, o 08:48 --
Nasuwają mi się następujące pytania:
- czy z tym felerem można jeździć aż skrzynia całkowicie się wysypie
- czy jeżdżąc w takim stanie nie dobije innych podzespołów - najbardziej martwie się o nowe sprzęgło i koło dwumasowe
- czy sposób rozsypania się skrzyni jest przewidywalny - tzn. czy kiedy podczas jazdy skrzynia ostatecznie odmówi posłuszeństwa to nie zagraża to bezpieczeństwu jazdy
- na jaką skrzynię wymieniać jeżeli zajdzie już taka konieczność EFF ERF FMH czy może DRW i części są plug&play
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
12 lutego 2013, 10:55
przez ksl
Ja jezdze z taka skrzynią i nic się nie zmienia od 3 lat, czekam az sie rozleci (przejechalem kolo 100 000 juz z tym wyciem), mam taka nadzieje ze nie ma to wpływu na sprzeglo bo tez mam nowe ale generalnie przy wymianie mechanicy nic nie mowili wiec zakladam ze bedzie ok,
pozdr Ksl
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
7 marca 2013, 12:58
przez woyciech
ksl, mam ten sam problem ze skrzynią czyli jęk przy zmianie na piaty bieg. Dodatkowo słyszę lekkie "obcieranie " przy delikatnym przyspieszaniu na drugim i trzecim biegu. Przy dynamicznej jeździe ani jedno ani drugie nie występuję. Możliwe że wtedy nie słyszę tego obcierania na dwójce czy trójce ale na pewno nie ma jęku jak trochę szybciej jadę na czwartym biegu wrzucam piąty i gaz. Najbardziej słychać jeśli wrzucam na piatkę i zupełnie nie dodaję gazu. Moja skrzynia to FMH. Najlepsza podobno EFF.
Nie mam zamiaru tego robić póki skrzynia nie padanie i mam nadzieję że wytrzyma tyle co u Ciebie.
Wymieniam tylko olej.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
7 marca 2013, 16:46
przez sonor
U mnie też wyje przy wkładaniu piątki, im wyższa prędkość tym głośniej. Nie wiem jakie mam oznaczenie skrzyni bo nie mogę dojść po wlepce (jakoś tak nie wyrażnie wydrukowane, a poza tym tam tyle wpisów ). Czytałem tutaj ,szukałem w necie i wszyscy mówią , jeżdzić. Ten typ tak ma. Do póki nic się nie dzieje biegi wchodzą dobrze nie zawracać sobie głowy. No chyba że stać nas na wymianę skrzyni, ja bym się i o to bardzo chętnie pokusił ,tylko jak znaleść skrzynię w lepszej kondycji niż posiadana ? Ja u siebie do wycia przywykłem (radio działa), ale mam jeszcze coś takiego. Przy hamowaniu silnikiem bieg pierwszy ,drugi słychać jakieś takie stukanie jak by luz na kołach zebatych były.Na sprzegle przestaje. Tylko przy hamowaniu no i trzeba głowę za okno wystawić innaczej się nie usłyszy. I jechać trzeba w miarę wolno,szum powietrza ,opon, zagłuszją zjawisko. I tak się zastanawiam, czy jedno z drugim ma coś wspólnego ?
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
7 marca 2013, 22:25
przez bbbhulk
Też tak miałem i jeździłem 2 lata i nic się nie stało, ale objawy subiektywnie się nasilały. Radziłem sobie z tym tak, że robiłem lekką przygazówkę. Ten efekt jest na każdym biegu, ale na wyższych częściej bo zazwyczaj wolniej zmieniasz i obroty spadną. Możesz sprawdzić w ten sposób:
Jedziesz na czwórce ok 3000obr wciskasz sprzęgło i odpuszczasz gaz. Jak obroty spadną do 1000 delikatnie puszczasz sprzęgło i patrzysz na obrotomierz. Jak usłyszysz dźwięk zanim obrotomierz się ruszy to jest uszkodzone łożysko o którym pisał murzyn. Przy następnej próbie przytrzymaj gaz na ok 2500obr a zobaczysz, że dźwięku nie będzie. Ja takim sposobem jeździłem prawie 2 lata.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
8 marca 2013, 18:36
przez Pawel31
Witam jęk przy zmianie na 5 bieg spowodowany jest uszkodzeniem łożyska w skrzyni i wyrobieniem obudowy, aktualnie borykałem się z tym problemem w Arl-u. Sprawa została załatwiona bez wymiany skrzyni nie ma takiej potrzeby.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
8 marca 2013, 22:55
przez sonor
Opowiadaj, co robiłeś ?
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
9 marca 2013, 23:21
przez Pawel31
Niestety ale obudowa skrzyni nadawała się tylko do usług tokarza, nie wiem czy każdy to robi, u mnie w okolicach Kielc jest dość dobry mechanik jeśli chodzi o silniki VW bo tylko tym się praktycznie specjalizuje, po dłuższej rozmowie wyjaśnił mi ze to nie pierwszy przypadek w Arl-u i mają na to sposób. Koszt łożyska 220 zł, usługa tokarza 200 zł + oczywiście robocizna.
Jeszcze jedna sprawa czym dłużej tak będziesz jeździł, problem będzie się nasilał. Zaczną się problemy z wbijaniem wstecznego, jedynki, nawet trójka ciężko wchodziła. Pedał sprzęgła skakał po dodawaniu gazu, na jedynce i wciśniętym sprzęgle jechał do przodu. Wszyscy stawiali ze to sprzęgło pada, a jednak okazało się że skrzynia.
Mam nadzieję że przyda się ta informacja dla użytkowników Arl-a.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
10 marca 2013, 12:18
przez sonor
Hmm, czyli nie jest to robota na każdego mechanika. Trzeba mieć pojęcie i ten co robi i jeszcze tokarz. A w mojej okolicy nie znam nikogo takiego. Ja u siebię narazie chyba zostawię to w spokoju. Na razie wchodzą biegi dobrze. Dziękuję za opis.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
10 marca 2013, 14:12
przez Rafał_fr
Pawel31 dzięki za informacje. Mógłbyś dać namiary na tego mechanika z okolic Kielc, który jak piszesz ma sposób na wycie 5go biegu w Arl'u?? Objaw całkiem minął po tym zabiegu z łożyskiem i tokarką?? Pozdrawiam
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
10 marca 2013, 18:13
przez Pawel31
Tak objaw całkowicie minął, jest cisza sprzęgło idealnie chodzi. Napisz na pw co cie konkretnie interesuje.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
15 marca 2013, 19:22
przez dawidzior1
Również miałem ten problem. Szum przy wrzucaniu 5 + 1 i R Nie chciały wejść i wyjść bez odpowiedniego wciśnięcia gazu. Tak jak wszyscy piszą jest to wina wałka wycierającego obudowę. Nie wiem jaką dokładnie mam skrzynię (niewyraźny nadruk) w swoim ARL, ale pewien mechanik z Suchedniowa z pod Kielc rozwiązał ten problem podkładając oring pod ten wałek. Dostęp jest obok lewego koła pod plastikową zaślepką. Efekt brak szumów przy wrzucaniu 5, i 1 razem ze R wchodzą prawidłowo. Naprawa kosztowała mnie 300 zł.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
16 marca 2013, 13:13
przez woyciech
Pawel31,
Pawel31 napisał(a): Koszt łożyska 220 zł, usługa tokarza 200 zł + oczywiście robocizna.
Jakie są koszty robocizny bo we Wrocławiu jeden mechanik powiedział mi że samo zdjęcie skrzyni to 300zł + założenie 300zł nawet jakby miał tylko zajrzeć do środka. Chyba trochę dużo.
dawdzior1, czy możesz dać jakieś namiary na tego mechanika z pod Kielc? Może być na PW.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
16 marca 2013, 19:04
przez IroN_87
woyciech, Bo ten pierścień się wkłada nie wyciągając skrzyni.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
16 marca 2013, 19:51
przez Hamann
Podaj namiary na tego machanika bo też mam z tym problem :/
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
18 marca 2013, 20:33
przez dawidzior1
Andrzej Sitarski, Ul. Jodłowa 12 Suchedniów. 509810962
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
19 marca 2013, 21:21
przez woyciech
dawidzior1, dzięki za namiary.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
20 marca 2013, 07:59
przez piotrek1991 TDi
Nie tylko w ASZ i ARLu takie coś, w swoim ASV mam to od miesiąca, zajęczy coś przy delikatnej jeździe gdy przy około 90 wrzucam 5, w chwili puszczania sprzęgła, R i 3 też nie wchodzą idealnie, czesto nie da się wbić wstecznego bez ponownego naciskania sprzegla. Bałem się że skrzynia zajeżdżona i z tego co czytam to trafiło się najgorsze

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
21 marca 2013, 17:13
przez IroN_87
Moja skrzynia uratowana
Z góry chciałem podziękować koledze
pablo28, który mnie nakierował i podał mi szczegóły.
Sprawa wygląda tak, że ściągacie lewe koło, żeby dostać się do skrzyni. Skrzynia z tyłu ma dekiel - po wyciągnięciu go macie wałek z łożyskiem sprzęgłowym.
Sprawdzacie luz wałka.. u mnie wyszło 1.35mm
Jedziecie do tokarza (nie każdy się podejmie) i toczycie podkładki o średnicy wew 72,2mm, zew 75mm i grubości waszego luzu. Ja toczyłem od razu trzy, żeby lepiej dopasować 1.30 , 1.35 , 1.40
Ściągacie seger łożyska i zobaczycie, że wewnątrz obudowy seger wypiłował otwór do, którego trzeba wsadzić dorobioną podkładkę.
Nie wiem czy tak można, ale dla ułatwienia moja podkładka została rozcięta, żeby łatwiej weszła..
Skrzynia poskładana sprzęgło chodzi wreszcie jak trzeba i na 5 biegu spokój

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
21 marca 2013, 20:07
przez sonor
Z jakiego materiału robiłeś, stal ?
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
21 marca 2013, 20:46
przez IroN_87
Stal. Chciałem mosiądz, ale tokarz nie chciał. No i skoro tyle wytrzymało to i mnie przeżyje.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
21 marca 2013, 20:54
przez transit_master
Ja ostatnio również robiłem ten zabieg. Tylko nic nie toczyłem ale znalazłem odpowiedni pierścionek tłokowy i go zeszlifowałem na odp. grubość
IroN_87, trzeba wysłać po

dla
pablo28
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
22 marca 2013, 23:26
przez woyciech
IroN_87,rozumiem że wyrzucamy segera i w to miejsce dajemy podkładkę. Czy sam to robiłeś ? Jak mierzyłeś luz wałka? Ogólnie chodzi mi o to czy można to ogarnąć samemu na kanale (pomijając dorobienie podkładki).
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
23 marca 2013, 10:09
przez transit_master
Zdejmujesz seger, wkładasz podkładkę odp. grubości i zakładasz seger. Sam to zrobisz. Kanał Ci nawet nie potrzebny. Chyba tylko do zdjęcia osłony silnika.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
26 marca 2013, 14:46
przez woyciech
transit_master, rozumiem ale powiedz mi jak mierzyłeś ten luz i jakiej grubości założyłeś podkładkę. Wymiary które podał
IroN_87 są bardzo precyzyjne (np. 1.35) dlatego pytam. Może też poszukam pierścienia tłokowego

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
26 marca 2013, 22:27
przez transit_master
U mnie luz był na tyle mały (ok 0.6-0.7), że pierścień docierałem "na oko". Dwukrotnie wkładając i demontując aż w końcu wszedł i seger się dosyć ciasno zatrzasnął. Z pierścionkiem było o tyle wygodniej, że nie musiałem gonić do tokarza.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
26 marca 2013, 23:24
przez kobzyr
Dopnę się do tematu. Według ELSY ma być, bez podkładki, 1cm od łożyska do ratanu obudowy. Łożysko wciskane na gorąco. Jak rozumie łożysko przesuwa się wyrobionej obudowie...

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
27 marca 2013, 21:37
przez woyciech
transit_master, dobry pomysł z tym pierścieniem. Może pamiętasz może od czego był? Wtedy można poszukać i spróbować to zrobić twoim sposobem a jeśli nie to pozostaje tokarz.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
28 marca 2013, 09:27
przez transit_master
Pierścionek był dobierany. Po zewn. miał 82mm. Po "ściśnięciu" wchodził w otwór. Wystarczyło go tylko zeszlifować na odp. grubość. Seger po założeniu łapał ten pierscionek od wewnątrz i luz został skasowany.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
28 marca 2013, 18:37
przez viper9lp
Jestem bardzo zainteresowany tematem reanimacji skrzyni FMH ale niestety mam zbyt mało wiedzy.
Powiedzcie koledzy czy każda skrzynia FMH posiada ten dekiel?
Czy mógłby ktoś z was dorobić opis do załaczonych niżej zdjęć - zaznaczyć który seger do zdjęcia i w którym miejscu wciskać dorobioną podkładkę? Wybaczcie jeżeli coś niefachowo napisałem ale jestem laikiem w tym temacie, a skrzynia woła o pomoc.


-- 28 mar 2013, o 19:11 --
Zapomniałem nadmienić, że to nie są zdjęcia mojej skrzyni. Takie udało mi się znaleźć w sieci.
Wydaje się, że już wiem jak to należy zrobić
Prośba żeby mnie ktoś z was wrazie czego wyprostował


Czy zmierzony luz należy skasować w całości tzn. czy dorobiony "pierścień regulacyjny" ma wejść na styk pod pierścień Segera czy trzeba pozostawić jakąś wartość? Patrząc na to z perspektywy laika wydaje mi się że ten seger osadza pierścień zewnętrzny łożyska wałka sprzęgłowego w obudowie skrzyni czyli teoretycznie całość po złożeniu z nową podkłaką powinna stać nieruchomo? Pytam bo nie wiem czy na podkładkę musi być jakiś superwytrzymały na ścieranie materiał czy może być co podejdzie?
Jeszcze jedna sprawa - czy ktoś mógłby wyjaśnić w którym miejscu ten luz może spowodować wyżłobienie "dziury" w obudowie? Kiedyś czytałem forum chyba octavi gdzie pisano o typowych usterkach tej skrzyni i padło takie stwierdzenie, że w skrajnych przypadkach wałek wybije dziurę w obudowie. Jakoś tego nie widzę.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
30 marca 2013, 14:48
przez kobzyr
viper9lp to chyba zależy z kiedy jest ta skrzynia. Jak rocznik 10/04/2006- to jest już typ 02Q i z już pierścieniem (podobno pierwsze wychodziły pod oznaczeniem FMH) i myślę że tam drobną regulację wykonuję się dostosowując grubość tego mniejszego pierścienia (ten co siedzi na wałku).

FMH (typ 02M) z 19/05/2003-09/04/2006 ponoć mają mieć seger, tak piszą chłopaki wyżej...

Musisz sprawdzić jak to wygląda u Ciebie.
Pozdro
Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
3 kwietnia 2013, 14:02
przez woyciech
viper9lp, jak ściągnąć ten dekielek bo miałem z tym wczoraj spory problem aby to zrobić na aucie. Z tego co zauważyłem to ciężko będzie go ściągnąć bez uszkodzeń. Dekiel jest metalowy ale ma dziurę w środku której nie widać bo w całości jest pokryty gumą. Oderwałem w środku ten kawałek gumki i zahaczając różnymi zakrzywionym narzędziami próbowałem go zdjąć. Dałem sobie spokój bo się krzywił na wszystkie strony i nie złaził.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
3 kwietnia 2013, 16:45
przez butcherDG
Ciekawe rozwiązanie Spróbuję u siebie Czy długo się to "naprawia"??
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
3 kwietnia 2013, 20:46
przez viper9lp
Do woyciech: ja jestem jeszcze przed naprawą i robię na razie rekonesans

Zadałem pytanie na PW jednemu z forumowiczów, który wykonał pomyślnie naprawę i dowiedziałem się, że dekiel po podważeniu czymś ostrym schodzi bez wiekszych problemów i można po naprawie zalożyć go spowrotem. jest to element z aluminium oblany plastikiem/gumą. Co do toczenia podkladek to nie jest to jakis kosmos. Na 3 pytanych znajomych tokarzy wszyscy chetnie je wykonaja. Ja za naprawę wezme się w przyszłym tygodniu.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
4 kwietnia 2013, 21:24
przez woyciech
viper9lp, ok czyli można

muszę ściągnąć boczną osłonę aby mieć lepszy dostęp. Jak zrobisz u siebie to napisz w temacie co i jak oraz jaka wyszła grubość pierścienia i z jakiego materiału została wykonana.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
5 kwietnia 2013, 11:47
przez Hamann
Wczoraj zabralem sie za swoja skrzynie. Po zmierzeniu luz wynosil 1.9 mm. Tak to wygladalo
https://www.youtube.com/watch?v=jK5eghmumEY. Dorobilem stalowy pierscien na wymiar i luz zostal usuniety, seger wszedl idealnie.
Kupilem w aso skody nowy dekielek koszt 22zł, podaje numer 02M 301 211 B, poniewaz stary troche sie uszkodzil przy wyjmowaniu.


Dekiel zamontowalem na malej ilosci silikonu. Wszystko jest teraz tak jak nalezy biegi wchodza idealnie brak jeku przy zmianie na 5 bieg, skrzynia nie wyje na zadnym biegu po ujeciu gazu, u mnie wystepowal lekki chwilowy zgrzyt przy wysprzeglaniu z 1 i przy zmianie na 2 bieg, ktory rowniez ustal. Jednym slowem jest CISZA.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
5 kwietnia 2013, 12:26
przez zoltaibiza
Super info. Ten pierscien "kładziesz" na to łożysko które widać ? i na to seger czy w ktore miejsce daleś ten pierścień ?
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
5 kwietnia 2013, 14:42
przez Hamann
Kilka postow wyzej kolega viper zaznaczyl na fotce czerwona strzalka miejsce w ktorym powstaje luz spowodowany wytarciem rowku przez seger zabezpieczajacy lozysko i w ten rowek wkladamy pierscien i pozniej zakladamy na swoje miejsce seger musi wejsc dokladnie tak jak byl przed jego demontazem.
Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
5 kwietnia 2013, 15:27
przez viper9lp
No to wyszła z tego całkiem niezła fotoporada
A powiedz mi
Hamann toczyłeś podkładkę tak jak wcześniej napisał
IroN_87 "o średnicy wew 72,2mm, zew 75mm"?
Tak dla rozjaśnienia może to będzie pomocne

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Napisane:
5 kwietnia 2013, 16:01
przez Hamann
Dokladnie o takich srednich byla toczona podkladka . Viper fajnie to pokazal za pomoca CAD