Strona 1 z 1

tdi asv, dziwny dzwiek z turbo?

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 15:33
przez marcind56a
hej!od paru dniu zauwazyłem nietypowy objaw w aucie.Po przegazowaniu i odpuszczeniu pedału gazu słychac dziwny dzwiek w dolocie.Wydaje mi sie ze to odgłosy z turbo ale nie jestem pewien.Znalazłem taki filmik na youtube z takim samym odgłosem jak u mnie,tylko oczywiscie w innym aucie...prosze o porade...Zaznaczam ze turbo mi troche przeładowuje,zaworek n75 podmieniłem,wezyki sprawdzone,dziury w dolocie nie ma,jest tylko delikatny luz na kruccu vacum pompy,moze to jest przyczyna?wrzucam linka z tym dzwiekiem
http://www.youtube.com/watch?v=fZkVI2m5 ... re=related

Re: tdi asv, dziwny dzwiek z turbo?

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 15:35
przez Barton
Popraw link

Re: tdi asv, dziwny dzwiek z turbo?

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 16:37
przez marcind56a

Re: tdi asv, dziwny dzwiek z turbo?

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 16:44
przez joker66
Sprawdz wiadomości na temat TURBO SURGE

Re: tdi asv, dziwny dzwiek z turbo?

PostNapisane: 26 stycznia 2013, 17:25
przez marcind56a
czytałem troche o tym temacie...geometria turbo nadaje sie do czyszczenia?

Re: Odp: tdi asv, dziwny dzwiek z turbo?

PostNapisane: 27 stycznia 2013, 11:18
przez PiterEL
Witam.
Na 100% turbo do naprawy-regeneracji. Prawdopodobnie wirnik traci wywazenie i tak szoruje. Mialem w ASV identycznie. Doslownie taki sam dzwiek. Turbo poszlo do regeneracji i pozniej bylo ok.

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Re: tdi asv, dziwny dzwiek z turbo?

PostNapisane: 29 stycznia 2013, 22:02
przez Krzysztof
PiterEL napisał(a):Prawdopodobnie wirnik traci wywazenie i tak szoruje.


okresowo traci wyważenie przy odpuszczeniu gazu?
Jeśli wirnik straci wyważenie, to turbo zaczyna wyć, robi się luz na wirniku, puszcza olej i nadchodzi rychły zgon turbiny.


marcind56a napisał(a):Zaznaczam ze turbo mi troche przeładowuje,zaworek n75 podmieniłem,wezyki sprawdzone,dziury w dolocie nie ma,jest tylko delikatny luz na kruccu vacum pompy,moze to jest przyczyna?

Ktoś kręcił, regulował długość sztangi?
Jeśli długość oryginalna, nie ruszana to na 100% przycina się zmienna geometria.
Zrób z tym porządek, bo niepotrzebne przeładowanie turbiny tylko przyspiesza jej zużycie, w finale doprowadza do ukręcenia się wirnika.

W skrajnych przypadkach turbo wnętrze turbiny wygląda jak na zdjęciu, pomimo tego że "na oko" była dobra, sztanga poruszała się niby dobrze.

Obrazek

Re: tdi asv, dziwny dzwiek z turbo?

PostNapisane: 30 stycznia 2013, 22:14
przez lukero-madnes
tylko jakiś dziadek mógł tak sponiewierać turbo :|