Asgaard napisał(a):Ciągnięcie w dieselu do odcięcia to pomyłka, dużo pali a nie jedzie. W dieselu jezdzi się momentem a nie mocą.
Nie zgodze się z Tobą - owszem jeździ się moemntem ale moment razy przełożenie skrzyni np na jedynce zawsze będzie większy niż moment na dwójce, co widać na wykresie który wkleiłem. Fizyki nie oszukasz, mimo że może subiektywne odczucia są inne.
Załóżmy ze masz nawet 400Nm w piku przy 2000rpm a przy 4000rpm masz juz np. 280Nm.
Moment na kołach na drugim biegu to moment na silniku razy przełożenie dlatego masz na dwójce:
przy 2000rpm: 400Nm x ok. 7.5 (przełożenie dwójki) = 3000Nm
przy 4000rpm: 280Nm x 7.5 = 2100Nm
na trójce:
przy 2000rpm: 400Nm x ok. 4.6 (przełożenie trójki) = 1840Nm
przy 4000rpm: 280Nm x 4.6 = 1288Nm
czyli zmieniając bieg z 2 na 3 tak ze spadasz spowrotem na te 2000rpm gdzie masz 400Nm w rzeczywistości na kołach masz już mniej, bo tylko 1840Nm zamiast 2100 które miałbyś ciągnąc dalej na 2.