kontrolka TCS i jej wielofunkcyjnosc
Chciałem zaczerpnąc rady innych użytkowników w temacie ciągłego swiecenia się kontrolki TCS-u po zaistnieniu pewnego ciągu zdarzeń.
Sytacja miała miejsce wczoraj i udało sie mnie ją 3 razy powtorzyc - a mianowicie:
- zabieram sie do wyprzedzania 2 samochodzików, na pokladzie 3 pasazerow , zapiety 4 bieg predkosc obrotowa kolo 3700-3900 rpm , predkosc "sadzomiotu"- 135-140 km/h , nagle samochod dostaje tzw-przymulacza (tzn:otwiera sie sapadochron i "coś" zabiera 40% mocy) , w tej samej chwili zapala sie i swieci caly czas kontrolka TCS. Proba wyłączenia jej wyłącznikiem nic nie daje.Po tej sytuacji samochod ma jakies 40%mocy mniej , nie wkreca sie tak smiało na obroty i jest jakis taki jak (bez obrazy) jak ..... moja seria z umartą przepływką. Po zgaszeniu siliczka i ponownym jego uruchomieniu wszystko jest OK , kontrolka gasnie, silniczek miód malina jedzie jak pop.....pomylony ...... ale do momentu aż powtarzamy próbe wyprzedzania lub przyspieszania na 4 biegu/3800rpm/140km/h. Jeszcze jedna powtórka - sprint pod lekka górkę 1-OK;2-OK;3-OK;4-DUPA - to samo
! Zapala sie TCS , świeci cały czas a "sadzomiocik" nie chce jechac !
Sądziłe,że to może byc wina paliwa wiec po powrocie do domu...... pozbyłem sie go i przed zatankowaniem innego pojechałem jeszcze raz sprawdzic czy problem sie pojawia - i tutaj zdziwko mnie walneło - po oprożnieniu baku oraz pozostawieniu ładunku w domku i testowaniu Leosia razem z pilotem-nawigatorem nic sie nie działo (przy okazji utarłem noska kierownikowi Omegi C - pozdrówka dla niego - i wiecej pokory na drodze !).
Byc może dzieje się tak tylko przy obciążonym aucie i obciążonym silniku???
Próbowałem tez ostrego przyspieszana pod górke w zakresie obrotów w jakich występowały objawy - i nic
!
w związku z tym moje pytanie:
1-Czy kontrolka od TCS-u ma wielofunkcyjne zastosowanie? jesli tak to jakie moga byc przyczyny jej ciągłego świecenia sie i nieprawidłowej pracy silnika?
2-Czy ktos miał juz podobna sytuację? jesli tak to co było przyczyna jej zaistnienia?
3-Czy jest to możliwe , że np:nieodpowiednie cisnienie doładowania może spowodowac jej zaswiecenie ? lub złej jakosci paliwo
Może i głupio pytam,ale dopiero w srode (i to na dwa razy) jestem wstępnie umówiony z mechaniorem na diagnoze a niechciałbym żeby coś sie do tego momentu wysrało.
Szukałem w archiwum ale nic na temat innego znaczenia kontrolki TCS-u nie znalazłem.
Dziękuję za wszelkie sugestie i informacje.
Sytacja miała miejsce wczoraj i udało sie mnie ją 3 razy powtorzyc - a mianowicie:
- zabieram sie do wyprzedzania 2 samochodzików, na pokladzie 3 pasazerow , zapiety 4 bieg predkosc obrotowa kolo 3700-3900 rpm , predkosc "sadzomiotu"- 135-140 km/h , nagle samochod dostaje tzw-przymulacza (tzn:otwiera sie sapadochron i "coś" zabiera 40% mocy) , w tej samej chwili zapala sie i swieci caly czas kontrolka TCS. Proba wyłączenia jej wyłącznikiem nic nie daje.Po tej sytuacji samochod ma jakies 40%mocy mniej , nie wkreca sie tak smiało na obroty i jest jakis taki jak (bez obrazy) jak ..... moja seria z umartą przepływką. Po zgaszeniu siliczka i ponownym jego uruchomieniu wszystko jest OK , kontrolka gasnie, silniczek miód malina jedzie jak pop.....pomylony ...... ale do momentu aż powtarzamy próbe wyprzedzania lub przyspieszania na 4 biegu/3800rpm/140km/h. Jeszcze jedna powtórka - sprint pod lekka górkę 1-OK;2-OK;3-OK;4-DUPA - to samo
Sądziłe,że to może byc wina paliwa wiec po powrocie do domu...... pozbyłem sie go i przed zatankowaniem innego pojechałem jeszcze raz sprawdzic czy problem sie pojawia - i tutaj zdziwko mnie walneło - po oprożnieniu baku oraz pozostawieniu ładunku w domku i testowaniu Leosia razem z pilotem-nawigatorem nic sie nie działo (przy okazji utarłem noska kierownikowi Omegi C - pozdrówka dla niego - i wiecej pokory na drodze !).
Byc może dzieje się tak tylko przy obciążonym aucie i obciążonym silniku???
Próbowałem tez ostrego przyspieszana pod górke w zakresie obrotów w jakich występowały objawy - i nic
w związku z tym moje pytanie:
1-Czy kontrolka od TCS-u ma wielofunkcyjne zastosowanie? jesli tak to jakie moga byc przyczyny jej ciągłego świecenia sie i nieprawidłowej pracy silnika?
2-Czy ktos miał juz podobna sytuację? jesli tak to co było przyczyna jej zaistnienia?
3-Czy jest to możliwe , że np:nieodpowiednie cisnienie doładowania może spowodowac jej zaswiecenie ? lub złej jakosci paliwo
Może i głupio pytam,ale dopiero w srode (i to na dwa razy) jestem wstępnie umówiony z mechaniorem na diagnoze a niechciałbym żeby coś sie do tego momentu wysrało.
Szukałem w archiwum ale nic na temat innego znaczenia kontrolki TCS-u nie znalazłem.
Dziękuję za wszelkie sugestie i informacje.