Strona 1 z 1

długie grzanie świec, wysokie obroty na ciepłym silniku

PostNapisane: 30 listopada 2013, 17:38
przez ziom_beny
Witam panowie :-) Mam pewien problem z moim leosiem 1.9 tdi ARL. Sprawa wygląda tak :
Czasami bardzo długo grzeją swiece żarowe przy temp dodatniej np przy 14 stopniachi przy odpaleniu auto ma troche wyższe obroty przez chwile ok 1000 obrotów po za tym teraz jak temperatura spadła troche np do 2 stopni to po pierwszym odpaleniu silnika i przejechaniu np 10 kilometrów gdzie silnik osiąga swoje 90 stopni wszystko jest ok ale przy kolejnym odpalaniu gdzie temperatura płynu spadnie to po przejechaniu kilku kilometrów podnoszą sie obroty do 1000 i utrzymują sie na tym pozomie znowu przez jakiś tam dystans. Zauważyłem że temperatura na zegarach nie pokrywa sie z tą co pokazuje vag np na zegarach jest 70 stopni a vag pokazuje 40. dodam jeszcze ze wskazówka od temperatury lekko faluje od 85 stopni do 90 . vag nie pokazuje żadnych błędów. Obroty przeważnie wracają do normy jak temperatura na zegarach zgadza się z tą na vagu prosze o pomoc koledzy :) Pozdrawiam Damian

Re: długie grzanie świec, wysokie obroty na ciepłym silniku

PostNapisane: 30 listopada 2013, 20:37
przez Tuchola_BDG
czujnik temperatury będzie do wymiany, więcej poszukaj na forum

Re: długie grzanie świec, wysokie obroty na ciepłym silniku

PostNapisane: 30 listopada 2013, 21:59
przez tomek1980
Witam, dokładnie tak jak pisze kolega Tuchola_BDG. :wink:
Pozdrawiam.

Re: długie grzanie świec, wysokie obroty na ciepłym silniku

PostNapisane: 1 grudnia 2013, 08:21
przez ziom_beny
Dziekuje, szukałem na forum właśnie i była mowa o czujniku g2 / g62 wiec to chyba bedzie ten drugi czyli g62 dobrze mówie? bo to czujniki temperatury silnika. Troche mnie zastanawia że vag nie pokazuje żadnego błędu....

Re: długie grzanie świec, wysokie obroty na ciepłym silniku

PostNapisane: 1 grudnia 2013, 12:26
przez Marcinxxx
A porównywałes czy takie same temp sa na 2 czujnikach ?

Re: długie grzanie świec, wysokie obroty na ciepłym silniku

PostNapisane: 2 grudnia 2013, 18:53
przez ziom_beny
Sprawdzałem vagiem grupy 01 , bloki pomiarowe grupa 007 z wskaźnikiem tym co jest na zegarach. Temp po odpaleniu zimnego silnika sa takie same, nawet jak sie silnik zagrzeje i trzyma równo na vagu 90 ale po zgaszeniu auta i odczekaniu np 10 minut już są inne ta na vagu przeważnie jest niższa od tej na zegarach

-- 2 grudnia 2013, 19:53 --

Wymieniłem czujnik i jak narazie jest ok będe obserwował :P dzięki wielkie panowie :)