mirek266, poczytaj na forum o zaworze N75 lub sztanga (kierownice turbo) i mylisz pojecia odnosnie oliwy w wydechu itp ty masz ALH, AHF czy ASV

tu masz do czynienia z turbina ze zmienna geometria lopatek a zawor N75 nimi steruje - jak jest walniety dzieja sie takie chocki klocki lub jak masz sztande zacieta, ktora jest sterowana tym zaworem albo robiles nagminny PSJ i zapieczone sa kierownice - turbina nie pada w jeden sposob (podany przez ciebie) bo jest ich wiele min. puszczanie oleju no ale w tlumiku tez bys go nie znalazl predzej w IC i kopcil by na niebiesko u ciebie ewidentnie wystepuje obiaw zlego stosunku masy powietrza do ilosci paliwa + blad cisnienia doladowania obiawiajacy sie notlaufem (trybem awaryjnym) a w tym wypadku nalezalo by sprawdzic przewody cisnieniowe wraz z zaworem N75 lub sztanga kierownicy lub zapieczone kierownice lub nieszczelnosc w dolocie.
W jaki sposob sprawdzales turbo

- stojac w miejsu

zrobiles logi przy 2000-3000 na 5 biegu

podczas utraty mocy
BTW to nie jest przeplywka i nie masz co jej wymieniac - sluchaj sie kolegow z wieksza wiedza bo dobrze ci radza.
sprawdzalem tak wzrokowo dolot i niema tam zadnych sladow oliwy
Ale to jeszcze o niczym nie swiadczy - moze byc mala dziurka ktora pod duzym cisnieniem robi sie dopiero wieksza - czujnik cisnienia to wylapuje i bym - notlauf tzw tryb awaryjny moze to byc tez gdzies na opasce.