Strona 1 z 1

Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 08:24
przez Bimo
Panowie, jakie powinny być prawidłowe wartości podciśnienia na wyjściu z pompy vacum i zaworów n75, n18 ? Bo u mnie wygląda to tak że na pompie mam -0.6, na n75 jest -0,4, a na n18 mam -0.5 i chyba czeka mnie wymiana pompy na nową.

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 10:41
przez przebor
Jak mierzyłeś na wyjściu z pompy to tylko miernik był podpięty, a reszta układu odłączona?

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 14:48
przez Bimo
Tak, jak jeszcze mierzyłem na wejściu do n75 z podpiętym całym układem to było tyle samo co na samej pompie. Do tego widać olej w przewodzie idącym do serwa.

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 16:36
przez rafaello0016
Możesz opisać kolego jak u siebie można sprawdzić te wartości? Krok po kroku opisać :)

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 19:32
przez Bimo
rafaello0016, po pierwsze musisz mieć wakuometr żeby wszystko pomierzyć. A co do samych pomiarów to chyba najlepiej zacząć od samej pompy vacum czyli zdejmujesz przewód idący do serwa, podpinasz wakuometr do pompy, zapalasz samochód i patrzysz ile pokazuje wakuometr. Potem można się podpiąć w trójnik miedzy serwem a pompą żeby sprawdzić czy podciśnienie nie ucieka przez serwo, jak wynik jest taki sam jak na pompie to znaczy że jest szczelne i analogicznie wpinasz się z wakuometrem na wejściach i wyjściach z zaworów n239, n75 i n18 i patrzysz jaka jest wartość podciśnienia. Niestety prawidłowych wartości nie znam :)

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

PostNapisane: 13 kwietnia 2016, 08:18
przez przebor
Wszystko wskazuje na to, że pompa vaccum do wymiany.
Na wyjściu z pompy -0.9
Na wyjściu z N75 -0.6 i wtedy sztanga powinna być maksymalnie wciągnięta (oparta o ogranicznik)
W trybie basic settings grupy 11 na wyjściu z N75 powinno cyklicznie zmieniać się pomiędzy 0 i -0.6

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 08:25
przez Bimo
Dzięki przebor, teraz już wszystko wiem :)

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 17:40
przez rafaello0016
Czyli można przez vaga sprawdzić te wartości?

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 23:16
przez navoye
nie, potrzebujesz wakuometr

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

PostNapisane: 2 maja 2016, 09:29
przez Bimo
Pompa vacum wymieniona niestety na używkę i podciśnienie wzrosło o -0.05 na n75, także kicha. Jeszcze co sprawdziłem to przy jakim podciśnieniu sztanga jest maksymalnie wciągnięta i wyszło że przy -0.3, jak ją wydłużę to samochód nie chce jechać po wyżej 3 tyś rpm.

-- 2 maja 2016, 09:29 --

Panowie jak to jest z tym podciśnieniem bo już tego nie łapie. Jak mierze podcienienie przy gruszce turbo podczas normalnej pracy silnika wychodzi -0.45 a w trybie BS wzrasta do -0.55, skąd taka różnica ??

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

PostNapisane: 2 maja 2016, 20:50
przez [gypsymh]
Różnica może wynikać z racji wzrostu obrotów silnika. Dodatkowo ecu tak steruje zaworkiem N75, że owe ciśnienie powinno być raz 0 a po chwili -0,6 i wtedy sztanga powinna być zaciągnięta do stoperka.