Strona 1 z 3
Odma

Napisane:
19 sierpnia 2006, 15:09
przez Orzeł
Zastanawiam się nad odłączeniem odmy, czy ktoś z was robił już coś takiego?? Podobno to pomaga nie wiem dokładnie w czym, ale tak słyszałem

. Napewno po jej odłączeniu nie będzie syfu (oleju) w dolocie, i zapewne temperatura też się obniży. Jest sens sie w to bawić czy lepiej zostawić tak jak to fabryka przewidziała??
Asgaard, jak masz zrobione to u siebie??
Re: Odma

Napisane:
19 sierpnia 2006, 18:44
przez Tonny S
Orzeł, zapytaj Szymona on w Lupo mial to fajnie rozwiazane - pojemnik z filterkiem, moze maja gdzies zdjecia by ci pokazac - bo nie wiem jak to teraz z BKD wyglada.
Orzeł napisał(a):Napewno po jej odłączeniu nie będzie syfu (oleju) w dolocie,
No napewno bedzie mniej.
Re: Odma

Napisane:
20 sierpnia 2006, 13:08
przez Orzeł
Tonny S, rozmawiałem kiedyś z Patem na ten temat. Powiedział, żeby nie motać sie z tym i zostawić tak jak jest, ale chciałbym się dowiedzieć czy to coś daje czy nie?? 1 PS wiecej to zawsze coś

Re: Odma

Napisane:
21 sierpnia 2006, 06:34
przez Tonny S
No mocy to raczej nie daje zadnej, poza tym ze FMIC tak szybko nie upierdzielisz.
Re: Odma

Napisane:
21 sierpnia 2006, 16:22
przez js83
Mam pytanie zwiazane z tematem: ja w swoim leo mam przy odmie mokro (wilgotno) od oleju-mokra jest taka plastikowa złączka przy odmie i minimalnie troche pokrywy silnika w tym miejscu.. Czy to normalne i czy tak powinno byc?? Dodam, ze nigdy nie mialem za wysokiego poziomu oleju, zawsze bylo w normie. Z czym się wiąże to zjawisko?
Re: Odma

Napisane:
21 sierpnia 2006, 16:28
przez Silver
js83 napisał(a):Czy to normalne i czy tak powinno byc?
chyba tak - u mnie też tak jest , tyle że to wlasnie szybkozłaczka jest nieszczelna. Rozbierz ją - wsrodku jest oring gumowy (element uszczelniajacy) i wymien go.
Jesli cieknie bliżej strony dekla kalwiatury to założ opaskę zaciskową ( uważaj przy dokrecaniu z siłą) i złóż to na silicon (warsztatowy - czyli olejo-odporny a nie sanitarny) i bedzie gites .
Re: Odma

Napisane:
22 sierpnia 2006, 08:29
przez Asgaard
Ja u siebie mam normalnie w dolot...
mokro wokół odmy też mam, hehe.... chciałem odpiąć odmę ale nigdy jakoś nie ma okazji kupić catch tank'a.
Odma jak czyscic???

Napisane:
24 sierpnia 2007, 21:13
przez grzesdd
panowie jak rozebrac i wyczyścić odme bo niestety wywala mi nalot na pokrywe klawiatury, wiec domniemam ze odme doslownie przytkało????? Poradzćie od ktorej strony sie do tego zabrac i jak zdemontowac???
Re: Odma

Napisane:
26 sierpnia 2007, 09:20
przez grzybek
odczep od dolotu i do gory pociagnij.
najlepiej potem zaslep dolot z filtra a odme jakims przewodem pociagnij pod auto zeby nie zawalalo dolotu tylkowywalalo syf pod auto. ja mam tak zrobione i dosc z syfem
spocona odma

Napisane:
1 września 2007, 19:40
przez kbyczyns
zdjąłem dzisiaj pokrywę silnika (tak profilaktycznie) i zobaczyłem lekko spoconą odmę; czy możecie mi opisać jaka jest jej funkcja, zasada działania i co może oznaczać takie pocenie; jakieś zagrożenia?
Re: Odma

Napisane:
1 września 2007, 19:57
przez jurkos
kbyczyns, jezeli spocenie to byla woda to sie nie stresuj
roznica temparatur duza wilgotnosc poweitrza itp.
guma ma tak czasem ze sie poci
Re: Odma

Napisane:
1 września 2007, 20:13
przez kbyczyns
jurkos, chyba źle sie wyraziłem, to było coś w rodzaju lekkiego wycieku/naparowania oleju;
Re: Odma

Napisane:
1 września 2007, 20:35
przez Tonny S
kbyczyns napisał(a): zobaczyłem lekko spoconą odmę; czy możecie mi opisać jaka jest jej funkcja, zasada działania i co może oznaczać takie pocenie; jakieś zagrożenia?
Odma odpowiada za odpowietrzenie ukladu korbowego a to, ze sie poci to norma zwlaszcza jak silnik zostal przelany oliwa.
Re: Odma

Napisane:
1 września 2007, 20:46
przez kbyczyns
czy to może wyglądać jak fotka poniżej; oleju od roku nie przelałem to pewne bo od tego czasu mam auto, może to być stare lub inna przyczyna?
Re: Odma

Napisane:
1 września 2007, 20:55
przez jurkos
kbyczyns, no to fotka mowi sama za siebie
tak jak
Tonny S, napisal jest to norma
czasem silniki tak maja ze pluja olejem przez odme
zobacz pod cybantami czy nie przecieka itp
wytrzyj umyj - sprawdz czy guma nie jest sparciała i nie przepuszcza
jak jest luźna i wydaje ci sie ze przecieka to wymien
generalnie nic powaznego

Re: Odma

Napisane:
1 września 2007, 20:58
przez kbyczyns
a co to są cybanty?
Re: Odma

Napisane:
1 września 2007, 21:25
przez jurkos
kbyczyns, na twoim zdjeciu takie metalowe opaski ktore sciskaja gumowa rurke odmy na jej poczatku i koncu
jeden masz z tego co widze na srubokret krzyzakowy ( lub klucz zdaje sie ze 6' )
a drugi ... nie jestem pewien ale zdaje sie ze zaciskany jak ten na rurze od powietrza
sorki za zdolnosci graficzne
[ Dodano: Sob 01 Wrz, 2007 ]tego od powietrza nie musisz ruszac .. tylko pogladowo zaznaczylem

Re: Odma

Napisane:
1 września 2007, 21:30
przez kbyczyns
jurkos, wielkie dzięki za pomoc dla laika; myślę, że sobie poradzę ze sprawdzeniem
Re: Odma

Napisane:
1 września 2007, 21:30
przez jurkos
kbyczyns, zawsze do uslug

Re: Odma

Napisane:
6 września 2007, 20:48
przez kbyczyns
sprawdziłem dzisiaj ten cybant przy samej odmie i czysto tzn bez jakiegoś nalotu tylko mokro od oliwy, tego cybanta plastykowgo bałem się ruszać bo nie wiedziałem jak zdemontować i nie popękało ale wygląda to ok.
Re: Odma

Napisane:
4 października 2007, 18:42
przez bono
scalilem wszystkie posty dotyczace odmy, w kazdym jest cos po trochu a razem to jest bardziej czytelne
Re: Odma

Napisane:
4 października 2007, 19:48
przez grzesdd
to w sumie moge od siebie dodac ze zazegnalem problem z cieknaca odma, rozebralem wszystko dokladnie wyczyscilem, zalozylem nowe obejmy na koncach przewodu, wymienilem uszczelke i zalozylem ja na smarze odpornym na wysokie temp. Sucho i czysto

.
Prawa część silnika poci się :(

Napisane:
9 marca 2008, 18:22
przez leon_2003
Witam,
Dziś przy czyszczeniu i uszczelnianiu węża od odmy zauważyłem, że z prawej strony silnika mam mokro od oleju. Poniżej załączam fotki. Od czego ta część silnika się poci? Miał ktoś coś takiego? Uszczelka czy co ? Sam niewiem.

Re: Odma

Napisane:
9 marca 2008, 18:52
przez pullmann
tzw.silnik mógł być zapowietrzony i przez odme leciało miałem taki przypadek jak były mrozy
Re: Odma

Napisane:
8 marca 2011, 22:10
przez PiterEL
A może ktoś dokładnie napisać jak zdemontować tą OPASKĘ/ZATRZASK na odmie juz na wejściu do rury z filtra powietrza ? Taka czarna ale nie wiem jak ja odpiąć żeby nie połamać a poci mi sie tam odma i podobno jest tam jakiś oring więc chciałem go wymienić.
Zna ktoś wymiary tego ORINGU ?
Re: Odma

Napisane:
8 listopada 2011, 10:29
przez rzeczka
PiterEl poradziłeś sobie z problemem? bo ja mam identyczny kłopot chciałem podpytać o jakieś wskazówki
Jak wyczyścić tą odmę ew jak wymienić oring
Re: Odma

Napisane:
8 listopada 2011, 10:38
przez PiterEL
Witam
Ja w końcowym efekcie zakupiłem taka rurke karbowaną (ala Peszel) od seicento. Ta rurka jest w seicento przy wlewie baku paliwa. Srednica ok 2 cm. W efekcie koncowym zatkalem wejscie odmy do rury dolotowej od filtra powietrza ( tam gdzie siedzi oring) takim korkiem i na silikon a na odme zalozylem ta rurke karbowana i odme poprowadzilem na tyl silnika gdzies tam pod auto. Teraz mam suchutko w rurze idacej od filtra i co najwazniejsze nie idzie mi olej dalej w turbine. Naprawde z tego jestem zadowolony... A jak patrzylem w ta rurke co pod auto dalem to olej nie kapie... lekki zapocenie. A jak odma szla do dolotu powietrza to ssanie turbiny powodowalo ze wysysalo az olej z odmy i dlatego bylo mokro w wezach. Teraz odma sama wydycha co trzeba a juz nie ma ssania.
Re: Odma

Napisane:
8 listopada 2011, 14:35
przez rzeczka
Dzięki! W weekend spróbuję tak zadziałać.pozdr
Re: Odma

Napisane:
17 listopada 2011, 15:51
przez Creed
PiterEL możesz napisać z czego masz ten korek zatykający rurę dolotowa od filtra powietrza powietrza.
Re: Odma

Napisane:
17 listopada 2011, 18:17
przez PiterEL
Korek zatykajacy znalazlem w jakichś gratach

nawet nie wiem od czego jest. Trzeba cos dobrac i na silikon go. Nawet lepiej jak ciasno wchodzi...
Re: Odma

Napisane:
17 listopada 2011, 21:27
przez rzeczka
Ja ostatecznie wymieniłem oring na rozmiar wiekszy i jest susza.jakby ktoś chciał rozmiar oringu lub info dot.wymiany służę pomocą
Re: Odma

Napisane:
17 listopada 2011, 21:33
przez PiterEL
Susze masz na zewnątrz a ssanie turbiny ssa olej przez odme do dolotu i wtedy tam robi sie mokro. Moim sposobem jest suchutko w dolocie. Ale każdy robi jak uważa...
Re: Odma

Napisane:
18 listopada 2011, 10:31
przez rzeczka
'' ssanie turbiny ssa olej przez odme do dolotu i wtedy tam robi sie mokro''
To chyba niczym nie grozi...skoro tak jest z oryginału,no ale lepiej pewnie tam nie mieć oleju tak że Twoja modyfikacja jak najbardziej słuszna,pozdrawiam
Re: Odma

Napisane:
22 listopada 2011, 12:19
przez bartek_1
Czy sprawa wyczyszczenia odmy tzn. jej zdemontowania jest sprawą trudną i pracochłonną??
Re: Odma

Napisane:
22 listopada 2011, 17:30
przez Creed
rozebranie- umycie -założenie zajmuje mi ok 15 minut

Re: Odma

Napisane:
23 grudnia 2011, 10:21
przez bartek_1
Spoko dzięki - ja i tak nie będę tego sam robił tylko mój fachman:D sam gdybym robił to bym jeszcze w koszty wszedł:)
-- 23 gru 2011, o 10:21 --
Odma przeczyszczona, był przedmuch ale była lekko przytkana. Fachmani z Gtechu w Kielcach zapewniali mnie, że jest tam bardzo dużo oleju (a nie powinno być tam ani kropli - tak twierdzą). Zgodzić się muszę z jednym był olej ale nie dużo...
Re: Odma

Napisane:
23 grudnia 2011, 12:13
przez Nastar
Ja z kolei mam wrażenie, że odma daje mi za dużo oleju do dolotu. Kiedyś było bardziej sucho a teraz potrafi nazbierać się w najniższym punkcie układu (obok IC) i podciekać. Czy odma może się zużyć/zepsuć ? Czy jej wymiana może pomóc ? Może wystarczy samo czyszczenie ? Trochę przemawia do mnie to "ssanie turbiny" tym bardziej, że mam auto trochę modzone (m.in. T-ARL).
P.S. Czy demontaż odmy z pokrywy to tylko jej wyciągnięcie do góry ? Nie ma tam jakiś zatrzasków ?
Re: Odma

Napisane:
1 marca 2012, 17:23
przez robi723
Przyłączę się do pytania Nastar i mam nadzieję, że ktoś podpowie co korzystniej zrobić, bo nie chciałbym pchać się w koszty. Moja odma jest nierozbieralne, co wiąże się z zakupem całej pokrywy.
Re: Odma

Napisane:
1 marca 2012, 17:31
przez transit_master
Przepuszczająca odma to normalka więc...albo się nie przejmować albo wypuścić ją gdzieś pod auto ew. oil catch tank czy jakoś tak.
Re: Odma

Napisane:
2 marca 2012, 17:09
przez robi723
Chodzi o to, że mam dość znaczne ubytki oleju i postanowiłem wypłukać odmę, bo może to jest przyczyną tak przynajmniej stwierdził mechanik, a jeżeli nie, obstawił jeszcze uszczelniacze zaworowe.
Re: Odma

Napisane:
2 marca 2012, 19:42
przez transit_master
Znaczne czyli jakie? Nie spotkałem się jeszcze żeby odma wciągała litrami

Re: Odma

Napisane:
2 marca 2012, 21:44
przez robi723
Nie powiedziałem, że odma, to tylko przypuszczenia i jestem w trakcie sprawdzania, ale 200 ml na 500 km, to dla mnie dużo ponieważ wcześniej tego nie było.Wszystko sprawdzone, łącznie z ciśnieniem na tłokach i turbiną.
Re: Odma

Napisane:
2 marca 2012, 22:22
przez transit_master
No to sprawdzaj sprawdzaj bo jestem ciekawy co to. Odmę wykluczam. Za duży pobór oleju.
Re: Odma

Napisane:
2 marca 2012, 22:31
przez robi723
W sumie, to szukam tu rad, a nie pytań.Miałem nadzieję, że mi coś podpowiesz, ale ..
Re: Odma

Napisane:
6 marca 2012, 00:47
przez kupenb
a uszczelki zaworów? z odpalaniem nie ma problemu? z turbiny nie podcieka? Odmę możesz wykluczyć poprzez wypuszczenie jej do jakiegoś zbiorniczka butelki gdzies przymocowanej i zobaczysz po jakim przebiegu ile oleju ci wyrzuca. Jak to nie przyniesie rezultatów to szukać dalej

Re: Odma

Napisane:
6 marca 2012, 06:54
przez robi723
Z odpaleniem, to i w zimie przy tych mrozach nie było najmniejszego problemu, samochód pracuje i przyspiesza tak jak należy. Jednak dobrze, że nie wydałem 480 zł na pokrywę jak radził mechanik. Właśnie, czy możliwe jest aby ubytek oleju zwiększał się z czasem przy zużyciu uszczelniaczy zaworowych? Sam muszę, to ustalić, bo u mechaników u których byłem tylko kasę ciągną.
Re: Odma

Napisane:
6 marca 2012, 06:55
przez transit_master
Masz pw.
Re: Odma

Napisane:
22 marca 2012, 17:00
przez robi723
Czy zużyte uszczelniacze zaworowe mogą mieć wpływ na zwiększone zużycie paliwa ?
Re: Odma

Napisane:
22 marca 2012, 17:30
przez chlorek
raczej pompki albo sam filtr paliwa. Zużyte uszczelniacze skutkują braniem oleju przez samochód.
Re: Odma

Napisane:
22 marca 2012, 17:35
przez Nogaj
florek napisał(a): filtr paliwa
