Strona 1 z 1

Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 16 marca 2013, 20:24
przez untaztood
Chciałem wymienić w swoim ASV (z turbo od ARL) map-sensor na taki, który ma większe możliwości pomiarowe.
Z tego co czytałem, to map-sensor 038 906 051A będzie pasował do dolotu w ASV bez przeróbek.
Chciałbym, aby ktoś to potwierdził - będę bardzo wdzięczny.

Czy ten map-sensor, bez zmiany w programie, będzie zaniżał pomiar ?
Dzięki temu powinienem uzyskać większą wydajność turbo o około 20% ?
Na wielu forach czytałem, iż po zmianie map-sensora w ASV na ARLowy należy dostosować sterownik, ale mając już turbo ARL nie będę chyba tego potrzebował?

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 16 marca 2013, 20:29
przez rumianko
po wymianie na 051C konieczna korekta ale u dobrego tunera.

jeśli masz 216 nie ma konieczności zakładania mapa innego, i tak turbo będzie waliło 1,4b a ori map takie doładowanie ogarnie bez problemu.

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 16 marca 2013, 20:44
przez untaztood
Podobno 051C ma inną średnicę otworu i trzeba rzeźbić.
051A ma (podobno) taką samą średnicę jak potrzeba w dolocie ASV, więc pasuje bez rzeźby.

Mam 216, turbo ARL, ale seryjny program. Mam wrażenie, że siadł mi map-sensor ( dziwne przeładowanie* ), więc pokusiłem się o zakup takiego od ARL.
Czemu sądzisz, że będzie potrzebna korekta? Turbo powinno pompować i tak mniej niż w serii ARL, a troszkę więcej niż w ASV.
Czy dobrze rozumuję? :)


* viewtopic.php?f=37&t=36761

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 16 marca 2013, 20:48
przez damianos89
U mnie najpierw tuner powiedział, że po zmianie turbo 1.9 TDI AXR (101KM) na GTB1756VK 2.7 TDI (180 KM) będzie potrzeba zmienić map sensor na taki 3 bar, ale okazało się, że na moim map sensorze dało się ładnie wystroić i będzie jakieś 170-180 KM mocy teraz bez zmiany sensora:)

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 16 marca 2013, 20:58
przez untaztood
damianos89 napisał(a):U mnie najpierw tuner powiedział, że po zmianie turbo 1.9 TDI AXR (101KM) na GTB1756VK 2.7 TDI (180 KM) będzie potrzeba zmienić map sensor na taki 3 bar, ale okazało się, że na moim map sensorze dało się ładnie wystroić i będzie jakieś 170-180 KM mocy teraz bez zmiany sensora:)


Jeśli ciśnienie turbo po programie dojdzie do górnej granicy pomiaru map-sensora, to jak Ci się turbo będzie wkręcać wyżej niż powinno, to się nawet o tym nie dowiesz...

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 16 marca 2013, 22:40
przez damianos89
Ale były robione logi i wszystko było w porządku, będzie też wykres, myślę, że to powinno weryfikować poprawność. Poza tym te turbo ma duży zapas, więc nawet jakby jakimś cudem wkręcało się wyżej niż powinno czasami, tzn. niż ustawione jest, to nie powinno zbytnio mu zaszkodzić. Chyba, że źle rozumuje :) Ale do jeszcze większej mocy map sensor 3 bar na pewno wymagany.

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 00:25
przez rumianko
untaztood napisał(a):Czemu sądzisz, że będzie potrzebna korekta?


bo zajmuje się tym na co dzień? zapraszam www.brk-tuning.pl

untaztood napisał(a): Mam wrażenie, że siadł mi map-sensor


troszeczkę inaczej wygląda log jak map poleci.

z linka logi wyglądają na 100% dziurę w dolocie bo nie możliwym jest ze 1200 powietrza wpływa do silnika a ładuje tylko 1b przy 4000obr. chyba ze przepływka jakiś chińczyk.

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 08:18
przez untaztood
rumianko napisał(a):
untaztood napisał(a):Czemu sądzisz, że będzie potrzebna korekta?


bo zajmuje się tym na co dzień? zapraszam http://www.brk-tuning.pl


z linka logi wyglądają na 100% dziurę w dolocie bo nie możliwym jest ze 1200 powietrza wpływa do silnika a ładuje tylko 1b przy 4000obr. chyba ze przepływka jakiś chińczyk.


Taak, ostatnie zdanie muszę niestety potwierdzić...
Dodam jedynie, że EGR jest "zalepiony"

Jeśli jednak wymieniłbym mapsensor na taki o większym zakresie, to przesunąłbym całą mapę doładowania o ok. 10% - czyli zamiast 2000mbar odczytanych, będzie w rzeczywistości 2200mbar. Chyba nie wpłynie to źle na turbo z dużym zapasem. (?)

Do Inowrocławia mam stosunkowo niedaleko - jak wymienię map-sensor i przepływkę to z chęcią mogę się u Was pojawić.
Zwłaszcza, że auto ma duży, niewykorzystany potencjał ;)

rumianko napisał(a):troszeczkę inaczej wygląda log jak map poleci.


No niestety nie złapałem w tych logach momentu, jak auto przeładowywuje, bo robi to tylko jeden raz.
Postaram się dziś zlogować auto od samego początku.

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 10:18
przez IroN_87
untaztood, Jak nie zrobisz korekty to na tym ARL-owym zamiast 1b będzie Ci ładować ~1,5b, albo i więcej i zobaczysz ładny niebieski dym z rury.
Nie wierzysz? jest tutaj taki jeden co wykończył 2 turbiny jedną z ASV, drugą z ASZ zanim się przyznał co zmienił..

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 11:31
przez untaztood
IroN_87 napisał(a):untaztood, Jak nie zrobisz korekty to na tym ARL-owym zamiast 1b będzie Ci ładować ~1,5b, albo i więcej i zobaczysz ładny niebieski dym z rury.
Nie wierzysz? jest tutaj taki jeden co wykończył 2 turbiny jedną z ASV, drugą z ASZ zanim się przyznał co zmienił..


O właśnie o takie porównanie mi chodziło.
Rzeczywiście jeśli seryjny map-sensor osiąga 5V przy 1,5 barach, a ARLowy osiąga 5V przy około 2 barach, to różnica maksymalnie może sięgać 0,5 bara w najgorętszym przypadku.
Czyli jeśli włożyłbym ARLowy map-sensor to przy zadanym (wg mojej mapy ASV) 1 barze, rzeczywiste ciśnienie nie przekroczy 1,5 bara. (nie liczę ciśnienia atmosferycznego oczywiście)

1.5 bara, z tego co wiem, ma seria ARL. (takie turbo mam) Tak więc chyba wszystko powinno mieścić się w normie, oczywiście nie licząc puchnięcia IC, bo mam niestety seryjny, ale to inna bajka. Paliwa powinno wystarczyć, gdyż założone mam 216. Na wydechu nie ma katalizatora, a silnik jest po remoncie. Jedynie mam chyba do wymiany przepływkę - jakby ktoś był miły i mógł spojrzeć w logi to będę wdzięczny:
http://vaglog.rtnet.pl/r_118371.html

Oczywiście oferta http://www.brk-tuning.pl jest bardzo fajna i myślę, że w wolnej chwili umówię się z Nimi - tak więc powyższa konfiguracja byłaby na krótki okres :)

Poprawcie proszę mój powyższy tok rozumowania, jeśli gdzieś zbłądziłem...

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 12:53
przez rumianko
nie kombinuj z tym mapem, jak masz zamiar zrobić program to map do kieszeni i na miejscu się zamontuje.

wykręć przepływke i zrób foto numerów jej, sam wkład, bo log wygląda dość dziwnie.

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 16:45
przez untaztood
Oto przepływomierz:
http://imageshack.us/photo/my-images/29/img0170xj.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/706/img0172fa.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/812/img0173lo.jpg/

Ruszyłem dziś w trasę wykonać testy i już na rozgrzanym silniku złapałem notlauf. Logowałem auto:

http://vaglog.rtnet.pl/r_118651.html

Nie zatrzymując auta wyłączyłem i włączyłem zapłon i już za nic w świecie nie dałem rady złapać trybu awaryjnego:

http://vaglog.rtnet.pl/r_118652.html
http://vaglog.rtnet.pl/r_118653.html

Na filmowałem też pracę zaworu przy turbinie. Oto film:
http://www.youtube.com/watch?v=OfQPCPkAIV8

Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 17:57
przez rumianko
Przeplywka zamiennik zawsze pokazuje ten typ wiecej przeplywu niz jest realnie.

powiedz mi czy po awaryjnym masz bledy w ecu przeplywki. egr. klapa gaszaca i n75?

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 18:01
przez untaztood
rumianko napisał(a):Przeplywka zamiennik zawsze pokazuje ten typ wiecej przeplywu niz jest realnie.

powiedz mi czy po awaryjnym masz bledy w ecu przeplywki. egr. klapa gaszaca i n75?


Po awaryjnym tylko błąd przeładowania turbiny.
EGR mam wyczyszczony i zamknięty dopływ spalin.

Przeładowanie mam tylko w okresie zimowym.

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 18:03
przez rumianko
To u ciebie jest cos nie tak z n75 najprawdopodobniej sie przycina.

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 18:09
przez untaztood
Kupiłem nowy oryginał i dalej to samo - identycznie jak wcześniej.
Dlatego jedynie co chyba mi pozostało to map-sensor...

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 18:14
przez rumianko
Co sie tak tego mapa uczepiles on jest w 100% sprawny. Cos jest nie tak z n75 moze instalacja elektryczna?

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 18:17
przez untaztood
rumianko napisał(a):Co sie tak tego mapa uczepiles on jest w 100% sprawny. Cos jest nie tak z n75 moze instalacja elektryczna?


Bo map to ostatni czujnik jaki mógłby walnąć ;)
Wydaje mi się, że walnięta instalacja elektryczna dawałaby jakieś błędy, lub przeładowanie występowałoby częściej...

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 19:30
przez rumianko
Zrob test n75 na vac zegarku

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 19:38
przez untaztood
Tego u mnie brak :( Więc to będzie musiało poczekać...
Ale to możliwe że dwa N75 mają identyczną usterkę? (Wiem, gdybanie i wróżenie...)

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 marca 2013, 21:02
przez rumianko
untaztood napisał(a):(Wiem, gdybanie i wróżenie...)


dokładnie.

jakiś tydzień temu wymieniałem przepływke i nówka sztuka bosch za ponad 500zl. leżała i kwiczała w logach.....

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 18 marca 2013, 13:08
przez untaztood
Oto jak się rusza sztanga na zimnym silniku:

http://www.youtube.com/watch?v=i4s9YJ5b-GU

Po ruszeniu w trasę wykonałem pomiar 10 kanału:

Kanał 10: na świeżo rozgrzanym silniku:
http://vaglog.rtnet.pl/r_118719.html

Oraz następny, zrobiony od razu po restarcie (podzielony na dwa, bo raz zabrakło miejsca... Najlepszy pomiar zaczyna się od 46.77)
http://vaglog.rtnet.pl/r_118718.html


Wymieniłem przepływkę na Boscha.
Zanim wymieniłem widziałem na kompie przeładowanie, ale nie doprowadziłem do notlaufa.
Po wymianie log wygląda tak:

http://vaglog.rtnet.pl/r_118739.html

Bardzo proszę o ocenę. Dziękuję.

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 18 marca 2013, 20:29
przez rumianko
sztanga chodzi ok, ale to i tak nic nie oznacza w twoim przypadku.

logi tak jak wcześniej pisałem.

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 18 marca 2013, 20:41
przez untaztood
rumianko napisał(a):sztanga chodzi ok, ale to i tak nic nie oznacza w twoim przypadku.

logi tak jak wcześniej pisałem.


Ale chyba już przepływka jest ok?

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 17 kwietnia 2013, 13:03
przez PiterEL
A ten czujnik 051A parametry ma takie same jak 051C ? Chciałem do ASV go założyć i nie chciałbym rzeźbić z otworem...

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 18 marca 2014, 21:17
przez studzien
Witam mam pytanko czy ten map sensor ma mieć nr 030 906 051 A czy 038 906 051 A, bo tego drugiego nie mogę nigdzie znajść . Chodzi mi oto że mam otwór na map sensor 18mm i nie chcę kombinować z tym 038 906 051 C

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 18 marca 2014, 21:30
przez PiterEL
Wystarczy zrobić podkładkę z gumy i wkręcić map sensor od arka i gra gitara. Ja tak mam i jest ok. Można ewentualnie delikatnie ta uszczelkę silikonem posmarować dla pewności ale mówię delikatnie.

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 18 marca 2014, 21:39
przez studzien
Ok dzięki i tak zrobię

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 18 marca 2014, 21:46
przez PiterEL
Wytnij sobie z gumy mnie wiecej 2-3mm grubości i mnie wiecej na kształt płaszczyzny przylegania czujnika z otworem na środku aby czubek czujnika przełożyć.

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

PostNapisane: 19 października 2017, 16:24
przez damianos89
Leon 1.9 TDI AXR turbo GTB17. Jeżeli tuner założył mi map sensor 4 bar a nie 3, to rozumiem, że z tym nie ma żadnego problemu?