Strona 1 z 1

zmienna geometria turbosprężarki

PostNapisane: 27 lutego 2013, 00:25
przez Makumba229
Mam takie pytanko. Od czego zależy zmiana kąta łopatek w turbospręzarce? Mam na myśli kiedy się one uruchamiają. Czy powyżej jakiegoś zakresu odbrotów czy od stopnia wciśnięcia gazu? Więm ze to się może zapiec i czasem dobrze jest dać temu w palnik ale mimo to chciałbym wiedziec jak jeżdzić swoim TDI. Pozdrawiam

Re: zmienna geometria turbosprężarki

PostNapisane: 27 lutego 2013, 00:39
przez rumianko
Mapa n75 jest napisana na podstawie paliwa i obr. Ale np pedału gazu decyduje (nie jako jedyny) ile paliwa ma być w silniku i tak zależności bym ci mógł wypisać z 20 od.czego to.zależy.

Sprecyzuj pytanie może będzie można konkretnie na nie odpowiedzieć

Re: zmienna geometria turbosprężarki

PostNapisane: 27 lutego 2013, 01:01
przez Makumba229
Ok to rozumiem ze czynników jest dużo więcej. Cięzko zadać prezyzyjne pytanie. Wiem ze raz na jakiś czas dobrze jest dokręcić do czerwonej kreski i to pomoże ale chciałem się dowiedzieć czy np jazda w przedziale np: 2500 i więcej obrotów także uruchamia łopatki czy nie. Doczytam :) Dziękuję

Re: zmienna geometria turbosprężarki

PostNapisane: 4 marca 2013, 13:42
przez untaztood
Jak można uruchomić geometrię? :)
Po odpaleniu silnika N75 zasysa gruszkę i przy zdrowej turbinie przestawia geometrię.
Później przy jeździe łopatki cały czas się ruszają - w zależności od ilości paliwa/obrotów.
Po wciśnięciu gazu w opór geometria jest ustawiana tak, by nie dmuchać za mocno, ale też i za słabo - łopatki non-stop się ruszają.

Co innego, jak prędkość obrotowa silnika jest niska i spaliny nie uciekają należycie. (PSJ)

Re: zmienna geometria turbosprężarki

PostNapisane: 4 marca 2013, 13:52
przez LoozaQ
TUTAJ myślę, że jest wyjaśniona zasada działania VNT w wielkim skrócie :clever:

Re: zmienna geometria turbosprężarki

PostNapisane: 4 marca 2013, 16:37
przez Marcinxxx
A czy po czipie bardziej sie ruszaja te lopatki ? Chodzi mi np. na czipie czasem lapie notlaufa przy 4kobr a na serii by nie zlapal?

Re: zmienna geometria turbosprężarki

PostNapisane: 4 marca 2013, 17:21
przez wiechec89
Tak w ogóle to zmienna geometria kierownic turbiny, a nie łopatek :)