Strona 1 z 1

potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 29 marca 2006, 12:10
przez Videlec
Czego powinienem dopilnowac przy przeglądzie - 30tys. TDI ASV ??

Chodzi mi dokładnie jakie częsci podlegają wymianie. Wiem ze to jest w książce serwisowej ale ją akurat mam w chacie (studiuje i nie chce mi sie specjalnie cisnąc 100km do domu po książke) a przegląd mam w piątek.

Filtr paliwa jest wymieniany czy tylko osuszany z ew wody??
Przeciwpyłkowy??
I jak z płynami: hamulcowy, chłodniczy (auto wyprodukowane jest w 10.2003 ale zakupione i uzytkowane 07.2004) czy juz podlegają wymianie??

Nie chce zeby mi w serwisie jakąś ciemnote wcisneli w stylu: "Panie jeszcze da rade" :P

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 29 marca 2006, 13:02
przez Streat
Videlec, filtry hurtem sie wymienia co 15 tys km.
Nie ma zadnego osuszania filtra paliwa :!:

Napewno wymieniasz:
- filt paliwa
- filtr powietrza
- filtr oleju razem z olejem

Czy cos wiecej to zalezy czy nie wyjdzie jakas taka pierdola jak np. poduszka stabilizatora w zawieszeniu wiadomo po jakich drogach jezdzimy :roll:

Plynu hamulcowy to sobie zobacz czy jest wystarczajaco jego duzo jak tak to nic nie robisz.
Tak samo plyn chlodniczy jak jest jego wystarczajaco duzo i nie zmienil kolorku to tez olac

Co do filtru kabiny to juz imho Twoja sprawa - ja wymieniam bo mnie starsznie wkurzaja parujace szyby :wink:

re

PostNapisane: 29 marca 2006, 13:06
przez Macek
Tak ja Streat wyżej pisał wymieniaj lepiej wszystko, jak kupiłes autko to nie wiesz co tam było wcześniej, a tak to będziesz wiedział co i jak siedzi :)

Ja miałem taki przegląd we wrześniu 2005r. też ASV po 30k

Powymieniałem wszystkie płyny, olej i filtry i autko śmiga jak nówka- koszt wyszedł w ASO dość spory ale wiem na czym jeżdże.

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 29 marca 2006, 13:28
przez Videlec
no z tymi filtrami: oleju to normalka razem z olejem :) ale np. paliwa to przy 15tyś nie byl wymieniany bo w ASO powiedzieli ze sie nie wymienia (i tak pewnie jest) a przy 30tys. to naprawde mi sie gdzies obiło o uszy cos o osuszaniu (moze i glupoty plote)

a co do reszty plynow eksploatacyjnych to jest cos takiego ze powinno sie je chyba zmieniac co 2 lata (procesy chem. utlenianie itp.) a moj rocznikowo juz przekroczył 2 lata a eksploatacyjnie nie (jak wspominałem prod. 2003 zakup w salonie 2004 upust 2000PLN:)) dlatego pytam.

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 29 marca 2006, 14:42
przez Streat
Videlec, wejdz sobie np. na strone bosch i tam jest napisane tak:
Wymieniaj filtr oleju napędowego co najmmiej raz w roku. Tylko wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta samochodu filtr oleju napędowego gwarantuje wymaganą czystość paliwa.

Poza tym jakosc polskich paliw chyba wiesz jaka jest. Ja dla swietego spokoju wymieniam zawsze komplecik

Co do terminu waznosci to sie chyba tyczy tylko plynu hamulcowego. W sumie jak nie wiesz co tam masz to zmien :wink:

Plyn chlodniczy jest rozcienczany z woda i jego cos mi sie wydaje uzupelnia sie tylko braki

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 29 marca 2006, 15:26
przez Videlec
no widzisz Streat juz zaluje ze nie wymienilem filta paliwa przy 15tys. czlowiek uczy sie na błędach...

[ Dodano: Sro 29 Mar, 2006 ]
poprzednio tez mialem auto z salonu i tez do konca serwisowane ale zawsze mnie to wk... ze instrukcja swoje, mechanicy swoje i taki qr... metlik.

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 30 marca 2006, 09:30
przez DWitek
A moim zdaniem, jeśli tankuje się tylko na renomowanych stacjach (Shell, Statoil itp.) wymiana filtru co 15kkm jest zbędna. Co 30kkm wystarczy w zupełności. Ja u siebie pierwszy raz zmieniłem po 30kkm, drugi raz też po kolejnych 30kkm i filtry były jak nowe, ani grama wody. Dlatego teraz na ostatnim filtrze mam zrobione ponad 55kkm i wymienię go dopiero po 60kkm przebiegu i myślę, że nie będzie dużo gorszy od poprzednich. Ale optymalna granica jak na polskie warunki to chyba 30kkm.

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 30 marca 2006, 20:16
przez AdamTower
DWitek, :shock: przy naszych paliwach? ja bym tak długo nie ryzykował.

Wymieniam wszystkie filtry razem z wymianą oleju średnio co 10-12 kkm. Także tak polecam.

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 30 marca 2006, 20:37
przez DWitek
60 kkm, zgoda trochę za rzadko, w sumie to trochę przez zapomnienie, ale jak pisałem obydwa filtry oglądałem po 30kkm i naprawdę były w idealnym stanie. Za pierwszym razem nawet gość, który mi to wymieniał, powiedział że nie muszę go jeszcze wymieniać, bo jest tak czysty, a powinno mu zależeć na wymianie skoro od niego brałem filtr. Inna sprawa, że jak już pisałem, nigdy ale to nigdy nie zatankowałem na inej stacji niż wcześniej to było BP, a teraz Shell. Sporadycznie jest Statoil. Żadne no name stacje. A wydaje mi się, że na Shell'u jest jedno z najlepszych paliw w Polsce.

Poza tym ewentualne przytkanie filtra paliwa nie jest zbyt szkodliwe dla silnika, no może poza pogorszeniem właściwości jezdnych. Zdecydowanie gorsze w skutkach jest niewymienianie filtru oleju.

Także ja obstaję przy 30kkm jeśli chodzi o filtr paliwa (dobre paliwo) oraz 10-15kkm pozostałe filtry wraz z olejem.

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 30 marca 2006, 21:39
przez Streat
DWitek, wiekszosc ludzi na tym forum dba o swoje samochody i nie tankuje paliwa z nieznanego zrodla (o ile wogole mozna tak napisac). Ja rowniez tankuje praktycznie wylacznie na BP i Shell, ale dla swietego spokoju wole wymienic filtr paliwa - nie jest to nie wiem jaki wydatek w koncu.

Jestem ciekaw jak Ty sprawdzasz filtr paliwa :?: :roll:
Bo on caly czas wyglada jak nowy wiec nie bardzo wiem jak Ty to hmm "testujesz" :roll:

Pierwsza rzecza o jaka Cie spyta mechanik przy problemach z silnikiem to kiedy ostatnio byl zmieniany filtr paliwa/powietrza wiec chyba jednak ma to jakis wiekszy wplyw.

Co do dobrych paliw chyba nawet ktos tutaj na forum opisywal problemy po zatankowaniu "dobrego paliwa" na stacji BP. Tez jak poszukasz na forum to dowiesz sie ze praktycznie wszedzie jest to samo paliwo bo pochodzi z tego samego zrodla (chyba poza shell). I nikt Ci nie da gwarancji ze paliwo jest dobre jakosciowo.

Imho nie warto oszczedzac na filtrach (w porownaniu do tego co przez rok wydasz w paliwo chociazby...) ale zrobisz jak chcesz :wink:

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 31 marca 2006, 07:24
przez funcarver
Streat napisał(a):dowiesz sie ze praktycznie wszedzie jest to samo paliwo bo pochodzi z tego samego zrodla


dokładnie,
orlen rulezzzz :mrgreen:

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 31 marca 2006, 08:38
przez Gawloss
FUNCARVER napisał(a):
Streat napisał(a):dowiesz sie ze praktycznie wszedzie jest to samo paliwo bo pochodzi z tego samego zrodla


dokładnie,
orlen rulezzzz :mrgreen:



dokładnie wiekszość to paliwo orlenu bo w płocku i nie tylko w bazach paliwowych orlenu widać cysterny bp; statoil; neste, nawet i shell paliwo z baz paliwowych wychodzi w bardzo dobrym stanie zatankujesz na orlenie w płocku a gdzieś indziej jest różnica ale mamy najdroższe paliwo w kraju :twisted: sorki za ot
a filtr paliwa wymieniam co każdą wymiane oleju czyli 10 tyś nie ma co na tym oszczędzać

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 31 marca 2006, 13:42
przez Videlec
Właśnie wróciłem z ASO po przeglądzie. Jak mówiłem wczesniej przeb 30tys.

Wymienione: olej (Shell Helix Ultra Diesel 5W40) filtr oleju, paliwa, powietrza, przeciwpyłkowy. Wymiana płynu hamulcowego. Zaliczony komputer - 0 błędow. Zaliczona "ścieżka" - zawieszenie gites. Nasmarowane zawiasy i jeszcze pare rytynowych doglądnięc. Za wszystko 733PLN, umyli auto gratis i na do widzenia pomachali ręką.

Kupiłem jeszcze u nich wycieraczki 86PLN (Valeo) a na początku facet powiedzial 106PLN!!! Liczą sobie jak im sie podoba.

To tyle.

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 31 marca 2006, 14:01
przez Tonny S
Videlec napisał(a):(Shell Helix Ultra Diesel 5W40)

Przestan lac ten olej - zacznij Motula 5w40

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 31 marca 2006, 16:53
przez Patee
Jakas moda teraz na przeglad po 30tys :wink:
Wlasnie odebralem auto po przegladzie.

Wymiana tak jak wyzej tyle ze ja zawiozlem swoj olej Motul.
Zaplacilem 500zl wiec dodac olej i wychodzi taka sama cena.

Nie podniecaj sie gratis myciem taki ich obowiazek 8)

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 2 kwietnia 2006, 15:52
przez debowe
(Shell Helix Ultra Diesel 5W40)

Przestan lac ten olej - zacznij Motula 5w40

zgadzam sie z toba Tonny S, ten olej to szmelc wedlug mnie ja teraz zmienilem olej na inny i odrazu silnik lepiej chodzi

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 2 kwietnia 2006, 17:42
przez Videlec
Patee, nie podniecam sie myciem gratis ot tak tylko napisalem :) i tak padał deszcz...

Co do oleju to normalka ze bede teraz lał Motula ale jestem na tym forum od niedawna i od momentu kiedy sie o nim dowiedziale do przeglądu nie mialem czasu poszukac go w Lublinie (trudno tu o niego). W sumie za Sheli'a (5litry) zapłaciłem 225zl - zupelnie sie nie opłaca.

Następnym razem Motul 8100 X - CESS 5W40 (mam ASV)

Re: potrzebne informacje - przegląd 30 tyś km

PostNapisane: 2 kwietnia 2006, 17:55
przez Tonny S
Videlec napisał(a):Następnym razem Motul 8100 X - CESS 5W40 (mam ASV)
Dokladnie taki olej mozesz zalac.