Strona 1 z 3

Odma

PostNapisane: 19 sierpnia 2006, 15:09
przez Orzeł
Zastanawiam się nad odłączeniem odmy, czy ktoś z was robił już coś takiego?? Podobno to pomaga nie wiem dokładnie w czym, ale tak słyszałem ;). Napewno po jej odłączeniu nie będzie syfu (oleju) w dolocie, i zapewne temperatura też się obniży. Jest sens sie w to bawić czy lepiej zostawić tak jak to fabryka przewidziała?? Asgaard, jak masz zrobione to u siebie??

Re: Odma

PostNapisane: 19 sierpnia 2006, 18:44
przez Tonny S
Orzeł, zapytaj Szymona on w Lupo mial to fajnie rozwiazane - pojemnik z filterkiem, moze maja gdzies zdjecia by ci pokazac - bo nie wiem jak to teraz z BKD wyglada.


Orzeł napisał(a):Napewno po jej odłączeniu nie będzie syfu (oleju) w dolocie,
No napewno bedzie mniej.

Re: Odma

PostNapisane: 20 sierpnia 2006, 13:08
przez Orzeł
Tonny S, rozmawiałem kiedyś z Patem na ten temat. Powiedział, żeby nie motać sie z tym i zostawić tak jak jest, ale chciałbym się dowiedzieć czy to coś daje czy nie?? 1 PS wiecej to zawsze coś :mrgreen:

Re: Odma

PostNapisane: 21 sierpnia 2006, 06:34
przez Tonny S
No mocy to raczej nie daje zadnej, poza tym ze FMIC tak szybko nie upierdzielisz.

Re: Odma

PostNapisane: 21 sierpnia 2006, 16:22
przez js83
Mam pytanie zwiazane z tematem: ja w swoim leo mam przy odmie mokro (wilgotno) od oleju-mokra jest taka plastikowa złączka przy odmie i minimalnie troche pokrywy silnika w tym miejscu.. Czy to normalne i czy tak powinno byc?? Dodam, ze nigdy nie mialem za wysokiego poziomu oleju, zawsze bylo w normie. Z czym się wiąże to zjawisko?

Re: Odma

PostNapisane: 21 sierpnia 2006, 16:28
przez Silver
js83 napisał(a):Czy to normalne i czy tak powinno byc?

chyba tak - u mnie też tak jest , tyle że to wlasnie szybkozłaczka jest nieszczelna. Rozbierz ją - wsrodku jest oring gumowy (element uszczelniajacy) i wymien go.
Jesli cieknie bliżej strony dekla kalwiatury to założ opaskę zaciskową ( uważaj przy dokrecaniu z siłą) i złóż to na silicon (warsztatowy - czyli olejo-odporny a nie sanitarny) i bedzie gites .

Re: Odma

PostNapisane: 22 sierpnia 2006, 08:29
przez Asgaard
Ja u siebie mam normalnie w dolot...

mokro wokół odmy też mam, hehe.... chciałem odpiąć odmę ale nigdy jakoś nie ma okazji kupić catch tank'a.

Odma jak czyscic???

PostNapisane: 24 sierpnia 2007, 21:13
przez grzesdd
panowie jak rozebrac i wyczyścić odme bo niestety wywala mi nalot na pokrywe klawiatury, wiec domniemam ze odme doslownie przytkało????? Poradzćie od ktorej strony sie do tego zabrac i jak zdemontowac???

Re: Odma

PostNapisane: 26 sierpnia 2007, 09:20
przez grzybek
odczep od dolotu i do gory pociagnij.

najlepiej potem zaslep dolot z filtra a odme jakims przewodem pociagnij pod auto zeby nie zawalalo dolotu tylkowywalalo syf pod auto. ja mam tak zrobione i dosc z syfem

spocona odma

PostNapisane: 1 września 2007, 19:40
przez kbyczyns
zdjąłem dzisiaj pokrywę silnika (tak profilaktycznie) i zobaczyłem lekko spoconą odmę; czy możecie mi opisać jaka jest jej funkcja, zasada działania i co może oznaczać takie pocenie; jakieś zagrożenia?

Re: Odma

PostNapisane: 1 września 2007, 19:57
przez jurkos
kbyczyns, jezeli spocenie to byla woda to sie nie stresuj :)
roznica temparatur duza wilgotnosc poweitrza itp.

guma ma tak czasem ze sie poci

Re: Odma

PostNapisane: 1 września 2007, 20:13
przez kbyczyns
jurkos, chyba źle sie wyraziłem, to było coś w rodzaju lekkiego wycieku/naparowania oleju;

Re: Odma

PostNapisane: 1 września 2007, 20:35
przez Tonny S
kbyczyns napisał(a): zobaczyłem lekko spoconą odmę; czy możecie mi opisać jaka jest jej funkcja, zasada działania i co może oznaczać takie pocenie; jakieś zagrożenia?
Odma odpowiada za odpowietrzenie ukladu korbowego a to, ze sie poci to norma zwlaszcza jak silnik zostal przelany oliwa.

Re: Odma

PostNapisane: 1 września 2007, 20:46
przez kbyczyns
czy to może wyglądać jak fotka poniżej; oleju od roku nie przelałem to pewne bo od tego czasu mam auto, może to być stare lub inna przyczyna?

Re: Odma

PostNapisane: 1 września 2007, 20:55
przez jurkos
kbyczyns, no to fotka mowi sama za siebie
tak jak Tonny S, napisal jest to norma
czasem silniki tak maja ze pluja olejem przez odme :)
zobacz pod cybantami czy nie przecieka itp
wytrzyj umyj - sprawdz czy guma nie jest sparciała i nie przepuszcza
jak jest luźna i wydaje ci sie ze przecieka to wymien
generalnie nic powaznego :)

Re: Odma

PostNapisane: 1 września 2007, 20:58
przez kbyczyns
a co to są cybanty?

Re: Odma

PostNapisane: 1 września 2007, 21:25
przez jurkos
kbyczyns, na twoim zdjeciu takie metalowe opaski ktore sciskaja gumowa rurke odmy na jej poczatku i koncu :)

jeden masz z tego co widze na srubokret krzyzakowy ( lub klucz zdaje sie ze 6' )
a drugi ... nie jestem pewien ale zdaje sie ze zaciskany jak ten na rurze od powietrza :)
sorki za zdolnosci graficzne :)

Obrazek

[ Dodano: Sob 01 Wrz, 2007 ]
tego od powietrza nie musisz ruszac .. tylko pogladowo zaznaczylem :)

Re: Odma

PostNapisane: 1 września 2007, 21:30
przez kbyczyns
jurkos, wielkie dzięki za pomoc dla laika; myślę, że sobie poradzę ze sprawdzeniem

Re: Odma

PostNapisane: 1 września 2007, 21:30
przez jurkos
kbyczyns, zawsze do uslug ;)

Re: Odma

PostNapisane: 6 września 2007, 20:48
przez kbyczyns
sprawdziłem dzisiaj ten cybant przy samej odmie i czysto tzn bez jakiegoś nalotu tylko mokro od oliwy, tego cybanta plastykowgo bałem się ruszać bo nie wiedziałem jak zdemontować i nie popękało ale wygląda to ok.

Re: Odma

PostNapisane: 4 października 2007, 18:42
przez bono
scalilem wszystkie posty dotyczace odmy, w kazdym jest cos po trochu a razem to jest bardziej czytelne

Re: Odma

PostNapisane: 4 października 2007, 19:48
przez grzesdd
to w sumie moge od siebie dodac ze zazegnalem problem z cieknaca odma, rozebralem wszystko dokladnie wyczyscilem, zalozylem nowe obejmy na koncach przewodu, wymienilem uszczelke i zalozylem ja na smarze odpornym na wysokie temp. Sucho i czysto :) .

Prawa część silnika poci się :(

PostNapisane: 9 marca 2008, 18:22
przez leon_2003
Witam,

Dziś przy czyszczeniu i uszczelnianiu węża od odmy zauważyłem, że z prawej strony silnika mam mokro od oleju. Poniżej załączam fotki. Od czego ta część silnika się poci? Miał ktoś coś takiego? Uszczelka czy co ? Sam niewiem.

Obrazek

Obrazek

Re: Odma

PostNapisane: 9 marca 2008, 18:52
przez pullmann
tzw.silnik mógł być zapowietrzony i przez odme leciało miałem taki przypadek jak były mrozy

Re: Odma

PostNapisane: 8 marca 2011, 22:10
przez PiterEL
A może ktoś dokładnie napisać jak zdemontować tą OPASKĘ/ZATRZASK na odmie juz na wejściu do rury z filtra powietrza ? Taka czarna ale nie wiem jak ja odpiąć żeby nie połamać a poci mi sie tam odma i podobno jest tam jakiś oring więc chciałem go wymienić.

Zna ktoś wymiary tego ORINGU ?

Re: Odma

PostNapisane: 8 listopada 2011, 10:29
przez rzeczka
PiterEl poradziłeś sobie z problemem? bo ja mam identyczny kłopot chciałem podpytać o jakieś wskazówki
Jak wyczyścić tą odmę ew jak wymienić oring

Re: Odma

PostNapisane: 8 listopada 2011, 10:38
przez PiterEL
Witam
Ja w końcowym efekcie zakupiłem taka rurke karbowaną (ala Peszel) od seicento. Ta rurka jest w seicento przy wlewie baku paliwa. Srednica ok 2 cm. W efekcie koncowym zatkalem wejscie odmy do rury dolotowej od filtra powietrza ( tam gdzie siedzi oring) takim korkiem i na silikon a na odme zalozylem ta rurke karbowana i odme poprowadzilem na tyl silnika gdzies tam pod auto. Teraz mam suchutko w rurze idacej od filtra i co najwazniejsze nie idzie mi olej dalej w turbine. Naprawde z tego jestem zadowolony... A jak patrzylem w ta rurke co pod auto dalem to olej nie kapie... lekki zapocenie. A jak odma szla do dolotu powietrza to ssanie turbiny powodowalo ze wysysalo az olej z odmy i dlatego bylo mokro w wezach. Teraz odma sama wydycha co trzeba a juz nie ma ssania.

Re: Odma

PostNapisane: 8 listopada 2011, 14:35
przez rzeczka
Dzięki! W weekend spróbuję tak zadziałać.pozdr

Re: Odma

PostNapisane: 17 listopada 2011, 15:51
przez Creed
PiterEL możesz napisać z czego masz ten korek zatykający rurę dolotowa od filtra powietrza powietrza.

Re: Odma

PostNapisane: 17 listopada 2011, 18:17
przez PiterEL
Korek zatykajacy znalazlem w jakichś gratach :) nawet nie wiem od czego jest. Trzeba cos dobrac i na silikon go. Nawet lepiej jak ciasno wchodzi...

Re: Odma

PostNapisane: 17 listopada 2011, 21:27
przez rzeczka
Ja ostatecznie wymieniłem oring na rozmiar wiekszy i jest susza.jakby ktoś chciał rozmiar oringu lub info dot.wymiany służę pomocą

Re: Odma

PostNapisane: 17 listopada 2011, 21:33
przez PiterEL
Susze masz na zewnątrz a ssanie turbiny ssa olej przez odme do dolotu i wtedy tam robi sie mokro. Moim sposobem jest suchutko w dolocie. Ale każdy robi jak uważa...

Re: Odma

PostNapisane: 18 listopada 2011, 10:31
przez rzeczka
'' ssanie turbiny ssa olej przez odme do dolotu i wtedy tam robi sie mokro''
To chyba niczym nie grozi...skoro tak jest z oryginału,no ale lepiej pewnie tam nie mieć oleju tak że Twoja modyfikacja jak najbardziej słuszna,pozdrawiam

Re: Odma

PostNapisane: 22 listopada 2011, 12:19
przez bartek_1
Czy sprawa wyczyszczenia odmy tzn. jej zdemontowania jest sprawą trudną i pracochłonną??

Re: Odma

PostNapisane: 22 listopada 2011, 17:30
przez Creed
rozebranie- umycie -założenie zajmuje mi ok 15 minut :-)

Re: Odma

PostNapisane: 23 grudnia 2011, 10:21
przez bartek_1
Spoko dzięki - ja i tak nie będę tego sam robił tylko mój fachman:D sam gdybym robił to bym jeszcze w koszty wszedł:)

-- 23 gru 2011, o 10:21 --

Odma przeczyszczona, był przedmuch ale była lekko przytkana. Fachmani z Gtechu w Kielcach zapewniali mnie, że jest tam bardzo dużo oleju (a nie powinno być tam ani kropli - tak twierdzą). Zgodzić się muszę z jednym był olej ale nie dużo...

Re: Odma

PostNapisane: 23 grudnia 2011, 12:13
przez Nastar
Ja z kolei mam wrażenie, że odma daje mi za dużo oleju do dolotu. Kiedyś było bardziej sucho a teraz potrafi nazbierać się w najniższym punkcie układu (obok IC) i podciekać. Czy odma może się zużyć/zepsuć ? Czy jej wymiana może pomóc ? Może wystarczy samo czyszczenie ? Trochę przemawia do mnie to "ssanie turbiny" tym bardziej, że mam auto trochę modzone (m.in. T-ARL).
P.S. Czy demontaż odmy z pokrywy to tylko jej wyciągnięcie do góry ? Nie ma tam jakiś zatrzasków ?

Re: Odma

PostNapisane: 1 marca 2012, 17:23
przez robi723
Przyłączę się do pytania Nastar i mam nadzieję, że ktoś podpowie co korzystniej zrobić, bo nie chciałbym pchać się w koszty. Moja odma jest nierozbieralne, co wiąże się z zakupem całej pokrywy.

Re: Odma

PostNapisane: 1 marca 2012, 17:31
przez transit_master
Przepuszczająca odma to normalka więc...albo się nie przejmować albo wypuścić ją gdzieś pod auto ew. oil catch tank czy jakoś tak.

Re: Odma

PostNapisane: 2 marca 2012, 17:09
przez robi723
Chodzi o to, że mam dość znaczne ubytki oleju i postanowiłem wypłukać odmę, bo może to jest przyczyną tak przynajmniej stwierdził mechanik, a jeżeli nie, obstawił jeszcze uszczelniacze zaworowe.

Re: Odma

PostNapisane: 2 marca 2012, 19:42
przez transit_master
Znaczne czyli jakie? Nie spotkałem się jeszcze żeby odma wciągała litrami :roll:

Re: Odma

PostNapisane: 2 marca 2012, 21:44
przez robi723
Nie powiedziałem, że odma, to tylko przypuszczenia i jestem w trakcie sprawdzania, ale 200 ml na 500 km, to dla mnie dużo ponieważ wcześniej tego nie było.Wszystko sprawdzone, łącznie z ciśnieniem na tłokach i turbiną.

Re: Odma

PostNapisane: 2 marca 2012, 22:22
przez transit_master
No to sprawdzaj sprawdzaj bo jestem ciekawy co to. Odmę wykluczam. Za duży pobór oleju.

Re: Odma

PostNapisane: 2 marca 2012, 22:31
przez robi723
W sumie, to szukam tu rad, a nie pytań.Miałem nadzieję, że mi coś podpowiesz, ale ..

Re: Odma

PostNapisane: 6 marca 2012, 00:47
przez kupenb
a uszczelki zaworów? z odpalaniem nie ma problemu? z turbiny nie podcieka? Odmę możesz wykluczyć poprzez wypuszczenie jej do jakiegoś zbiorniczka butelki gdzies przymocowanej i zobaczysz po jakim przebiegu ile oleju ci wyrzuca. Jak to nie przyniesie rezultatów to szukać dalej :)

Re: Odma

PostNapisane: 6 marca 2012, 06:54
przez robi723
Z odpaleniem, to i w zimie przy tych mrozach nie było najmniejszego problemu, samochód pracuje i przyspiesza tak jak należy. Jednak dobrze, że nie wydałem 480 zł na pokrywę jak radził mechanik. Właśnie, czy możliwe jest aby ubytek oleju zwiększał się z czasem przy zużyciu uszczelniaczy zaworowych? Sam muszę, to ustalić, bo u mechaników u których byłem tylko kasę ciągną.

Re: Odma

PostNapisane: 6 marca 2012, 06:55
przez transit_master
Masz pw.

Re: Odma

PostNapisane: 22 marca 2012, 17:00
przez robi723
Czy zużyte uszczelniacze zaworowe mogą mieć wpływ na zwiększone zużycie paliwa ?

Re: Odma

PostNapisane: 22 marca 2012, 17:30
przez chlorek
raczej pompki albo sam filtr paliwa. Zużyte uszczelniacze skutkują braniem oleju przez samochód.

Re: Odma

PostNapisane: 22 marca 2012, 17:35
przez Nogaj
florek napisał(a): filtr paliwa

:roll: